Με αφορμή τα 20 χρόνια λειτουργείας του Ξενώνα Προσωρινής Διαμονής, η Εταιρία Προστασίας Σπαστικών/ Πόρτα Ανοιχτή βράβευσε την bwin για την πολύπλευρη στήριξη της.
Ενδιαφέρον για καύσιμο που παρασκεύασε το ΕΚΕΤΑ από τηγανέλαια
Ενδιαφέρον για καύσιμο που παρασκεύασε το ΕΚΕΤΑ από τηγανέλαια
Το ενδιαφέρον εταιρειών από την Ελλάδα και το εξωτερικό έχει προσελκύσει το καύσιμο που παρασκεύασε το Εθνικό Κέντρο Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης (ΕΚΕΤΑ) από τηγανέλαια.
Το ενδιαφέρον εταιρειών από την Ελλάδα και το εξωτερικό έχει προσελκύσει το καύσιμο που παρασκεύασε το Εθνικό Κέντρο Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης (ΕΚΕΤΑ) από τηγανέλαια.
Συγκεκριμένα, από 2250 λίτρα τηγανέλαιων που συγκεντρώθηκαν από 23 εστιατόρια από την περιοχή της Θεσσαλονίκης, παρασκευάστηκαν 2210 λίτρα καυσίμου με το οποίο κινείται εδώ και δύο μήνες απορριμματοφόρο συμβατικής τεχνολογίας του Δήμου Θεσσαλονίκης.
Το όχημα, το οποίο δεν υπέστη καμία απολύτως μετατροπή και παρουσιάστηκε σήμερα επίσημα κατά τη διάρκεια του διεθνούς επιστημονικού συνεδρίου με αντικείμενο τη βιώσιμη ανάπτυξη της Νότιας Ευρώπης μέσω των βιοκαυσίμων, «καίει» μείγμα καυσίμων που αποτελείται κατά το ήμισυ από το καύσιμο που παρασκεύασε το ΕΚΕΤΑ και κατά το ήμισυ από συμβατικά καύσιμα.
«Υπάρχει έντονο ενδιαφέρον από εταιρείες για το συγκεκριμένο προϊόν, το οποίο μπορεί να χρησιμοποιηθεί όχι μόνο σε οχήματα δρόμου, όπως τα αυτοκίνητα, τα φορτηγά και τα απορριμματοφόρα αλλά και σε πλωτά μέσα, ακόμη και σε αεροπλάνα» σχολίασε στο ΑΜΠΕ η εκπρόσωπος της ερευνητικής ομάδας του Κέντρου, Στέλλα Μπεζεργιάννη. Τόνισε, εξάλλου, ότι στις πρωτοτυπίες της ερευνητικής αυτής εφαρμογής, περιλαμβάνεται και η μετατροπή της ηλιακής ενέργειας από φωτοβολταϊκά συστήματα σε υδρογόνο, το οποίο εξευγενίζει το τηγανέλαιο και το μετατρέπει σε πολύτιμο καύσιμο.
Το απορριμματοφόρο του Δήμου διένυσε ήδη 10.000 χιλιόμετρα ενώ επόμενο βήμα, κατά τον Διευθυντή του Εργαστηρίου Ανάπτυξης Ολοκληρωμένων Συστημάτων Διεργασιών του ΕΚΕΤΑ, Σπύρο Βουτετάκη, είναι η δοκιμή της λειτουργίας του μόνο με συμβατικό καύσιμο.
"Με αυτό τον τρόπο θα γίνουν συγκρίσεις της λειτουργίας του κινητήρα του οχήματος με και χωρίς το καύσιμο που παρασκευάσαμε. Θα δούμε δηλαδή και στην πράξη και στα δεδομένα των μετρήσεων που λαμβάνουμε την υπεροχή του "οικολογικού καυσίμου" έναντι του συμβατικού, πράγμα που διαπιστώσαμε ήδη από τις μέχρι τώρα δοκιμές" τόνισε ο κ. Βουτετάκης. Στη συνέχεια το ζητούμενο είναι η συστηματοποίηση της συλλογής του τηγανέλαιου και η παραγωγή του καυσίμου σε μεγάλες ποσότητες από συγκεκριμένα εργοστάσια.
Συγκεκριμένα, από 2250 λίτρα τηγανέλαιων που συγκεντρώθηκαν από 23 εστιατόρια από την περιοχή της Θεσσαλονίκης, παρασκευάστηκαν 2210 λίτρα καυσίμου με το οποίο κινείται εδώ και δύο μήνες απορριμματοφόρο συμβατικής τεχνολογίας του Δήμου Θεσσαλονίκης.
Το όχημα, το οποίο δεν υπέστη καμία απολύτως μετατροπή και παρουσιάστηκε σήμερα επίσημα κατά τη διάρκεια του διεθνούς επιστημονικού συνεδρίου με αντικείμενο τη βιώσιμη ανάπτυξη της Νότιας Ευρώπης μέσω των βιοκαυσίμων, «καίει» μείγμα καυσίμων που αποτελείται κατά το ήμισυ από το καύσιμο που παρασκεύασε το ΕΚΕΤΑ και κατά το ήμισυ από συμβατικά καύσιμα.
«Υπάρχει έντονο ενδιαφέρον από εταιρείες για το συγκεκριμένο προϊόν, το οποίο μπορεί να χρησιμοποιηθεί όχι μόνο σε οχήματα δρόμου, όπως τα αυτοκίνητα, τα φορτηγά και τα απορριμματοφόρα αλλά και σε πλωτά μέσα, ακόμη και σε αεροπλάνα» σχολίασε στο ΑΜΠΕ η εκπρόσωπος της ερευνητικής ομάδας του Κέντρου, Στέλλα Μπεζεργιάννη. Τόνισε, εξάλλου, ότι στις πρωτοτυπίες της ερευνητικής αυτής εφαρμογής, περιλαμβάνεται και η μετατροπή της ηλιακής ενέργειας από φωτοβολταϊκά συστήματα σε υδρογόνο, το οποίο εξευγενίζει το τηγανέλαιο και το μετατρέπει σε πολύτιμο καύσιμο.
Το απορριμματοφόρο του Δήμου διένυσε ήδη 10.000 χιλιόμετρα ενώ επόμενο βήμα, κατά τον Διευθυντή του Εργαστηρίου Ανάπτυξης Ολοκληρωμένων Συστημάτων Διεργασιών του ΕΚΕΤΑ, Σπύρο Βουτετάκη, είναι η δοκιμή της λειτουργίας του μόνο με συμβατικό καύσιμο.
"Με αυτό τον τρόπο θα γίνουν συγκρίσεις της λειτουργίας του κινητήρα του οχήματος με και χωρίς το καύσιμο που παρασκευάσαμε. Θα δούμε δηλαδή και στην πράξη και στα δεδομένα των μετρήσεων που λαμβάνουμε την υπεροχή του "οικολογικού καυσίμου" έναντι του συμβατικού, πράγμα που διαπιστώσαμε ήδη από τις μέχρι τώρα δοκιμές" τόνισε ο κ. Βουτετάκης. Στη συνέχεια το ζητούμενο είναι η συστηματοποίηση της συλλογής του τηγανέλαιου και η παραγωγή του καυσίμου σε μεγάλες ποσότητες από συγκεκριμένα εργοστάσια.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα