Με αφορμή τα 20 χρόνια λειτουργείας του Ξενώνα Προσωρινής Διαμονής, η Εταιρία Προστασίας Σπαστικών/ Πόρτα Ανοιχτή βράβευσε την bwin για την πολύπλευρη στήριξη της.
Σταματάει οριστικά το μονοπώλιο προμήθειας φαρμάκων στο ΕΣΥ
Σταματάει οριστικά το μονοπώλιο προμήθειας φαρμάκων στο ΕΣΥ
Ξεκινά η εφαρμογή, του νέου μοντέλου διαγωνισμών προμήθειας φαρμάκων στα δημόσια νοσοκομεία σταματώντας οριστικά το επικίνδυνο μονοπώλιο στις προμήθειες των νοσοκομείων
Συγκεκριμένα, αλλάζει ο τρόπος προμήθειας φαρμάκων του Εθνικού Συστήματος Υγείας μετά την απόφαση του υπουργείου Υγείας που δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα της κυβέρνησης με ΦΕΚ 18Α, την Παρασκευή 31 Ιανουαρίου 2013 για τις ‘’Προμήθειες Φορέων εποπτευόμενων από το Υπουργείο Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης και άλλες διατάξεις” όπως τροποποιήθηκε και ισχύει σήμερα’’ έτσι ακριβώς αναγράφεται στο ΦΕΚ.
Να θυμίσουμε ότι μέχρι σήμερα το μοναδικό κριτήριο για την συμμετοχή των φαρμακευτικών εταιρειών στους διαγωνισμούς προμήθειας φαρμάκων του Εθνικού Συστήματος Υγείας ήταν η προσφορά χαμηλότερης τιμής και προέκυπτε η ανακήρυξη ενός μόνο μειοδότη. Το γεγονός αυτό είχε δημιουργήσει μονοπώλιο στην ελληνική αγορά καθώς μία μόνο φαρμακευτική εταιρία αποκτούσε το δικαίωμα να προμηθεύει αποκλειστικά την κάθε δραστική ουσία στα δημόσια νοσοκομεία. Η έλλειψη ποιοτικών κριτηρίων στη βαθμολογία των εταιρειών δημιουργούσε πολλές φορές και έλλειψη φαρμάκων στα δημόσια νοσοκομεία καθώς ο ένας και μόνος προμηθευτής αδυνατούσε να προμηθεύσει τα φάρμακα που ει χε δεσμευθεί βάζοντας σε κίνδυνο την ζωή των ασθενών.
Ήταν απορίας άξιο, πως κατέληξε στο μοντέλο του ενός προμηθευτή η πολιτική ηγεσία του κου Λοβέρδου ενώ όλοι εκ των προτέρων τόνιζαν ότι θα δημιουργήσει μονοπωλιακό καθεστώς ανα δραστική ουσία και σε περίπτωση ακόμα και του αθώου σεναρίου ανωτέρας βίας, θα προκαλούσε διακινδύνευση της δημόσιας υγείας ή θα οδηγούσε σε έκτακτες συνθήκες πανικού σε εναλλακτικές εξωσυμβατικές προμήθειες και αλλαγή θεραπείας των ασθενών. Η δικαιολογημένη ανάγκη εξοικονόμησης ούτως ή άλλως μπορούσε να ικανοποιηθεί με την επιλογή των τριών φθηνότερων μειοδοτών που σε αντίθεση με την παρουσία μόνο ενός μειοδότη , εξασφαλίζει την ομαλή προμήθεια φάρμακων στις τρεις φθηνότερες τιμές , εκμηδενίζει τις πιθανότητες έξωσυμβατικών προμηθειών και αναγκαστικής επικίνδυνης και ακριβότερες αλλαγής της θεραπείας των ασθενών. Εξίσου περίεργο είναι το πως επιβίωσε για τόσο μεγάλο διάστημα αυτό το επικίνδυνο μοντέλο μολονότι και ο πρώην Υπουργός Υγείας κος Λυκουρέντζος είχε παραδεχτεί την αποτυχία του και η αλήθεια είναι ότι υποσχέθηκε την αλλαγή κάτω απο την ασφυκτική πίεση της κας Μάρκου της ΔΗΜΑΡ , του κου Κουρουμπλή του ΣΥΡΙΖΑ και του κου Χαικάλη των Ανεξάρτητων Ελλήνων. Η πρωτοφανής αυτή διακομματική συνεργασία ενάντια στο αποτυχημένο μοντέλο του ενός προμηθευτή που έμελλε να θέσει σε κίνδυνο ακόμα και την ολοκληρωμένη θεραπεία των καρκινοπαθών όλης της χώρας τελικά εισακούστηκε όχι από το Υπουργείο, αλλά από την τότε πρόεδρο της Επιτροπής Προμηθειών Υγιείς κα Καστανιώτη η οποία εγκαινίασε ξαφνικά το καλοκαίρι του 2013 με το διαγωνισμό ΕΠΥ8 το μοντέλο των τριών προμηθευτών. Η γενναία αυτή κίνηση – που σε μεγάλο βαθμό διασφάλισε την προσωπική υστεροφημία της καθώς οι εξελίξεις τη δικαίωσαν απόλυτα – δεν αφύπνισε και πάλι την πολιτική ηγεσία και τελικά τους μήνες που πέρασαν ξανά αρκετοί μοναδικοί μειοδότες προηγούμενων διαγωνισμών δήλωναν αδυναμία απόλυτης κάλυψης των νοσοκομείων μας. Το Νοέμβριο του 2013 η κα Μαρκου επανήλθε δυναμικά για το θέμα των καρκινοπαθών και άδραξαν την ευκαιρία οι κκ Κουρουμπλης από το ΣΥΡΙΖΑ και Μαρίας απο τους ΑΝΕΛΛ . Ο Υπουργός κος Γεωργιάδης παριστάνοντας τον…κουφό, δεν απάντησε , αλλά σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες έδωσε αυστηρές εντολές στο νομικό του επιτελείο να ξηλώσει την αποτυχημένη επιλογή Λοβέρδου που άρχισε να ”σκάει”στα χέρια του.
Να θυμίσουμε ότι μέχρι σήμερα το μοναδικό κριτήριο για την συμμετοχή των φαρμακευτικών εταιρειών στους διαγωνισμούς προμήθειας φαρμάκων του Εθνικού Συστήματος Υγείας ήταν η προσφορά χαμηλότερης τιμής και προέκυπτε η ανακήρυξη ενός μόνο μειοδότη. Το γεγονός αυτό είχε δημιουργήσει μονοπώλιο στην ελληνική αγορά καθώς μία μόνο φαρμακευτική εταιρία αποκτούσε το δικαίωμα να προμηθεύει αποκλειστικά την κάθε δραστική ουσία στα δημόσια νοσοκομεία. Η έλλειψη ποιοτικών κριτηρίων στη βαθμολογία των εταιρειών δημιουργούσε πολλές φορές και έλλειψη φαρμάκων στα δημόσια νοσοκομεία καθώς ο ένας και μόνος προμηθευτής αδυνατούσε να προμηθεύσει τα φάρμακα που ει χε δεσμευθεί βάζοντας σε κίνδυνο την ζωή των ασθενών.
Το νέο μοντέλο
Με το νέο μοντέλο προμήθειας φαρμάκων του Εθνικού Συστήματος Υγείας, δεν υπάρχει πλέον ένας μόνο νικητής (μειοδότης) καθώς βασίζεται σε ‘’ συμφωνία πλαίσιο’’ με τρεις νικητές (μειοδότες). Δηλαδή αναδεικνύονται ως νικητές οι τρεις φθηνότεροι προμηθευτές που συμμετέχουν στον διαγωνισμό , ενώ συνιστά ευχάριστη τομή το γεγονός ότι εξασφαλίζεται προμήθεια και στους τρεις μειοδότες μέσω του συστήματος ‘’ 50-30-20’’. Με αυτό το μοντέλο ο πρώτος θα προμηθεύει το 50% της ζητούμενης ποσότητας φαρμάκων , ο δεύτερος το 30% και ο τρίτος το 20% . Έτσι ξεπερνιέται το ζήτημα της μονοπωλιακής ομηρίας των νοσοκομείων από μόνο ένα προμηθευτή. Ταυτόχρονα εξασφαλίζεται ότι και να προκύψει πρόβλημα αποθεμάτων μίας από τις τρεις φαρμακευτικές εταιρίες θα υπάρχουν οι άλλοι δύο ενεργοί προμηθευτές της δραστικής ουσίας . Γεγονός που σιγουρεύει την ομαλή προμήθεια στα νοσοκομεία της χώρας μας.Ήταν απορίας άξιο, πως κατέληξε στο μοντέλο του ενός προμηθευτή η πολιτική ηγεσία του κου Λοβέρδου ενώ όλοι εκ των προτέρων τόνιζαν ότι θα δημιουργήσει μονοπωλιακό καθεστώς ανα δραστική ουσία και σε περίπτωση ακόμα και του αθώου σεναρίου ανωτέρας βίας, θα προκαλούσε διακινδύνευση της δημόσιας υγείας ή θα οδηγούσε σε έκτακτες συνθήκες πανικού σε εναλλακτικές εξωσυμβατικές προμήθειες και αλλαγή θεραπείας των ασθενών. Η δικαιολογημένη ανάγκη εξοικονόμησης ούτως ή άλλως μπορούσε να ικανοποιηθεί με την επιλογή των τριών φθηνότερων μειοδοτών που σε αντίθεση με την παρουσία μόνο ενός μειοδότη , εξασφαλίζει την ομαλή προμήθεια φάρμακων στις τρεις φθηνότερες τιμές , εκμηδενίζει τις πιθανότητες έξωσυμβατικών προμηθειών και αναγκαστικής επικίνδυνης και ακριβότερες αλλαγής της θεραπείας των ασθενών. Εξίσου περίεργο είναι το πως επιβίωσε για τόσο μεγάλο διάστημα αυτό το επικίνδυνο μοντέλο μολονότι και ο πρώην Υπουργός Υγείας κος Λυκουρέντζος είχε παραδεχτεί την αποτυχία του και η αλήθεια είναι ότι υποσχέθηκε την αλλαγή κάτω απο την ασφυκτική πίεση της κας Μάρκου της ΔΗΜΑΡ , του κου Κουρουμπλή του ΣΥΡΙΖΑ και του κου Χαικάλη των Ανεξάρτητων Ελλήνων. Η πρωτοφανής αυτή διακομματική συνεργασία ενάντια στο αποτυχημένο μοντέλο του ενός προμηθευτή που έμελλε να θέσει σε κίνδυνο ακόμα και την ολοκληρωμένη θεραπεία των καρκινοπαθών όλης της χώρας τελικά εισακούστηκε όχι από το Υπουργείο, αλλά από την τότε πρόεδρο της Επιτροπής Προμηθειών Υγιείς κα Καστανιώτη η οποία εγκαινίασε ξαφνικά το καλοκαίρι του 2013 με το διαγωνισμό ΕΠΥ8 το μοντέλο των τριών προμηθευτών. Η γενναία αυτή κίνηση – που σε μεγάλο βαθμό διασφάλισε την προσωπική υστεροφημία της καθώς οι εξελίξεις τη δικαίωσαν απόλυτα – δεν αφύπνισε και πάλι την πολιτική ηγεσία και τελικά τους μήνες που πέρασαν ξανά αρκετοί μοναδικοί μειοδότες προηγούμενων διαγωνισμών δήλωναν αδυναμία απόλυτης κάλυψης των νοσοκομείων μας. Το Νοέμβριο του 2013 η κα Μαρκου επανήλθε δυναμικά για το θέμα των καρκινοπαθών και άδραξαν την ευκαιρία οι κκ Κουρουμπλης από το ΣΥΡΙΖΑ και Μαρίας απο τους ΑΝΕΛΛ . Ο Υπουργός κος Γεωργιάδης παριστάνοντας τον…κουφό, δεν απάντησε , αλλά σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες έδωσε αυστηρές εντολές στο νομικό του επιτελείο να ξηλώσει την αποτυχημένη επιλογή Λοβέρδου που άρχισε να ”σκάει”στα χέρια του.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα