Οι εισπρακτικές εταιρείες καταγράφουν τους συγγενείς των οφειλετών χωρίς ενημέρωση!

Οι εισπρακτικές εταιρείες καταγράφουν τους συγγενείς των οφειλετών χωρίς ενημέρωση!

Η Αρχή Προστασίας  Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα έκανε δεκτό το αίτημα να ενημερώνονται με... καταχώρηση στον  Τύπο οι συγγενείς και οι φίλοι των οφειλετών των οποίων η συνομιλία καταγράφεται

Οι εισπρακτικές εταιρείες όταν  τηλεφωνούν   σε οφειλέτη Τράπεζας και στο τηλέφωνο απαντά  συγγενής  ή φίλος ή άλλο  τρίτο πρόσωπο,  λόγω απουσίας του οφειλέτη, η κλήση αύτη καταγράφεται εν αγνοία ουσιαστικά εκείνου που απαντά στο τηλέφωνο.

Η Αρχή Προστασίας  Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα με απόφαση της η οποία ελήφθη κατά πλειοψηφία, έκανε δεκτό το αίτημα της εισπρακτικής εταιρείας το «Μέλλον» να ενημερώνονται με καταχώρηση στον  Τύπο οι συγγενείς και οι φίλοι των οφειλετών που απαντούν στο τηλέφωνο τους ότι οι τηλεφωνικές συνομιλίες καταγράφονται.

Με άλλα λόγια όταν απαντά στην τηλεφωνική κλήση οφειλέτη συγγενής ή τρίτο πρόσωπο το στέλεχος της εισπρακτικής εταιρείας δεν θα ενημερώνει ότι η κλήση αυτή καταγράφεται, καθώς η εισπρακτική εταιρεία θα έχει καταχωρήσει σε κάποια εφημερίδα ότι οι κλήσεις αυτές  καταγράφονται.

Συγκεκριμένα, η  Αρχή (απόφαση 53/2016) αποφάσισε ότι η ενημέρωση των τρίτων - µη οφειλετών για την καταγραφή των τηλεφωνικών συνδιαλέξεων  της εισπρακτικής εταιρείας µε αυτούς «στο πλαίσιο αναζήτησης των οφειλετών, θα γίνεται, όχι κατά την έναρξη της τηλεφωνικής συνοµιλίας  αλλά δια του Τύπου».
 
Πάντως, δύο μέλη της Αρχής υποστήριξαν ότι πρέπει να απορριφθεί το αίτημα της εισπρακτικής εταιρείας «Μέλλον» αναφορικά µε την υποχρέωση ενηµέρωσης των τρίτων - µη οφειλετών για την καταγραφή, καθώς «δεν αρκεί η ενηµέρωσή τους δια του Τύπου».

Σύμφωνα με τη  μειοψηφία «κρίνεται κατά  νόµο απαραίτητη η εξατοµικευµένη πλήρης ενηµέρωση του υποκειµένου    τόσο για το γεγονός  της καταγραφής της τηλεφωνικής επικοινωνίας, στην οποία αυτό συµµετέχει, όσο και για την ιδιότητα του καλούντος (εταιρεία ενηµέρωσης ή δανειστής) και για τα λοιπά στοιχεία που προβλέπονται στο ν. 3758/2009, ήδη κατά την έναρξη του τηλεφωνήµατος». 

Η Αρχή αναφέρει ότι σύμφωνα με τη νομοθεσία και με σκοπό τον έλεγχο  της  δραστηριότητας των εισπρακτικών εταιρειών από τη Γενική Γραµµατεία Καταναλωτή (ΓΓΕΠΚ), υπάρχει υποχρέωση  να καταγράφονται όλες ανεξαιρέτως οι  τηλεφωνικές κλήσεις  προς τους  καλούµενους οφειλέτες, ανεξάρτητα από το ποιος απαντά την κλήση, δηλαδή  ο οφειλέτης ή τρίτο πρόσωπο.

Παράλληλα, η Αρχή αναφέρει ότι η τηλεφωνική επικοινωνία από την πλευρά των εισπρακτικών εταιρειών πρέπει «να περιορίζεται  αυστηρά στην αναζήτηση του οφειλέτη και µέχρι να επιτευχθεί συνοµιλία µε τον οφειλέτη να µην αποκαλύπτονται από τις εισπρακτικές εταιρείες σε τρίτους περισσότερα στοιχεία που να θίγουν τον οφειλέτη».

Εξάλλου, σύμφωνα με  την Αρχή «οι εισπρακτικές εταιρείες έχουν υποχρέωση να διαθέτουν εµφανή τον αριθµό προέλευσης της κλήσης   και  όπως δήλωσε ο εκπρόσωπος του  Συνδέσμου  Εταιρειών Ενηµέρωσης και ∆ιαπραγµάτευσης Απαιτήσεων (ΕΣΕ∆Α), να είναι καταχωρηµένες στους δηµόσιους καταλόγους συνδροµητών, οπότε ο καλούµενος σε κάθε περίπτωση να  µπορεί, και πρέπει να µπορεί, µε δική του αναζήτηση να πληροφορεί ποιος τον κάλεσε». 

Εξάλλου, η Αρχή  επισημαίνει ότι  η νομοθεσία  «ρητώς επιβάλλει την πλήρη και σαφή ενηµέρωση του οφειλέτη (και όχι τρίτου) για τα στοιχεία του καλούντος, την καταγραφή των στοιχείων και του περιεχοµένου της συνοµιλίας, το σκοπό της καταγραφής, το χρόνο τήρησης των ανωτέρω, καθώς και το σκοπό της επικοινωνίας (την αναλυτική ενηµέρωση του οφειλέτη για ληξιπρόθεσµη οφειλή του)».

Παράλληλα, η νομοθεσία «προβλέπει την απαγόρευση όχλησης ή δυσφήµισης του οφειλέτη στους οικείους του  και την προστασία του απορρήτου των προσωπικών δεδοµένων του οφειλέτη και τη µη αποκάλυψή τους (π.χ. της ύπαρξης ληξιπρόθεσµης οφειλής του) σε τρίτους». 

Σε άλλο σημείο της απόφασής της Αρχή αναφέρει ότι «η ανακοίνωση σε τρίτο - µη οφειλέτη του συνόλου των στοιχείων που επιβάλλει ο ν. 3758/2009 για την ενηµέρωση του
οφειλέτη δεν είναι νόµιµη».

Υπενθυμίζεται ότι η νομοθεσία προβλέπει ότι οι εισπρακτικές εταιρείες  δεν επιτρέπεται να χρησιμοποιούν το περιεχόµενο της καταγραφής    σε βάρος του οφειλέτη, δικαστικά  ή εξωδίκως, και ότι το περιεχόμενο της καταγραφής διατηρείται από τις εισπρακτικές εταιρείες υποχρεωτικά για ένα έτος από την πραγματοποίηση της επικοινωνίας.

ΣΧΟΛΙΑ (9)

Στο δια ταυτα

Το λοιπον, αυτο θα κανω κι εγω... θα καταγραφω κι εγω τις κλησεις τους και θα τους ενημερωνω ευθυς -εξαρχης και θα μαι και νομιμος, αμ πως...

Gianis

Φίλε Τζωρτζη το ίδιο προβλημα είχα και εγω ενημέρωσα την τράπεζα που μου έπαιρνε τηλέφωνο και σταμάτησαν

Τζώρτζης

Εδώ και 7 χρόνια μου τα έχουν κάνει τσουρέκια με άτομο που χρωστάει και δεν έχει σχέση με εμένα.Δεν ξέρω πως έχουν καταχωρήσει κατα λάθος το τηλέφωνό μου, αλλά λέω να σημειώσουν ότι είναι λάθος και μου απαντάνε ότι είναι πολλές οι εισπρακτικές. Αμα τους ρίχνω μπινελίκια και με καταγράφουν έχω θέμα? Υπάρχει δικηγόρος να πεί τη γνώμη του?Το τηλ. μου δεν μπορώ να το καταργήσω διότι είμαι επαγγελματίας.

Εγώ έβαλα τηλεφωνητή

(εννοώ τον παλιό καλό αρχαίο τηλεφωνητή) με το default μήνυμα σε άπταιστα αγγλικά. Κάνω voice control και οι διαφημιστικές εταιρείες μπερδεύονται και δεν ξαναπαίρνουν. Δεν είναι ξεκάθαρο αν είναι περιαγωγή ή ο,τιδήποτε άλλο οπότε δεν ξαναπαίρνουν. Σε βάθος χρόνου οι ενοχλητικές κλήσεις σχεδόν μηδενίστηκαν.

Τσιπρανδρεου

Μάρκο δυστυχώς είσαι κλασικός ελληναράς που δεν καταλαβαίνει. Κάτσε διάβασε καλά την απόφαση και θα δεις ότι ουσιαστικά προστατεύει τον οφειλέτη αλλά και φυσικά σωστά δεν το δίνει συγχωροχάρτι. Αλλα όπως πάντα στο ελλαντα με τους ιθαγενείς ο καθένας έχει και άποψη

Μάρκος

Αυτές είναι οι περίφημες "ανεξάρτητες αρχές" που λιώνει η ΝΔουλα για πάρτη τους; Χαρείτε τις και μόκο δεξιό βλήματα!

Μανώλης..

@Μάρκος Μη ξεχάσεις να πας να ψηφίσεις στις επόμενες εκλογές. Η ψήφος των έξυπνων είναι πιο σημαντική.

ΡΕ ΦΩΤΗ

ΠΟΣΟ ΒΛΑΚΑΣ ΕΙΣΑΙ

Fotis

Ο Μητσοτάκης με τόσες κουμπαριές number one

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

laughing_gas_arthro

Χιλιάδες μπαλόνια με υποξείδιο του αζώτου κατακλύζουν κάθε καλοκαίρι τους δημοφιλείς νησιωτικούς προορισμούς της χώρας μας - μαζί με τους Βρετανούς τουρίστες στους οποίους κατά κύριο λόγο απευθύνονται.

apotefrwsi

Σύμφωνα με τη δημοτική αρχή, μειώνονται οι γραφειοκρατικές διαδικασίες μετά από απόφαση της Αποκεντρωμένης Διοίκησης – Το οικόπεδο που θα κατασκευαστεί το κέντρο είναι ελεύθερο και αδιαμόρφωτο