Με αφορμή τα 20 χρόνια λειτουργείας του Ξενώνα Προσωρινής Διαμονής, η Εταιρία Προστασίας Σπαστικών/ Πόρτα Ανοιχτή βράβευσε την bwin για την πολύπλευρη στήριξη της.
Αρβανιτόπουλος: Κάνουμε πράξη το ψηφιακό σχολείο
Αρβανιτόπουλος: Κάνουμε πράξη το ψηφιακό σχολείο
«Μάλιστα το ποσοστό των νέων που είναι εκτός απασχόλησης, εκπαίδευσης ή κατάρτισης αυξάνεται διαρκώς»
«Κάναμε πράξη το ψηφιακό σχολείο» επεσήμανε ο υπουργός Παιδείας Κωνσταντίνος Αρβανιτόπουλος ο οποίος παραβρέθηκε σήμερα ως βασικός ομιλητής στο συνέδριο “e-Skills for Jobs 2014 Grand Event: Mobilising to Support Job Creation and Upskilling of the Workforce“, που διοργανώθηκε στο Συνεδριακό Κέντρο Εθνικής Ασφαλιστικής στην Αθήνα, από το Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Πληροφορικής & Επικοινωνιών (ΣΕΠΕ) και το DIGITALEUROPE.
Η εκδήλωση ήταν υπό την αιγίδα της Ελληνικής Προεδρίας του Συμβουλίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Για να επισημάνει: «Επίσης, ολοκληρώσαμε την εξωτερική αξιολόγηση των ΑΕΙ και ΤΕΙ της χώρας και τώρα προχωράμε στην πιστοποίηση των ακαδημαϊκών προγραμμάτων τους. Παράλληλα, στον τομέα της ψηφιακής τεχνολογίας, προωθήσαμε την ενσωμάτωση της πληροφορικής στην αποτελεσματική διαχείριση όλου του εκπαιδευτικού συστήματος».
Σε ότι αφορά στα Πανεπιστήμια ο κ. Αρβανιτόπουλος υπογράμμισε ότι «Αναπτύσσουμε στην Πρωτοβάθμια και τη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση της χώρας μια κοινή εκπαιδευτική πλατφόρμα και ψηφιακό περιεχόμενό με την χρήση διαδραστικών μέσων στις αίθουσες διδασκαλίας, ενώ διασφαλίζουμε συνδέσεις υψηλής ταχύτητας με το διαδίκτυο για όλες τις σχολικές μονάδες και διαρκή υποστήριξη των ψηφιακών δράσεων και υποδομών.Στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση, προωθούμε την εξοικείωση των φοιτητών και τις φοιτητριών με τις ψηφιακές τεχνολογίες, μεταξύ άλλων, μέσω της δημιουργίας ανοικτών ηλεκτρονικών μαθημάτων (e-courses) και ανοιχτών ηλεκτρονικών συγγραμμάτων (e-textbooks).
Ο κ. Αρβανιτόπουλος υπογράμμισε ότι : «Αναπτύσσουμε στην Πρωτοβάθμια και τη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση της χώρας μια κοινή εκπαιδευτική πλατφόρμα και ψηφιακό περιεχόμενό με την χρήση διαδραστικών μέσων στις αίθουσες διδασκαλίας, ενώ διασφαλίζουμε συνδέσεις υψηλής ταχύτητας με το διαδίκτυο για όλες τις σχολικές μονάδες και διαρκή υποστήριξη των ψηφιακών δράσεων και υποδομών.
Και επεσήμανε ότι: «Η Ευρωπαϊκή Ένωση εξέρχεται σταδιακά από την κρίση με την εφαρμογή απαραίτητων μεταρρυθμίσεων και χάρη στις προσπάθειες και τις θυσίες των Ευρωπαίων πολιτών. Τα πρώτα ενθαρρυντικά σημάδια ανάκαμψης είναι πλέον ορατά σε όλους, ωστόσο, πολλά απομένουν να γίνουν, ώστε να αναστραφούν πλήρως οι επιπτώσεις της κρίσης από και για όλα τα ευρωπαϊκά κράτη-μέλη.Η ανεργία εξακολουθεί να παραμένει σε πρωτοφανή επίπεδα με τους νέους ανθρώπους να αποτελούν μια ιδιαίτερα ευάλωτη κατηγορία του ενεργού πληθυσμού που έχει πληγεί καίρια από την κρίση. Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν στην Κοινή Έκθεση για την Απασχόληση, η ανεργία των νέων στην Ευρωπαϊκή Ένωση ανέρχεται στο 23,5%».
Ο υπουργός υπογράμμισε στην ομιλία του: «Μάλιστα το ποσοστό των νέων που είναι «εκτός απασχόλησης, εκπαίδευσης ή κατάρτισης» αυξάνεται διαρκώς, φτάνοντας πρόσφατα το 12,9% στην Ευρωπαϊκή Ένωση και το 17% στην Ελλάδα. Ιδιαίτερα, τα άτομα με ελλιπείς δεξιότητες αποτελούν μια κατηγορία εργαζομένων που διατρέχει υψηλό κίνδυνο να βρεθεί αντιμέτωπη με το φάσμα της ανεργίας. Κατά τη διάρκεια της κρίσης, η αύξηση του ποσοστού ανεργίας των ατόμων με ελλιπείς δεξιότητες ήταν τρεις φορές μεγαλύτερη από την αύξηση που αντίστοιχα σημειώθηκε στην ανεργία των ατόμων με υψηλές δεξιότητες. Και εδώ θα πρέπει να σημειωθεί ότι λίγα μόνο κράτη-μέλη διαθέτουν υψηλά ποσοστά ενεργού πληθυσμού με υψηλές δεξιότητες.
Η εκδήλωση ήταν υπό την αιγίδα της Ελληνικής Προεδρίας του Συμβουλίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Για να επισημάνει: «Επίσης, ολοκληρώσαμε την εξωτερική αξιολόγηση των ΑΕΙ και ΤΕΙ της χώρας και τώρα προχωράμε στην πιστοποίηση των ακαδημαϊκών προγραμμάτων τους. Παράλληλα, στον τομέα της ψηφιακής τεχνολογίας, προωθήσαμε την ενσωμάτωση της πληροφορικής στην αποτελεσματική διαχείριση όλου του εκπαιδευτικού συστήματος».
Σε ότι αφορά στα Πανεπιστήμια ο κ. Αρβανιτόπουλος υπογράμμισε ότι «Αναπτύσσουμε στην Πρωτοβάθμια και τη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση της χώρας μια κοινή εκπαιδευτική πλατφόρμα και ψηφιακό περιεχόμενό με την χρήση διαδραστικών μέσων στις αίθουσες διδασκαλίας, ενώ διασφαλίζουμε συνδέσεις υψηλής ταχύτητας με το διαδίκτυο για όλες τις σχολικές μονάδες και διαρκή υποστήριξη των ψηφιακών δράσεων και υποδομών.Στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση, προωθούμε την εξοικείωση των φοιτητών και τις φοιτητριών με τις ψηφιακές τεχνολογίες, μεταξύ άλλων, μέσω της δημιουργίας ανοικτών ηλεκτρονικών μαθημάτων (e-courses) και ανοιχτών ηλεκτρονικών συγγραμμάτων (e-textbooks).
Ο κ. Αρβανιτόπουλος υπογράμμισε ότι : «Αναπτύσσουμε στην Πρωτοβάθμια και τη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση της χώρας μια κοινή εκπαιδευτική πλατφόρμα και ψηφιακό περιεχόμενό με την χρήση διαδραστικών μέσων στις αίθουσες διδασκαλίας, ενώ διασφαλίζουμε συνδέσεις υψηλής ταχύτητας με το διαδίκτυο για όλες τις σχολικές μονάδες και διαρκή υποστήριξη των ψηφιακών δράσεων και υποδομών.
Και επεσήμανε ότι: «Η Ευρωπαϊκή Ένωση εξέρχεται σταδιακά από την κρίση με την εφαρμογή απαραίτητων μεταρρυθμίσεων και χάρη στις προσπάθειες και τις θυσίες των Ευρωπαίων πολιτών. Τα πρώτα ενθαρρυντικά σημάδια ανάκαμψης είναι πλέον ορατά σε όλους, ωστόσο, πολλά απομένουν να γίνουν, ώστε να αναστραφούν πλήρως οι επιπτώσεις της κρίσης από και για όλα τα ευρωπαϊκά κράτη-μέλη.Η ανεργία εξακολουθεί να παραμένει σε πρωτοφανή επίπεδα με τους νέους ανθρώπους να αποτελούν μια ιδιαίτερα ευάλωτη κατηγορία του ενεργού πληθυσμού που έχει πληγεί καίρια από την κρίση. Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν στην Κοινή Έκθεση για την Απασχόληση, η ανεργία των νέων στην Ευρωπαϊκή Ένωση ανέρχεται στο 23,5%».
Ο υπουργός υπογράμμισε στην ομιλία του: «Μάλιστα το ποσοστό των νέων που είναι «εκτός απασχόλησης, εκπαίδευσης ή κατάρτισης» αυξάνεται διαρκώς, φτάνοντας πρόσφατα το 12,9% στην Ευρωπαϊκή Ένωση και το 17% στην Ελλάδα. Ιδιαίτερα, τα άτομα με ελλιπείς δεξιότητες αποτελούν μια κατηγορία εργαζομένων που διατρέχει υψηλό κίνδυνο να βρεθεί αντιμέτωπη με το φάσμα της ανεργίας. Κατά τη διάρκεια της κρίσης, η αύξηση του ποσοστού ανεργίας των ατόμων με ελλιπείς δεξιότητες ήταν τρεις φορές μεγαλύτερη από την αύξηση που αντίστοιχα σημειώθηκε στην ανεργία των ατόμων με υψηλές δεξιότητες. Και εδώ θα πρέπει να σημειωθεί ότι λίγα μόνο κράτη-μέλη διαθέτουν υψηλά ποσοστά ενεργού πληθυσμού με υψηλές δεξιότητες.
Μολονότι υπάρχουν προβλέψεις ότι, στο μέλλον, το 90% των θέσεων εργασίας θα απαιτούν κατ’ ελάχιστο κάποιες βασικές ψηφιακές δεξιότητες, η Ευρωπαϊκή Ένωση δεν έχει προετοιμαστεί επαρκώς να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις της παγκόσμιας ψηφιακής οικονομίας της γνώσης. Στην Ευρώπη, το 25% των ενήλικων δεν κάνει χρήση της ψηφιακής τεχνολογίας, ενώ άνω του 50% των μαθητών δεν κάνει καθόλου χρήση ψηφιακών εγχειριδίων ή άλλων ψηφιακών εκπαιδευτικών μέσων. Προκαλεί ανησυχία το γεγονός ότι μόλις το 25% των μαθητών ηλικίας εννέα ετών φοιτούν στις μέρες μας σε σχολεία με υψηλές ψηφιακές υποδομές και προδιαγραφές. Σε μια παγκοσμιοποιημένη οικονομία της γνώσης, που συναρτάται ολοένα και περισσότερο με την ανάπτυξη πολλαπλών δεξιοτήτων, η αδυναμία της Ευρώπης να προσφέρει αποτελεσματική εκπαίδευση αντίκειται στις προοπτικές, τόσο της ανάπτυξης, όσο και της διεθνούς ανταγωνιστικότητάς της.
Η Ευρωπαϊκή Ένωση βρίσκεται, λοιπόν, αντιμέτωπη με τη διπλή πρόκληση της νεανικής ανεργίας και του ελλείμματος δεξιοτήτων τη στιγμή κατά την οποία αναμένεται από την εκπαίδευση και την κατάρτιση να διαδραματίσουν στρατηγικό ρόλο στη διαδικασία της ανάκαμψης. Σε αυτό το πλαίσιο, η Ελλάδα έχει αναπτύξει σημαντικές πρωτοβουλίες τόσο στο επίπεδο της Ευρωπαϊκής Ένωσης, όσο και στο επίπεδο της εθνικής εκπαιδευτικής πολιτικής.
Η Ελληνική Προεδρία της Ευρωπαϊκής Ένωσης έθεσε εξ αρχής ως βασική προτεραιότητα την ενίσχυση της αποτελεσματικής και καινοτόμου εκπαίδευσης και κατάρτισης. Υποστηρίζουμε, μεταξύ άλλων, τη θέσπιση του συστήματος U-Multiranking για την τριτοβάθμια εκπαίδευση και προωθούμε θέματα που αφορούν την «Εγγύηση για τη Νεολαία», τη «Συμμαχία για τη Μαθητεία», την πρωτοβουλία για τη «Νεανική Απασχολησιμότητα», τη διεθνή αποτίμηση των ικανοτήτων των ενηλίκων βάσει του PIAAC και την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών συστημάτων βάσει της μελέτης PISA. Παράλληλα, προωθούμε τη στοχοθέτηση «δεικτών γλωσσομάθειας» για τη διευκόλυνση της κινητικότητας και βελτίωση της προσβασιμότητας των νέων στην αγορά εργασίας, ενώ τονίζουμε την ανάγκη ενίσχυσης της δημιουργικότητας, της καινοτομίας και της επιχειρηματικότητας των νέων μέσω της αύξησης της προσβασιμότητας τους στις νέες τεχνολογίες και της ανταλλαγής καλών πρακτικών. Σε εθνικό επίπεδο, τα τελευταία δύο χρόνια επιδιώξαμε στο Υπουργείο Παιδείας μικρές και μεγάλες αλλαγές και μεταρρυθμίσεις με στόχο ένα εκπαιδευτικό σύστημα που να παρέχει γνώση, δεξιότητες, ικανότητες και μαθησιακά αποτελέσματα εφόδια στη ζωή του πολίτη».
Η Ευρωπαϊκή Ένωση βρίσκεται, λοιπόν, αντιμέτωπη με τη διπλή πρόκληση της νεανικής ανεργίας και του ελλείμματος δεξιοτήτων τη στιγμή κατά την οποία αναμένεται από την εκπαίδευση και την κατάρτιση να διαδραματίσουν στρατηγικό ρόλο στη διαδικασία της ανάκαμψης. Σε αυτό το πλαίσιο, η Ελλάδα έχει αναπτύξει σημαντικές πρωτοβουλίες τόσο στο επίπεδο της Ευρωπαϊκής Ένωσης, όσο και στο επίπεδο της εθνικής εκπαιδευτικής πολιτικής.
Η Ελληνική Προεδρία της Ευρωπαϊκής Ένωσης έθεσε εξ αρχής ως βασική προτεραιότητα την ενίσχυση της αποτελεσματικής και καινοτόμου εκπαίδευσης και κατάρτισης. Υποστηρίζουμε, μεταξύ άλλων, τη θέσπιση του συστήματος U-Multiranking για την τριτοβάθμια εκπαίδευση και προωθούμε θέματα που αφορούν την «Εγγύηση για τη Νεολαία», τη «Συμμαχία για τη Μαθητεία», την πρωτοβουλία για τη «Νεανική Απασχολησιμότητα», τη διεθνή αποτίμηση των ικανοτήτων των ενηλίκων βάσει του PIAAC και την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών συστημάτων βάσει της μελέτης PISA. Παράλληλα, προωθούμε τη στοχοθέτηση «δεικτών γλωσσομάθειας» για τη διευκόλυνση της κινητικότητας και βελτίωση της προσβασιμότητας των νέων στην αγορά εργασίας, ενώ τονίζουμε την ανάγκη ενίσχυσης της δημιουργικότητας, της καινοτομίας και της επιχειρηματικότητας των νέων μέσω της αύξησης της προσβασιμότητας τους στις νέες τεχνολογίες και της ανταλλαγής καλών πρακτικών. Σε εθνικό επίπεδο, τα τελευταία δύο χρόνια επιδιώξαμε στο Υπουργείο Παιδείας μικρές και μεγάλες αλλαγές και μεταρρυθμίσεις με στόχο ένα εκπαιδευτικό σύστημα που να παρέχει γνώση, δεξιότητες, ικανότητες και μαθησιακά αποτελέσματα εφόδια στη ζωή του πολίτη».
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα