Στη θάλασσα το νέο υποβρύχιο «Πιπίνος» του Πολεμικού Ναυτικού

Στη θάλασσα το νέο υποβρύχιο «Πιπίνος» του Πολεμικού Ναυτικού

Παρόντων των Αντώνη Σαμαρά, Ευάγγελου Βενιζέλου και Δημήτρη Αβραμόπουλου η καθέλκυση του υποβρυχίου - Θα κατασκευαστούν άλλα δύο του ίδιου τύπου - Θα περάσει πρώτα από «τεστ» στη θάλασσα και τον όρμο

Με κάθε επισημότητα πραγματοποιήθηκε σήμερα η καθέλκυση του υποβρυχίου «Πιπίνος», που τίθεται στην υπηρεσία του Πολεμικού Ναυτικού.

Πρόκειται για το πρώτο από τα τρία υποβρύχια τύπου P-214, που κατασκευάζει το Πολεμικό Ναυτικό στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά.

Αρχικά, το «Πιπίνος» θα περάσει από τεστ στη θάλασσα και δοκιμές εν όρμω. Στο Ναυτικό εκτιμούν ότι αυτές θα ολοκληρωθούν σε εύλογο χρονικό διάστημα οκτώ έως δέκα μηνών.



Στην τελετή καθέλκυσης και ονοματοδοσίας του υποβρυχίου «Πιπίνος», στις εγκαταστάσεις των ΕΝΑΕ στο Σκαραμαγκά, έδωσαν το «παρών» ο πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς, ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης Ευάγγελος Βενιζέλος, ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Δημήτρης Αβραμόπουλος, ο υπουργός Ναυτιλίας Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, ο πρόεδρος της Βουλής Ευάγγελος Μεϊμαράκης, ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη Βασίλης Κικίλιας, η αναπληρωτής υπουργός Εθνικής Άμυνας Φώφη Γεννηματά και ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος.




Το χρονικό της καθέλκυσης

Στις 18 Μαρτίου 2010 υπογράφηκε η Συμφωνία Πλαίσιο (Framework Agreement) μεταξύ της Ελληνικής Δημοκρατίας και των εταιρειών TKMS,HDW,ADM και ΕΝΑΕ, σχετικά με τον τελικό διακανονισμό όλων των θεμάτων που σχετίζονται με τις Συμβάσεις.



   
Την 30ή Σεπτεμβρίου 2010 υπεγράφη από τους υπουργούς Οικονομικών και Εθνικής Άμυνας και από τους νόμιμους αντιπροσώπους των εν λόγω εταιρειών η Εκτελεστική Συμφωνία (Implementation Agreement) και με την ενεργοποίηση της Εκτελεστικής Συμφωνίας παρελήφθη το Υ/Β ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ στο Κίελο της Γερμανίας, το οποίο κατέπλευσε στο Ναύσταθμο Σαλαμίνας την 21 Δεκεμβρίου 2010 ενώ επανεκκίνησαν οι εργασίες στα 4 Υ/Β, που βρίσκονται στις εγκαταστάσεις της ΕΝΑΕ.



   
Την 16η Μαΐου 2011 ο Κύριος Υποκατασκευαστής (HDW) του Κυρίου Αναδόχου (ΕΝΑΕ) κατήγγειλε τη μεταξύ τους σύμβαση, για λόγους που αφορούσαν στις διμερείς τους σχέσεις και που ποτέ δεν γνωστοποιήθηκαν, με αποτέλεσμα τη διακοπή των εργασιών στο πρόγραμμα ναυπηγήσεως των δύο επιπλέον Υ/Β τ.214 (του 5ου και 6ου - Πρόγραμμα  «Ποσειδών 2»).
   


Την 18η Απριλίου 2012 η διοίκηση της ΕΝΑΕ αποφάσισε την εκ περιτροπής εργασία των εργαζομένων, διάρκειας μιας ημέρας την εβδομάδα. Έως τότε, η συντήρηση των Υ/Β που βρίσκονται στα ΕΝΑΕ, εκτελείτο σε ικανοποιητικό επίπεδο.



   
Την 28η Μαΐου 2012 εγνώσθη από τον Νομικό Σύμβουλο του Κράτους, ότι η Διοίκηση των ΕΝΑΕ επέλεξε να μην ακολουθήσει τη λύση της φιλικής διευθέτησης της διένεξης μέσω διαπραγματεύσεων, αλλά της επίλυσης της διαφοράς μέσω της Διαιτησίας ως άρθρα 28 του Ν.3885/2010.



   
Την 15η Μαρτίου 2014 ανακοινώθηκε από τον Υπουργό Εθνικής Άμυνας Δημήτρη Αβραμόπουλο, η συμφωνία με τα ΕΝΑΕ αναφορικά με το πρόγραμμα των Υ/Β (Υ/Β ΠΙΠΙΝΟΣ-ΜΑΤΡΩΖΟΣ-ΚΑΤΣΩΝΗΣ-ΩΚΕΑΝΟΣ), η οποία κυρώθηκε από την ΒτΕ με το άρθρο 26 του Ν. 4258/2014, σύμφωνα με το οποίο ανατίθεται στο Πολεμικό Ναυτικό η ολοκλήρωση των απαραίτητων εργασιών και δοκιμών για την πιστοποίησή τους και την επιχειρησιακή τους ένταξη στο Στόλο.



   
Από την 24η Μαρτίου 2014 το προσωπικό του ΠΝ ανέλαβε την εκτέλεση εργασιών συντήρησης, επισκευής και δοκιμών τόσο των συστημάτων των Υ/Β όσο και των υποδομών της ΕΝΑΕ. Άρχισαν να εκτελούνται εργασίες στα Υ/Β, που αφορούν στον έλεγχο συσκευών, κύριων και βοηθητικών μηχανημάτων καθώς επίσης και  προετοιμασία των συστοιχιών για φόρτιση.




Την 24η Απριλίου 2014 το Ελληνικό Δημόσιο κατέθεσε προσφυγή στο Διεθνές Διαιτητικό Δικαστήριο (ICC) κατά των ΕΝΑΕ, ADM, HDW, TKMS, PRIVINVEST HOLDING SAL, PRIVINVEST SHIPBUILDING SAL Holding, HORN-BETELIGUNGS GmbH, ζητώντας την αποζημίωση του από τις εν λόγω εταιρείες, για ηθική βλάβη και για την προκληθείσα και προκληθησόμενη στο μέλλον (μέχρι την πραγματική ενεργοποίηση και την επιχειρησιακή ένταξη στο Στόλο) ζημία λόγω της απομείωσης της αξίας των Υ/Β, συνεπεία της ανατροπής του χρονοδιαγράμματος παράδοσης τους στο ΠΝ, αλλά και της παντελούς έλλειψης συντήρησης αυτών στο χρονικό διάστημα διακοπής του προγράμματος. 




Από τις 6 Μαΐου 2014, το προσωπικό της ΕΝΑΕ άρχισε σταδιακά να συνδράμει το προσωπικό του ΠΝ στις εργασίες.


   
Από 6 έως 23 Μαΐου 2014 το ΠΝ προσκάλεσε τους εργαζόμενους της ΕΝΑΕ να υπογράψουν ατομικές συμβάσεις (δήλωση / Συμφωνία Αποδοχής Απασχόλησης). Συνολικά σήμερα το ΠΝ καλύπτει τις αποδοχές 826 εργαζομένων.




Το ιστορικό όνομα
  
Το όνομα «ΠΙΠΙΝΟΣ» προέρχεται από τον Υδραίο ναυτικό Ανδρέα Πιπίνο (1780-1836), ο οποίος αναδείχτηκε σε ατρόμητο πυρπολητή στο πλευρό του Κων. Κανάρη. Πήρε μέρος στην καταδίωξη του τουρκικού στόλου του Καρά Αλή (1822) και στη ναυμαχία του Γέροντα (1824), κατά την οποία πυρπόλησε την τουρκική ναυαρχίδα, αλλά τραυματίστηκε σοβαρά.
  
Το Υ/Β ΠΙΠΙΝΟΣ είναι το δεύτερο κατά σειρά Υ/Β στην ιστορία του Ελληνικού Ναυτικού με αυτό το όνομα. Το πρώτο Υ/Β με το όνομα ΠΙΠΙΝΟΣ (Y-8) καθελκύστηκε στα ναυπηγεία VICKERS - AMRMSTRONGS LDT στο Barrow in Furness στις 19 Ιουλίου 1943 και ήταν το ένα εκ των τεσσάρων πρώην Υ/Β ΤΥΠΟΥ V class (πρώην HMS ELDT - P71), το οποίο παραδόθηκε στο Ελληνικό Ναυτικό στις 13 Οκτωβρίου 1943 με πρώτο Κυβερνήτη τον Πλωτάρχη Α. ΡΑΛΛΗ.




Γενικά Χαρακτηριστικά

Ολικό Μήκος: 65,30 m
Μέγιστο Πλάτος: 7,90 m
Εκτόπισμα: 1.688 tns επιφάνεια - 1.858 tns κατάδυση
Μέγιστη Ταχύτητα: 21 kts εν καταδύσει - 10 kts επιφάνεια






















ΣΧΟΛΙΑ (48)

Kyprios

το λοιπόν αγαπητοί. Έναν σας τα πω έτσι ίσια για να φέρεται τον νουν σας τσιαμε που τον έσχχεται. Επηδει εμείς στην νήσο Κύπρο πονεσαμε και ακόμα πονουμε οφείλεται να μου ακούσατε. Ο Αντώνης ο πρωθυπουργός σας έβαλε τον εαυτόν του και ότι είχε πάνω στην μουττιν του σχεπεττου τσάι το μόνο που γράφεται στα σχόλια είναι μπούρδες. Εκαθαρησεν την κατάσταση με τα υποβρύχια την στιγμή που μάχονται να μας πιαν τσάι τους δκυο οι τουρτσοι. Εφανηκε με τον Δημήτρη άξιος επειδή οι προηγούμενοι που εισχεται οι κομμουνιστές τσάι σοσιαλιστές αφαν σας τα ριαλια τσάι κάναν τα κοσχινον. Μίαν ζωη παραπονο τιλικτα τσιαρα τσάι φραπεδες. Εάν δεν ήταν το ναυτικο θα είσαστε για 400 χρόνια κάτω από τους Τούρκους. Για σας που θελεται να φκαλεται το Τσιπρα πρωθυπουργό μίαν κουβέντα έναν σας πω. Δείτε μας εμάς τους κύπριους. Εφκαλαν οι ζοπποβορτοι τον κουμουνιστην τον Χριστόφια πρόεδρο. Επηρεν μίαν οικονομία μοντέλο και παραδοσεν μπουρδελλον. Τούτα μόνο ένας σας πω. Αντώνη και Δημήτρη με κάνατε περηφανο γιατί σήμερα διχατε τι μπορεί να κανει ο Έλληνας ενωμένος. Πατρός και μητρός τιμηοτερον εστι η πατρίς.

Ρένος

Φίλε, Κύπριος είμαι κι εγώ αλλα δυσκολεύομαι ειλικρινά να παρακολουθήσω και να εννοήσω αυτά που γράφεις σε μικτή Κυπριακή διάλεκτο και Πανελλήνια Ελληνική. Γράψε άνθρωπέ μου στη γλώσσα που έμαθες στο σχολείο αν θέλεις πραγματικά να προκαλέσεις διάλογο. Με επιφυλάξεις, δε διαφωνώ με το γενικό σου μήνυμα.

Zartsazurtsa

Άμα προσέξετε τη φώτογραφία που το υπιβρύχιο είναι πίσω από τον Αβραμόπουλο θα δείτε ότι γέρνει αριστερά

antihellinass

Μια Τουρκικη μαουνα το κοβει στα 2 σαν χαλβα...

tsirimokos

Πηγαίνοντας για Μάλτα ή μετά?

ΝΑ ΜΗ ΠΗΓΑΙΝΕΙ ΤΟ ΠΛΗΡΩΜΑ ΣΤΗΝ ΜΙΑ ΠΛΕΥΡΑ

Γιατί θα μπατάρει.

τασος

Ελλαδα...με τα λεφτα για εξοπλιστικα (μιλαμε για αστρονομικα ποσα)που εχουν ξοδεψει τα 20κατι χρονια ολα τα λαμογια που περασαν απο το υπουργειο και απο κατι επιτροπες που κανανε... θα επρεπε να εχουμε 50πλασια υποβρυχια και κανα δυο αεροπλανοφορα...

που να δεις πόσα αεροπλανοφόρα

αγοράζαμε με τα λεφτά της φαρμακευτικής δαπάνης της προηγούμενης δεκαετίας. Ή με την μισθοδοσία των 600000 δυ που μπήκαν από το παράθυρο επί μπούλη. Άσε, 300 φεύγα δις χρέος δεν δημιουργήθηκαν έτσι απλά...

ΠΙΠΙΝΟΦΑΓΟΣ

ΕΔΩ ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΓΕΜΙΣΤΕ ΤΟΝ ΠΙΠΙΝΟ ΜΕ ΠΙΠΙΝΙΑ (ΕΠΟΠΑΚΙΑ ΤΟΥ ΝΑΥΤΙΚΟΥ) ΚΑΙ ΣΤΕΙΛΤΕ ΤΟΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΗΝ ΑΥΣΤΡΑΛΙΑ... ΘΥΣΙΑΖΟΜΑΙ ΝΑ ΒΑΛΕΤΕ ΕΜΕΝΑ ΚΥΒΕΡΝΗΤΗ

Ε.Φ.Ν.Β.

ΓΙΑ ΟΣΟΥΣ ΞΕΡΟΥΝ ΜΟΝΟ Ο ΕΝΙΑΙΟΣ ΦΟΡΕΑΣ ΝΑΥΠ/ΚΗΣ ΒΙΟΜ/ΝΙΑΣ ΘΑ ΣΩΣΕΙ ΤΑ ΔΥΟ ΜΕΓΑΛΑ ΝΑΥΠΗΓΕΙΑ ΕΛΕΥΣΙΝΑΣ ΚΑΙ ΣΚΑΡΑΜΑΓΚΑ. ΤΟ ΛΕΝΕ ΚΑΙ ΤΟ ΘΕΛΟΥΝ ΟΛΟΙ ΑΛΛΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΠΟΦΑΣΗ ΔΕΝ ΛΑΜΒΑΝΟΥΝ.

TROL

ΜΕ ΤΑ ΓΕΡΜΑΝΙΚΑ ΥΠΟΒΡΥΧΙΑ ΠΟΥ ΤΑ ΠΛΗΡΩΣΑΜΕ ΚΑΙ ΓΕΡΝΟΥΝ ΤΙ ΕΓΙΝΕ ???????? ΑΚΟΜΗ ΜΠΡΟΣΤΑ ΣΤΑ ΜΑΤΙΑ ΜΟΥ ΕΧΩ ΤΟ ΜΕΣΑΙΟ ΔΑΧΤΥΛΟ ΤΗΣ ΑΦΡΟΔΙΤΗΣ ΤΟΥ ΓΕΡΜΑΝΙΚΟΥ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΥ FOCUS .... ΣΑΝ ΤΑ ΓΛΥΠΤΑ ΜΑΣ ΣΤΟ ΒΡΕΤΑΝΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΘΑ ΓΙΝΟΥΝ ...... ΝΑ ΒΑΛΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΜΑΛ ΝΑ ΤΑ ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΕΙ ?????? ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΤΑ ΚΑΤΑΦΕΡΕΙ.............. ΓΙΑΤ ΔΕΝ ΒΑΖΟΥΝ ΤΕΤΟΙΕΣ ΡΗΤΡΕΣ ΣΤΑ ΜΝΗΜΟΝΙΑ ΠΟΥ ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΜΑΣ ΦΟΡΕΣΟΥΝ ΠΑΛΙ ?????

νηρέας

Είμαι σίγουρος , οι άντρες του πολεμικού ναυτικού θα είναι ισάξιοι του ονόματος που φέρει το υποβρύχιο .(( Διαμαντοστόλιστη κορόνα φορούσε στο κεφάλι και τα πλούσια μαλλιά γαλάζια χήτη άπλωναν στις πλάτες ως κάτω στα κύματα .Το πλατύ μέτωπο ,ταμυγδαλωτά μάτια , τα χείλη της κοραλλένια έχυναν γύρο κάποια λάμψη και περηφάνεια βασιλική . Από τα κρυσταλλένια λαιμοτράχηλα κατέβαινε κ έσφιγγε το κορμί ολόχρυσος θώρακας λεπιδωτός και πρόβαλε στο αριστερό την ασπίδα κι έπαιζε στο δεξί τη μακεδονική σάρισα )) Αν την απαντήσουν να απολογηθούν " Ζει και βασιλεύει " καλές θάλασσες ...

*lol*

5-0! Ήτοι, 5 υποβρύχια αναερόβιας πρόωσης για την Ελλάδα στην Ανατολική Μεσόγειο έναντι κανενός των Τούρκων. Κλαίνε τα μεμέτια, κλαίνε!!! Γιουπι-για-για-γιουπι-γιουπι-για-για!!!

Φόρτωση περισσότερων σχολίων
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

kataigida_sthn_aithina

Σφοδρή καταιγίδα το βράδυ της Τρίτης στην Αθήνα - Διεκόπη η κυκλοφορία στη λεωφόρο Σταμάτας - Η κακοκαιρία «Διδώ» έχει «χτυπήσει» Ιθάκη και Ζάκυνθο, όπου καταγράφηκαν οι μεγαλύτερες βροχοπτώσεις, αλλά και περιοχές της Νοτιοανατολικής Αττικής - Έως το πρωί της Τετάρτης θα διαρκέσουν τα έντονα φαινόμενα - Σποραδικές καταιγίδες την Πέμπτη, εξασθένηση από το μεσημέρι

4
497884

Καταδικάζουμε απερίφραστα τέτοιου είδους φασιστικές επιθέσεις που στρέφονται εναντίον της ελευθερίας του Τύπου», τονίζει σε δήλωσή του ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Στέλιος Πέτσας

6