Σύγκρουση προ των πυλών με τους ταξιτζήδες

Σύγκρουση προ των πυλών με τους ταξιτζήδες

Αποφασισμένος να περάσει την πλήρη απελευθέρωση της αγοράς ο Ραγκούσης – Τι προβλέπει το νομοσχέδιο που συζητείται σήμερα στο υπουργικό συμβούλιο

Σύγκρουση προ των πυλών με τους ταξιτζήδες
Σύγκρουση προ των πυλών με τους ταξιτζήδες
Σε μια κλωστή κρέμονται οι σχέσεις Ραγκούση- αυτοκινητιστών ταξί, προδιαγράφοντας νέο σφοδρό γύρο κινητοποιήσεων, που θα καθοριστεί από την στάση που θα κρατήσει τις επόμενες μέρες η κυβέρνηση.
Τα μηνύματα που έστειλαν χθες οι επαγγελματίες του κλάδου δια του εκπροσώπου τους κ. Θύμιου Λυμπερόπουλου είναι σαφή καθώς πίσω από τη φράση «θα έχουμε άσχημες εξελίξεις εάν η κυβέρνηση πάρει λάθος αποφάσεις» ο ΣΑΤΑ καθιστά σαφές ότι η εκεχειρία του Αυγούστου ήταν προσωρινή.   

Με αυτά τα δεδομένα οι υπουργοί και τα μέλη της κυβέρνησης κινδυνεύουν να επισκεφτούν την ΔΕΘ με κομβόι απεργών ταξί που ούτως ή άλλως έχουν προαναγγείλει κινητοποιήσεις στο πλαίσιο της διεθνούς έκθεσης. Η σκληρή στάση που τηρούν το τελευταίο 24ωρο οι αυτοκινητιστές δείχνει πόλωση του κλίματος αλλά αποτελεί και σαφή προειδοποίηση προς την κυβέρνηση εάν συναινέσει στο σχέδιο Ραγκούση που ανατρέπει όλα τα δεδομένα στον κλάδο.     

«Δεν ξέρω σε ποια διάσταση βρίσκεται ο κύριος Ραγκούσης αλλά είναι επικίνδυνος για τη δημοκρατία» δεν δίστασε να πει σε ραδιοφωνική του συνέντευξη χθες ο Πρόεδρος του ΣΑΤΑ, λούζοντας αργότερα και με άλλα κοσμητικά επίθετα τον υπουργό, τον οποίο χαρακτήρισε «αγράμματο, αφελή και ύπουλο» με αφορμή τη στάση που κράτησε στο θέμα της απόφασης του ΣτΕ για το άνοιγμα των επαγγελμάτων.

Ο υπουργός Υποδομών από την πλευρά του δηλώνει αμετακίνητος στο σχέδιο που έχει καταρτίσει και σήμερα παρουσιάζει στο υπουργικό συμβούλιο, παρουσία του προκατόχου του κ. Δημήτρη Ρέππα με τον οποίο αντιπαρατέθηκαν ουκ ολίγες φορές το τελευταίο διάστημα για το άνοιγμα της αγοράς ταξί.

Κλείσιμο



Ο κ. Ραγκούσης δηλώνει αποφασισμένος να αναμετρηθεί με τον κλάδο επιδιώκοντας την πλήρη απελευθέρωση της αγοράς, την πάταξη της φοροδιαφυγής και την ποιοτική αναβάθμιση των υπηρεσιών ταξί. Δεν φαίνεται όμως να υπάρχουν σημεία σύμπλευσης με τους επαγγελματίες που έσπευσαν να χαρακτηρίσουν αντισυνταγματικές τις διατάξεις του.

Βασική αρχή του σχεδίου είναι οι άδειες να μην μεταβιβάζονται και να εκχωρούνται από το υπουργείο έναντι τιμήματος και με την προϋπόθεση ότι θα ανανεώνονται κάθε τρία έως πέντε χρόνια. Μέχρι σήμερα πωλούνταν και κληρονομούνταν. Αιτία πολέμου προβάλλει πάντως για τον κλάδο η πρόβλεψη ότι θα υπάρξει έλεγχος και επιβολή προστίμων σε όσους αγόρασαν άδειες χωρίς να έχουν καταβάλλει τις νόμιμες εισφορές, από τις οποίες οι απώλειες εκτιμάται ότι ξεπερνούν τα 5 δις. ευρώ.

Συγχρόνως μελετώνται φορολογικές ελαφρύνσεις και δωρεάν χορήγηση ολόκληρης της άδειας σε περίπτωση που κάποιοι επαγγελματίες κατέχουν μισή, ενισχύοντας όσους μπήκαν τα τελευταία χρόνια στο επάγγελμα.   

Δεν προβλέπονται πληθυσμιακά κριτήρια για τη χορήγηση αδειών ενώ μέριμνα θα υπάρξει για περιοχές με πληθυσμό κάτω των 70.000 κατοίκων. Παράλληλα υιοθετούνται ποιοτικά κριτήρια στην λειτουργία του επαγγέλματος, με την καθιέρωση προμισθωμένων οχημάτων,  πολυτελείας, εννιαθέσιων βαν, μίσθωσης μέσω ίντερνετ κ.α
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης