Πρεμιέρα για τις θερινές εκπτώσεις

Πρεμιέρα για τις θερινές εκπτώσεις

Η ΕΣΕΕ καλεί τους Έλληνες καταναλωτές να εμπιστευθούν και πάλι τις οργανωμένες εμπορικές επιχειρήσεις και όχι το παρεμπόριο

Πρεμιέρα για τις θερινές εκπτώσεις
Ξεκινούν σήμερα οι θερινές εκπτώσεις οι οποίες θα διαρκέσουν έως τις 31 Αυγούστου, με προσδοκίες για «ανάσα» από τον εμπορικό κόσμο της χώρας.

Όπως επισημαίνει χαρακτηριστικά η Εθνική Συνομοσπονδία Ελληνικού Εμπορίου, οι εμπορικές επιχειρήσεις, παρά τη μείωση του τζίρου στο λιανεμπόριο από την αρχή του χρόνου κατά 15% συγκριτικά με την περυσινή αντίστοιχη περίοδο, ελπίζει φέτος ότι οι πωλήσεις των καταστημάτων κατά τη διάρκεια των θερινών εκπτώσεων θα κινηθούν σε καλύτερα επίπεδα λόγω της αυξημένης τουριστικής κίνησης.

Επιπλέον, η ΕΣΕΕ καλεί τους Έλληνες καταναλωτές να εμπιστευθούν και πάλι τις οργανωμένες εμπορικές επιχειρήσεις και όχι το παρεμπόριο, διαβεβαιώνοντας ότι θα εξαντληθούν όλα τα διαθέσιμα περιθώρια για την κατά το δυνατόν καλύτερη τιμολόγηση και χαμηλότερη τελική τιμή πώλησης των προϊόντων.

Στο πλαίσιο αυτό μάλιστα, επισείει την προσοχή στους εμπόρους όλης της χώρας ώστε να αποφευχθούν λάθη που μπορεί να οδηγήσουν σε κυρώσεις.

Κλείσιμο
Συγκεκριμένα η ΕΣΕΕ καλεί τους εμπόρους να επιδείξουν ιδιαίτερη προσοχή στα παρακάτω:

1. Η αναγραφή διπλής τιμής, δηλαδή της παλαιάς (συνήθως διαγραμμένης) και της νέας τιμής των προϊόντων που πωλούνται με έκπτωση είναι υποχρεωτική στα εμφανή σημεία του καταστήματος και οπωσδήποτε στα σημεία όπου τα προϊόντα εκτίθενται.

2. Η αναγραφή ποσοστού έκπτωσης δεν είναι υποχρεωτική και ανήκει στην διακριτική ευχέρεια της επιχείρησης εάν θα αναγράψει ποσοστό ή όχι. Σε περίπτωση που η επιχείρηση αναγράψει ποσοστό πρέπει να προσδιορίζεται ότι πρόκειται για έκπτωση (π.χ. «50% έκπτωση»).

3. Η διενέργεια εκπτώσεων είναι στην διακριτική ευχέρεια της κάθε επιχείρησης.

4. Ιδιαίτερη προσοχή πρέπει να δοθεί στην ακρίβεια των εκπτωτικών αναγγελιών προς τον πελάτη. Η κάθε παροχή πρέπει να ταυτίζεται και να ανταποκρίνεται προς την αναγγελία, οικονομικά, ποσοτικά και ποιοτικά.

Όπως αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση:

«Κατά τη διενέργεια των τακτικών εκπτώσεων, απαιτείται ιδιαίτερη προσοχή από τους συναδέλφους, γιατί οι κυρώσεις είναι αυστηρές και δεν επιτρέπεται να επιβάλλονται λόγω λάθους. Ειδικότερα: Όσοι παραβαίνουν τις διατάξεις του νόμου διώκονται ποινικά, ενώ, επιπλέον, τους επιβάλλεται πρόστιμο μέχρι ποσού ίσου με το 0,5% του ετησίου κύκλου εργασιών που πραγματοποιούν, το οποίο, σε περίπτωση υποτροπής, μπορεί να αυξάνεται μέχρι το 3% του ετησίου κύκλου εργασιών της συγκεκριμένης επιχείρησης.

Αν οι εκπτώσεις είναι ανακριβείς ή παραπλανητικές ως προς το ποσοστό τους ή ως προς την ποσότητα των προσφερόμενων με έκπτωση προϊόντων ή ενέχουν οποιασδήποτε μορφής απόκρυψη ή παραπλάνηση, επιβάλλεται διοικητικό πρόστιμο 1.000 μέχρι 100.000 ευρώ, ανάλογα με τη βαρύτητα και τη συχνότητα της παράβασης».

Παράλληλα η Ένωση Καταναλωτών δίνει τον δεκάλογο του καλού και κερδισμένου καταναλωτή, εν όψει  των εκπτώσεων.

-Να αγοράζει με βάση τις οικονομικές δυνατότητες και τις πραγματικές ανάγκες του νοικοκυριού
-Να κάνει σύγκριση τιμών και ποιότητας, δηλαδή διερεύνηση της αγοράς που αυτό σημαίνει ότι τα είδη που έχει «τσεκάρει» ο καταναλωτής πριν από την έναρξη των εκπτώσεων θα πρέπει να υπάρχουν στις βιτρίνες και στα ράφια των καταστημάτων κατά την διάρκεια των εκπτώσεων.
-Να καταρτίζει λίστα με τα είδη που θέλει να αγοράσει, δηλαδή στην από πριν έρευνα τιμών, ώστε να διαπιστώσει εάν από την πρώτη ημέρα των εκπτώσεων οι αρχικές τιμές είναι ίδιες με αυτές πριν από τις εκπτώσεις.
-Να αγοράζει χωρίς χρονική πίεση, γιατί κερδισμένος καταναλωτής θα είναι αυτός που η αγοραστική του συμπεριφορά θα είναι ορθολογιστική και θα κάνει την πλέον σωστή επιλογή σύμφωνα με ό,τι "χρειάζεται" και όχι με ό,τι "θέλει"...
-Να αποφεύγει την χρήση πιστωτικών καρτών και καταναλωτικών δανείων.
-Να αποφεύγει τα καταστήματα και πολυκαταστήματα εκείνα που διαφημίζουν μεγάλα ποσοστά εκπτώσεων σε ένα ή ελάχιστα είδη τους. Αυτό δεν σημαίνει ότι και τα υπόλοιπα είδη των καταστημάτων αυτών είναι φθηνότερα σε σχέση με αντίστοιχα είδη άλλων καταστημάτων.
-Να ενημερώνεται από τους εμπόρους για το εάν μπορούν να πραγματοποιούν αλλαγές ειδών που αγοράζουν κατά τη διάρκεια
των εκπτώσεων.
-Να ζητάει απόδειξη, γιατί αφενός αποδεικνύεται η αγορά σε περίπτωση ελαττωματικού είδους και αφετέρου αποτρέπεται η φοροδιαφυγή.
-Να ζητάει πλήρη και επακριβή ενημέρωση όταν αγοράζει είδη με δόσεις.
-Nα καταγγέλλει στη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή [τηλ. 1520] όταν υπάρχουν αποδεικτικά στοιχεία, των περιπτώσεων που κάποιοι θα προσπαθήσουν να ξεγελάσουν τους καταναλωτές με πλασματικές εκπτώσεις.




Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης