Αλλαγές στα έργα των μετρό Αθήνας και Θεσσαλονίκης

Αλλαγές στα έργα των μετρό Αθήνας και Θεσσαλονίκης

Υπό επανεξέταση θέτει το υπουργείο Υποδομών τα σχέδια της προηγούμενης κυβέρνησης για τις επεκτάσεις του μετρό της Αθήνας, ενώ ετοιμάζει δραστικές παρεμβάσεις για να επιταχυνθούν τα έργα στη Θεσσαλονίκη, που παρουσιάζουν δραματικές καθυστερήσεις.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η ηγεσία του υπουργείου θεωρεί ουτοπικές και εκτός πραγματικότητας τις θριαμβευτικές εξαγγελίες, τα σχέδια επί χάρτου της γαλάζιας διακυβέρνησης για ανάπτυξη της γραμμής 4 του μετρό, η οποία παρουσιάστηκε – και δια

Αλλαγές στα έργα των μετρό Αθήνας και Θεσσαλονίκης

Υπό επανεξέταση θέτει το υπουργείο Υποδομών τα σχέδια της προηγούμενης κυβέρνησης για τις επεκτάσεις του μετρό της Αθήνας, ενώ ετοιμάζει δραστικές παρεμβάσεις για να επιταχυνθούν τα έργα στη Θεσσαλονίκη, που παρουσιάζουν δραματικές καθυστερήσεις.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η ηγεσία του υπουργείου θεωρεί ουτοπικές και εκτός πραγματικότητας τις θριαμβευτικές εξαγγελίες, τα σχέδια επί χάρτου της γαλάζιας διακυβέρνησης για ανάπτυξη της γραμμής 4 του μετρό, η οποία παρουσιάστηκε – και διαφημίστηκε κάποια στιγμή – ότι θα ξεκινάει από την Πετρούπολη, θα φτάνει στο κέντρο της Αθήνας και θα καταλήγει μέσω Ζωγράφου και Φιλοθέης στην Πεύκη και τη Λυκόβρυση!

Ο υπουργός Δημήτρης Ρέππας και ο αρμόδιος υφυπουργός Γιάννης Μαγκριώτης έχουν κατά νου δύο σημαντικές αλλαγές στη γραμμή: πρώτον, για λόγους ρεαλιστικής υλοποίησης από άποψη χρηματοδοτική, θα περιοριστεί σε πιο βατές αποστάσεις και θα ξεκινάει το Γαλάτσι για να καταλήξει στο Μαρούσι (σταθμό ΗΣΑΠ). Και δεύτερον θα συμπεριληφθεί η Καισαριανή και ο Βύρωνας στη χάραξη, καθώς μέχρι τώρα δεν υπήρχε τέτοια πρόβλεψη, παρότι οι περιοχές αυτές είναι πυκνοκατοικημένες και λαϊκές, ενώ και τεχνικά, αλλά και οικονομικά δεν επιβαρύνει ιδιαίτερα το συνολικό έργο.

Σύμφωνα με πληροφορίες του protothema.gr η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών ετοιμάζει και παρεμβάσεις στο μετρό Θεσσαλονίκης. Τα τελευταία στοιχεία για την εξέλιξη του έργου φανερώνουν ότι ενώ έχουμε φτάσει στο 56% του συμβατικού χρόνου, το φυσικό αντικείμενο, που έχει υλοποιηθεί είναι μόλις 11% (περίπου ένα χιλιόμετρο από τα 9,6%)! Διαπιστώθηκαν τρία προβλήματα: Πρώτον η υποχρηματοδότηση του έργου, για την οποία το υπουργείο ξεκίνησε ήδη επαφές με την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα, ώστε να προχωρήσουν τα δάνεια, που απαιτούνται. Δεύτερον ότι το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο καθυστερεί δραματικά την αξιολόγηση των αρχαιολογικών ευρημάτων, κατά την εκτέλεση του έργου.

Προς τούτο θα ζητηθεί η δημιουργία ειδικού τμήματος στο ΚΑΣ, που να ασχολείται αποκλειστικά με το μετρό Θεσσαλονίκης. Και τρίτον, το γεγονός ότι το έργο διοικείται και εποπτεύεται από την Αθήνα. Για το λόγο αυτό θα υπάρξει υπηρεσιακή πρόβλεψη για να εποπτεύεται το έργο από τη Θεσσαλονίκη. Παράλληλα δόθηκε εντολή να προχωρήσουν οι διαδικασίες για τις επεκτάσεις προς την Καλαμαριά και τις δυτικές συνοικίες.
        

 

 

 

 

Κλείσιμο

 

 

 

 

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης