Όχι στην πλήρη άρση του cabotage στα επαγγελματικά σκάφη αναψυχής

Όχι στην πλήρη άρση του cabotage στα επαγγελματικά σκάφη αναψυχής

«Ναι στην απελευθέρωση των κοινοτικών σημαιών» λέει ο πρ. της Ένωσης Πλοιοκτητών - «Αναγκαία η δημιουργία νέου νομοθετικού πλαισίου για την απελευθέρωση των υπηρεσιών θαλασσίου τουρισμού» υπογραμμίζει ο δικηγόρος κ. Μαρκογιάννης

 Όχι στην πλήρη άρση του cabotage στα επαγγελματικά σκάφη αναψυχής
Υπέρ της απελευθέρωσης του cabotage για τα υπό κοινοτική σημαία επαγγελματικά σκάφη αναψυχής αλλά όχι και τα υπό σημαία τρίτων χωρών τάχθηκαν οι Έλληνες εκπρόσωποι του κλάδου στη διάρκεια του Poseidonia Tourism Forum.

Oι πληροφορίες που φέρουν την κυβέρνηση να αποφασίζει την πλήρη απελευθέρωση βάζοντας στο παιχνίδι υπό άνισους όρους τα μη κοινοτικά σκάφη που έχουν λιγότερο λειτουργικό κόστος με τα κοινοτικά που πληρώνουν φόρους και εισφορές έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις.
Κλείσιμο
Δεν θα είμαστε ανταγωνιστικοί, προειδοποιεί ο πρόεδρος της Ένωσης Πλοιοκτητών

«Ναι στην απελευθέρωση των κοινοτικών σημαιών και αν η κυβέρνηση αποφασίσει την άρση και για τα τρίτης σημαίας να ληφθούν μέτρα προστασίας για την ελληνική σημαία ώστε να είναι ανταγωνιστική», επισήμανε ο πρόεδρος της Ένωσης Πλοιοκτητών Ελληνικών Σκαφών Τουρισμού Αντώνης Στελλιάτος. 

«Σκάφη αναψυχής με ευρωπαϊκή σημαία ή και σημαία Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου που είναι Λιχτενστάιν, Νορβηγία και Ισλανδία μπορούν με απλές διαδικασίες πια δηλαδή με εγγραφή στα μητρώα του υπ. Ναυτιλίας και Αιγαίου ότι είναι επαγγελματικό σκάφος και με φορολογικό εκπρόσωπο στην Ελλάδα να δραστηριοποιούνται όπως τα επαγγελματικά τουριστικά», πρόσθεσε ο κ. Στελλιάτος και υπογράμμισε: «Όσο αφορά τα σκάφη με τριτοκοσμικές σημαίες πως θα δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα; Χωρίς να είναι υποχρεωμένοι να έχουν ναυλοσύμφωνα, ΦΠΑ , ΝΑΤ , φόρο πλοίων, οργανικές συνθέσεις , Έλληνες ναυτικούς. Εάν γίνει αυτό τότε ή εμείς πρέπει να γίνουμε τριτοκοσμικοί ή οι τριτοκοσμικοί Έλληνες. Διότι δεν θα είμαστε ανταγωνιστικοί. Αναρωτιέμαι, υπάρχει τόση δουλειά και ζήτηση ναύλων στην Ελλάδα που δεν μπορούν να τα καλύψουν τα υπό ελληνική σημαία και τα κοινοτικά και χρειαζόμαστε το υπό τρίτη σημαία».
Μείωση απαγορευτικής φορολογίας

«Είναι αναγκαία η δημιουργία νέου νομοθετικού πλαισίου για την απελευθέρωση γενικότερα των υπηρεσιών θαλασσίου τουρισμού και τη μείωση της απαγορευτικής φορολογίας», σημείωσε ο δικηγόρος Γιάννης Μαρκογιάννης:

«Σχετικά με τα επαγγελματικά σκάφη αναψυχής υπό μη Κοινοτική σημαία και πλοιοκτησία, το Κοινοτικό Δίκαιο είναι σαφές ,σε όλες πλέον τις χώρες: Δεν επιτρέπεται η έναρξη και το τέλος ναύλου εντός χώρας της ΕΕ. Η ρύθμιση είναι προφανής αφού το αντίθετο θα αποτελούσε την πραγματική έννοια του αθέμιτου ανταγωνισμού ανάμεσα σε ένα σκάφος που δεν πληρώνει κανέναν φόρο ,δεν καταβάλλει ασφαλιστικές εισφορές στα πληρώματά του, δεν υπάγεται στις ρυθμίσεις των διεθνών συμβάσεων εργασίας, δεν ελέγχεται επαρκώς για τα σωστικά μέσα και την κατάσταση του σκάφους και το οποίο προσφέρει εμφανώς χαμηλότερους ναύλους απέναντι σε ένα κοινοτικό που επειδή πληροί όλες τις παραπάνω προδιαγραφές που του αυξάνουν το κόστος λειτουργίας δεν μπορεί να το ανταγωνιστεί θεμιτά» και πρόσθεσε:

«Αν οι κοινοτικές χώρες αποφασίσουν στο μέλλον να θέσουν συγκεκριμένες προδιαγραφές με τις οποίες μη κοινοτικά επαγγελματικά σκάφη αναψυχής θα μπορούν να δραστηριοποιούνται στον ενιαίο κοινοτικό χώρο, μπορεί η Ελλάδα να προσαρμόσει ανάλογα τη νομοθεσία της».

Η θέση του υπουργείου Τουρισμού
Από την πλευρά της η νομική σύμβουλος του υπουργείου Τουρισμού Ε.Παπαζάχου επεσήμανε: «Η πολιτική του υπουργείου είναι πάση δυνάμει ενίσχυση των επενδύσεων στις μαρίνες ενώ υπάρχει αναγκαιότητα για απελευθέρωση των σκαφών αναψυχής με άρση των εμποδίων που ισχύουν σήμερα ώστε να υπάρξει υγιής ανταγωνισμός. Τώρα είναι η ευκαιρία για καινοτόμο νομοθετική ρύθμιση με απλοποίηση όλων των διαδικασιών. Απελευθέρωση με ορθό έλεγχο χωρίς ανούσιες γραφειοκρατικές διαδικασίες».

Ο πρόεδρος του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος , Γιώργος Γράτσος επεσήμανε ότι πρέπει να αλλάξει η νομοθεσία και να γίνει φιλική προς τα σκάφη αναψυχής τα οποία μπορούν να συνεισφέρουν στα κρατικά ταμεία ένα δισεκατομμύριο ευρώ, αρκεί να υπάρξει ένα σταθερό επιχειρηματικό πλαίσιο: «Δεν σημαίνει ότι θέλουμε περισσότεροι Έλληνες να γίνουν ιδιοκτήτες σκαφών αλλά να έρθουν οι ξένοι στην Ελλάδα με τα σκάφη τους, γεγονός που θα σημάνει την αύξηση των θέσεων εργασίας. Για 10.000 σκάφη ανοίγουν 40.000 θέσεις εργασίας» τόνισε. Ο κ. Γράτσος τάχθηκε υπέρ της πλήρους άρσης του cabotage.


Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης