Θεσσαλονίκη: Σε έξι μήνες τελεφερίκ από την πλατεία Χάνθ στο Σέιχ Σου

Θεσσαλονίκη: Σε έξι μήνες τελεφερίκ από την πλατεία Χάνθ στο Σέιχ Σου

Ξεκινούν οι μελέτες του έργου - 7-10 εκατ. ευρώ το κόστος κατασκευής και 350.000 ευρώ η ετήσια συντήρησή του

Η αρχική έγκριση για την κατασκευή τελεφερίκ, που θα συνδέσει την Άνω Πόλη της Θεσσαλονίκης με το κέντρο της, εξασφαλίστηκε από τον Δήμο, την Εφορεία Βυζαντινών Αρχαιοτήτων και τη Δασική Υπηρεσία.

Όπως μάλιστα είπε ο αντιδήμαρχος Αστικού Περιβάλλοντος Ανδρέας Κουράκης, η μελέτη κατασκευής του τελεφερίκ, που θα συνδέσει την πλατεία της ΧΑΝΘ με το Θέατρο Δάσους στο Σέϊχ Σου, μπορεί να προχωρήσει στο επόμενο διάστημα, ενώ το κόστος κατασκευής του υπολογίζεται σε 7-10 εκατομμύρια ευρώ.

Η ετήσια συντήρηση του αναμένεται να κοστίζει γύρω στις 350.000 ευρώ και η κατασκευή του μπορεί να ολοκληρωθεί σε 4-6 μήνες.
Υπάρχει η εκτίμηση ότι το όλο εγχείρημα  «θα τα βγάλει τα λεφτά του», η απόσβεση θα είναι σύντομη εκτός από την ελάφρυνση που θα υπάρξει στο κυκλοφοριακό της πόλης σημείωσε ο κ. Κουράκης.




Το τελευταίο διάστημα, υπήρξε έντονη κινητικότητα στο ζήτημα και ήδη τρεις επιχειρηματίες της συμπρωρτεύουσας  έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον να εμπλακούν στο έργο που αφορά στη δημιουργία τελεφερίκ, το οποίο θα ξεκινά από σημείο κοντά στη θάλασσα και θα καταλήγει στο δάσος του Σέιχ – Σου.
Σύμφωνα με το σχεδιασμό, το τελεφερίκ θα ξεκινά από σημείο κοντά στη θάλασσα στο κέντρο της πόλης, όπου θα υπάρχει η δυνατότητα εύρεσης θέσης στάθμευσης των αυτοκινήτων και θα καταλήγει στις παρυφές του δάσους, σε σημείο που δε θα χρειαστεί να κοπούν δέντρα.
Τα βαγόνια θα περνούν σε ύψος περίπου δέκα μέτρων από τις ταράτσες των πολυκατοικιών, ενώ θα προτιμηθεί η τροχιά του να απέχει από κατοικημένες περιοχές.

Στόχος του έργου είναι η προσέλκυση περισσότερων τουριστών στη Θεσσαλονίκη, οι οποίοι θα μπορούν να θαυμάζουν τις ομορφιές της πόλης και τα μνημεία της από ψηλά, αλλά και η χρήση του τελεφερίκ από τους Θεσσαλονικείς, προκειμένου να φτάνουν με μεγαλύτερη ευκολία στην Άνω Πόλη.

Μεταξύ των σκέψεωνπου υπάρχουν, για το Σεΐχ Σου σε εκείνο το σημείο αλλά και ευρύτερα είναι να  μπορούν να δημιουργηθούν ποδηλατικές διαδρομές. Ήδη το δίκτυο των ποδηλατοδρόμων εκτείνεται μέχρι την Αγίου Δημητρίου έτσι οι κάτοικοι μπορούν να χρησιμοποιούν το τελεφερίκ εκτός από βόλτα και τουριστική ατραξιόν και ως ένα μέσο μεταφοράς στους στο Σεΐχη Σου.

Το μήκος είναι περίπου 1700 μέτρα και θα χρειάζεται γύρω στα 7-8 λεπτά για να διανυθεί η απόσταση. Η επένδυση μπορεί να γίνει με σύμπραξη ιδιωτικού και δημόσιου καθώς δύσκολα κάποιος ιδιώτης θα αναλάβει ένα τέτοιο εγχείρημα από μόνος του.

Η επιτυχία του τελεφερίκ θα είναι αναμενόμενη καθώς σε αντίθεση με το τελεφερίκ της Πάρνηθας στην Αθήνα το οποίο είναι απομονωμένο και μακριά από το κέντρο, το αντίστοιχο της Θεσσαλονίκης θα βρίσκεται στην καρδιά του κέντρου και θα ενώνει νοητά το δάσος με την πόλη.

Το τελεφερίκ μπορεί να χρησημοποιηθει ως τουριστική ατραξιόν για την Θεσσαλονίκη, καθώς κατά την ανάβαση οι τουρίστες θα μπορούν αν βλέπουν τα ανατολικά βυζαντινά τείχη, το επταπύργιο, την Ακρόπολη, και σταδιακά ανεβαίνοντας θα έχουν πανοραμική εικόνα της πόλης τον Θερμαϊκό και το λιμάνι.

 
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

Ρoή Ειδήσεων

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα

ΣΧΟΛΙΑ (16)

nikos

και οι κατοικοι της ανω πολης αντι σε στασεις θα κατεβαινουν με σκοινια ,σε επιλεγμενα σημεια ομως....

σοφια

αφου εχει αποφασιστει να γινει να φροντισουν οι κατασκευαστες να ειναι προσβασιμο σε ολους,δηλαδη και στα αμαξιδια των συνανθρωπων μας με μειωμενη κινητικοτητα.

ΓΜΜ

10 εκ. με ΣΔΙΤ σημαίνει ότι ο Δήμος θα πληρώνει ενοίκιο στον ιδιώτη 20 εκ. σε 15 χρόνια. Με 20 εκ. γίνονται 10 σχολεία ή ανακαινίζονται 20 μνημεία ή χτίζονται 100 εργατικά διαμερίσματα ή δίνονται 2000 επιδόματα ανεργίας ή φυτεύονται 100.000 δέντρα!

Babis

Να φτιάξουν τη παραλία πρώτα που τη χάλασαν εδώ και ένα χρόνο και μπορούμε να κατεβουμε κέντρο με το ποδήλατο. Πάντως ο κουβελας έμεινε στην ιστορία :) η τρύπα του κουβελας :)))

@Βασίλης Αθήνα

Η Barcelona έχει την Barceloneta και εμείς την Θεσσαλονικέτα; Καμιά σχέση τα λεγόμενα σου με την πραγματικότητα! Συγνώμη φίλε μου αλλά όλοι οι κομπλεξικοί εδώ πάνω μαζεμένοι είμαστε...άντρες , γυναίκες! Πάντα οι άλλοι φταίνε, σωτηρία καμιά!!! Τρώμε χόρτο...ερωτική πόλη, συμπρωτεύουσα , συμβασιλευουσα πριν και π@π@'ρι@ μέντολες!!!!

αχ ελλαδίτσα μου

Ναι και μετά θα πέρνεις το καραβάκι για βόλτα στη καλαμαριά η το μετρό για να πάς αεροδρόμιο...... Ακόμα μια τρύπα κούβελα στη κακόμοιρη πόλη και λεφτάκια για αναδοχους...

Salonikios

Γιαυτο την λενε και ερωτικη πολη, για τι καθε μ@λ@κας πεταει οτι μ@λ@κια θελει...

Χρηστος

Εξαιρετικα!! Μετα το μετρο, το τραμ, την υποθαλασσια αρτηρια, την επεκταση του 10-34 στην θαλασσα, την προβλητα 10, την θαλασσια συγκοινωνία, ......νατο και το τελεφερικ.Οι εν Αθηναις, ζητηστε κανενα εργο, δεν σας βλέπω καλα...

PAOK

Δουλειά δεν είχε ο διάολος...

Παναγιώτης

Αντε με το καλό να αρχίσουν να γίνονται θετικά έργα....(σε όλη την Ελλάδα)

Φόρτωση περισσότερων σχολίων
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης