Μετρό: Σε αποτυχία το μέτρο παράτασης του ωραρίου

Μετρό: Σε αποτυχία το μέτρο παράτασης του ωραρίου

Σε αποτυχία οδηγείται το μέτρο της δοκιμαστικής περιόδου, Φεβρουαρίου και Μαρτίου, για την παράταση ωραρίου τις ημέρες Παρασκευή και Σάββατο, από τις δώδεκα το βράδυ μέχρι τις δυο τα ξημερώματα. Ενώ ο στόχος της ΑΜΕΛ ήταν οι 47 χιλιάδες μετακινήσεις για αυτές τις ώρες, μετά βίας είναι μόλις εφτά χιλιάδες.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου Μεταφορών, το επιβατικό κοινό του μετρό, κατά τις μεταμεσονύχτιες ώρες της Παρασκευής και του Σαββάτου, είναι περίπου 20 χιλιάδες Αθηναίοι την ημ

Μετρό: Σε αποτυχία το μέτρο παράτασης του ωραρίου

Σε αποτυχία οδηγείται το μέτρο της δοκιμαστικής περιόδου, Φεβρουαρίου και Μαρτίου, για την παράταση ωραρίου τις ημέρες Παρασκευή και Σάββατο, από τις δώδεκα το βράδυ μέχρι τις δυο τα ξημερώματα. Ενώ ο στόχος της ΑΜΕΛ ήταν οι 47 χιλιάδες μετακινήσεις για αυτές τις ώρες, μετά βίας είναι μόλις εφτά χιλιάδες.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου Μεταφορών, το επιβατικό κοινό του μετρό, κατά τις μεταμεσονύχτιες ώρες της Παρασκευής και του Σαββάτου, είναι περίπου 20 χιλιάδες Αθηναίοι την ημέρα. Την ίδια ώρα, το σωματείο των εργαζομένων κάνει λόγο για το ¼ του αριθμού, ενώ η ΑΜΕΛ εκτιμά ότι απαραίτητη προϋπόθεση για την εφαρμογή του μέτρου είναι 47 χιλιάδες μετακινήσεις ξεχωριστά, για τις ημέρες Παρασκευή και Σάββατο.

Με βάση τα τελευταία στοιχεία που προσκόμισε η Υπηρεσία Σχεδιασμού Δεικτών και Ποιότητας στο διοικητικό συμβούλιο του ΜΕΤΡΟ, οι μετακινήσεις στο μετρό μόνο για τις δυο προηγούμενες εβδομάδες για το διάστημα της παράτασης ωραρίου υπολογίζονται ότι είναι περίπου τέσσερις χιλιάδες επιβάτες την Παρασκευή και περίπου εφτά χιλιάδες επιβάτες το βράδυ του Σαββάτου.

Θυμίζουμε ότι το υπουργείο Μεταφορών είχε εξαγγείλει τη συγκρότηση μίας επιτροπής αποτελούμενη από τη διοίκηση της ΑΜΕΛ και του σωματείου των εργαζομένων, με σκοπό την καταγραφή του αριθμού του επιβατικού κοινού, κατά τις ώρες λειτουργίας του πιλοτικού προγράμματος. Τελικά, το έργο ανατέθηκε στο Τμήμα Μεταφορών και Συγκοινωνιών Υποδομής του ΕΜΠ, με μοναδική παρουσία και μάλιστα μόλις τις δυο τελευταίες εβδομάδες από το σωματείο των εργαζομένων της ΑΜΕΛ τον κ. Κώστα Ευσταθόπουλο. Τα στοιχεία του ΕΜΠ θα ανακοινωθούν μετά την ολοκλήρωση του πιλοτικού προγράμματος, δηλαδή σε περίπου είκοσι ημέρες.  

Τα αποτελέσματα της ΑΜΕΛ όμως απέχουν κατά πολύ από τον απαραίτητο αριθμό για την εφαρμογή της παράτασης ωραρίου.

Σύμφωνα με τον γραμματέα του συνδικάτου της ΑΜΕΛ κ.  Ευσταθόπουλο, «οι μετρήσεις ξεκινάνε από τις έντεκα το βράδυ και όχι από τις δώδεκα και είκοσι, την ώρα δηλαδή που ισχύει η παράταση ωραρίου, πράγμα που σημαίνει ότι τα στοιχεία που προκύπτουν από την επιτροπή μετρήσεων είναι πλασματικά. Επίσης, δεν συμμετέχουν οι εργαζόμενοι του ΜΕΤΡΟ σε αυτή την επιτροπή, όπως είχε δεσμευτεί ο υπουργός Μεταφορών, Κώστας Χατζηδάκης».

Επίσης, παρά το γεγονός ότι από την 1η Μαΐου θα υπάρξουν αυξήσεις στα εισιτήρια και ενδεχομένως να υπολογίζεται ότι αυτό θα λειτουργήσει θετικά στο σύνολο των εσόδων, από ό,τι φαίνεται ούτε αυτό είναι αρκετό για να συμπληρωθεί ο αριθμός μετακινήσεων του επιβατικού κοινού. 

Ταυτόχρονα, πρόβλημα αποτελούν και οι τζαμπατζήδες, οι οποίοι υπολογίζεται ότι είναι περίπου 8%-10% μόνο κατά το διάστημα δώδεκα και μισή το βράδυ μέχρι τη μία και μισή τα ξημερώματα.

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης