Με αφορμή τα 20 χρόνια λειτουργείας του Ξενώνα Προσωρινής Διαμονής, η Εταιρία Προστασίας Σπαστικών/ Πόρτα Ανοιχτή βράβευσε την bwin για την πολύπλευρη στήριξη της.
Θεσσαλονίκη: Σε έξι μήνες τελεφερίκ από την πλατεία Χάνθ στο Σέιχ Σου
Θεσσαλονίκη: Σε έξι μήνες τελεφερίκ από την πλατεία Χάνθ στο Σέιχ Σου
Ξεκινούν οι μελέτες του έργου - 7-10 εκατ. ευρώ το κόστος κατασκευής και 350.000 ευρώ η ετήσια συντήρησή του
Η αρχική έγκριση για την κατασκευή τελεφερίκ, που θα συνδέσει την Άνω Πόλη της Θεσσαλονίκης με το κέντρο της, εξασφαλίστηκε από τον Δήμο, την Εφορεία Βυζαντινών Αρχαιοτήτων και τη Δασική Υπηρεσία.
Όπως μάλιστα είπε ο αντιδήμαρχος Αστικού Περιβάλλοντος Ανδρέας Κουράκης, η μελέτη κατασκευής του τελεφερίκ, που θα συνδέσει την πλατεία της ΧΑΝΘ με το Θέατρο Δάσους στο Σέϊχ Σου, μπορεί να προχωρήσει στο επόμενο διάστημα, ενώ το κόστος κατασκευής του υπολογίζεται σε 7-10 εκατομμύρια ευρώ.
Η ετήσια συντήρηση του αναμένεται να κοστίζει γύρω στις 350.000 ευρώ και η κατασκευή του μπορεί να ολοκληρωθεί σε 4-6 μήνες.
Υπάρχει η εκτίμηση ότι το όλο εγχείρημα «θα τα βγάλει τα λεφτά του», η απόσβεση θα είναι σύντομη εκτός από την ελάφρυνση που θα υπάρξει στο κυκλοφοριακό της πόλης σημείωσε ο κ. Κουράκης.
Όπως μάλιστα είπε ο αντιδήμαρχος Αστικού Περιβάλλοντος Ανδρέας Κουράκης, η μελέτη κατασκευής του τελεφερίκ, που θα συνδέσει την πλατεία της ΧΑΝΘ με το Θέατρο Δάσους στο Σέϊχ Σου, μπορεί να προχωρήσει στο επόμενο διάστημα, ενώ το κόστος κατασκευής του υπολογίζεται σε 7-10 εκατομμύρια ευρώ.
Η ετήσια συντήρηση του αναμένεται να κοστίζει γύρω στις 350.000 ευρώ και η κατασκευή του μπορεί να ολοκληρωθεί σε 4-6 μήνες.
Υπάρχει η εκτίμηση ότι το όλο εγχείρημα «θα τα βγάλει τα λεφτά του», η απόσβεση θα είναι σύντομη εκτός από την ελάφρυνση που θα υπάρξει στο κυκλοφοριακό της πόλης σημείωσε ο κ. Κουράκης.
Το τελευταίο διάστημα, υπήρξε έντονη κινητικότητα στο ζήτημα και ήδη τρεις επιχειρηματίες της συμπρωρτεύουσας έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον να εμπλακούν στο έργο που αφορά στη δημιουργία τελεφερίκ, το οποίο θα ξεκινά από σημείο κοντά στη θάλασσα και θα καταλήγει στο δάσος του Σέιχ – Σου.
Σύμφωνα με το σχεδιασμό, το τελεφερίκ θα ξεκινά από σημείο κοντά στη θάλασσα στο κέντρο της πόλης, όπου θα υπάρχει η δυνατότητα εύρεσης θέσης στάθμευσης των αυτοκινήτων και θα καταλήγει στις παρυφές του δάσους, σε σημείο που δε θα χρειαστεί να κοπούν δέντρα.
Τα βαγόνια θα περνούν σε ύψος περίπου δέκα μέτρων από τις ταράτσες των πολυκατοικιών, ενώ θα προτιμηθεί η τροχιά του να απέχει από κατοικημένες περιοχές.
Στόχος του έργου είναι η προσέλκυση περισσότερων τουριστών στη Θεσσαλονίκη, οι οποίοι θα μπορούν να θαυμάζουν τις ομορφιές της πόλης και τα μνημεία της από ψηλά, αλλά και η χρήση του τελεφερίκ από τους Θεσσαλονικείς, προκειμένου να φτάνουν με μεγαλύτερη ευκολία στην Άνω Πόλη.
Μεταξύ των σκέψεωνπου υπάρχουν, για το Σεΐχ Σου σε εκείνο το σημείο αλλά και ευρύτερα είναι να μπορούν να δημιουργηθούν ποδηλατικές διαδρομές. Ήδη το δίκτυο των ποδηλατοδρόμων εκτείνεται μέχρι την Αγίου Δημητρίου έτσι οι κάτοικοι μπορούν να χρησιμοποιούν το τελεφερίκ εκτός από βόλτα και τουριστική ατραξιόν και ως ένα μέσο μεταφοράς στους στο Σεΐχη Σου.
Το μήκος είναι περίπου 1700 μέτρα και θα χρειάζεται γύρω στα 7-8 λεπτά για να διανυθεί η απόσταση. Η επένδυση μπορεί να γίνει με σύμπραξη ιδιωτικού και δημόσιου καθώς δύσκολα κάποιος ιδιώτης θα αναλάβει ένα τέτοιο εγχείρημα από μόνος του.
Η επιτυχία του τελεφερίκ θα είναι αναμενόμενη καθώς σε αντίθεση με το τελεφερίκ της Πάρνηθας στην Αθήνα το οποίο είναι απομονωμένο και μακριά από το κέντρο, το αντίστοιχο της Θεσσαλονίκης θα βρίσκεται στην καρδιά του κέντρου και θα ενώνει νοητά το δάσος με την πόλη.
Το τελεφερίκ μπορεί να χρησημοποιηθει ως τουριστική ατραξιόν για την Θεσσαλονίκη, καθώς κατά την ανάβαση οι τουρίστες θα μπορούν αν βλέπουν τα ανατολικά βυζαντινά τείχη, το επταπύργιο, την Ακρόπολη, και σταδιακά ανεβαίνοντας θα έχουν πανοραμική εικόνα της πόλης τον Θερμαϊκό και το λιμάνι.
Σύμφωνα με το σχεδιασμό, το τελεφερίκ θα ξεκινά από σημείο κοντά στη θάλασσα στο κέντρο της πόλης, όπου θα υπάρχει η δυνατότητα εύρεσης θέσης στάθμευσης των αυτοκινήτων και θα καταλήγει στις παρυφές του δάσους, σε σημείο που δε θα χρειαστεί να κοπούν δέντρα.
Τα βαγόνια θα περνούν σε ύψος περίπου δέκα μέτρων από τις ταράτσες των πολυκατοικιών, ενώ θα προτιμηθεί η τροχιά του να απέχει από κατοικημένες περιοχές.
Στόχος του έργου είναι η προσέλκυση περισσότερων τουριστών στη Θεσσαλονίκη, οι οποίοι θα μπορούν να θαυμάζουν τις ομορφιές της πόλης και τα μνημεία της από ψηλά, αλλά και η χρήση του τελεφερίκ από τους Θεσσαλονικείς, προκειμένου να φτάνουν με μεγαλύτερη ευκολία στην Άνω Πόλη.
Μεταξύ των σκέψεωνπου υπάρχουν, για το Σεΐχ Σου σε εκείνο το σημείο αλλά και ευρύτερα είναι να μπορούν να δημιουργηθούν ποδηλατικές διαδρομές. Ήδη το δίκτυο των ποδηλατοδρόμων εκτείνεται μέχρι την Αγίου Δημητρίου έτσι οι κάτοικοι μπορούν να χρησιμοποιούν το τελεφερίκ εκτός από βόλτα και τουριστική ατραξιόν και ως ένα μέσο μεταφοράς στους στο Σεΐχη Σου.
Το μήκος είναι περίπου 1700 μέτρα και θα χρειάζεται γύρω στα 7-8 λεπτά για να διανυθεί η απόσταση. Η επένδυση μπορεί να γίνει με σύμπραξη ιδιωτικού και δημόσιου καθώς δύσκολα κάποιος ιδιώτης θα αναλάβει ένα τέτοιο εγχείρημα από μόνος του.
Η επιτυχία του τελεφερίκ θα είναι αναμενόμενη καθώς σε αντίθεση με το τελεφερίκ της Πάρνηθας στην Αθήνα το οποίο είναι απομονωμένο και μακριά από το κέντρο, το αντίστοιχο της Θεσσαλονίκης θα βρίσκεται στην καρδιά του κέντρου και θα ενώνει νοητά το δάσος με την πόλη.
Το τελεφερίκ μπορεί να χρησημοποιηθει ως τουριστική ατραξιόν για την Θεσσαλονίκη, καθώς κατά την ανάβαση οι τουρίστες θα μπορούν αν βλέπουν τα ανατολικά βυζαντινά τείχη, το επταπύργιο, την Ακρόπολη, και σταδιακά ανεβαίνοντας θα έχουν πανοραμική εικόνα της πόλης τον Θερμαϊκό και το λιμάνι.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα