Εκπαιδευτικοί Ηρακλείου: Κυβέρνηση και Φίλης ευτελίζουν -και- την Ειδική Αγωγή

Εκπαιδευτικοί Ηρακλείου: Κυβέρνηση και Φίλης ευτελίζουν -και- την Ειδική Αγωγή

Όπως καταγγέλουν, η τοποθέτηση εκπαιδευτικού αποκλειστικά για έναν μαθητή, αντί για 24 ώρες, εγκρίνεται για 12 ή για 6 ώρες

Εκπαιδευτικοί Ηρακλείου: Κυβέρνηση και Φίλης ευτελίζουν -και- την Ειδική Αγωγή
Ανακοίνωση με την οποία παρουσιάζουν την κατάσταση που βιώνουν οι ίδιοι στο χώρο εργασίας τους, δηλαδή τα σχολεία, εξέδωσε ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών  Πρωτοβάθμιας  Εκπαίδευσης  Νομού  Ηρακλείου  «Νίκος  Καζαντζάκης», τονίζοντας πως η κυβέρνηση και ο αρμόδιος υπουργός Νίκος Φίλης
, διέλυσαν το Δημοτικό Σχολείο και πλέον ευτελίζουν και το θεσμό της Ειδικής Αγωγής, ο οποίος είχε αποδειχθεί χρήσιμος για τα παιδιά που είχαν ανάγκη από υποστήριξη.

Αναλυτικά η ανακοίνωση του Συλλόγου: 
«Ο  Σύλλογος  Εκπαιδευτικών  Πρωτοβάθμιας  Εκπαίδευσης  Νομού  Ηρακλείου  «Νίκος  Καζαντζάκης», είχε  επισημάνει από  νωρίς τα  μεγάλα  προβλήματα που  υπάρχουν  στο  χώρο  της  Ειδικής  Αγωγής.

Δυστυχώς η Κυβέρνηση  της  «Αριστεράς» και ο  Υπουργός  της,  κ. Φίλης, αφού  απόλαυσαν  την  «επιτυχία»  της πρώτης  ημέρας και  την  αυτοϊκανοποίηση ότι  πέτυχαν  το  αυτονόητο, επέστρεψαν στην  γνώριμη για  αυτούς  κανονικότητα. Συνεχίζουν  μετά  από τη  διάλυση  του  Ολοήμερου  δημοτικού  σχολείου και  νηπιαγωγείου  τον  ευτελισμό και την  διάλυση  της  Ειδικής  Αγωγής, με συνέπειες τις οποίες υποστούν οι  μαθητές που  έχουν  τις  συγκεκριμένες  ανάγκες, οι  γονείς που  θα  επωμιστούν  και  πάλι το  οικονομικό κόστος  και οι συνάδελφοι μας αναπληρωτές της παράλληλης στήριξης. 

Κλείσιμο
Η ταλαιπωρία και η αγωνία που βιώνουν για άλλη μια χρονιά, δεν έχει τέλος, καθώς το υπουργείο δεν ικανοποίησε όλα τα αιτήματα. Συγκεκριμένα στο  Νομό  Ηρακλείου ικανοποιήθηκαν  μόλις  το   1/4 των  αιτήσεων, ποσοστό  ελάχιστο σε  σχέση  με  τις  ανάγκες του  Νομού. Η  κατάσταση καθίσταται περισσότερο  τραγική  από  το  γεγονός  ότι  οι  επόμενες προσλήψεις  θα  γίνουν  τον  Νοέμβριο !!

Η  Ειδική Αγωγή θα έπρεπε να αποτελεί την αιχμή του δόρατος της εκπαίδευσης τόσο στο πλαίσιο του ανθρωπισμού όσο και στο πλαίσιο του κράτους δικαίου και της ισοπολιτείας.
Όπως γνωρίζουμε η Παράλληλη Στήριξη  είναι ατομική, δηλαδή προσλαμβάνεται ένας εκπαιδευτικός αποκλειστικά για ένα μαθητή στη διάρκεια του σχολικού έτους. Αυτό φαίνεται  πως  το  αγνοεί  η  Κυβέρνηση  και  ο  Υπουργός  της, με  αποτέλεσμα  αντί  για  24  ώρες  που  προβλέπονται με  βάση τις  γνωματεύσεις, να  τοποθετούν εκπαιδευτικό για 12 αλλά και για… 6  ώρες !!!!!   Ουσιαστικά δηλαδή  καταργείται   η  Παράλληλη  Στήριξη αφού τις  υπόλοιπες  ώρες  που  απαιτούνται για τον  μαθητή προσλαμβάνεται  άλλος  εκπαιδευτικός  με  οικονομική επιβάρυνση  του  ίδιου  του  γονέα.

Η  ευαισθησία  στην  Παιδεία πρέπει  να  είναι  διαχρονική  και  δεν  θα  πρέπει να  περιορίζεται  μόνο  για  την  ημέρα έναρξης των μαθημάτων.

Αν  ο  κ. Φίλης  και  η  Κυβέρνηση  θέλει να κερδίσει το στοίχημα  της  εκπαίδευσης, πρέπει  να  το  κερδίσει  στο  σύνολο  του,  δίνοντας  έμφαση και  στην  ειδική αγωγή   αλλά  και  σε  όλες εκείνες τις  παραμέτρους που  ενισχύουν  τα  ποιοτικά  χαρακτηριστικά του  εκπαιδευτικού  μας  συστήματος.

Δεν  μπορεί ένας  εκπαιδευτικούς  που  οφείλει  να  έχει  σημείο αναφοράς  του ένα  μαθητή  με  24ωρη  διδασκαλία να  μοιράζεται  σε  τρεις  ή  και  τέσσερις  διαφορετικούς  μαθητές  σε δυο ή  και  τρία  διαφορετικά  σχολεία και  να  διδάσκει  έξι  ώρες στον μαθητή που  με  βάση  τις  γνωματεύσεις  τους  αναλογούν  24. Πόσο  μάλλον  όταν  γνωρίζουμε ότι από παιδαγωγική και μόνο σκοπιά  στην Παράλληλη  στήριξη, τα παιδιά  είναι μια ευαίσθητη κατηγορία που χρειάζεται συνεχή φροντίδα και προσοχή, και φυσικά πολύ χρόνο για εμπιστευτούν τον εκπαιδευτικό, ώστε να επιτευχθεί το οποιοδήποτε αποτέλεσμα. Πώς να νιώσει ο μαθητής αυτός οικειότητα και εμπιστοσύνη όταν - για λόγους ακατανόητους φυσικά σε αυτόν - ο δάσκαλος έρχεται μία ή δύο φορές την εβδομάδα, με 1,5 μήνα καθυστέρηση από την έναρξη των σχολείων; 

Το πιο πιθανόν είναι ότι θα βιώσει την απουσία αυτή ως μια ακόμα απόρριψη. Τα διάφορα προβλήματα των μαθητών προϋποθέτουν μονιμότητα, σταθερότητα και τριβή με το δάσκαλο για να έχουμε το οποιοδήποτε αποτέλεσμα. Όλοι ξέρουμε για παράδειγμα πόσο θα δυσκολευτούν και θα διαταραχθούν τα παιδιά με αυτισμό όταν ένα πρόσωπο δεν είναι σταθερά δίπλα τους, αλλά έρχεται και φεύγει όλη τη χρονιά.

Είναι  κρίμα να  ευτελίζεται έτσι  ο θεσμός της  Παράλληλης στήριξης και  να καταστρατηγούνται  τα  δικαιώματα των  παιδιών, των  γονιών  και  των  δασκάλων.
Καλούμε  για  άλλη  μια  φορά τη  Κυβέρνηση  και τον Υπουργό  Παιδείας  με  αίσθημα  ευθύνης να  ανταποκριθεί  στις  εξαγγελίες που   ο  ίδιος  έκανε και  να  καλύψει το  σύνολο των  ελλείψεων ώστε να  ομαλοποιηθεί επιτέλους  η  λειτουργία των  σχολείων».

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης