Αυτές είναι οι αλλαγές στο Λύκειο και τις Πανελλαδικές

Μειώνονται τα εξεταζόμενα μαθήματα – Τέσσερα τα επιστημονικά πεδία – Συντελεστής βαρύτητας από τα ΑΕΙ – Αλλάζει η αναλογία στα μαθήματα γενικής παιδείας και κατεύθυνσης – Αλλαγές και στα Επαγγελματικά Λύκεια - Το νομοσχέδιο θα ψηφιστεί στα τέλη Αυγούστου

Δόθηκε στη δημοσιότητα το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας για το νέο Λύκειο και τις αλλαγές στις πανελλαδικές εξετάσεις. Το νομοσχέδιο τίθεται σε δημόσια διαβούλευση και αναμένεται να ψηφιστεί περί τα τέλη Αυγούστου.

Οι βασικές αλλαγές, όπως αναφέρονται έχουν ως εξής:

- Μειώνονται από 6 σε 4 τα μαθήματα στις πανελλαδικές
- Θα μετρά ο βαθμός του απολυτηρίου και των τριών τάξεων για την εισαγωγή σε ΑΕΙ και ΤΕΙ
- Το 50% των εξεταζόμενων εξεταζόμενων θεμάτων θα προέρχονται από τράπεζα θεμάτων και θα είναι κοινά για όλους τους μαθητές λυκείων
- Πριμ στους υποψήφιους όταν οι βαθμοί των πανελλαδικών είναι υψηλότεροι από τους αντίστοιχους του απολυτηρίου
- Μειώνονται σε 4 τα επιστημονικά πεδία
- Χωριστό θα είναι το πεδίο για τις στρατιωτικές-αστυνομικές σχολές
- Τα ΑΕΙ θα έχουν τη δυνατότητα να ορίζουν συντελεστές βαρύτητας σε ορισμένα μαθήματα
- Προαιρετική τάξη μαθητείας 1 έτους στα ΕΠΑΛ σε συνεργασία με τον ΟΑΕΔ
- Ιδρύεται Εθνικός Οργανισμός Εξετάσεων για όλα τα θέματα που έχουν να κάνουν με αυτές.

Επίσης, στην Α' Λυκείου οι μαθητές θα διδάσκονται μόνο μαθήματα γενικής παιδείας (σήμερα είναι 80% γενικής παιδείας και 20% κατεύθυνσης), στη Β' Λυκείου η αναλογία θα γίνει 80% γενικής παιδείας και 20% κατεύθυνσης (από 50-50 σήμερα), ενώ μόνο στην Γ΄ Λυκείου τα μαθήματα κατεύθυνσης θα καταλαμβάνουν το 80% της διδακτέας ύλης.

Σημαντικές αλλαγές προβλέπονται και στα Επαγγελματικά Λύκεια, ώστε να καταστεί πιο εύκολη η σύνδεσή τους με την αγορά εργασίας. Συγκεκριμένα, μετά την τελευταία τάξη του Λυκείου, θεσμοθετείται μια προαιρετική «τάξη μαθητείας», η οποία ουσιαστικά αποτελεί εργασία επ' αμοιβή πάνω σε αντικείμενο που σχετίζεται με την ειδικότητα του μαθητή.

Διαβάστε όλο το νομοσχέδιο

Δείτε το σχεδιάγραμμα του νέου εκπαιδευτικού συστήματος

Σε ποια επαγγέλματα οδηγεί το Επαγγελματικό Λύκειο

ΣΧΟΛΙΑ (117)

cia

Εκπαιδευτική μεταρρύθμιση Αρβανιτόπουλου? όπως της Διαμαντοπούλου? που την ψήφισαν διακόσια τόσα νούμερα της Βουλής? που ποιος κατάλαβε τη διαφορά? όπως της Γιαννάκου? όπως τόσοι άλλοι ασήμαντοι που δήθεν μεταρρύθμισαν τη Παιδεία...? Η ΜΟΝΗ ΕΛΠΙΔΑ ΓΙΑ ΤΗ ΧΩΡΑ ΕΊΝΑΙ ΝΑ ΚΑΤΟΙΚΗΣΟΥΝ ΤΗ ΧΩΡΑ ΜΟΝΟ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΣ ΚΑΙ ΝΑ ΜΕΤΟΙΚΗΣΟΥΜΕ ΟΛΟΙ ΟΙ ΥΠΌΛΟΙΠΟΙ ΜΠΑΣ ΚΑΙ ΔΕΙ ΠΡΟΚΟΠΗ...φτάνει πια με την παπαροράτσα μας!

Τι "ΝΕΟ" έχει αυτό το Λύκειο ?

Έχουμε και λέμε: 1η_Δέσμη=2ο_Πεδίο, 2η_Δέσμη=3ο_Πεδίο, 3η_Δέσμη=1ο_Πεδίο, 4η_Δέσμη=4ο_Πεδίο, Νέα_Δέσμη=παιδαγωγικές. Αυτά γινόταν πριν 20 χρόνια. Συνεχίζουμε όμως. Επιρροή βαθμολογίας λυκείου στις πανελλαδικές: Αυτό συνέβαινε πριν 40 χρόνια. Και το κερασάκι για το τέλος: ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ! Έλεος!!!! 20ος αιώνας κανονικά!!!!! Μας δουλεύετε ρε παλληκάρια στο Παιδείας? Τι ΝΕΟ έχει αυτό το Λύκειο?

nikos

ο προγραμματισμός αναπτύσσει την αλγοριθμική σκέψη και όχι μόνο. Κατά την ταπεινή μου γνώμη είναι εντελώς απαραίτητος από όσο πιο νωρίς γίνεται. Όπως πάνε σε λίγο θα καταργήσουν και την Ευκλείδεια Γεωμετρία γιατί κάνει και αυτή τα παιδιά να σκέφτονται. Και αυτό μάλλον δεν είναι καλό...

Πληροφορικαριος 30 χρονια

Στο Δυτικο κοσμο οποιος δεν ξερει word και excel θεωρειται αναλφαβητος. Στην Ελλαδα θυσιαζουμε τις νεες γενιες για να τζιραρουν τα φροντιστηρια εξηγωντας διαφορικες εξισωσεις που μονο το 0.5% θα χρειαστει στη ζωη του. Οι Ραγιαδες παρα ταυτα εξακολοθουν να βγαζουν καταλληλοτερους αυτους τους προδοτες ΠΟΥ ΕΝΩ ΜΠΟΡΟΥΣΑΝ ΕΤΣΙ ΑΠΛΑ ΝΑ ΑΝΤΙΓΡΑΨΟΥΝ ΤΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ΤΗΣ ΦΙΛΑΝΔΙΑΣ, ΗΠΑ, Γαλλιας και Αγγλιας (τα καλυτερα εκπαιδευτικα συστηματα του κοσμου) ΜΑΣ ΓΥΡΙΣΑΝ ΣΤΑ 80ς κι το ΡΟΔΑ ΤΣΑΝΤΑ ΚΙ ΚΟΠΑΝΑ

chro

που είναι η ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ? Δε πιστεύω στα μάτια μου ότι καταστρέφουν την Ελλάδα, την ανάπτυξη. Οι περισσότερες σχολές (Πληροφορικής, Μαθηματικό, Φυσικό, Οικονομικές, Τεχνολογικές) χρειάζονται την πληροφορική. ΘΑ πρέπει να απαντήσει ο Υπουργός γιατί συμβαίνει αυτό το παράδοξο της κατάργησης της πληροφορικής. Από πού δέχτηκε πιέσεις να μην υπάρχει ένας κλάδος που θα βοηθούσε την οικονομική ανάπτυξη της Ελλάδας? Ποιοι θέλουν την καταστροφή μας?

Νίκος D

Αυτό είναι ένα μεγάλο ερώτημα. Δεν νομίζω οτι οι Χημικοί θέλουν πραγματικά να διδάσκουν Χημεία σε μαθητές που θα δώσουν πανελλαδικές για σχολές που δεν έχουν Χημεία ούτε σε ένα εξάμηνο. Δεν νομίζω οι οι Τροϊκανοί ζήτησαν να φύγουν οι καθηγητές Πληροφορικής απο τα λύκεια και να πάνε στα δημοτικά και να χάσουν επαγγελματίες που διδάσκουν το μάθημα φροντιστηριακά τη δουλειά τους. Δε νομίζω οτι βγήκε ένα πανεπιστήμιο και τους είπε οτι οι μαθητές που είναι καλοί στην ΑΕΠΠ μας δημιουργούνε πρόβλημα. Πραγματικά δεν ξέρω ποιά είναι η απάντηση. Η παιδεία ? Όχι. Η οικονομία ? Όχι. Άρα ? Τί ?

η άποψη ενός Σοφού

"Σας υποσχομαι οτι θα αντιδρασω με ολες μου τις δυναμεις για να καταγγειλω αυτο το ολεθριο σχεδιο νομου που στερει απο τους νεους γνωσεις και εφοδια πολυ βασικα για την κατανοηση του κοσμου και την σταδιοδρομια τους. Η υποβαθμιση της Πληροφορικης ειναι μια πραξη εγκληματικη που μας παει δεκαδες χρονια πισω και σε πληρη αντιφαση με τις κυβερνητικες διακυρηξεις για την στηριξη της καινοτομιας και των νεων τεχνολογιων. Ελπιζω η αντιδραση απο τον επιστημονικο και πνευματικο κοσμο να ειναι αναλογη με το κριμα που γινεται στη χωρα και στην νεολαια της" -- Ιωσήφ Σηφάκης

auth

Η εισαγωγή φοιτητών που δεν έχουν εξεταστεί σε προγραμματισμό αλλά στη χημεία θα ρίξει οπωσδήποτε το επίπεδο των φοιτητών στη σχολή που σπουδάζω: οι πρωτοετείς δεν είχανε κάνει προγραμματισμό είχανε σοβαρό πρόβλημα στο 1ο εξάμηνο. Από ότι έχω καταλάβει, το νομοσχέδιο μειώνει τα εξεταζόμενα μαθήματα πράγμα που είναι μάλλον καλό, αλλά καταργεί την επιλογή προγραμματισμού αντί χημείας το οποίο είναι παράλογο. Όπως υπάρχει δέσμη με Έκθεση, Μαθηματικά, Φυσική, Χημεία θα πρέπει να υπάρχει και δέσμη με Έκθεση, Μαθηματικά, Φυσική, Προγραμματισμό. Γιατί το 1ο Θέμα δεν αναφέρει τίποτα για το πρόβλημα ;

ΙΟΠ

Ειμαι ασχετος στο θεμα της υλης Λυκειου αλλά αυτο που ξερω γενικα ειναι οτι σε ολο το κοσμο επικρατει η ταση να λιωνουν τους ανθρωπους (νεους) μεχρι εκει που δεν παιρνει σε 2 τομεις κατα προτεραιοτητα και εις βαρος ολων των άλλων (ωρων διδασκαλιας): Α. Γλωσσα. Με αυτην Εξουσιαζεις τους Ανθρωπους και κυριαρχεις στις διαπροσωπικες σχεσεις. Ο Τσορτσιλ "ξεσηκωσε την αγγλικη γλωσσα και την εστειλε στο πολεμο". Με αυτην (καθημερινα ραδιοφων.μηνυματα πετυχε την στωικοτητα και το υψ. αδουλωτο φρονημα των συμπατριωτων του στις μαυρες μερες του 39-42, οπως σημερα εμεις) κερδισε ενα Παγκ. Πολεμο (μεχρι να πεισθει ο Ρουζβελτ που δεν τον χαλαγε ο χαλασμος της ευρωπης και η μεταφορα των κεφαλαιων στην αμ.ηπειρο). Ο Μακαρθουρ (μοναδικος στρατηγος 5 αστερων, διοικητης των φιλιππινων, ισοπεδωτης, διοικητης και ανορθωτης της Ιαπων. αυτοκρατοριας, σκηνοθετης των αποβασεων του "Θα Επιστρεψω και επεστρεψα", "τελετες παραδοσης πανω στο Μιζουρι" κλπ) απογειωσε την αγγλ.γλωσσα στο κογκρεσσο και πηρε μαζι του ολους τους ρεπουμπλικανους μεχρι να τον αποστρατευσει ως επικινδυνον ο Τρουμαν. Β. Μαθηματικα και φυσικη. Οποιο μυαλο εκπαιδευτει στα προχωρημενα μαθηματικα μπορει να γινει μαστερ σε πολλά άλλα πεδια (οι μισοι τραπεζιτες ειναι μηχανικοι). Οι φυσικες επιστημες και η τεχνολογια εχουν βαση τα Μαθηματικα. Τα ελληνοπουλα πρεπει να "λιωσουν" στα μαθηματικα οπως τα κορεατακια, γαλλακια κλπ

kallos

Η Πληροφορική είναι παιδί των μαθηματικών. Η σχεδίαση αλγορίθμων βασικό δομικό συστατικό της Επιστήμης της Πληροφορικής. "Η αλγοριθμική προσέγγιση ενός προβλήματος δίνει έμφαση στον τρόπο επίλυσης του προβλήματος, ανεξάρτητα από το χώρο από τον οποίο προέρχεται το πρόβλημα. Η ικανότητα περιγραφής της επίλυσης ενός προβλήματος με μια μορφή αναπαράστασης αλγορίθμου εφοδιάζει το μαθητή με έναν γενικό οδηγό για την αντιμετώπιση προβλημάτων. Η αλγοριθμική σχεδίαση επίλυσης προβλημάτων αναπτύσσει γνωστικές δεξιότητες υψηλού επιπέδου και αποτελεί ένα ισχυρό μέσο για τη διδασκαλία βασικών εννοιών που βρίσκουν εφαρμογή σε όλους τους τομείς δραστηριοτήτων [Papert, 1980]. " ...... Η ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΟΥ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΥ ΚΑΙ ΤΑ ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΑΛΓΟΡΙΘΜΙΚΗΣ ΕΠΙΛΥΣΗΣ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ Κοίλιας Χρήστος Επίκουρος Καθηγητής ΤΕΙ Αθήνας , Τμήμα Πληροφορικής Δουκάκης Σπύρος Εργαστήριο Γνωσιακής Επιστήμης , τΜΙΘΕ Πανεπιστημίου Αθηνών Ψαλτίδου Αλεξάνδρα Καθηγήτρια Πληροφορικής ΠΕ 19,Δευτεροβάθμια εκπαίδευση

Περαστικός

Ωραία ,τα φροντιστήρια θα κάνουν χρυσές δουλειές, γιατί αν ο γιόκας μας δεν γίνει δικηγόρος ή γιατρός δεν έχει θέση μέσα στην οικογένεια. Απλά σε λίγο καιρό θα έχει μια θέση στο τρένο για το εξωτερικό. Το υπουργείο ενώ προσπαθεί να μας πείσει ότι κατάλαβε τη δυσλειτουργία του παρόντος συστήματος , αντί να θέσει τις βάσεις για μια μακροπρόθεσμη αλλαγή, βαθαίνει ακόμα περισσότερο το πρόβλημα. Ας ελπίσουμε τουλάχιστον πως κάποιοι άνεργοι καθηγητές θα βρουν δουλειά στα φροντιστήρια. Μέχρι πρότινος αναρωτιόμουν αν αξίζει κανείς να διανύσει ένα χρόνο υπό αντίξοες συνθήκες για να βγάλει ένα ευπρεπή βαθμό για το πανεπιστήμιο. Τώρα ο σκεπτικισμός εγείρεται για 3 ολόκληρα χρόνια.

Κωστας

Σιγουρα ψήφισες ΝΔ πριν απο μια δεκατια για να καταργησει τις πανελληνιες στη Β Λυκειου. Πρεπει να καταλαβουμε οτι όσες εξετασεις και να εχει το Λυκειο (είτε λίγες είτε πολλες) ο κόσμος πηγαίνει στα φροντιστήρια (λιγότερο από ότι πριν απο 3 χρόνια) γιατί η παίδεια που προσφέρει το σχολείο είναι ελλιπής. Οχι γιατι πρέπει να γράψει εξετάσεις. Τα παιδιά γυρνώντας απο το σχολείο λένε.... δεν κάναμε σήμερα τίποτα ή δεν καταλάβαμε τίποτα. Δε λένε... έχουμε να γράψουμε εξετάσεις.

Γιώργος Νικολόπουλος

Οι μαθητές ιδιωτικών λυκείων χρειάζονται φροντιστηριακή βοήθεια;

Χρήστος

Λύκειο χωρίς πληροφορική;; Μόλις τώρα άκουγα ένα ρεπορτάζ στο mega που έλεγε για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι νέοι μας από την κακή και δόλια χρήση του διαδικτύου. Πώς θα μάθουν να προφυλάγονται;

ΜΙΚ

Για να μην πέσουν πάνω στα παιδιά διάφοροι ανώμαλοι ή χάκερς στο διαδίκτυο, πιστεύεις ότι θα πρέπει να καθιερωθεί ειδικό μάθημα στα γυμνάσια και στα λύκεια του τύπου "Ασφαλής χρήση του facebook και άλλων μέσω κοινωνικής δικτύωσης"; 'Η μήπως πιστεύεις πώς με 1-2 ώρες την εβδομάδα αρχών προγραμματισμού θα τα γλυτώσει από το χακάρισμα, τη στιγμή που ακόμη και επαγγελματίες κομπιουτεράδες και ολόκληροι οργανισμοί, τράπεζες και υπουργεία μπορούν κάλλιστα να την πάθουν; Αν ναι, μάλλον δεν έχεις ιδέα για το θέμα στο οποίο αναφέρεσαι.

Φόρτωση περισσότερων σχολίων
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

akaliptos-n-sirni

Έκοψε μόνη της τον ομφάλιο λώρο την Παρασκευή και στη συνέχεια πέταξε το βρέφος  - Πώς έφτασαν στη φοιτήτρια οι αστυνομικοί - Ερώτημα αν η μητέρα της γνώριζε την πράξη της

25