Με αφορμή τα 20 χρόνια λειτουργείας του Ξενώνα Προσωρινής Διαμονής, η Εταιρία Προστασίας Σπαστικών/ Πόρτα Ανοιχτή βράβευσε την bwin για την πολύπλευρη στήριξη της.
Διαμάχη για τα καύσιμα και το κουφάρι του «Sea Diamond»
Αυστηρές συστάσεις προς την πλοιοκτήτρια εταιρεία του μοιραίου κρουαζιερόπλοιου «Sea Diamond» έκανε ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, Γιώργος Βουλγαράκης. Το θέμα αφορά την απάντληση των καυσίμων από το βυθισμένο κουφάρι του πλοίου και την ανέλκυσή του.
«Οι ελληνικές θάλασσες είναι η περιουσία μας, η ιστορία μας, είναι η ψυχή μας. Οσοι κινούνται στο χώρο αυτό πρέπει καταρχήν να αντιλαμβάνονται αυτή την απλή αλήθεια και να αποδέχονται αυτό το σημαντικό για τον ελληνικό λαό αξίωμα
Αυστηρές συστάσεις προς την πλοιοκτήτρια εταιρεία του μοιραίου κρουαζιερόπλοιου «Sea Diamond» έκανε ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, Γιώργος Βουλγαράκης. Το θέμα αφορά την απάντληση των καυσίμων από το βυθισμένο κουφάρι του πλοίου και την ανέλκυσή του.
«Οι ελληνικές θάλασσες είναι η περιουσία μας, η ιστορία μας, είναι η ψυχή μας. Οσοι κινούνται στο χώρο αυτό πρέπει καταρχήν να αντιλαμβάνονται αυτή την απλή αλήθεια και να αποδέχονται αυτό το σημαντικό για τον ελληνικό λαό αξίωμα. Θα συνιστούσα λοιπόν στην εταιρεία που εκπροσωπεί το SEA DIAMOND να αφήσει τα νομικά τερτίπια και να αναζητήσει την ουσιαστική λύση του ζητήματος. Είναι εξάλλου σαφές ότι για το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής αυτό το θέμα είναι και θα εξακολουθεί να είναι πρώτο στην ατζέντα μας μέχρι να υπάρξει οριστική λύση».
Για το θέμα αυτό πραγματοποιήθηκε χθες σύσκεψη στη Σαντορίνη. Εκτός του υφυπουργού Πάνου Καμμένου συμμετείχαν υπηρεσιακοί παράγοντες του ΥΕΝΑΝΠ, ο δήμαρχος Θήρας κ. Ρούσσος, ο έπαρχος Θήρας κ. Χρύσανθος Ρούσσος, ο πρόεδρος της κοινότητας Οίας-Θηρασιάς κ. Γ. Χάλαρης, ο πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Θήρας κ. Ι. Γράτσιας, ο λιμενάρχης Θήρας, καθώς και τοπικοί φορείς και παράγοντες του νησιού.
Το κοινό συμπέρασμα που βρήκε σύμφωνους όλους τους συμμετέχοντες είναι ότι πρόθεση του ΥΕΝΑΝΠ, του Λιμενικού Ταμείου Σαντορίνης αλλά και όλων των φορέων του νησιού είναι να εξαντληθεί από κοινού κάθε νόμιμο μέσο προκειμένου να πραγματοποιηθεί αρχικά η απάντληση των καυσίμων που βρίσκονται ακόμα εγκλωβισμένα στο κουφάρι του πλοίου και εν συνεχεία η ανέλκυση του ναυαγίου.
Ο Παν. Καμμένος μεταξύ άλλων δήλωσε ότι η θέση του ΥΕΝΑΝΠ είναι πάγια για την υποχρέωση απάντλησης και ανέλκυσης του ναυαγίου από την πλοιοκτήτρια εταιρεία ως κατά νόμο υπεύθυνη.
Το θέμα παραμένει υπό διαρκή ποινική αξιολόγηση και βρίσκεται σε εξέλιξη μέσω δικαστικών και νομικών διαδικασιών η εξασφάλιση όλων των χρηματοοικονομικών μέσων με τα οποία θα υλοποιηθούν οι διεργασίες για την απάντληση των ρυπογόνων ουσιών και την ανέλκυση του πλοίου.
Εφικτή η απάντληση
Ο Πάνος Καμμένος υποστήριξε, βάσει των υποβληθέντων από διεθνείς οργανισμούς προμελετών και σύμφωνα με την υφιστάμενη μεθοδολογία που εφαρμόζεται, ότι είναι εφικτή η απάντληση των καυσίμων, ενώ η αναγκαιότητα της απάντλησης έχει τεκμηριωθεί πλήρως και επαρκώς, διότι, όπως προκύπτει από το τελευταίο πόρισμα του ΕΛΚΕΘΕ, σε όλες τις χρονικές περιόδους και λόγω της ιδιαιτερότητας της περιοχής της Καλντέρας, οι θερμοκρασίες των υδάτων είναι απαγορευτικές για να στερεοποιηθούν τα καύσιμα, με αποτέλεσμα τη συνεχή διαρροή αυτών από το ναυάγιο και τη συνεχιζόμενη ρύπανση της περιοχής.
Ετσι, σύμφωνα με τα παραπάνω, καταρρίπτονται όλες οι αιτιάσεις και τα επιχειρήματα της πλοιοκτήτριας εταιρείας.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr