Η INALAN προσέλκυσε 40 εκατ. ευρώ ξένων επενδύσεων στην Ελλάδα, τριπλασίασε το προσωπικό της σε ένα χρόνο και παρέχει δυνατότητα σύνδεσης γρήγορου internet σε πάνω από 600.000 νοικοκυριά - Κατά 44% αυξήθηκε ο κύκλος εργασιών της.
Οι δικηγόροι της Κορίνθου προσέφυγαν στο ΣτΕ
Οι δικηγόροι της Κορίνθου προσέφυγαν στο ΣτΕ
Αντισυνταγματική, παράνομη, αντίθετη στην Ευρωπαϊκή Σύμβαση Δικαιωμάτων του Ανθρώπου (ΕΣΔΑ), καθώς και στην Ευρωπαϊκή Σύμβαση της Ρώμης για τα δικαιώματα του ανθρώπου, είναι η αύξηση των δικαστικών ενσήμων, που είναι αναγκαία προϋπόθεση,
Αντισυνταγματική, παράνομη, αντίθετη στην Ευρωπαϊκή Σύμβαση Δικαιωμάτων του Ανθρώπου (ΕΣΔΑ), καθώς και στην Ευρωπαϊκή Σύμβαση της Ρώμης για τα δικαιώματα του ανθρώπου, είναι η αύξηση των δικαστικών ενσήμων, που είναι αναγκαία προϋπόθεση, για την κατάθεση δικογράφων ενώπιον των δικαστηρίων, υποστηρίζει ο Δικηγορικός Σύλλογος Κορίνθου σε προσφυγή του που κατέθεσε στο Συμβούλιο της Επικρατείας. Η επίμαχη αύξηση έγινε με το Μνημόνιο ΙΙΙ και με Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου.Ειδικότερα, οι δικηγόροι της Κορίνθου αναφέρουν στην προσφυγή τους ότι με το άρθρο 6 παράγραφος ΙΓ' του Ν. 4093/2012 (Μνημόνιο ΙΙΙ) και το άρθρο 16 της από 5 Δεκεμβρίου 2012 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου (ΠΝΠ) διπλασιάστηκε το δικαστικό ένσημο, ενώ παράλληλα αυξήθηκαν και άλλα τέλη.
Συγκεκριμένα, ο Δικηγορικός Σύλλογος Κορίνθου αναφέρει ότι το δικαστικό ένσημο-για τις αγωγές όπως και τις αναγνωριστικές αγωγές- αυξήθηκε από 4% στο 8%, ενώ αντίθετα ,σύμφωνα με τις κρατούσες συνθήκες, στην Δικαιοσύνη, αλλά και την οικονομική κατάσταση που επικρατεί γενικότερα, έπρεπε να μειωθεί.
Υπογραμμίζουν οι κορίνθιοι δικηγόροι ότι το δικαστικό ένσημο όχι μόνο δεν έπρεπε να αυξηθεί, αλλά αντίθετα έπρεπε να μειωθεί στο 2%, αφού μετά την εφαρμογή των δυο προηγούμενων Μνημονίων (Ι και ΙΙ) και τους νέους φορολογικούς νόμους μειώθηκε η δικαστική δαπάνη για την απονομή της Δικαιοσύνης.Πολύ περισσότερο, μάλιστα, πρέπει να μειωθεί, αναφέρουν οι δικηγόροι, αφού το δικαστικό ένσημο θεσπίστηκε για να αντιμετωπιστούν οι δαπάνες της Δικαιοσύνης.
Αλλά στην προκειμένη περίπτωση διπλασιάζεται για να αυξηθούν τα δημόσια έσοδα, όπως αναφέρεται, και στη σχετική έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους.
Η υπερβολική αυτή αύξηση, σημειώνουν οι δικηγόροι της Κορίνθου, έχει άμεση συνέπεια στο να μην μπορεί ο πολίτης να ζητήσει δικαστική προστασία και να φτάσει η υπόθεσή του στο ακροατήριο.Αυτό όμως, πλέον της αντισυνταγματικότητας (αντίθετο στα άρθρα 5, 7, 20 και 25 του Συντάγματος) και της πρόσκρουσης στην Ευρωπαϊκή νομοθεσία, είναι αντίθετο με τη νομολογία του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων.Παράλληλα, υποστηρίζει ο Δικηγορικός Σύλλογος Κορίνθου ότι είναι αντισυνταγματική και αντίθετη στην ΕΣΔΑ η σχετική διάταξη της από 5.12.2012 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου,που προβλέπει και μάλιστα αναδρομικά ότι κατά τη διαδικασία των ασφαλιστικών μέτρων ενώπιον της Διοικητικής Δικαιοσύνης θα καταβάλλεται παράβολο 1% επί της ολικής αξίας των διαγωνισμών δημοσίων έργων και προμηθειών (συμπεριλαμβανομένου και του ΦΠΑ).Να σημειωθεί ότι από το Συμβούλιο της Επικρατείας η επίμαχη διάταξη επιβολής παραβόλου 1% έχει κριθεί με απόφαση του Τμήματος Αναστολών προσωρινά συνταγματική. Ως προς την αναδρομικότητά της επιβολής παραβόλου 1% έχουν εκδοθεί μέχρι στιγμής δύο αντίθετες αποφάσεις από το Τμήμα Αναστολών. Η μία λέει ότι η αναδρομικότητα είναι συνταγματική και η άλλη ότι είναι αντισυνταγματική.
Συγκεκριμένα, ο Δικηγορικός Σύλλογος Κορίνθου αναφέρει ότι το δικαστικό ένσημο-για τις αγωγές όπως και τις αναγνωριστικές αγωγές- αυξήθηκε από 4% στο 8%, ενώ αντίθετα ,σύμφωνα με τις κρατούσες συνθήκες, στην Δικαιοσύνη, αλλά και την οικονομική κατάσταση που επικρατεί γενικότερα, έπρεπε να μειωθεί.
Υπογραμμίζουν οι κορίνθιοι δικηγόροι ότι το δικαστικό ένσημο όχι μόνο δεν έπρεπε να αυξηθεί, αλλά αντίθετα έπρεπε να μειωθεί στο 2%, αφού μετά την εφαρμογή των δυο προηγούμενων Μνημονίων (Ι και ΙΙ) και τους νέους φορολογικούς νόμους μειώθηκε η δικαστική δαπάνη για την απονομή της Δικαιοσύνης.Πολύ περισσότερο, μάλιστα, πρέπει να μειωθεί, αναφέρουν οι δικηγόροι, αφού το δικαστικό ένσημο θεσπίστηκε για να αντιμετωπιστούν οι δαπάνες της Δικαιοσύνης.
Αλλά στην προκειμένη περίπτωση διπλασιάζεται για να αυξηθούν τα δημόσια έσοδα, όπως αναφέρεται, και στη σχετική έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους.
Η υπερβολική αυτή αύξηση, σημειώνουν οι δικηγόροι της Κορίνθου, έχει άμεση συνέπεια στο να μην μπορεί ο πολίτης να ζητήσει δικαστική προστασία και να φτάσει η υπόθεσή του στο ακροατήριο.Αυτό όμως, πλέον της αντισυνταγματικότητας (αντίθετο στα άρθρα 5, 7, 20 και 25 του Συντάγματος) και της πρόσκρουσης στην Ευρωπαϊκή νομοθεσία, είναι αντίθετο με τη νομολογία του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων.Παράλληλα, υποστηρίζει ο Δικηγορικός Σύλλογος Κορίνθου ότι είναι αντισυνταγματική και αντίθετη στην ΕΣΔΑ η σχετική διάταξη της από 5.12.2012 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου,που προβλέπει και μάλιστα αναδρομικά ότι κατά τη διαδικασία των ασφαλιστικών μέτρων ενώπιον της Διοικητικής Δικαιοσύνης θα καταβάλλεται παράβολο 1% επί της ολικής αξίας των διαγωνισμών δημοσίων έργων και προμηθειών (συμπεριλαμβανομένου και του ΦΠΑ).Να σημειωθεί ότι από το Συμβούλιο της Επικρατείας η επίμαχη διάταξη επιβολής παραβόλου 1% έχει κριθεί με απόφαση του Τμήματος Αναστολών προσωρινά συνταγματική. Ως προς την αναδρομικότητά της επιβολής παραβόλου 1% έχουν εκδοθεί μέχρι στιγμής δύο αντίθετες αποφάσεις από το Τμήμα Αναστολών. Η μία λέει ότι η αναδρομικότητα είναι συνταγματική και η άλλη ότι είναι αντισυνταγματική.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα