Το σχέδιο για εθελουσία και μετατάξεις στα λιμάνια

Το σχέδιο για εθελουσία και μετατάξεις στα λιμάνια

Την Κυβερνητική Επιτροπή ενημέρωσε σήμερα ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας κ. Γιώργος Βουλγαράκης για την πορεία της παραχώρησης των Σταθμών Εμπορευματοκιβωτίων των ΟΛΠ και ΟΛΘ σε ιδιώτες.

Είχε προηγηθεί η χθεσινή συνάντηση με τον πρωθυπουργό ο οποίος του άναψε το πράσινο φως: «Εντάξει είναι όλα. Να ενημερώσεις και το συμβούλιο και προχωράμε», ήταν οι κουβέντες του κ. Κώστα Καραμανλή προς τον ΥΕΝ.

Ο κ. Βουλγαράκης ενημέρωσε το Υπουργικό Συμβούλιο για τη μέχρι τώρα εξέλιξη του διαγων

Το σχέδιο για εθελουσία και μετατάξεις στα λιμάνια

Την Κυβερνητική Επιτροπή ενημέρωσε σήμερα ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας κ. Γιώργος Βουλγαράκης για την πορεία της παραχώρησης των Σταθμών Εμπορευματοκιβωτίων των ΟΛΠ και ΟΛΘ σε ιδιώτες.

Είχε προηγηθεί η χθεσινή συνάντηση με τον πρωθυπουργό ο οποίος του άναψε το πράσινο φως: «Εντάξει είναι όλα. Να ενημερώσεις και το συμβούλιο και προχωράμε», ήταν οι κουβέντες του κ. Κώστα Καραμανλή προς τον ΥΕΝ.

Ο κ. Βουλγαράκης ενημέρωσε το Υπουργικό Συμβούλιο για τη μέχρι τώρα εξέλιξη του διαγωνισμού, των διακηρύξεων, αλλά και για τις ρυθμίσεις που έχουν γίνει για το προσωπικό, το οποίο, όπως τόνισε ο υπουργός Ε.Ν.,  «διασφαλίζεται απολύτως με ένα πολύ μεγάλο πλέγμα εναλλακτικών επιλογών και ως προς τη δουλειά του και ως προς τα δικαιώματά του».
Επίσης, ενημέρωσε για το ενδιαφέρον των εταιρειών και εξήγησε το πώς αναμένεται να προχωρήσει αυτή η μεταρρύθμιση από τώρα και στο εξής.

Το εργασιακό
Το νομοσχέδιο που παρουσίασε ο κ. Βουλγαράκης στην επιτροπή προς έγκριση αφορά στο Εργασιακό στα δύο λιμάνια αφού αυτό χρειάζεται νομοθετική ρύθμιση.
Το σχέδιο νόμου

Σχετικά με το σχέδιο νόμου για την εθελούσια έξοδο και τις μετατάξεις των εργαζομένων αναφορικά με τον ΟΛΠ, η εθελούσια θα αφορά όσους εργαζομένους έχουν προσληφθεί μέχρι το 1999 και πρόκειται να βγουν στη σύνταξη από το 2010 μέχρι το 2014. Αναφορικά με τον ΟΛΘ, το διάστημα αφορά στο 2011 μέχρι το 2015. Τη χρηματοδότηση της εθελουσίας εξόδου, η οποία θα χρηματοδοτηθεί από τα 50 εκατ. ευρώ που αναμένει ο ΟΛΠ άμεσα από τον πλειοδότη του διαγωνισμού, αναμένεται να φτάσει τις 230.000 με 250.000 ευρώ ανά άτομο και αφορά περίπου 150 με 200 εργαζομένους.

Σε ό,τι αφορά τους υπόλοιπους εργαζομένους τόσο στον ΟΛΠ όσο και στον ΟΛΘ, θα συνεχίσουν να εργάζονται κανονικά στα δύο λιμάνια με τα ίδια δικαιώματα που έχουν σήμερα, είτε στον ανάδοχο στην περίπτωση του ΟΛΘ είτε στον προβλήτα ΙΙ στην αρχή και στον Ι στη συνέχεια, ο οποίος θα παραμείνει στη διαχείριση του ΟΛΠ.

Οι εξελίξεις

Χθες ο ΟΛΠ διέθεσε την προκήρυξη του διαγωνισμού, την οποία και παρέλαβαν τρεις όμιλοι, ένας ελληνικός και δύο ξένοι που έχουν έδρα σε χώρες εκτός Ε.Ε. και οι οποίοι κατέβαλαν τα 4.000 ευρώ που απαιτούνται.

Τα φορτηγά
Στο μεταξύ, τη λήξη των απεργιακών κινητοποιήσεων αποφάσισαν αργά χθες οι  μεταφορείς, με αποτέλεσμα τα φορτηγά να ξαναμπούν στο λιμάνι του Πειραιά για να παραλάβουν προϊόντα, τροφοδοτώντας έστω και σε αργούς ρυθμούς την αγορά. Οι μεταφορείς απείχαν από τις εργασίες τους, υποστηρίζοντας ότι δεν μπορούσαν ούτε να παραλάβουν ούτε να παραδώσουν εμπορεύματα λόγω των κινητοποιήσεων των εργαζομένων.

Σε μέτωπο των κινητοποιήσεων, οι εργαζόμενοι στα λιμάνια συνεχίζουν την αποχή τους από την υπερωριακή εργασία, ενώ έχουν αποφασίσει την πραγματοποίηση δύο 24ωρων απεργιών στις 30 η ΟΜΥΛΕ και στις 31 Ιανουαρίου οι λιμενεργάτες.


Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης