Η INALAN προσέλκυσε 40 εκατ. ευρώ ξένων επενδύσεων στην Ελλάδα, τριπλασίασε το προσωπικό της σε ένα χρόνο και παρέχει δυνατότητα σύνδεσης γρήγορου internet σε πάνω από 600.000 νοικοκυριά - Κατά 44% αυξήθηκε ο κύκλος εργασιών της.
Τέλη ελλιμενισμού για «διατηρητέο» σκάφος, ζητάει ο δήμος Γλυφάδας
Τέλη ελλιμενισμού για «διατηρητέο» σκάφος, ζητάει ο δήμος Γλυφάδας
Ο κανονισμός της μαρίνας δεν προβλέπει απαλλαγή, τονίζει ο αντιδήμαρχος Οικονομικών
Το ποσό των 20.000 ευρώ για τέλη ελλιμενισμού, ζητεί από τον ιδιοκτήτη του παραδοσιακού σκάφους «Φανερωμένη» ο δήμος Γλυφάδας, παρά το γεγονός ότι το συγκεκριμένο είχε απαλλαγεί από λιμενικές εισφορές το 1996 από την προηγούμενη δημοτική αρχή, λόγω του ότι είχε χαρακτηριστεί διατηρητέο από το υπουργείο Πολιτισμού, ενώ του είχε δοθεί και συγκεκριμένη θέση φύλαξης.
«Οι μαρίνες του δήμου διέπονται από έναν κανονισμό λειτουργίας, στον οποίο δεν προβλέπεται η παραχώρηση τέτοιου είδους θέσης και απαλλαγής τελών για ένα παραδοσιακό σκάφος και παρανόμως η προηγούμενη δημοτική αρχή πήρε μια τέτοια απόφαση» δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο αντιδήμαρχος Οικονομικών του δήμου Γλυφάδας Ευστάθιος Γεωργούλας.
Είπε, επίσης, ότι η χρέωση του δήμου δεν αφορά τα προηγούμενα χρόνια, αλλά τα τελευταία πέντε έτη για τα οποία ο συγκεκριμένος ιδιοκτήτης σκάφους έχει ενημερωθεί προφορικά.
Σύμφωνα με την εφορεία Νεωτέρων Μνημείων Αττικής, το σκάφος «Φανερωμένη» τύπου «Πέραμα» που κατασκευάστηκε το 1945, σύμφωνα με τον Ν. 1469/50, «Περί ειδικής κατηγορίας οικοδομημάτων και έργων τέχνης», έχει χαρακτηριστεί ιστορικό διατηρητέο μνημείο με την αριθ. πρωτ. ΥΠΠΟ/ΔΙΛΑΠ/Γ/3037/412/6-8-1997 (ΦΕΚ 788/Β/1-9-1997), και υπάγεται στις διατάξεις του Ν. 3028/2002 (αρθ 73 §10) «Για την προστασία των Αρχαιοτήτων και εν γένει της Πολιτιστικής Κληρονομιάς».
Ο εν αποστρατεία υποναύαρχος του λιμενικού σώματος ελληνικής ακτοφυλακής και πρόεδρος του πολιτιστικού Ομίλου Φίλων Παραδοσιακών Σκαφών, Νίκος Καβαλιέρος, αναφερόμενος στην απόφαση του δήμου για τον συγκεκριμένο ιδιοκτήτη, δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι καλό είναι να υπάρχει μια συνέχεια μεταξύ των διοικήσεων των δήμων και γενικότερα του δημοσίου, προκειμένου οι πολίτες να μπορούν να αισθάνονται ασφαλείς. Απηύθυνε, επίσης, έκκληση προς τον δήμο να επανεξετάσει την απόφασή του, προκειμένου να μην καταλήξουν τέτοια σκάφη στις χωματερές.
Ο κ. Καβαλιέρος πρόσθεσε, επίσης, ότι «έως σήμερα η πολιτεία δεν δείχνει κανένα ενδιαφέρον για τα παραδοσιακά σκάφη και ο όμιλος των παραδοσιακών σκαφών θα ζητήσει την παρέμβαση της Ευρωπαϊκής Ένωσης, καθώς, όπως υποστήριξε, εκεί λειτουργούν όλοι οι θεσμοί και υποχρεώσεις των φορέων για τη διάσωση και διατήρηση των παραδοσιακών σκαφών».
«Οι μαρίνες του δήμου διέπονται από έναν κανονισμό λειτουργίας, στον οποίο δεν προβλέπεται η παραχώρηση τέτοιου είδους θέσης και απαλλαγής τελών για ένα παραδοσιακό σκάφος και παρανόμως η προηγούμενη δημοτική αρχή πήρε μια τέτοια απόφαση» δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο αντιδήμαρχος Οικονομικών του δήμου Γλυφάδας Ευστάθιος Γεωργούλας.
Είπε, επίσης, ότι η χρέωση του δήμου δεν αφορά τα προηγούμενα χρόνια, αλλά τα τελευταία πέντε έτη για τα οποία ο συγκεκριμένος ιδιοκτήτης σκάφους έχει ενημερωθεί προφορικά.
Σύμφωνα με την εφορεία Νεωτέρων Μνημείων Αττικής, το σκάφος «Φανερωμένη» τύπου «Πέραμα» που κατασκευάστηκε το 1945, σύμφωνα με τον Ν. 1469/50, «Περί ειδικής κατηγορίας οικοδομημάτων και έργων τέχνης», έχει χαρακτηριστεί ιστορικό διατηρητέο μνημείο με την αριθ. πρωτ. ΥΠΠΟ/ΔΙΛΑΠ/Γ/3037/412/6-8-1997 (ΦΕΚ 788/Β/1-9-1997), και υπάγεται στις διατάξεις του Ν. 3028/2002 (αρθ 73 §10) «Για την προστασία των Αρχαιοτήτων και εν γένει της Πολιτιστικής Κληρονομιάς».
Ο εν αποστρατεία υποναύαρχος του λιμενικού σώματος ελληνικής ακτοφυλακής και πρόεδρος του πολιτιστικού Ομίλου Φίλων Παραδοσιακών Σκαφών, Νίκος Καβαλιέρος, αναφερόμενος στην απόφαση του δήμου για τον συγκεκριμένο ιδιοκτήτη, δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι καλό είναι να υπάρχει μια συνέχεια μεταξύ των διοικήσεων των δήμων και γενικότερα του δημοσίου, προκειμένου οι πολίτες να μπορούν να αισθάνονται ασφαλείς. Απηύθυνε, επίσης, έκκληση προς τον δήμο να επανεξετάσει την απόφασή του, προκειμένου να μην καταλήξουν τέτοια σκάφη στις χωματερές.
Ο κ. Καβαλιέρος πρόσθεσε, επίσης, ότι «έως σήμερα η πολιτεία δεν δείχνει κανένα ενδιαφέρον για τα παραδοσιακά σκάφη και ο όμιλος των παραδοσιακών σκαφών θα ζητήσει την παρέμβαση της Ευρωπαϊκής Ένωσης, καθώς, όπως υποστήριξε, εκεί λειτουργούν όλοι οι θεσμοί και υποχρεώσεις των φορέων για τη διάσωση και διατήρηση των παραδοσιακών σκαφών».
Σημειώνεται ότι λόγω εφαρμογής ευρωπαϊκής οδηγίας για την απόσυρση αλιευτικών σκαφών έναντι αμοιβής, πολλά παραδοσιακά σκάφη ανεκτίμητης ναυπηγικής άξιας καταστράφηκαν, ενώ όσα έχουν απομείνει κινδυνεύουν με αφανισμό.
Όπως καταγγέλει ο Όμιλος Φίλων Παραδοσιακών Σκαφών, από το 1991 που εφαρμόζεται η οδηγία, έχουν διαλυθεί περίπου 10.000 παραδοσιακά ξύλινα σκάφη και το ξύλινο καΐκι, το τρεχαντήρι, το καραβόσκαρο, το πέραμα, μόνο ως ανάμνηση θα υπάρχουν.
Όπως καταγγέλει ο Όμιλος Φίλων Παραδοσιακών Σκαφών, από το 1991 που εφαρμόζεται η οδηγία, έχουν διαλυθεί περίπου 10.000 παραδοσιακά ξύλινα σκάφη και το ξύλινο καΐκι, το τρεχαντήρι, το καραβόσκαρο, το πέραμα, μόνο ως ανάμνηση θα υπάρχουν.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα