Η INALAN προσέλκυσε 40 εκατ. ευρώ ξένων επενδύσεων στην Ελλάδα, τριπλασίασε το προσωπικό της σε ένα χρόνο και παρέχει δυνατότητα σύνδεσης γρήγορου internet σε πάνω από 600.000 νοικοκυριά - Κατά 44% αυξήθηκε ο κύκλος εργασιών της.
Κάνουν τα ιδιωτικά σχολεία σαν τα διαλυμένα δημόσια
Κάνουν τα ιδιωτικά σχολεία σαν τα διαλυμένα δημόσια
Οι παρεμβάσεις στην ιδιωτική εκπαίδευση την εξομοιώνουν με τη Δημόσια - Η αναγνώριση προϋπηρεσίας σε φροντιστήρια για διορισμό στο Δημόσιο είναι το «τυράκι» του νομοσχεδίου Φίλη
«Βεντέτα» έχει ξεσπάσει μεταξύ των ιδιοκτητών ιδιωτικών σχολείων και του υπουργού Παιδείας Νίκου Φίλη. Αφορμή, νομοσχέδιο που αναμένεται να καταθέσει ο κ. Φίλης αυτή την εβδομάδα με παρεμβάσεις στην ιδιωτική εκπαίδευση, οι οποίες θα τη φέρουν στα μέτρα της δημόσιας.
Με τις νέες ρυθμίσεις, τα φροντιστήρια μετατρέπονται σε σχολεία, καθώς θα λειτουργούν περίπου τις ίδιες ημέρες, έχοντας τις ίδιες αργίες, και τα ιδιωτικά σχολεία σε δημόσια, μια που δεν θα μπορούν πλέον τόσο εύκολα να προσφέρουν περισσότερες ώρες σε απογευματινά τμήματα και επιπλέον δραστηριότητες. Μετά τα πρότυπα σχολεία, στο επίκεντρο της ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας μπαίνουν θέματα όπως απαγόρευση δραστηριοτήτων στα ιδιωτικά σχολεία, αυστηρότερο καθεστώς και συγκεκριμένο πλαίσιο απολύσεων, τα οποία φέρνουν τα πάνω κάτω στη λειτουργία των σχολείων και το είδος της παρεχόμενης εκπαίδευσης. Το νομοσχέδιο επαναφέρει στην ουσία ρυθμίσεις που είχε επιχειρήσει να περάσει στην εκπαίδευση το δίδυμο Μπαλτά - Κουράκη, σηκώνοντας κύμα αντιδράσεων, καθώς, όπως υποστηριζόταν από τους επικριτές της επιχειρούμενης αλλαγής, κινούνταν στη λογική «αφού δεν μπορούμε να κλείσουμε τα ιδιωτικά σχολεία, θα τα κάνουμε αχρείαστα».
Το επίμαχο νομοσχέδιο προκαλεί τις αντιδράσεις των σχολαρχών, οι οποίοι θεωρούν ότι επανέρχεται η «ρήτρα μονιμότητας» των ιδιωτικών εκπαιδευτικών, μια που οι απολύσεις θα εγκρίνονται από συμβούλια, η πλειοψηφία των οποίων θα είναι σε χέρια συνδικαλιστών, ενώ οι εκπρόσωποι των ιδιωτικών εκπαιδευτικών (ΟΙΕΛΕ) κρίνουν ότι οι ρυθμίσεις είναι προς τη σωστή κατεύθυνση. Με το νομοσχέδιο επανέρχεται η γραφειοκρατία καθώς, όπως λένε οι ιδιοκτήτες ιδιωτικών σχολείων, δημιουργεί διαδικασίες γραφειοκρατικού ελέγχου για την πρόληψη παρανομιών, ενώ κάλλιστα θα μπορούσε να διαπιστώσει το υπουργείο παρανομίες όταν αυτές συμβούν και όχι από πριν. Θεωρούν ότι αυτή η κινδυνολογία είναι για να εξασφαλιστεί ο έλεγχος, κρίνοντας ως θανάσιμο τον εναγκαλισμό Δημοσίου και ιδιωτικού σχολείου.
Εως τώρα υπήρχε η ελευθερία, όπως λένε οι καλά γνωρίζοντες, ότι σε περίπτωση που ιδιωτικό σχολείο ήθελε να αυξήσει μία ώρα π.χ. τα Μαθηματικά, το ζητούσε από τον αρμόδιο σχολικό σύμβουλο και δινόταν ή όχι η άδεια. Με το νέο νομοσχέδιο η αδειοδότηση μπλέκεται στα γρανάζια της γραφειοκρατίας και μέχρι να δοθεί μία άδεια για μάθημα σκακιού για παράδειγμα, δεν θα υπάρχει ο χρόνος να βρεθεί ο δάσκαλος, αλλά ούτε και οι μαθητές.
«Παράλληλα ο υπουργός δίνει ένα “τυράκι” στους καθηγητές των φροντιστηρίων για να εξασφαλίσει τη σύμφωνη γνώμη τους, προσμετρώντας τα μόρια εργασίας στα φροντιστήρια για τον διορισμό στο Δημόσιο. Το νομοσχέδιο Φίλη επαναλαμβάνει μόνο τις λέξεις “απαγορεύεται” και “δεν επιτρέπεται”», λέει στο «Θέμα» ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ιδρυτών Ελληνικών Ιδιωτικών Εκπαιδευτηρίων Χαράλαμπος Κυραϊλίδης και συνεχίζει: «Το νομοσχέδιο θυμίζει άλλες εποχές. Οι αρχαίοι Ελληνες έλεγαν “παν μέτρον άριστον”, ενώ η εξομοίωση των ιδιωτικών σχολείων με τα δημόσια θα οδηγήσει στο να χαθεί το μέτρο». Ο κ. Κυραϊλίδης επισημαίνει ακόμα ότι θα χαθούν εκατοντάδες θέσεις εργασίας σε περίπτωση που δεν θα λειτουργούν απογευματινά τμήματα και δραστηριότητες, εστιάζοντας την κρισιμότητα της συγκεκριμένης χρονικής συγκυρίας και το φάσμα της ανεργίας. Ο πόλεμος έχει ξεκινήσει με επίκεντρο την απόφαση Φίλη να απαγορεύσει την αξιολόγηση στα ιδιωτικά σχολεία, επισημαίνοντας ότι αυτή πρέπει να σταματήσει με αφορμή σχολείο που είχε ξεκινήσει σχετικές διαδικασίες.
Με τις νέες ρυθμίσεις, τα φροντιστήρια μετατρέπονται σε σχολεία, καθώς θα λειτουργούν περίπου τις ίδιες ημέρες, έχοντας τις ίδιες αργίες, και τα ιδιωτικά σχολεία σε δημόσια, μια που δεν θα μπορούν πλέον τόσο εύκολα να προσφέρουν περισσότερες ώρες σε απογευματινά τμήματα και επιπλέον δραστηριότητες. Μετά τα πρότυπα σχολεία, στο επίκεντρο της ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας μπαίνουν θέματα όπως απαγόρευση δραστηριοτήτων στα ιδιωτικά σχολεία, αυστηρότερο καθεστώς και συγκεκριμένο πλαίσιο απολύσεων, τα οποία φέρνουν τα πάνω κάτω στη λειτουργία των σχολείων και το είδος της παρεχόμενης εκπαίδευσης. Το νομοσχέδιο επαναφέρει στην ουσία ρυθμίσεις που είχε επιχειρήσει να περάσει στην εκπαίδευση το δίδυμο Μπαλτά - Κουράκη, σηκώνοντας κύμα αντιδράσεων, καθώς, όπως υποστηριζόταν από τους επικριτές της επιχειρούμενης αλλαγής, κινούνταν στη λογική «αφού δεν μπορούμε να κλείσουμε τα ιδιωτικά σχολεία, θα τα κάνουμε αχρείαστα».
Το επίμαχο νομοσχέδιο προκαλεί τις αντιδράσεις των σχολαρχών, οι οποίοι θεωρούν ότι επανέρχεται η «ρήτρα μονιμότητας» των ιδιωτικών εκπαιδευτικών, μια που οι απολύσεις θα εγκρίνονται από συμβούλια, η πλειοψηφία των οποίων θα είναι σε χέρια συνδικαλιστών, ενώ οι εκπρόσωποι των ιδιωτικών εκπαιδευτικών (ΟΙΕΛΕ) κρίνουν ότι οι ρυθμίσεις είναι προς τη σωστή κατεύθυνση. Με το νομοσχέδιο επανέρχεται η γραφειοκρατία καθώς, όπως λένε οι ιδιοκτήτες ιδιωτικών σχολείων, δημιουργεί διαδικασίες γραφειοκρατικού ελέγχου για την πρόληψη παρανομιών, ενώ κάλλιστα θα μπορούσε να διαπιστώσει το υπουργείο παρανομίες όταν αυτές συμβούν και όχι από πριν. Θεωρούν ότι αυτή η κινδυνολογία είναι για να εξασφαλιστεί ο έλεγχος, κρίνοντας ως θανάσιμο τον εναγκαλισμό Δημοσίου και ιδιωτικού σχολείου.
Εως τώρα υπήρχε η ελευθερία, όπως λένε οι καλά γνωρίζοντες, ότι σε περίπτωση που ιδιωτικό σχολείο ήθελε να αυξήσει μία ώρα π.χ. τα Μαθηματικά, το ζητούσε από τον αρμόδιο σχολικό σύμβουλο και δινόταν ή όχι η άδεια. Με το νέο νομοσχέδιο η αδειοδότηση μπλέκεται στα γρανάζια της γραφειοκρατίας και μέχρι να δοθεί μία άδεια για μάθημα σκακιού για παράδειγμα, δεν θα υπάρχει ο χρόνος να βρεθεί ο δάσκαλος, αλλά ούτε και οι μαθητές.
«Παράλληλα ο υπουργός δίνει ένα “τυράκι” στους καθηγητές των φροντιστηρίων για να εξασφαλίσει τη σύμφωνη γνώμη τους, προσμετρώντας τα μόρια εργασίας στα φροντιστήρια για τον διορισμό στο Δημόσιο. Το νομοσχέδιο Φίλη επαναλαμβάνει μόνο τις λέξεις “απαγορεύεται” και “δεν επιτρέπεται”», λέει στο «Θέμα» ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ιδρυτών Ελληνικών Ιδιωτικών Εκπαιδευτηρίων Χαράλαμπος Κυραϊλίδης και συνεχίζει: «Το νομοσχέδιο θυμίζει άλλες εποχές. Οι αρχαίοι Ελληνες έλεγαν “παν μέτρον άριστον”, ενώ η εξομοίωση των ιδιωτικών σχολείων με τα δημόσια θα οδηγήσει στο να χαθεί το μέτρο». Ο κ. Κυραϊλίδης επισημαίνει ακόμα ότι θα χαθούν εκατοντάδες θέσεις εργασίας σε περίπτωση που δεν θα λειτουργούν απογευματινά τμήματα και δραστηριότητες, εστιάζοντας την κρισιμότητα της συγκεκριμένης χρονικής συγκυρίας και το φάσμα της ανεργίας. Ο πόλεμος έχει ξεκινήσει με επίκεντρο την απόφαση Φίλη να απαγορεύσει την αξιολόγηση στα ιδιωτικά σχολεία, επισημαίνοντας ότι αυτή πρέπει να σταματήσει με αφορμή σχολείο που είχε ξεκινήσει σχετικές διαδικασίες.
Η συνέχεια, όπως θα περιλαμβάνεται στο νομοσχέδιο που ετοιμάζεται, είναι η απαγόρευση φροντιστηριακών μαθημάτων στα ιδιωτικά σχολεία, ο περιορισμός χρησιμοποίησης των χώρων τους για επιπλέον εκπαιδευτικές δραστηριότητες εκτός του ωρολόγιου προγράμματος και η μονιμοποίηση των εκπαιδευτικών των ιδιωτικών σχολείων. Οι αλλαγές που φέρνει η διάταξη στον χώρο της ιδιωτικής εκπαίδευσης είναι μεταξύ άλλων οι εξής:
■ Οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί θα μπορούν να απομακρύνονται από ένα σχολείο μετά την πρώτη διετία της πρόσληψής τους. Στην εξαετία μπορεί να απομακρυνθεί μόνο το 33% των εκπαιδευτικών ενός σχολείου. Μετά την εξαετία η απομάκρυνση ενός εκπαιδευτικού επιτρέπεται μόνο με την αιτιολογία της «διατάραξης σχολικού κλίματος» και με την έγκριση συμβουλίου, το οποίο έχει απαρτία εφόσον συμμετέχουν όλα μέλη του (εκπρόσωπος των ιδιοκτητών σχολείων, εκπρόσωπος των συνδικαλιστών εκπαιδευτικών και ένα μέλος του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής).
■ Ο έλεγχος της νομιμότητας των απολύσεων αφαιρείται από τα δικαστήρια και παραπέμπεται σε τριμελές ή πενταμελές όργανο.
Οι αλλαγές στα φροντιστήρια
■ Τα φροντιστήρια πρέπει να δουλεύουν σε συγκεκριμένο χρονικό ωράριο, με αναγκαστικές διακοπές το Πάσχα και τα Χριστούγεννα και συγκεκριμένες ώρες απασχόλησης των εκπαιδευτικών τους. Ειδικότερα γίνεται αναφορά για τις ημέρες από 24 Δεκεμβρίου έως 2 Ιανουαρίου, τα Θεοφάνια, την Καθαρά Δευτέρα, από τη Μεγάλη Πέμπτη έως και την Τρίτη του Πάσχα, των Τριών Ιεραρχών, του Αγίου Πνεύματος, τον Δεκαπενταύγουστο, τις Κυριακές και τις αργίες, ενώ είναι κοινό μυστικό ότι οι μαθητές κυρίως του λυκείου εκμεταλλεύονται τις σχολικές αργίες για να κάνουν φροντιστήριο.■ Τα φροντιστήρια δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και τα κέντρα ξένων γλωσσών επίσης οφείλουν να καταθέτουν στις οικείες διευθύνσεις εκπαίδευσης το αναλυτικό εβδομαδιαίο ωρολόγιο πρόγραμμα μαθημάτων.
■ Οι ιδιοκτήτες των φροντιστηρίων και των κέντρων ξένων γλωσσών να καταθέτουν στις διευθύνσεις εκπαίδευσης αντίγραφα των συμβάσεων εργασίας που έχουν συνάψει με τους διδάσκοντες. Ο έλεγχος των τυπικών προσόντων των διδασκόντων να γίνεται από τις διευθύνσεις εκπαίδευσης.
Οι εκπαιδευτικοί διαβλέπουν ότι αυτή η κατάσταση θα οδηγήσει σε φροντιστήρια στο σπίτι με μαύρο χρήμα, έχοντας ως αποτέλεσμα το κράτος να χάνει έξοδα από τη φορολόγηση. Ο κ. Φίλης πάντως σε συνάντησή του με τους εκπροσώπους των ιδιωτικών εκπαιδευτικών και των σχολαρχών τόνισε ότι τα ιδιωτικά σχολεία, σύμφωνα με το Σύνταγμα, αποτελούν τμήμα του ενιαίου εκπαιδευτικού συστήματος και οι εργασιακές σχέσεις των διδασκόντων πρέπει να βρίσκονται υπό την εποπτεία των εκπαιδευτικών αρχών και όχι του υπουργείου Εργασίας. Η λειτουργία των φροντιστηρίων ξένων γλωσσών και μέσης εκπαίδευσης θα ρυθμίζεται όπως στα σχολεία.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα