Προς κινητοποιήσεις οι εκπαιδευτικοί

Προς κινητοποιήσεις οι εκπαιδευτικοί

Τι απαντά η ΟΛΜΕ στο υπουργείο Παιδείας για τις μεταθέσεις εκπαιδευτικών

Προς κινητοποιήσεις οι εκπαιδευτικοί
Οι αλλαγές στις περιοχές μετάθεσης, αλλά και τα κενά εκπαιδευτικών, ήταν τα δύο πιο σημαντικά θέματα που  έθεσε το ΔΣ της ΟΛΜΕ στη συνάντηση με τον υφυπουργό Παιδείας, Θ. Παπαθεοδώρου.
 
Σχετικά με τις απαντήσεις που έδωσε ο υφυπουργός Παιδείας, η ΟΛΜΕ αναλυτικά αναφέρει τα εξής:

- Για τις περιοχές μετάθεσης: ο υφυπουργός προσπάθησε να δικαιολογήσει τις μονομερείς αποφάσεις του υπουργείου για τις αλλαγές, λέγοντας πως έγιναν για να συγχρονιστούν με τους Καλλικρατικούς δήμους και πως ανοίγονται έτσι καλύτερες δυνατότητες για να συμπληρώσουν ωράριο οι εκπαιδευτικοί.

Στις ενστάσεις μας πως είναι ένα ακόμη μέτρο για τη μετατροπή των εκπαιδευτικών σε περιπλανώμενους και ελαστικά εργαζόμενους, τόνισε πως θα δώσει εντολές στους Περιφ. Δ/ντές οι συμπληρώσεις ωραρίου «να γίνονται στις εγγύτερες περιοχές». Ζητήσαμε να γίνουν τουλάχιστον κάποιες διορθωτικές κινήσεις στο θέμα αυτό.

- Για τα κενά στα σχολεία: Τονίσαμε πως είναι απαράδεκτο μέσα Ιανουαρίου να συζητάμε για την ύπαρξη περίπου 2.000 κενών στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Ο υφυπουργός, ενώ παραδέχτηκε ότι υπάρχουν κενά (1.600 κατά το Υπουργείο), μας ανακοίνωσε πως οι πιστώσεις είναι μόνο 124!
Κλείσιμο

Άρα, είναι αντιληπτό, πως δεν υπάρχει περίπτωση να καλυφθούν τα κενά στα σχολεία, με όλες τις αρνητικές επιπτώσεις που αυτό έχει στην εκπαιδευτική διαδικασία. Και βέβαια την επόμενη χρονιά, αν συνεχιστεί αυτή η πολιτική των περικοπών, όταν θα έχουμε επιπλέον χιλιάδες συνταξιοδοτήσεις εκπαιδευτικών, μειωμένους διορισμούς και ελάχιστες πιστώσεις για αναπληρωτές (μόλις το 13% του αριθμού αναπληρωτών που προσλήφθηκαν το 2011), η κατάσταση στο δημόσιο σχολείο θα είναι εξαιρετικά δύσκολη.

Οι συνέπειες τόσο για τους εκπαιδευτικούς (υποχρεωτικές μετακινήσεις και μεταθέσεις, συμπλήρωση ωραρίου σε σχολεία με μεγάλες αποστάσεις, κ.λπ.) όσο και για τους μαθητές (αύξηση μαθητών στην τάξη, έλλειψη καθηγητών για μεγάλο διάστημα), θα είναι δραματικές.

Για το πειθαρχικό δίκαιο και τις αργίες: μας παρέπεμψε στον υπουργό Διοικητικής Μεταρρύθμισης κ. Μανιτάκη, αναγνωρίζοντας τα προβλήματα που δημιουργούνται στα σχολεία, αλλά ως εκεί. Θέσαμε για ακόμη φορά το σοβαρό θέμα των εκπαιδευτικών στα Γιαννιτσά. Ζητήσαμε να σταματήσει το συντομότερο δυνατό η ιδιότυπη ομηρία των εκπαιδευτικών στα πειθαρχικά συμβούλια.

Για τα πειραματικά σχολεία: Θέσαμε για μια ακόμη φορά το πρόβλημα που αντιμετωπίζουν τα σχολεία και οι εκπαιδευτικοί με το θέμα της αξιολόγησης, ζητώντας τουλάχιστον το πάγωμα των διαδικασιών και καταγγέλλοντας τις αυθαιρεσίες που συντελούνται από τη ΔΕΠΠΣ. Ο υφυπουργός δεν δεσμεύτηκε.

Για το σχεδιαζόμενο ΠΔ για την αξιολόγηση: Ο υφυπουργός μας ανακοίνωσε που θα δοθεί για «διαβούλευση» της επόμενη εβδομάδα χωρίς να απαντά πως τοποθετείται τελικά το Υπουργείο στο αίτημά μας για κατάργηση των σχετικών διατάξεων του ν. 4024/11, που συνδέουν την αξιολόγηση με τη μισθολογική, βαθμολογική εξέλιξη.

- Για τα νομοσχέδια για το Γενικό και το Τεχνολογικό λύκειο: Ανέφερε πως θα δοθούν το επόμενο διάστημα, αμέσως μετά τη δημοσίευση του ΠΔ για την αξιολόγηση.

Τέλος, αναδείξαμε, για μια ακόμη φορά, το σοβαρότατο πρόβλημα της μισθολογικής-βαθμολογικής καθήλωσης των νεοδιόριστων συναδέλφων μας και τη μη αναγνώριση της προϋπηρεσίας τους ως αναπληρωτών, ως αποτελέσματα των νόμων του μνημονίου.

Η ΟΛΜΕ σε ανακοίνωσή της υπογραμμίζει τα εξής: «Όπως είναι κατανοητό και από τις απαντήσεις του Υφυπουργού δεν μπορεί να υπάρξουν θετικές εξελίξεις στην εκπαίδευση, αν δεν ανατραπεί χωρίς καθυστέρηση η πολιτική λιτότητας και περικοπών που εξαθλιώνει τους εκπαιδευτικούς και διαλύει το δημόσιο σχολείο.
   
Η αγωνιστική μας απάντηση είναι δεδομένη».
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης