Το fēnix 8 της Garmin είναι το απόλυτο εργαλείο που θα σε βοηθήσει να ανταπεξέλθεις στην πολυάσχολη και απαιτητική καθημερινότητά σου.
Οι τρεις «Χάριτες» που έκοψαν το «Χτύπα σαν άντρας»
Οι τρεις «Χάριτες» που έκοψαν το «Χτύπα σαν άντρας»
Με αναρτήσεις στα social media οι εκπρόσωποι του Κέντρου Ερευνών για Θέματα Ισότητας γιορτάζουν τη νίκη εναντίον της διαφημιστικής καμπάνιας των «Jumbo», της κοινής λογικής και φυσικά του χιούμορ και κλέβουν λίγη από τη δόξα της Αντζελας
UPD:
176
ΣΧΟΛΙΑ
Ηταν η κορύφωση του ανένδοτου αγώνα που κήρυξε η πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου του -πανελληνίως αγνώστου μέχρι την έναρξη προβολής του περιβόητου πλέον διαφημιστικού σποτ- Κέντρου Ερευνών για Θέματα Ισότητας προσφεύγοντας στο Συμβούλιο Ελέγχου Επικοινωνίας στις 13 Απριλίου 2016.
Ηδη από τις 7 Απριλίου, την επομένη δηλαδή της κυκλοφορίας του επίμαχου σποτ, το γραφείο Τύπου του ΚΕΘΙ είχε τοποθετηθεί με ανακοίνωση που εξέδωσε. Ανάμεσα στα άλλα, αναφερόταν ότι: «Το ΚΕΘΙ καταδικάζει κατηγορηματικά το περιεχόμενο της διαφήμισης αυτής και θα προβεί σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες, όπως άλλωστε δεσμεύεται και από το σύμφωνο συνεργασίας που έχει υπογράψει με τη Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης και Επικοινωνίας για την εξάλειψη των σεξιστικών και έμφυλων στερεοτύπων προκειμένου το συγκεκριμένο διαφημιστικό μήνυμα να αποσυρθεί». Ηταν παραπάνω από σαφές. Εκεί που ο μέσος ανθρώπινος νους είδε την Αντζελα Δημητρίου να προτρέπει με περίσσια ειρωνεία τον συμπρωταγωνιστή της να τσουγκρίσει αντρίκια τα κόκκινα πασχαλινά αυγά, μια χούφτα νεοφεμινίστριες είδαν μια γυναίκα να ζητά -προφανώς μαζοχιστικά- από ένα αρσενικό να τη χτυπήσει δίχως έλεος. Αουτς. Μήπως όμως η πύρινη αντίδραση ήταν κάπως αναμενόμενη; Είναι άλλωστε γνωστό ότι το χιούμορ και η Αριστερά είναι έννοιες, αν όχι αντίθετες, τουλάχιστον ασύμβατες - ο πρόσφατος ατυχέστατος αστεϊσμός του πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα, ότι δηλαδή το Προσφυγικό είναι ένα πρόβλημα καθολικό, γι’ αυτό και επισκέφθηκε τη Λέσβο (aka Μυτιλήνη) ο προκαθήμενος των Καθολικών, ήρθε απλώς να επαληθεύσει το αξίωμα. Η 31χρονη πρόεδρος του ΚΕΘΙ θα συμφωνούσε ότι καθολική οφείλει πλέον να είναι -μηδενός εξαιρουμένου, ούτε φυσικά του πρωθυπουργού- και η ποινικοποίηση του χιούμορ, η οποία άλλωστε επισημοποιήθηκε με δική της παρέμβαση. Ποτέ άλλοτε το γεγονός ότι το κέφι και το ΚΕΘΙ έχουν μόνο ένα γράμμα διαφορά δεν έμοιαζε περισσότερο με προϊόν έντεχνης συνωμοσιολογίας.
Η λογοκρισία
Το Συμβούλιο Ελέγχου Επικοινωνίας στη συνεδρίαση της 19ης Απριλίου, μολονότι έκρινε ομόφωνα ότι το διαφημιστικό σποτ των «Jumbo» δεν μπορεί να θεωρηθεί ότι προτρέπει ή υποθάλπει πράξεις βίας, τελικά επέλεξε να το λογοκρίνει. Συγκεκριμένα η απόφαση που εξέδωσε η Πρωτοβάθμια Επιτροπή του Συμβουλίου ανέφερε: «Με αίσθημα ευθύνης και προκειμένου να μη δημιουργούνται οποιεσδήποτε εσφαλμένες εντυπώσεις σε ένα τόσο ευαίσθητο θέμα, ομόφωνα αποφάσισε ότι η φράση “χτύπα, χτύπα σαν άντρας” στη διαφημιστική επικοινωνία των καταστημάτων JUMBO προσκρούει στα άρθρα 1.2 και 4.1 του ΕΚΔ-Ε και πρέπει να τροποποιηθεί εντός 2 ημερών σε όλα τα Μέσα (δηλαδή μέχρι και την Πέμπτη 21/04/2016)». Εννοείται πως ουρές στη συριζαϊκού τύπου μετα-Ιερά Εξέταση σχηματίζουν ήδη τα λαϊκά τραγούδια «Χτύπα κι άλλο» και «Μη μου χτυπάς τα μεσάνυχτα την πόρτα», η ταινία «Ο ταχυδρόμος χτυπάει πάντα δυο φορές» αλλά και το κορυφαίο μυθιστόρημα του Χέμινγουεϊ «Για ποιον χτυπά η καμπάνα». Αμεση ήταν η αντίδραση από το Γραφείο Τύπου του ΚΕΘΙ που θεώρησε τη συγκυρία ιδανική για λίγη αυτοαναφορικότητα και μια ιδέα αυτοεπιβράβευσης. Στο σχόλιο που εξέδωσε σχετικά με την απόφαση της Πρωτοβάθμιας Επιτροπής Ελέγχου Επικοινωνίας βρέθηκαν δυο γραμμές να χωρέσουν μια σταλιά αυτοαποθέωσης: «Χωρίς καμιά διάθεση να “ευλογήσουμε τα γένια μας” αισθανόμαστε δικαιωμένοι σαν Κέντρο Ερευνών για Θέματα Ισότητας (ΚΕΘΙ) που επιδείξαμε έγκαιρα αντανακλαστικά απέναντι σε ένα τέτοιας έκτασης και ουσίας ζήτημα δημοσιότητας. Μα πιο πολύ αισθανόμαστε δικαιωμένοι από τις αντιδράσεις φορέων και οργανώσεων, αλλά και μεμονωμένων γυναικών, που ακολούθησαν τη δημόσια παρέμβασή μας και που αυτές συνέβαλαν σε ένα θετικό αποτέλεσμα». Από τη μεριά της η εταιρεία Pollen, δημιουργός της καμπάνιας των «Jumbo», αρκέστηκε σε μια λιτή ανακοίνωση μέσω της οποίας δημοσιοποίησε την απόφασή της να αποσύρει, αντί να λογοκρίνει, τη διαφήμιση: «Με τη σύμφωνη γνώμη του πελάτη μας Jumbo, δεν θα προβούμε σε καμία διόρθωση της ταινίας. Αντίθετα, θα σταματήσουμε την προβολή της, παραδίδοντας τη σκυτάλη του χιούμορ στον κόσμο. Καλή Ανάσταση και Καλή Τύχη στα Αβγά σας!». Μπορεί το viral διαφημιστικό μήνυμα που αφύπνισε τα φεμινιστικά πάθη να ολοκλήρωσε την πορεία του πριν την ώρα του, ωστόσο ένα νέο αστέρι φαίνεται πως ανατέλλει στη δημόσια ζωή, εκείνο της Ειρήνης-Ελένης Αγαθοπούλου, της γυναίκας που εζήλωσε τη δόξα της Αντζελας Δημητρίου - και βγάλε.
Το «αστέρι» της Κεντρικής Μακεδονίας
Οτι το Κιλκίς έχει προικοδοτήσει την εγχώρια σόουμπιζ με δυναμικές και ταλαντούχες γυναίκες είναι γνωστό και πασίδηλο από την περίπτωση της Φαίης Σκορδά. Οτι εκκολάπτει και πολιτικούς-σταρ της πρώτο-δεύτερης φοράς Αριστερά εμπίπτει προφανώς στη σφαίρα νεόκοπου αξιώματος. Το star quality της προέδρου του ΚΕΘΙ μπορεί κανείς να το συλλάβει από το μότο με το οποίο υποδέχεται τους επισκέπτες της ηλεκτρονικής σελίδας της: «Η ζωή είναι μια παρτίδα σκάκι... όπως και η πολιτική. Ομως και οι δύο είναι γένους θηλυκού...». Θα ήταν μια πολύ μοντέρνα έως προχώ διαπίστωση αν ζούσαμε κάπου στα μακρινά 60s. Ομως έχουμε ήδη 2016 και μάλλον θα περίμενε κανείς κάτι πιο... ποπ από μια νεαρή γυναίκα με σπουδές στην Ελλάδα και την Ιταλία, τριετή θητεία στο Ελληνικό Κοινοβούλιο και εργασιακή εμπειρία ενός ολόκληρου ημερολογιακού έτους ως φαρμακοποιός. Ωστόσο, ακόμη και το εν λόγω απόφθεγμα είναι αρκούντως κλισέ για να δημιουργήσει τη δέουσα σοφιστικέ αχλή - αν τουλάχιστον είσαι μαθητής της Γ’ Γυμνασίου και απαντάς σε κοελικού τύπου ερωτήματα στο σχολικό λεύκωμα.
Ηδη από τις 7 Απριλίου, την επομένη δηλαδή της κυκλοφορίας του επίμαχου σποτ, το γραφείο Τύπου του ΚΕΘΙ είχε τοποθετηθεί με ανακοίνωση που εξέδωσε. Ανάμεσα στα άλλα, αναφερόταν ότι: «Το ΚΕΘΙ καταδικάζει κατηγορηματικά το περιεχόμενο της διαφήμισης αυτής και θα προβεί σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες, όπως άλλωστε δεσμεύεται και από το σύμφωνο συνεργασίας που έχει υπογράψει με τη Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης και Επικοινωνίας για την εξάλειψη των σεξιστικών και έμφυλων στερεοτύπων προκειμένου το συγκεκριμένο διαφημιστικό μήνυμα να αποσυρθεί». Ηταν παραπάνω από σαφές. Εκεί που ο μέσος ανθρώπινος νους είδε την Αντζελα Δημητρίου να προτρέπει με περίσσια ειρωνεία τον συμπρωταγωνιστή της να τσουγκρίσει αντρίκια τα κόκκινα πασχαλινά αυγά, μια χούφτα νεοφεμινίστριες είδαν μια γυναίκα να ζητά -προφανώς μαζοχιστικά- από ένα αρσενικό να τη χτυπήσει δίχως έλεος. Αουτς. Μήπως όμως η πύρινη αντίδραση ήταν κάπως αναμενόμενη; Είναι άλλωστε γνωστό ότι το χιούμορ και η Αριστερά είναι έννοιες, αν όχι αντίθετες, τουλάχιστον ασύμβατες - ο πρόσφατος ατυχέστατος αστεϊσμός του πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα, ότι δηλαδή το Προσφυγικό είναι ένα πρόβλημα καθολικό, γι’ αυτό και επισκέφθηκε τη Λέσβο (aka Μυτιλήνη) ο προκαθήμενος των Καθολικών, ήρθε απλώς να επαληθεύσει το αξίωμα. Η 31χρονη πρόεδρος του ΚΕΘΙ θα συμφωνούσε ότι καθολική οφείλει πλέον να είναι -μηδενός εξαιρουμένου, ούτε φυσικά του πρωθυπουργού- και η ποινικοποίηση του χιούμορ, η οποία άλλωστε επισημοποιήθηκε με δική της παρέμβαση. Ποτέ άλλοτε το γεγονός ότι το κέφι και το ΚΕΘΙ έχουν μόνο ένα γράμμα διαφορά δεν έμοιαζε περισσότερο με προϊόν έντεχνης συνωμοσιολογίας.
Η λογοκρισία
Το Συμβούλιο Ελέγχου Επικοινωνίας στη συνεδρίαση της 19ης Απριλίου, μολονότι έκρινε ομόφωνα ότι το διαφημιστικό σποτ των «Jumbo» δεν μπορεί να θεωρηθεί ότι προτρέπει ή υποθάλπει πράξεις βίας, τελικά επέλεξε να το λογοκρίνει. Συγκεκριμένα η απόφαση που εξέδωσε η Πρωτοβάθμια Επιτροπή του Συμβουλίου ανέφερε: «Με αίσθημα ευθύνης και προκειμένου να μη δημιουργούνται οποιεσδήποτε εσφαλμένες εντυπώσεις σε ένα τόσο ευαίσθητο θέμα, ομόφωνα αποφάσισε ότι η φράση “χτύπα, χτύπα σαν άντρας” στη διαφημιστική επικοινωνία των καταστημάτων JUMBO προσκρούει στα άρθρα 1.2 και 4.1 του ΕΚΔ-Ε και πρέπει να τροποποιηθεί εντός 2 ημερών σε όλα τα Μέσα (δηλαδή μέχρι και την Πέμπτη 21/04/2016)». Εννοείται πως ουρές στη συριζαϊκού τύπου μετα-Ιερά Εξέταση σχηματίζουν ήδη τα λαϊκά τραγούδια «Χτύπα κι άλλο» και «Μη μου χτυπάς τα μεσάνυχτα την πόρτα», η ταινία «Ο ταχυδρόμος χτυπάει πάντα δυο φορές» αλλά και το κορυφαίο μυθιστόρημα του Χέμινγουεϊ «Για ποιον χτυπά η καμπάνα». Αμεση ήταν η αντίδραση από το Γραφείο Τύπου του ΚΕΘΙ που θεώρησε τη συγκυρία ιδανική για λίγη αυτοαναφορικότητα και μια ιδέα αυτοεπιβράβευσης. Στο σχόλιο που εξέδωσε σχετικά με την απόφαση της Πρωτοβάθμιας Επιτροπής Ελέγχου Επικοινωνίας βρέθηκαν δυο γραμμές να χωρέσουν μια σταλιά αυτοαποθέωσης: «Χωρίς καμιά διάθεση να “ευλογήσουμε τα γένια μας” αισθανόμαστε δικαιωμένοι σαν Κέντρο Ερευνών για Θέματα Ισότητας (ΚΕΘΙ) που επιδείξαμε έγκαιρα αντανακλαστικά απέναντι σε ένα τέτοιας έκτασης και ουσίας ζήτημα δημοσιότητας. Μα πιο πολύ αισθανόμαστε δικαιωμένοι από τις αντιδράσεις φορέων και οργανώσεων, αλλά και μεμονωμένων γυναικών, που ακολούθησαν τη δημόσια παρέμβασή μας και που αυτές συνέβαλαν σε ένα θετικό αποτέλεσμα». Από τη μεριά της η εταιρεία Pollen, δημιουργός της καμπάνιας των «Jumbo», αρκέστηκε σε μια λιτή ανακοίνωση μέσω της οποίας δημοσιοποίησε την απόφασή της να αποσύρει, αντί να λογοκρίνει, τη διαφήμιση: «Με τη σύμφωνη γνώμη του πελάτη μας Jumbo, δεν θα προβούμε σε καμία διόρθωση της ταινίας. Αντίθετα, θα σταματήσουμε την προβολή της, παραδίδοντας τη σκυτάλη του χιούμορ στον κόσμο. Καλή Ανάσταση και Καλή Τύχη στα Αβγά σας!». Μπορεί το viral διαφημιστικό μήνυμα που αφύπνισε τα φεμινιστικά πάθη να ολοκλήρωσε την πορεία του πριν την ώρα του, ωστόσο ένα νέο αστέρι φαίνεται πως ανατέλλει στη δημόσια ζωή, εκείνο της Ειρήνης-Ελένης Αγαθοπούλου, της γυναίκας που εζήλωσε τη δόξα της Αντζελας Δημητρίου - και βγάλε. Το «αστέρι» της Κεντρικής Μακεδονίας
Οτι το Κιλκίς έχει προικοδοτήσει την εγχώρια σόουμπιζ με δυναμικές και ταλαντούχες γυναίκες είναι γνωστό και πασίδηλο από την περίπτωση της Φαίης Σκορδά. Οτι εκκολάπτει και πολιτικούς-σταρ της πρώτο-δεύτερης φοράς Αριστερά εμπίπτει προφανώς στη σφαίρα νεόκοπου αξιώματος. Το star quality της προέδρου του ΚΕΘΙ μπορεί κανείς να το συλλάβει από το μότο με το οποίο υποδέχεται τους επισκέπτες της ηλεκτρονικής σελίδας της: «Η ζωή είναι μια παρτίδα σκάκι... όπως και η πολιτική. Ομως και οι δύο είναι γένους θηλυκού...». Θα ήταν μια πολύ μοντέρνα έως προχώ διαπίστωση αν ζούσαμε κάπου στα μακρινά 60s. Ομως έχουμε ήδη 2016 και μάλλον θα περίμενε κανείς κάτι πιο... ποπ από μια νεαρή γυναίκα με σπουδές στην Ελλάδα και την Ιταλία, τριετή θητεία στο Ελληνικό Κοινοβούλιο και εργασιακή εμπειρία ενός ολόκληρου ημερολογιακού έτους ως φαρμακοποιός. Ωστόσο, ακόμη και το εν λόγω απόφθεγμα είναι αρκούντως κλισέ για να δημιουργήσει τη δέουσα σοφιστικέ αχλή - αν τουλάχιστον είσαι μαθητής της Γ’ Γυμνασίου και απαντάς σε κοελικού τύπου ερωτήματα στο σχολικό λεύκωμα.Αλίκη Κοσυφολόγου: Η πολιτική επιστήμων
Η Αννίτα Πάνια και η trash TV, η αλήθεια για τη Hello Kitty, ο Λάνθιμος και ο Αβρανάς, η θέση της γυναίκας στον ερωτικό κινηματογράφο έχουν απασχολήσει κατά καιρούς την Αλίκη Κοσυφολόγου. Ο Jumbo καημός της πλέον είναι η Αντζελα
Ειρήνη-Ελένη Αγαθοπούλου: Η πρόεδρος (αποτυχημένη βουλετής του ΣΥΡΙΖΑ)
Η πρώην βουλευτής Κιλκίς του ΣΥΡΙΖΑ σπούδασε Φαρμακευτική στο ΑΠΘ, εντρύφησε στη φυτοθεραπεία και δούλεψε στο πατρογονικό φαρμακείο. Η Ειρήνη-Ελένη Αγαθοπούλου είναι η εκκολαπτόμενη σιδηρά κυρία που τα ’βαλε με τη Λαίδη
Λουκία Κοτρωνάκη: Η ερευνήτρια
Μέλος του Δικτύου για τα Πολιτικά και Κοινωνικά Δικαιώματα, του Εργαστηρίου Συγκρουσιακής Πολιτικής του Παντείου Πανεπιστημίου και του ΚΕΘΙ, η Λουκία Κοτρωνάκη θαυμάζει την Τασία Χριστοδουλοπούλου και -προφανώς- δεν ακούει Αντζελα
Τα επινίκια του ΚΕΘΙ
«Χωρίς καμιά διάθεση να “ευλογήσουμε τα γένια μας” αισθανόμαστε δικαιωμένοι σαν ΚΕΘΙ, που επιδείξαμε έγκαιρα αντανακλαστικά απέναντι σε ένα τέτοιας έκτασης και ουσίας ζήτημα δημοσιότητας. Μα πιο πολύ αισθανόμαστε δικαιωμένοι από τις αντιδράσεις φορέων και οργανώσεων, αλλά και μεμονωμένων γυναικών, που ακολούθησαν τη δημόσια παρέμβασή μας και που αυτές συνέβαλαν σε ένα θετικό αποτέλεσμα»
Και η απάντηση των «Jumbo»
«Δεν θα προβούμε σε καμία διόρθωση της ταινίας. Αντίθετα, θα σταματήσουμε την προβολή της παραδίδοντας τη σκυτάλη του χιούμορ στον κόσμο. Καλή Ανάσταση και Καλή Τύχη στα Αβγά σας!»
Η ένταξη μιας πρώην ανένταχτης
Οπως πληροφορεί στο επίσημο βιογραφικό σημείωμά της η Ειρήνη-Ελένη Αγαθοπούλου γεννήθηκε το 1985 στην όμορφη Θεσσαλονίκη. Μεγάλωσε στο Κιλκίς, από το οποίο μετοίκησε και πάλι στη συμπρωτεύουσα προκειμένου να σπουδάσει φαρμακοποιός στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο. Στον επαγγελματικό προσανατολισμό της καταλυτικό ρόλο φαίνεται ότι έπαιξαν οι επαγγελματικές ιδιότητες των γονιών της: βιολόγος η μητέρα της, φαρμακοποιός ο πατέρας της. Το 2010 έφυγε για μεταπτυχιακές σπουδές στην Πίζα, όπου ειδικεύτηκε στις εναλλακτικές θεραπείες και στα φυτοθεραπευτικά προϊόντα - η εργασία που εκπόνησε είχε τον τίτλο «Αρωματικά φυτά και εναλλακτικές θεραπείες, από την καλλιέργεια στο τελικό προϊόν», ενώ επιστρέφοντας στα πάτρια εδάφη -κι ενώ η κρίση ήδη σοβούσε- εργάστηκε στο πατρογονικό φαρμακείο. Ωστόσο, η καριέρα της ανάμεσα σε πρωτότυπα και γενόσημα φάρμακα, καλλυντικά προϊόντα και φυσικές λύσεις για την ευεξία δεν μακροημέρευσε. Τα κοινά την καλούσαν επίμονα. Και η ίδια δεν μπορούσε να κωφεύσει στις Σειρήνες της κεντρικής πολιτικής σκηνής. Οπως έχει εξηγήσει σε συνεντεύξεις της, μέχρι το καλοκαίρι του 2011 αυτοπροσδιοριζόταν πολιτικά ως ανένταχτη. Την απόφαση να στρατευτεί στις τάξεις του ΣΥΡΙΖΑ την έλαβε άμα τη επιστροφή της από την Ιταλία. Ο πρότερος αγωνιστικός βίος της στις μαθητικές καταλήψεις του 2004 φαίνεται πως επιτάχυνε την ανέλιξή της στην αλυσίδα του κινήματος. Στις εκλογές του Μαΐου του 2012, ούσα υποψήφια στον Νομό Κιλκίς, έλαβε 2.042 σταυρούς, κατετάγη πρώτη και εξελέγη στη Βουλή καταλαμβάνοντας τη μία έδρα που κέρδισε ο ΣΥΡΙΖΑ. Στα 27 της χρόνια η Ειρήνη-Ελένη Αγαθοπούλου έγινε η νεότερη βουλευτής του Ελληνικού Κοινοβουλίου, γεγονός που της εξασφάλισε φιλοξενία σε έντυπο και ηλεκτρονικό Τύπο. Η άγνωστη έως τότε Βορειοελλαδίτισσα αναδύθηκε στον αφρό της επικαιρότητας, μαζί και παλαιότερες συνεντεύξεις της που έσφυζαν από αντιμνημονιακή ρητορεία που έμοιαζε εξόχως ταιριαστή με το χαλαρά τυλιγμένο γύρω από τον λαιμό boho φουλάρι της. Παρεμπιπτόντως, οι στυλιστικές επιλογές της στη Βουλή παρουσίασαν ποικιλία σχεδίων και χρωμάτων, περιλαμβάνοντας από μπότες και κολάν μέχρι φαρδιά πουλόβερ, έξωμα φορέματα. Αλλά αυτά μοιάζουν με λεπτομέρειες για την πρώην βουλευτή και νυν πρόεδρο του ΚΕΘΙ, η οποία στα τέλη του 2013 δήλωνε πως «τα ταγέρ δεν κάνουν τη βουλευτή». Εναν και κάτι χρόνο αργότερα, στις εκλογές του Ιανουαρίου του 2015, παρότι έλαβε περισσότερους από 5.500 σταυρούς δεν πέτυχε την επανεκλογή της, αφού την έδρα κατέλαβε -για περίπου 1.000 σταυρούς παραπάνω- ο συνυποψήφιός της Θεόδωρος Παραστατίδης. Η σπουδή της Πρώτης Φοράς Αριστερά να αλλάξει τη διοίκηση του Κέντρου Ερευνών για Θέματα Ισότητας προτού καλά-καλά συμπληρώσει τρεις μήνες διακυβέρνησης, ανέδειξε τη φαρμακοποιό από το Κιλκίς σε πρόεδρο του οργανισμού. Ετσι, τον τελευταίο χρόνο αφιερώθηκε στους σκοπούς του ΚΕΘΙ, οι οποίοι περιγράφονται συνοπτικά στην ηλεκτρονική σελίδα του: «Το πλαίσιο των δραστηριοτήτων και των παρεχόμενων υπηρεσιών του εμφορείται από την αρχή της ένταξης της ισότητας σε όλες τις πολιτικές και δράσεις (gender mainstreaming) αλλά και της ανάπτυξης θετικών δράσεων υπέρ των γυναικών, έτσι ώστε να συμβάλει στην άρση των έμφυλων διακρίσεων, στερεοτύπων, προκαταλήψεων και ανισοτήτων. Συνεκδοχικά, η μέχρι τώρα ανάληψη και υλοποίηση προγραμμάτων δράσης, ερευνών κ.λπ. επιχειρεί να επηρεάσει τις εθνικές πολιτικές, έχοντας ως στόχο την ισότιμη προώθηση των φύλων, όπως και την καταπολέμηση των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν οι γυναίκες στην οικογενειακή, εκπαιδευτική, επαγγελματική, κοινωνική και πολιτική τους δράση». Ισως είναι η ιδανική στιγμή για την πρόεδρο να καταπιαστεί τώρα με το πρόβλημα της ανεργίας που αντιμετωπίζει, έπειτα από τη δική της παρέμβαση, η ιέρεια της καμπάνιας των «Jumbo» Αντζελα Δημητρίου - μεταξύ μας, η πρόεδρος μάλλον οφείλει να ευγνωμονεί τη Λαίδη που της πρόσφερε εμμέσως δημοσιότητα με το καντάρι. Η συντρόφισσες Λουκία και Αλίκη
Στο πενταμελές διοικητικό συμβούλιο του ΚΕΘΙ, το οποίο ορίστηκε με ΦΕΚ στις 7 Απριλίου 2015, συμμετέχουν ακόμη ο ερευνητής Αλέξανδρος Δεληστάθης, ως αντιπρόεδρος, καθώς και ο κλινικός ψυχολόγος Βασίλης Θεοδώρου, η ερευνήτρια Λουκία Κοτρωνάκη και η πολιτική επιστήμονας Αλίκη Κοσυφολόγου ως μέλη. Αν προσπεράσει κανείς το ζήτημα της ποσόστωσης, ότι δηλαδή μάλλον είναι κάπως παράταιρο και αταίριαστο σε ένα διοικητικό συμβούλιο που ερευνά την ισότητα να υπερτερούν οι γυναίκες εις βάρος των ανδρών, μπορεί ενδεχομένως να κατανοήσει το νεοφεμινιστικό ντελίριο που κατέλαβε εσχάτως το ΚΕΘΙ εντρυφώντας λίγο περισσότερο στα έργα και τις ημέρες των άλλων δύο γυναικών που το στελεχώνουν. Μέλος του Εργαστηρίου Συγκρουσιακής Πολιτικής του τμήματος Πολιτικής Επιστήμης και Ιστορίας του Παντείου Πανεπιστημίου, το οποίο ιδρύθηκε στις 7 Απριλίου του 2015 -προφανώς η συγκεκριμένη ήταν η τυχερή της μέρα-, η Λουκία Κοτρωνάκη έχει δημοσιεύσει πύρινα άρθρα της σε έντυπο και ηλεκτρονικό Τύπο ενώ παράλληλα εκπονεί διδακτορική διατριβή με τίτλο «Πέρα από την πολιτική της συναίνεσης: Συγκρουσιακή πολιτική και η δυναμική της διεθνικής συλλογικής δράσης στο κίνημα ενάντια στη νεοφιλελεύθερη παγκοσμιοποίηση - η ελληνική περίπτωση 2000-2007». Το ίδιο συγκρουσιακό με τη διδακτορική εργασία της μοιάζει και το Timeline της στο Facebook, απ’ όπου μπορεί κανείς να αλιεύσει οργισμένα status, όπως αυτό που πόσταρε πριν από έναν χρόνο τέτοιες ημέρες, υπεραμυνόμενη της μεταναστευτικής πολιτικής της πρώτης φοράς Αριστερά. «Είναι κάτι ξεφτισμένα παρτάλια, κάτι ρόμπες καπιτονέ που εδώ και κάμποσες μέρες απευθύνονται σε μια εξαίρετη επιστήμονα που χει δώσει τη ζωή της στο κίνημα των πολιτικών και κοινωνικών δικαιωμάτων, στην κυρία Τασία Χριστοδουλοπούλου, με τον χαρακτηρισμό "κυρά Τασία μου" ή "θείτσα". Αυτά τα ανεκδιήγητα υποκείμενα που σε παράλληλο χρόνο δεν χάνουν την ευκαιρία να μας υπενθυμίζουν το πόσο ανεκτικά είναι με ζητήματα πολυπολιτισμικότητας θίχτηκαν γιατί, η κυρία Χριστοδουλοπούλου τόλμησε με το δημόσιο λόγο της να εμφανίσει τους μετανάστες και τους πρόσφυγες ως ανθρώπους με καθημερινές ανάγκες (π.χ. ανάγκη να δουν τον ήλιο). Θίχτηκαν γιατί, το δικό τους φαντασιακό χωράει μετανάστες και πρόσφυγες με τη μορφή του πνιγμένου, του φυλακισμένου, και του ισοβίως κατατρεγμένου, όχι όμως του ισότιμου συμπολίτη τους. Θίχτηκαν γιατί, η νοητή εξουσία τους θεμελιώνεται στην υπεροχή της φιλανθρωπίας τους και στο μίσος της αλληλεγγύης μεταξύ ανθρώπων που αναγνωρίζουν το κοινό τους συμφέρον. Για το πλοίο που βυθίστηκε στα ανοιχτά της Λαμπεντούζα με επιβαίνοντες 700 μετανάστες, φυσικά και δεν θα διαβάσετε κανένα δικό τους σχόλιο. Αντε το πολύ-πολύ να ψελλίσουν καμιά άναρθρη κατινιά για τη φιλομεταναστευτική στάση της κυρίας Χριστοδουλοπούλου. Αιδώς αργείοι!», εξεμάνη το μέλος του Δικτύου για τα Πολιτικά και Κοινωνικά Δικαιώματα.
Η χειραφετημένη
Ο δυναμισμός και η χειραφέτηση διαπνέει τα κορίτσια του ΚΕΘΙ. Κι αυτό είναι κάτι που προσυπογράφει και η αρθρογραφία της τρίτης γυναίκας μέλους του Διοικητικού Συμβουλίου, της Αλίκης Κοσυφολόγου. Η 33χρονη πολιτική επιστήμων και εκπαιδευτικός έχει μοιραστεί κατά καιρούς τις υπαρξιακές, φεμινιστικές, κοινωνικές ανησυχίες της μέσα από κείμενα που φιλοξενήθηκαν στο left.gr. Ο Λάνθιμος και το weird σίνεμα, η Αννίτα Πάνια και η trash TV, η αποτύπωση της γυναίκας στην πορνογραφία, ακόμη και η αλήθεια για την αληθινή ταυτότητα της Hello Kitty έχουν απασχολήσει τα άρθρα της πάλαι ποτέ υποψήφιας περιφερειακής συμβούλου Αττικής με τον συνδυασμό του Αλέξη Μητρόπουλου Αλίκης Κοσυφολόγου. Βεβαίως, εύλογα τη θέση του magnum opus της επέχει η διδακτορική διατριβή της με τίτλο «Η ιδεολογία της γυναικείας σεξουαλικότητας: αναπαραστάσεις και συγκρότηση προτύπων στον ελληνικό ερωτικό κινηματογράφο», που εκπόνησε στο Τμήμα Πολιτικής Επιστήμης και Δημόσιας Διοίκησης του ΕΚΠΑ και στην οποία διερευνά, όπως περιγράφει, την αναπαράσταση της γυναικείας σεξουαλικότητας και τη συγκρότηση έμφυλων προτύπων στον ελληνικό ερωτικό κινηματογράφο της δεκαετίας του ’60. Πριν από το φαινόμενο «Jumbo» και τον τυφώνα Αντζελα, την 33χρονη επιστήμονα είχαν απασχολήσει -στο πλαίσιο της διατριβής της- συστηματικά οι ταινίες «Λολίτες της Αθήνας», «Στεφανία», «Μικρές Αφροδίτες» και «Κατήφορος». Ο τελευταίος, δε, ταιριάζει -συμβολικά- γάντι με τον κατήφορο των παρεμβάσεων του ΚΕΘΙ, το οποίο επέλεξε να εξαντλήσει την ευαισθησία του σε ένα διαφημιστικό σποτ, στο οποίο η πρωταγωνίστρια καλούσε τον συμπρωταγωνιστή της να χτυπήσει σαν άντρας ένα αυγό (ναι, αυτό με το τσόφλι). Ας υποθέσουμε ότι οι κύριοι και οι κυρίες του ΚΕΘΙ είδαν το δέντρο. Δεν έχασαν όμως απλώς το δάσος. Αλλά κατάφεραν να κάνουν μια -κατά την κρίση τους- κακή, προσβλητική και επικίνδυνη διαφήμιση κλασική. Και να ενισχύσουν τελικά με τη λογοκρισία που εμμέσως επέβαλαν, το virality και την επιδραστικότητά της. Και μπράβο τους.
UPD:
176
ΣΧΟΛΙΑ
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα