Ζήστε τη μαγεία των Χριστουγέννων στο νέο Flagship Store της Toys-Shop στην Αριστοτέλους
Σε σοβαρό κίνδυνο οι ενάλιες αρχαιότητες
Σε σοβαρό κίνδυνο οι ενάλιες αρχαιότητες
Η πολιτεία αρχίζει επιτέλους να αντιλαμβάνεται το μεγάλο νομικό έλλειμμα όσον αφορά τις ενάλιες αρχαιότητες. Η υπάρχουσα νομοθεσία για τις καταδύσεις αφήνει λίγο ή πολύ έκθετο τον ενάλιο πολιτισμό μας σε κάθε είδους αρχαιοκάπηλους. Γι’ αυτό και το θέμα επίκειται να τεθεί σε επάλληλες συσκέψεις όπως αυτή που πραγματοποιήθηκε στη Γενική Γραμματεία του υπουργείου...
Η πολιτεία αρχίζει επιτέλους να αντιλαμβάνεται το μεγάλο νομικό έλλειμμα όσον αφορά τις ενάλιες αρχαιότητες. Η υπάρχουσα νομοθεσία για τις καταδύσεις αφήνει λίγο ή πολύ έκθετο τον ενάλιο πολιτισμό μας σε κάθε είδους αρχαιοκάπηλους. Γι’ αυτό και το θέμα επίκειται να τεθεί σε επάλληλες συσκέψεις όπως αυτή που πραγματοποιήθηκε στη Γενική Γραμματεία του υπουργείου Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής.
Στη σύσκεψη συμμετείχαν ο υφυπουργός Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων Νίκος Σηφουνάκης, ο γενικός γραμματέας Δημήτρης Χαλκιώτης, η προϊσταμένη της Εφορείας Κλασσικών - Προϊστορικών Αρχαιοτήτων Ολγα Φιλανιώτου καθώς ο λιμενάρχης Μυτιλήνης. Είναι γνωστό ότι είναι αμέτρητοι οι θησαυροί που αλιεύονται από ψαράδες, αλλά είναι ακόμη ασαφείς η διαδικασία αναγνώρισης καθώς και η μελλοντική τους τύχη. Λόγω ελλιπούς ενημέρωσης, πολλές φορές οι ψαράδες καταστρέφουν τους θησαυρούς ή δεν απευθύνονται στην κατάλληλη υπηρεσία προς αξιοποίησή τους.
Αφορμή βέβαια για τη συζήτηση πρέπει να έδωσε και το σημαντικότατο ναυάγιο που ανακαλύφθηκε πριν από λίγες ημέρες στον θαλάσσιο χώρο της νήσου Πολυαίγου του Νομού Κυκλάδων.
Οπως κατέδειξε η έρευνα, το σύνολο του φορτίου που αποτελείται από πολλούς αμφορείς χρονολογείται στα τέλη του 5ου έως και στο πρώτο μισό του 4ου αιώνα π.Χ. Αναγνωρίστηκαν τουλάχιστον τρεις τύποι, εκ των οποίων ο ένας προέρχεται από την Πεπάρηθο (Σκόπελος). Οι υπόλοιποι εμφανίζουν τυπολογική συγγένεια με εργαστήρια αμφορέων της κλασικής περιόδου του Βορείου Αιγαίου. Η εν λόγω ανακάλυψη μας δίνει πολλές πληροφορίες για τις θαλάσσιες διαδρομές στο Αιγαίο και για τη διακίνηση των εμπορευμάτων στην περιφέρεια των Κυκλάδων.
Στη σύσκεψη συμμετείχαν ο υφυπουργός Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων Νίκος Σηφουνάκης, ο γενικός γραμματέας Δημήτρης Χαλκιώτης, η προϊσταμένη της Εφορείας Κλασσικών - Προϊστορικών Αρχαιοτήτων Ολγα Φιλανιώτου καθώς ο λιμενάρχης Μυτιλήνης. Είναι γνωστό ότι είναι αμέτρητοι οι θησαυροί που αλιεύονται από ψαράδες, αλλά είναι ακόμη ασαφείς η διαδικασία αναγνώρισης καθώς και η μελλοντική τους τύχη. Λόγω ελλιπούς ενημέρωσης, πολλές φορές οι ψαράδες καταστρέφουν τους θησαυρούς ή δεν απευθύνονται στην κατάλληλη υπηρεσία προς αξιοποίησή τους.
Αφορμή βέβαια για τη συζήτηση πρέπει να έδωσε και το σημαντικότατο ναυάγιο που ανακαλύφθηκε πριν από λίγες ημέρες στον θαλάσσιο χώρο της νήσου Πολυαίγου του Νομού Κυκλάδων.
Οπως κατέδειξε η έρευνα, το σύνολο του φορτίου που αποτελείται από πολλούς αμφορείς χρονολογείται στα τέλη του 5ου έως και στο πρώτο μισό του 4ου αιώνα π.Χ. Αναγνωρίστηκαν τουλάχιστον τρεις τύποι, εκ των οποίων ο ένας προέρχεται από την Πεπάρηθο (Σκόπελος). Οι υπόλοιποι εμφανίζουν τυπολογική συγγένεια με εργαστήρια αμφορέων της κλασικής περιόδου του Βορείου Αιγαίου. Η εν λόγω ανακάλυψη μας δίνει πολλές πληροφορίες για τις θαλάσσιες διαδρομές στο Αιγαίο και για τη διακίνηση των εμπορευμάτων στην περιφέρεια των Κυκλάδων.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα