Με αφορμή τα 20 χρόνια λειτουργείας του Ξενώνα Προσωρινής Διαμονής, η Εταιρία Προστασίας Σπαστικών/ Πόρτα Ανοιχτή βράβευσε την bwin για την πολύπλευρη στήριξη της.
«Χτυπήσαμε» ήταν η τελευταία λέξη του πιλότου
«Χτυπήσαμε» ήταν η τελευταία λέξη που εκστόμισε ο πιλότος του επιθετικού ελικοπτέρου Απάτσι που το βράδυ της Τετάρτης συνετρίβη με το ουραίο τμήμα σε χαράδρα δύο χιλιόμετρα βορειοδυτικά της Κύμης Ευβοίας. Μετά την πρόσκρουση, το ελικόπτερο παραδόθηκε στις φλόγες με αποτέλεσμα να απανθρακωθούν οι δύο έμπειροι χειριστές του. Το πρωί της Πέμπτης, περίπου δεκαπέντε ώρες μετά το δυστύχημα, οι δύο χειριστές του Απάτσι εντοπίστηκαν νεκρ
«Χτυπήσαμε» ήταν η τελευταία λέξη που εκστόμισε ο πιλότος του επιθετικού ελικοπτέρου Απάτσι που το βράδυ της Τετάρτης συνετρίβη με το ουραίο τμήμα σε χαράδρα δύο χιλιόμετρα βορειοδυτικά της Κύμης Ευβοίας. Μετά την πρόσκρουση, το ελικόπτερο παραδόθηκε στις φλόγες με αποτέλεσμα να απανθρακωθούν οι δύο έμπειροι χειριστές του. Το πρωί της Πέμπτης, περίπου δεκαπέντε ώρες μετά το δυστύχημα, οι δύο χειριστές του Απάτσι εντοπίστηκαν νεκροί μέσα στο κόκπιτ του ελικοπτέρου. Παρά το γεγονός ότι το σημείο που είχε καταπέσει το AH-64A ήταν γνωστό από χθες το βράδυ, οι σωροί των αξιωματικών δεν ήταν δυνατό να περισυλλεγούν λόγω των εκρήξεων (από τα βλήματα του πυροβόλου που φέρουν τα Απάτσι) και της πυρκαγιάς που είχε προκληθεί.
Τόσο ο 36χρονος ταγματάρχης Δημήτρης Σκούρας από την Γραμμενίτσα Άρτας, πατέρας δύο παιδιών, όσο και ο 33χρονος λοχαγός Αθανάσιος Κακαμπάκος από τη Λάρισα, πατέρας ενός παιδιού θεωρούνταν από τους πλέον έμπειρους πιλότους στα Απάτσι. Ο ταγματάρχης Σκούρας είχε συμπληρώσει 1200 ώρες πτήσης και μάλιστα ήταν εκπαιδευτής στα Απάτσι (τον Αύγουστο του 2008 ολοκλήρωσε το σχολείο εκπαιδευτών στις Ηνωμένες Πολιτείες), ενώ και ο λοχαγός Κακαμπάκος είχε 560 ώρες στο συγκεκριμένο τύπο ελικοπτέρων.
Στρατιωτικές πηγές επιβεβαιώνουν ότι η συντριβή του Απάτσι ήταν αποτέλεσμα πρόσκρουσης στην πλαγιά της χαράδρας βάθους 30 μέτρων όπου εντοπίστηκαν τα φλεγόμενα συντρίμμια. Ουδείς ωστόσο μπορεί να προεξοφλήσει εάν το ελικόπτερο «βρήκε κάτω» λόγω μηχανικής βλάβης ή εξαιτίας άλλων παραγόντων.
Για το λόγο αυτό προκαλεί εντύπωση η ανακοίνωση του Γενικού Επιτελείου Στρατού με την οποία –εμμέσως- επιχειρείται να αποκλειστεί το ενδεχόμενο μηχανικής βλάβης. «Το ελικόπτερο είχε πραγματοποιήσει τις προβλεπόμενες συντηρήσεις στις 11 Ιουλίου 2008 των 1000 ωρών (μεγάλη) και στις 27 Οκτωβρίου 2008 την PMS (μικρή)», αναφέρει το ΓΕΣ και προσθέτει «κανένας συμβιβασμός δεν γίνεται σε θέματα ασφαλείας. Πρωταρχικό μέλημα είναι η ασφάλεια πτήσεων σε κάθε δραστηριότητα, γι΄ αυτό λαμβάνονται και τηρούνται σχολαστικά όλα τα προβλεπόμενα μέτρα ασφαλείας. Το τεχνικό προσωπικό εφαρμόζει πιστά όλες τις διαδικασίες συντήρησης των αεροπορικών μέσων και σε καμία περίπτωση δεν αποδεσμεύεται για πτήση αεροπορικό μέσο, εφόσον δεν πληροί όλες τις προϋποθέσεις ασφαλούς πτήσης».
Στην χθεσινή αποστολή που αποδείχθηκε μοιραία για τον ταγματάρχη Σκούρα και το λοχαγό Κακαμπάκο, το Απάτσι που συνετρίβη μαζί με ακόμη ένα ελικόπτερο ομοίου τύπου είχαν αναλάβει την επιχειρησιακή αξιολόγηση της πυροβολαρχίας Χωκ που βρίσκεται στην Κύμη. Για να αποφύγουν τον εντοπισμό τους από τα ραντάρ και τη στοχοποίησή τους από τους πυραύλους Χωκ, τα Απάτσι έκαναν χαμηλή πτήση ακολουθώντας το ανάγλυφο του εδάφους. Κατά πληροφορίες οι τέσσερις πιλότοι χρησιμοποιούσαν τις διόπτρες νυκτερινής όρασης (NVG-night vision goggles).
Αφού είχαν ολοκληρώσει την εικονική προσβολή της πυροβολαρχίας και απομακρύνονταν, οι πιλότοι του πρώτου Απάτσι άκουσαν στους ασυρμάτους τους χειριστές του ελικοπτέρου που συνετρίβη να αναφέρουν «χτυπήσαμε…».
Το ελικόπτερο AH-64Α με πλευρικό αριθμό 1015 ανήκε στο 1ο Τάγμα Επιθετικών Ελικοπτέρων με έδρα το Στεφανοβίκειο Μαγνησίας. Πρόκειται για το πρώτο δυστύχημα με ελικόπτερο Απάτσι, από τα 20 που εντάχθηκαν το 1995 στο στόλο της Αεροπορίας Στρατού. Τα αίτια της πτώσης εξετάζονται από επιτροπή διερεύνησης που ήδη συγκροτήθηκε στο ΓΕΣ.
«Το τραγικό ατύχημα που στέρησε την ζωή των δυο αξιωματικών του Στρατού Ξηράς, οι οποίοι έπεσαν στο βωμό της συνεισφοράς στην πατρίδα, μας θλίβει βαθύτατα όλους» δήλωσε ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας. «Εκφράζω τη βαθιά μου οδύνη, όπως και όλου του ελληνικού λαού, στις οικογένειες των αδικοχαμένων στρατιωτικών» κατέληξε ο κ. Κάρολος Παπούλιας.
Διήμερο επίσημο στρατιωτικό πένθος κηρύχθηκε στις ένοπλες δυνάμεις με απόφαση του υπουργού Εθνικής Άμυνας. Ο κ. Βαγγέλης Μεϊμαράκης εξέφρασε τα ειλικρινή του συλλυπητήρια και τη βαθύτατη θλίψη του προς τις οικογένειες των άτυχων χειριστών του Στρατού Ξηράς, για την απώλεια των αγαπημένων τους προσώπων.
Τα θερμά συλληπητήρια του ΠΑΣΟΚ και του κ. Γιώργου Παπανδρέου στις οικογένειες των χειριστών του Απάτσι που κατέπεσε εξέφρασε η κυρία Βάσω Παπνδρέου.
«Η απώλεια του Chinook, τα αίτια του οποίου δεν έχουν ακόμη διερευνηθεί, οι πτώσεις των δυο μεταφορικών ελικοπτέρων Χιούϊ και το πρόσφατο συμβάν, το οποίο ευχόμαστε να είναι το τελευταίο, μας προβληματίζουν» δήλωσε η κυρία Παπανδρέου και πρόσθεσε «άσχετα με τα αίτια του ατυχήματος, υπάρχει σοβαρό πρόβλημα στην Αεροπορία Στρατού με έλλειψη προσωπικού και ανταλλακτικών. Θέματα, τα οποία το Υπουργείου Εθνικής Άμυνας όφειλε να έχει αντιμετωπίσει και για αυτό έχει μεγάλη ευθύνη».
Σχολιάζοντας το δυστύχημα, το γραφείο τύπου του ΚΚΕ επισημαίνει ότι «ο θάνατος των δύο πιλότων φέρνει και πάλι στην επιφάνεια με δραματικό τρόπο τις συνθήκες που εκπαιδεύονται και ασκούνται οι πιλότοι της πολεμικής αεροπορίας, συνθήκες εντατικοποίησης και σωματικής εξουθένωσης. Η κυβέρνηση φέρνει και γι’ αυτό τις πολιτικές ευθύνες, τις ίδιες που έχουν διαχρονικά όλες οι κυβερνήσεις».
Από την πλευρά του ο Συνασπισμός εκφράζει τη βαθιά λύπη του για τη νέα πτώση στρατιωτικού ελικοπτέρου, που στοίχισε τη ζωή σε δύο ανθρώπους. «Δυστυχώς τέτοια ατυχήματα γίνονται όλο και συχνότερα τα τελευταία χρόνια και γεννούνται σοβαρά ερωτηματικά για τις αιτίες, που πρέπει να απαντήσει η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Εθνικής Άμυνας» συνεχίζει η ανακοίνωση του Συνασπισμού εκφράζοντας τα συλλυπητήρια των μελών του κόμματος και στις οικογένειες των θυμάτων.
Η νεκρώσιμη ακολουθία του ταγματάρχη Σκούρα θα γίνει αύριο στις τρεις το μεσημέρι στον ιερό ναό Αγίας Παρασκευής Λειβαδιάς και την ίδια ώρα θα ψαλλεί η εξόδιος λειτουργία για τον λοχαγό Κακαμπάκο στον ιερό ναό Αναλήψεως της συνοικίας Αβέρωφ στη Λάρισα.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr