Η INALAN προσέλκυσε 40 εκατ. ευρώ ξένων επενδύσεων στην Ελλάδα, τριπλασίασε το προσωπικό της σε ένα χρόνο και παρέχει δυνατότητα σύνδεσης γρήγορου internet σε πάνω από 600.000 νοικοκυριά - Κατά 44% αυξήθηκε ο κύκλος εργασιών της.
Δάσκαλοι Ανατολικής Θεσσαλονίκης: Τα σχολεία μας ανοιχτές αγκαλιές για πρόσφυγες
Δάσκαλοι Ανατολικής Θεσσαλονίκης: Τα σχολεία μας ανοιχτές αγκαλιές για πρόσφυγες
"Κάθε αδράνεια κοινωνική και ατομική ενισχύει τις ρατσιστικές αντιλήψεις που εδράζονται στο μίσος για το διαφορετικό, τον άλλο, τον ξένο"
«Τα θλιβερά, απαράδεκτα και ρατσιστικά γεγονότα στο Ωραιόκαστρο με τις
ξενοφοβικές και μισαλλόδοξες ανακοινώσεις των συλλόγων γονέων και
κηδεμόνων ενάντια στη φοίτηση προσφυγόπουλων στο χώρο των δημόσιων
σχολείων, που καλλιεργούνται και υποθάλπονται έντεχνα από δημοτικούς
άρχοντες και επενδύονται ακόμη και τον μανδύα του ψευδοεπιστημονικού
κινδύνου, πρέπει να καταδικαστούν άμεσα από όλους».
Τα παραπάνω αναφέρει, μεταξύ άλλων, ανακοίνωση που εξέδωσε ο Β' Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Θεσσαλονίκης «Ο Μέγας Αλέξανδρος».
Και συνεχίζει:
«Κάθε αδράνεια κοινωνική και ατομική ενισχύει τις ρατσιστικές αντιλήψεις που εδράζονται στο μίσος για το διαφορετικό, τον άλλο, τον ξένο. Αντιλήψεις που βρίσκονται στον πυρήνα του φασισμού. Δεν είναι τυχαία η άμεση υποστήριξη της Χρυσής Αυγής στις ανακοινώσεις των συλλόγων γονέων και κηδεμόνων των πέντε δημοτικών σχολείων.
Οι εκπαιδευτικοί, από την πρώτη στιγμή σταθήκαμε αλληλέγγυοι με την οργάνωση της βοήθειας προς τους πρόσφυγες, με συζητήσεις και κινητοποιήσεις. Αγωνιστήκαμε και αγωνιζόμαστε για την ένταξη των προσφύγων και των μεταναστών στο δημόσιο σύστημα εκπαίδευσης. Φωτεινό παράδειγμα για όλους μας είναι η αυτοθυσία του πολωνού γιατρού και παιδαγωγού Γιάνους Κόρτσακ καθώς και η παιδαγωγική δράση του Αντόν Σεµιόνοβιτς Μακάρενκο.
Η Διδασκαλική Ομοσπονδία ήδη από τον Ιούλιο, με απόφαση του συνεδρίου της, τόνιζε ότι: "Η εκπαίδευση αποτελεί βασικό δικαίωμα όλων και επομένως πρέπει να παρέχεται δωρεάν και δημόσια σε όλα τα παιδιά που ζουν στην Ελλάδα συμπεριλαμβανομένων και των παιδιών των προσφύγων και των μεταναστών. Το κράτος είναι υποχρεωμένο να διευκολύνει αποφασιστικά ώστε όλα τα παιδιά και όλες οι ομάδες πολιτών να ξεπεράσουν τυχόν δυσκολίες και δυστοκίες και να κάνει την εκπαίδευση ελκυστική σε όλες και όλους και τα δημόσια σχολεία χώρο κάλυψης των εκπαιδευτικών αναγκών του κάθε μαθητή". Επίσης σημείωνε ότι: "Η εκπαίδευση των παιδιών των προσφύγων και των μεταναστών χρειάζεται να πραγματοποιηθεί μέσα στα δημόσια σχολεία και νηπιαγωγεία, μαζί με τα υπόλοιπα παιδιά, με συνθήκες συνεκπαίδευσης". Επιπρόσθετα σημείωνε: "Η εκπαίδευση των παιδιών των προσφύγων και μεταναστών χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή γιατί τα παιδιά αυτά έχουν στερηθεί την εκπαίδευση για μεγάλο χρονικό διάστημα και έχουν ιδιαίτερα τραυματικές εμπειρίες. Γι' αυτό χρειάζονται επαγγελματίες εκπαιδευτικοί με σταθερές σχέσεις εργασίας μέσα από μαζικούς διορισμούς μόνιμου προσωπικού».
Τα παραπάνω αναφέρει, μεταξύ άλλων, ανακοίνωση που εξέδωσε ο Β' Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Θεσσαλονίκης «Ο Μέγας Αλέξανδρος».
Και συνεχίζει:
«Κάθε αδράνεια κοινωνική και ατομική ενισχύει τις ρατσιστικές αντιλήψεις που εδράζονται στο μίσος για το διαφορετικό, τον άλλο, τον ξένο. Αντιλήψεις που βρίσκονται στον πυρήνα του φασισμού. Δεν είναι τυχαία η άμεση υποστήριξη της Χρυσής Αυγής στις ανακοινώσεις των συλλόγων γονέων και κηδεμόνων των πέντε δημοτικών σχολείων.
Οι εκπαιδευτικοί, από την πρώτη στιγμή σταθήκαμε αλληλέγγυοι με την οργάνωση της βοήθειας προς τους πρόσφυγες, με συζητήσεις και κινητοποιήσεις. Αγωνιστήκαμε και αγωνιζόμαστε για την ένταξη των προσφύγων και των μεταναστών στο δημόσιο σύστημα εκπαίδευσης. Φωτεινό παράδειγμα για όλους μας είναι η αυτοθυσία του πολωνού γιατρού και παιδαγωγού Γιάνους Κόρτσακ καθώς και η παιδαγωγική δράση του Αντόν Σεµιόνοβιτς Μακάρενκο.
Η Διδασκαλική Ομοσπονδία ήδη από τον Ιούλιο, με απόφαση του συνεδρίου της, τόνιζε ότι: "Η εκπαίδευση αποτελεί βασικό δικαίωμα όλων και επομένως πρέπει να παρέχεται δωρεάν και δημόσια σε όλα τα παιδιά που ζουν στην Ελλάδα συμπεριλαμβανομένων και των παιδιών των προσφύγων και των μεταναστών. Το κράτος είναι υποχρεωμένο να διευκολύνει αποφασιστικά ώστε όλα τα παιδιά και όλες οι ομάδες πολιτών να ξεπεράσουν τυχόν δυσκολίες και δυστοκίες και να κάνει την εκπαίδευση ελκυστική σε όλες και όλους και τα δημόσια σχολεία χώρο κάλυψης των εκπαιδευτικών αναγκών του κάθε μαθητή". Επίσης σημείωνε ότι: "Η εκπαίδευση των παιδιών των προσφύγων και των μεταναστών χρειάζεται να πραγματοποιηθεί μέσα στα δημόσια σχολεία και νηπιαγωγεία, μαζί με τα υπόλοιπα παιδιά, με συνθήκες συνεκπαίδευσης". Επιπρόσθετα σημείωνε: "Η εκπαίδευση των παιδιών των προσφύγων και μεταναστών χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή γιατί τα παιδιά αυτά έχουν στερηθεί την εκπαίδευση για μεγάλο χρονικό διάστημα και έχουν ιδιαίτερα τραυματικές εμπειρίες. Γι' αυτό χρειάζονται επαγγελματίες εκπαιδευτικοί με σταθερές σχέσεις εργασίας μέσα από μαζικούς διορισμούς μόνιμου προσωπικού».
Το ΔΣ του Β' Συλλόγου Εκπαιδευτικών Θεσσαλονίκης "Ο Μέγας Αλέξανδρος" καταδικάζει τις ανακοινώσεις των συλλόγων γονέων και κηδεμόνων που αρνούνται στα προσφυγόπουλα το αναφαίρετο δικαίωμα στην εκπαίδευση. Εμείς οι εκπαιδευτικοί γνωρίζουμε ότι ή γνώση οδηγεί στην ατομική και κοινωνική απελευθέρωση, ότι το σχολείο είναι χώρος διαμόρφωσης ελεύθερων πολιτών που έχουν ενστερνιστεί τις αρχές της δημοκρατίας, της κοινωνικής αλληλεγγύης, της ενεργούς συμμετοχής στα κοινά, της υπευθυνότητας αλλά και χώρος απόκτησης όλων εκείνων των γνώσεων που είναι απαραίτητες για την οικοδόμηση μιας ολοκληρωμένης προσωπικότητας.
Δυστυχώς οι αποφάσεις του υπουργείου Παιδείας δεν οδηγούνται από τις αρχές αυτές. Οι υπεύθυνοι του υπουργείου επιλέγουν μία σταδιακή ένταξη των προσφυγόπουλων στο σχολικό χώρο. Επιλέγουν ένα μεταβατικό στάδιο εντός σχολικού χώρου εκτός όμως της καθημερινότητας ενός σχολείου.
Το ΔΣ του Β' Συλλόγου Εκπαιδευτικών Θεσσαλονίκης "Ο Μέγας Αλέξανδρος" καλεί τους εκπαιδευτικούς συλλογικά και κόντρα σε κάθε ρατσιστική και ξενοφοβική μισαλλοδοξία, να υπερασπιστούν το αναφαίρετο δικαίωμα στην εκπαίδευση όλων των προσφυγόπουλων.
Θέσεις μας είναι:
Η εγγραφή όλων των παιδιών προσφύγων και μεταναστών στο δημόσιο σύστημα εκπαίδευσης καθώς και των κάτω των 4 ετών στους παιδικούς και βρεφονηπιακούς σταθμούς χωρίς προϋποθέσεις
Η πρόβλεψη για τη δωρεάν μεταφορά τους στα σχολεία.
Η ίδρυση ολιγομελών τάξεων υποδοχής και τμημάτων ένταξης παντού.
Πρόσθετες υποστηρικτικές δομές για τις ευπαθείς ομάδες.
Δωρεάν σίτιση και πλήρη υγειονομική περίθαλψη για όλους τους μαθητές/τριες.
Μαζικοί διορισμοί μόνιμου προσωπικού για την κάλυψη όλων των εκπαιδευτικών αναγκών.
Τελειώνοντας θυμίζουμε το πάντα επίκαιρο απόσπασμα του ποιήματος του Πάστορα Martin Niemöller:
"Όταν ήρθαν να πάρουν τους τσιγγάνους δεν αντέδρασα.
Δεν ήμουν τσιγγάνος.
Όταν ήρθαν να πάρουν τους κομμουνιστές δεν αντέδρασα.
Δεν ήμουν κομμουνιστής.
Όταν ήρθαν να πάρουν τους εβραίους δεν αντέδρασα.
Δεν ήμουν εβραίος.
Όταν ήρθαν να πάρουν εμένα δεν είχε απομείνει κανείς για να αντιδράσει".
Τα σχολεία μας ανοιχτές αγκαλιές αλληλεγγύης για τα παιδιά των αποκλεισμένων ομάδων, όλων των φτωχών του τόπου μας ντόπιων, προσφύγων και μεταναστών!»
Δυστυχώς οι αποφάσεις του υπουργείου Παιδείας δεν οδηγούνται από τις αρχές αυτές. Οι υπεύθυνοι του υπουργείου επιλέγουν μία σταδιακή ένταξη των προσφυγόπουλων στο σχολικό χώρο. Επιλέγουν ένα μεταβατικό στάδιο εντός σχολικού χώρου εκτός όμως της καθημερινότητας ενός σχολείου.
Το ΔΣ του Β' Συλλόγου Εκπαιδευτικών Θεσσαλονίκης "Ο Μέγας Αλέξανδρος" καλεί τους εκπαιδευτικούς συλλογικά και κόντρα σε κάθε ρατσιστική και ξενοφοβική μισαλλοδοξία, να υπερασπιστούν το αναφαίρετο δικαίωμα στην εκπαίδευση όλων των προσφυγόπουλων.
Θέσεις μας είναι:
Η εγγραφή όλων των παιδιών προσφύγων και μεταναστών στο δημόσιο σύστημα εκπαίδευσης καθώς και των κάτω των 4 ετών στους παιδικούς και βρεφονηπιακούς σταθμούς χωρίς προϋποθέσεις
Η πρόβλεψη για τη δωρεάν μεταφορά τους στα σχολεία.
Η ίδρυση ολιγομελών τάξεων υποδοχής και τμημάτων ένταξης παντού.
Πρόσθετες υποστηρικτικές δομές για τις ευπαθείς ομάδες.
Δωρεάν σίτιση και πλήρη υγειονομική περίθαλψη για όλους τους μαθητές/τριες.
Μαζικοί διορισμοί μόνιμου προσωπικού για την κάλυψη όλων των εκπαιδευτικών αναγκών.
Τελειώνοντας θυμίζουμε το πάντα επίκαιρο απόσπασμα του ποιήματος του Πάστορα Martin Niemöller:
"Όταν ήρθαν να πάρουν τους τσιγγάνους δεν αντέδρασα.
Δεν ήμουν τσιγγάνος.
Όταν ήρθαν να πάρουν τους κομμουνιστές δεν αντέδρασα.
Δεν ήμουν κομμουνιστής.
Όταν ήρθαν να πάρουν τους εβραίους δεν αντέδρασα.
Δεν ήμουν εβραίος.
Όταν ήρθαν να πάρουν εμένα δεν είχε απομείνει κανείς για να αντιδράσει".
Τα σχολεία μας ανοιχτές αγκαλιές αλληλεγγύης για τα παιδιά των αποκλεισμένων ομάδων, όλων των φτωχών του τόπου μας ντόπιων, προσφύγων και μεταναστών!»
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα