Κύπρος: Το χρονικό του αεροπορικού δυστυχήματος με τους δύο νεκρούς

Κύπρος: Το χρονικό του αεροπορικού δυστυχήματος με τους δύο νεκρούς

Δύσκολο το έργο της εξακρίβωσης των αιτίων του δυστυχήματος, θα στηριχθούμε στα συντρίμμια, λέει ο Πρόεδρος της Κυπριακής Επιτροπής Αεροπορικών Ατυχημάτων και Συμβάντων 

Κύπρος: Το χρονικό του αεροπορικού δυστυχήματος με τους δύο νεκρούς
Σε δηλώσεις του, ο Γιαννης Λοϊζου, Πρόεδρος της Κυπριακής Επιτροπής Αεροπορικών Ατυχημάτων και Συμβάντων ανέφερε πως «το αεροσκάφος έφυγε από το αεροδρόμιο της Πάφου με προορισμό τη Βηρυτό και σύμφωνα με το σχέδιο πτήσης. Πετούσε στις 9 χιλιάδες πόδια. Στα 40 περίπου ναυτικά μίλια έξω από τη Λάρνακα σε επαφή που είχε με τον Πύργο Ελέγχου Εναέριας Κυκλοφορίας, ο ελεγκτής τον εξουσιοδότησε να πάει κατευθείαν σε ένα σημείο. Ο χειριστής του αεροσκάφους απάντησε καταφατικά και ο ελεγκτής τον κάλεσε μετά από λίγο ζητώντας να μάθει γιατί ο πιλότος δεν πηγαίνει κατευθείαν στο σημείο που τον είχε εξουσιοδοτήσει. Ο χειριστής απάντησε πως «πάω τώρα κατευθείαν είχα ένα μικρό πρόβλημα το οποίο επιλύουμε». Ο ελεγκτής απάντησε εντάξει προσθέτοντας πως «εάν έχετε οποιοδήποτε πρόβλημα είμαστε εδώ να σας βοηθήσουμε». Ο χειριστής του αεροσκάφους απάντησε «δεν υπάρχει πρόβλημα».

Ο κ. Λοϊζου πρόσθεσε πως «δύο περίπου λεπτά μετά το διάλογο μεταξύ του χειριστή του αεροσκάφους και του ελεγκτή εναέριας κυκλοφορίας και ενώ ο ελεγκτής είχε επαφή με αεροσκάφος των Μεσανατολικών Αερογραμμών, ακούστηκαν από το μικρό αεροσκάφος ορισμένοι ήχοι, οι οποίοι όμως δεν αντιλήφθηκε από πού ερχόντουσαν. Πολύ πιθανό ο χειριστής του αεροσκάφους να προσπαθούσε να επικοινωνήσει με το Κέντρο Ελέγχου Εναέριας Κυκλοφορίας, όμως μετά από αυτό δεν κατέστη δυνατόν να έρθει σε καμία επαφή». 

Ερωτηθείς πόσο εύκολο ή δύσκολο είναι να καταλήξει η Επιτροπή σε ασφαλή συμπεράσματα ως προς τα αίτια της συντριβής του αεροσκάφους, ο κ. Λοϊζου απάντησε πως «είναι αρκετά δύσκολο για τον απλούστατο λόγο ότι το συγκεκριμένο αεροσκάφος δεν ήταν εφοδιασμένο με τον  καταγραφέα των λεπτομερειών πτήσης του αεροσκάφους, δηλαδή το λεγόμενο «μαύρο κουτί», που έχει πορτοκαλί χρώμα. Στο αεροσκάφος δεν υπάρχει επίσης ο καταγραφέας των φωνητικών συνδιαλέξεων μεταξύ των διαφόρων Κέντρων Εναέριας Κυκλοφορίας και του θαλάμου πλοηγήσεως».

Όπως σημείωσε, «θα στηριχθούμε μόνο στα συντρίμμια τα οποία θα ανασύρουν από τη θάλασσα. Μέχρι αυτή τη στιγμή έχουν ανασυρθεί πολύ λίγα κομμάτια, δηλαδή δεν έχουν ανασυρθεί ούτε ο θάλαμος πλοήγησης, αλλά ούτε και οι μηχανές».

Ερωτηθείς πόσες μέρες θα χρειαστεί η Επιτροπή για να βγάλει ασφαλές συμπέρασμα, ο κ. Λοϊζου απάντησε «δεν μπορώ να αναφέρω μετά βεβαιότητας πόσες μέρες ή πόσους μήνες θα μας πάρει. Μπορεί να χρειαστεί να γίνουν και επιστημονικές έρευνες από ανθρώπους της κατασκευάστριας εταιρείας του αεροσκάφους ή της κατασκευάστριας εταιρείας των μηχανών του. Το αεροσκάφος ήταν καινούργιο και ο πιλότος ήταν ένας πάρα πολύ έμπειρος πιλότος», κατέληξε.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης