Η INALAN προσέλκυσε 40 εκατ. ευρώ ξένων επενδύσεων στην Ελλάδα, τριπλασίασε το προσωπικό της σε ένα χρόνο και παρέχει δυνατότητα σύνδεσης γρήγορου internet σε πάνω από 600.000 νοικοκυριά - Κατά 44% αυξήθηκε ο κύκλος εργασιών της.
Σε αναβρασμό ταξί και φορτηγά
Σε αναβρασμό ταξί και φορτηγά
Κατάργηση φοροελαφρύνσεων και μεταβιβάσεων φοβούνται οι φορτηγατζήδες –Κλειστά τα χαρτιά του κρατά ο Ραγκούσης
UPD:
31
ΣΧΟΛΙΑ
Στα πρόθυρα νευρικής κρίσης και με ορατό ένα νέο γύρο κινητοποιήσεων βρίσκονται οι επαγγελματίες ταξί και φορτηγών. Τα πισωγυρίσματα με την έκτη δόση, οι πιέσεις για γρήγορες μεταρρυθμίσεις και ο κίνδυνος χρεοκοπίας της χώρας, εξανεμίζουν τις όποιες ελπίδες υπήρχαν για βελτιώσεις του νομοσχεδίου για την απελευθέρωση του κλάδου των «κιτρίνων» αλλά και των συνοδευτικών διατάξεων που αυτό εμπεριέχει για τα φορτηγά.
Την Κυριακή συνήλθε η Πανελλαδική συνέλευση των ομοσπονδιών φορτηγών δημόσιας χρήσης για να γίνει ενημέρωση των μελών για τις εξελίξεις στον κλάδο και να αποφασιστεί η στάση που θα κρατήσουν. Ωστόσο το μέτωπο μεταξύ των μεταφορέων δεν εμφανίζεται ενιαίο. Εκδηλώνεται μεγάλη αμφισβήτηση και καχυποψία ακόμη και σε αυτούς που εκπροσωπούν τα συμφέροντα του κλάδου ενώ η κρίση στην αγορά ρίχνει βαριά την σκιά της.
«Κυνηγάμε το μεροκάματο καθημερινά και προσπαθούμε να επιβιώσουμε» αναφέρει ιδιοκτήτης φορτηγού που αποκαλύπτει ότι πολλοί συνάδερφοί του έχουν μείνει με δύο πελάτες και δεν έχουν την δυνατότητα της απεργίας. Υπάρχουν όμως και οι πιο «θερμοί» επαγγελματίες, οι οποίοι απαιτούν νέες κινητοποιήσεις και ζητούν να συγκληθεί άμεσα Επιτροπή Αγώνα!
Προς το παρόν απεργία δεν έχει αποφασιστεί καθώς το υπουργείο δείχνει να προσπαθεί να κερδίσει χρόνο χωρίς να ανοίγει τα χαρτιά του για τις αλλαγές που ετοιμάζει.
Ο μεγάλος πονοκέφαλος για τους ιδιοκτήτες φορτηγών δεν είναι τόσο η κατάργηση της τριετούς μεταβατικής περιόδου, για την είσοδο στο επάγγελμα που ούτως ή άλλως βρίσκεται πολύ κοντά (σ.σ 2013) όσο ο κίνδυνος να υιοθετηθούν διατάξεις στο νόμο, στα πρότυπα των ταξί και να απαγορευτούν οι μεταβιβάσεις καθώς επίσης και να καταργηθούν τα φορολογικά κίνητρα που τους είχαν δοθεί για απόσβεση της άυλης αξίας των οχημάτων τους από 3 έως 7 χρόνια.
Όλα τα ενδεχόμενα παραμένουν ανοικτά και στο καυτό μέτωπο των οδηγών ταξί. Την περασμένη εβδομάδα ολοκληρώθηκε η δημόσια διαβούλευση του σχεδίου αλλά προς το παρόν το μόνο παράθυρο που φαίνεται να ανοίγει για τους ταξιτζήδες είναι η δυνατότητα να παραχωρούνται άδειες και σε φυσικά πρόσωπα πλην των εταιρειών που «φωτογραφίζουν» για τον κλάδο συγκέντρωση του επαγγέλματος αλλά και δημιουργία καρτέλ.
Την Κυριακή συνήλθε η Πανελλαδική συνέλευση των ομοσπονδιών φορτηγών δημόσιας χρήσης για να γίνει ενημέρωση των μελών για τις εξελίξεις στον κλάδο και να αποφασιστεί η στάση που θα κρατήσουν. Ωστόσο το μέτωπο μεταξύ των μεταφορέων δεν εμφανίζεται ενιαίο. Εκδηλώνεται μεγάλη αμφισβήτηση και καχυποψία ακόμη και σε αυτούς που εκπροσωπούν τα συμφέροντα του κλάδου ενώ η κρίση στην αγορά ρίχνει βαριά την σκιά της.
«Κυνηγάμε το μεροκάματο καθημερινά και προσπαθούμε να επιβιώσουμε» αναφέρει ιδιοκτήτης φορτηγού που αποκαλύπτει ότι πολλοί συνάδερφοί του έχουν μείνει με δύο πελάτες και δεν έχουν την δυνατότητα της απεργίας. Υπάρχουν όμως και οι πιο «θερμοί» επαγγελματίες, οι οποίοι απαιτούν νέες κινητοποιήσεις και ζητούν να συγκληθεί άμεσα Επιτροπή Αγώνα!
Προς το παρόν απεργία δεν έχει αποφασιστεί καθώς το υπουργείο δείχνει να προσπαθεί να κερδίσει χρόνο χωρίς να ανοίγει τα χαρτιά του για τις αλλαγές που ετοιμάζει.
Ο μεγάλος πονοκέφαλος για τους ιδιοκτήτες φορτηγών δεν είναι τόσο η κατάργηση της τριετούς μεταβατικής περιόδου, για την είσοδο στο επάγγελμα που ούτως ή άλλως βρίσκεται πολύ κοντά (σ.σ 2013) όσο ο κίνδυνος να υιοθετηθούν διατάξεις στο νόμο, στα πρότυπα των ταξί και να απαγορευτούν οι μεταβιβάσεις καθώς επίσης και να καταργηθούν τα φορολογικά κίνητρα που τους είχαν δοθεί για απόσβεση της άυλης αξίας των οχημάτων τους από 3 έως 7 χρόνια.
Όλα τα ενδεχόμενα παραμένουν ανοικτά και στο καυτό μέτωπο των οδηγών ταξί. Την περασμένη εβδομάδα ολοκληρώθηκε η δημόσια διαβούλευση του σχεδίου αλλά προς το παρόν το μόνο παράθυρο που φαίνεται να ανοίγει για τους ταξιτζήδες είναι η δυνατότητα να παραχωρούνται άδειες και σε φυσικά πρόσωπα πλην των εταιρειών που «φωτογραφίζουν» για τον κλάδο συγκέντρωση του επαγγέλματος αλλά και δημιουργία καρτέλ.
Ο προγραμματισμός του υπουργείου προβλέπει ότι οι νέες ρυθμίσεις με το όποιο λίφτινγκ γίνει θα ξαναπεράσουν από το υπουργικό συμβούλιο και εν συνεχεία θα δρομολογηθεί η κοινοβουλευτική διαδικασία για την ψήφισή τους τάχιστα.
Οι αυτοκινητιστές αν και έχουν κατεβάσει «γκάζια» μετά και τη γενική κατακραυγή που υπήρξε από τις απειλές που εξαπέλυσαν εναντίον μελών του κοινοβουλίου, επιμένουν στα πληθυσμιακά κριτήρια που προέβλεπε ο προηγούμενος νόμος Ρέππα για την χορήγηση των αδειών και τονίζουν ότι με βάση την Συνθήκη της Λισαβόνας που έχει ψηφίσει ως υπουργός Εσωτερικών και ο κ. Γιάννης Ραγκούσης εξαιρούνται από την απελευθέρωση τα ταξί.
Οι αυτοκινητιστές αν και έχουν κατεβάσει «γκάζια» μετά και τη γενική κατακραυγή που υπήρξε από τις απειλές που εξαπέλυσαν εναντίον μελών του κοινοβουλίου, επιμένουν στα πληθυσμιακά κριτήρια που προέβλεπε ο προηγούμενος νόμος Ρέππα για την χορήγηση των αδειών και τονίζουν ότι με βάση την Συνθήκη της Λισαβόνας που έχει ψηφίσει ως υπουργός Εσωτερικών και ο κ. Γιάννης Ραγκούσης εξαιρούνται από την απελευθέρωση τα ταξί.
UPD:
31
ΣΧΟΛΙΑ
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα