Τελευταίοι οι Έλληνες μαθητές σε Γλώσσα, Μαθηματικά και Φυσικές Επιστήμες

Τελευταίοι οι Έλληνες μαθητές σε Γλώσσα, Μαθηματικά και Φυσικές Επιστήμες

Την τελευταία εξαετία δεν έχει χτιστεί ή ανακαινιστεί καμία σχολική αίθουσα

Τελευταίοι οι Έλληνες μαθητές σε Γλώσσα, Μαθηματικά και Φυσικές Επιστήμες
Τελευταίοι είναι οι Έλληνες μαθητές στα Μαθηματικά, τη Γλώσσα και τις Φυσικές Επιστήμες, ενώ την τελευταία εξαετία δεν έχει χτιστεί ή ανακαινιστεί καμία σχολική αίθουσα, όπως προκύπτει από την παρουσίαση της μεγάλης ετήσιας έκθεσης του ΚΑΝΕΠ-ΓΣΕΕ που αφορά στην ταυτότητα της ελληνικής πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

Τα συμπεράσματα της Έκθεσης κατέδειξαν τα σοβαρότατα προβλήματα της ελληνικής εκπαίδευσης και τη διαλυτική επίδραση της πολιτικής των Μνημονίων που επιδείνωσαν μια ήδη παρακμιακή κατάσταση.

Ο υπεύθυνος Ερευνών του ΚΑΝΕΠ-ΓΣΕΕ και Αντιπρόεδρος της ΟΙΕΛΕ Ν. Παΐζης που παρουσίασε την Έκθεση, στάθηκε στα ακόλουθα σημεία:

1. Στις οδυνηρές επιπτώσεις της υποχρηματοδότησης στην εκπαίδευση, ιδιαίτερα μετά από τη εφαρμογή των Μνημονιακών προγραμμάτων. Τα προβλήματα είναι εξαιρετικά σοβαρά τόσο σε ό,τι αφορά τις βασικές υποδομές (εδώ και έξι χρόνια δεν χτίζεται/ανακαινίζεται καμιά σχολική μονάδα), όσο και σε ό,τι αφορά υποστηρικτικές υποδομές (βιβλιοθήκες, εργαστήρια, χώροι άθλησης, εστίασης κ.λπ.)

2. Στην έξαρση των εκπαιδευτικών/κοινωνικών ανισοτήτων. Η Ελλάδα εμφανίζει ραγδαία αύξηση στον αριθμό των NEETs (νέων ανθρώπων έξω από την εκπαίδευση, την εργασία και την κατάρτιση) και παρουσιάζει το μεγαλύτερο εύρος ανισοκατανομής πόρων ανάμεσα σε προνομιούχα (κοινωνικοοικονομικά και πολιτιστικά) και μη-προνομιούχα σχολεία.
Κλείσιμο

3. Στα φτωχά εκπαιδευτικά αποτελέσματα. Οι μαθητές των ελληνικών σχολείων καταλαμβάνουν τις τελευταίες θέσεις σε επίπεδο ΕΕ στην επίδοση στα βασικά γνωστικά αντικείμενα (Μαθηματικά, Γλώσσα, Φυσικές Επιστήμες).

4. Είμαστε ουραγοί στην εκπαιδευτική πρωτοπορία και καινοτομία, σύμφωνα με στοιχεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής που εξετάζει συγκεκριμένες κατηγορίες προόδου των εκπαιδευτικών συστημάτων.

Φιλοδοξία της Έκθεσης είναι να αποτελέσει ένα καμπανάκι κινδύνου για όλους τους υπεύθυνους που ασχολούνται με το χώρο της Παιδείας. H διαιώνιση της σημερινής κατάστασης θα έχει ως αποτέλεσμα τη διόγκωση των ανισοτήτων και την περιθωριοποίηση μεγάλου τμήματος της νέας γενιάς με ανυπολόγιστες συνέπειες για τη χώρα.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΚΑΝΕΠ-ΓΣΕΕ και Πρόεδρος της Ομοσπονδίας Μ. Κουρουτός τόνισε ότι αυτά τα 10 χρόνια η προσφορά του ΚΑΝΕΠ-ΓΣΕΕ στο χώρο της εκπαίδευσης και μάλιστα με ίδια χρηματοδότηση είναι σημαντική και ότι πρέπει η ερευνητική και επιμορφωτική του δράση να συνεχιστεί. H ποιοτική, δημόσια εκπαίδευση είναι όπλο των αδύναμων, των μισθοσυντήρητων, υποστήριξε ο Πρόεδρος της ΓΣΕΕ Γ. Παναγόπουλος, ο οποίος τόνισε ότι χρειάζεται πολιτική τόλμη για να αντιμετωπιστούν χρόνια προβλήματα της Παιδείας.

Τέλος, την αναγκαιότητα συνεννόησης και συναίνεσης, ώστε να αντιμετωπιστούν τα επείγοντα προβλήματα της Παιδείας επεσήμαναν στις τοποθετήσεις τους στο πλαίσιο της παρουσίασης της Έκθεσης ο υπουργός Παιδείας Ν. Φίλης και ο Υπεύθυνος του Τομέα Παιδείας της ΝΔ Θ. Φορτσάκης.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Δείτε Επίσης