
Κατ αρχάς είναι ξεκάθαρο ότι υπάρχει συνυπαιτιοτητα και τα ποσοστά ευθύνης του κάθε πλοίου θα αποφασιστούν από τα ελληνικά δικαστήρια που θα Επιληφθούν του συμβάντος. Επίσης να δεχθώ ότι το Καλλιστώ ήταν το φυλασσόμενο πλοίο και το maersk το φυλάσσον, είτε γιατί ήταν καταφθανόμενο είτε γιατί είχαν διασταυρουμενες πορείες και το Καλλιστώ Κροσαριζε από δεξιά. Ο κυβερνήτης του πολεμικού δεν ήξερε ότι όταν το φυλάσσον δεν προβαίνει στις απαιτούμενες ενέργειες για αποφυγή συγκρούσεως, ότι οφείλει αυτός να χειρίσει ΕΓΚΑΙΡΑ έτσι ώστε τελικά να αποφευχθεί η σύγκρουση? Γιατί συζητάμε για Randar και για μη ακρόαση στο VHF. Η ορατότητα ήταν «καμπάνα» που λέμε ενώ είχε ήδη ξημερώσει ο Θεός τη μέρα, άρα? Ήταν απλά θέμα στοιχειώδους ναυτοσύνης να αποφευχθεί το ατύχημα, στο οποίο ευτυχώς δεν θρηνήσαμε θύματα.
Ευθυνη 100 ο πλοιαρχος του Καλλιστώ. Και λάθος να είχε το κοντειναραδικο. Είναι δυνατόν να μην βλέπεις ολόκληρο θηρίο; που πας ρε καραμητρο; εντωμεταξύ τι άκυρο ο Ναυσταθμος να είναι Σαλαμίνα μέσα στον χαμό από πλοια εμπορικά κοσκο κτλ κτλ. Μαζευτε τα και φυγετε από κει ρε σαΐνια του πολεμικου Ναυτικού
Πολλά σχόλια .Παρακαλώ μην δίνετε συνέχεια .Να δείξουμε σεβασμό στο Πλήρωμα που διασώθηκε .Αυτό τελικά μετράει .Κάποιος λέι για συνυπευθυνότητα Ναι μεν τήρηση του ΔΚΑΣ αλλά φύλαγε τον κ@λο σου με πορεία 'απομακρύνσεως 90΄όταν βλέπεις οτι ο άλλος δεν χειρείζει προς αποφυγήν.Αρα,εάν το πολεμικό εστριβε δεξιά με πορεία 90 μοίρες δεξιώτερα της αρχικής τίποτε δεν θα είχε συμβεί.
Είναι ενδιαφέρον ότι τα συντριπτικά περισσότερα σχόλια είναι υπέρ του πλοιάρχου της Maersk και κατά του πλοιάρχου του ναρκοθηρευτικού. Το ίδιο είχε παρατηρηθεί προ έτους περίπου, όταν ο Γάλλος "μεσίτης" (και γόνος) είχε περάσει νύχτα κοντά στο Πόρτο Χέλι σαν μπουλντόζα με το φουσκωτό του πάνω από το βαρκάκι 3 αδελφών ψαράδων, από τους οποίους πνίγηκαν οι δύο. Θα ήταν ενδιαφέρον να μάθουμε, αν όλοι αυτοί οι σχολιογράφοι έχουν κάποιο επαγγελματικό συμφέρον (π.χ. υπάλληλοι της εταιρείας του "δράστη" ή του δικηγορικού γραφείου που ανέλαβε την υπόθεση) ή αν ανήκουν στην αρκετά μεγάλη κατηγορία ασπόνδυλων συμπατριωτών μας, που όταν τσακώνεται πλούσιος με φτωχο ή με το κράτος παίρνουν πάντα ενστικτωδώς το μέρος του πλουσίου από κεκτημένη ταχύτητα γλειψίματος (όπως πολλοί αριστεριστές με παρόμοια κεκτημένη ταχύτητα παίρνουν πάντα το μέρος των Ξηρών και των Κουφοντιναίων, ό,τι κι' αν γίνει).
Καμία απολύτως σχέση δεν έχει το ένα συμβάν με το άλλο. Το ταχύπλοο προφανώς φταίει για τις ανθρωποό
Κανονικά θα πρέπει να περάσει από στρατοδικείο ο καπετάνιος του Καλλιστώ για φόρα της περιουσίας του ελληνικού λαού, λες και ήταν σε επείγουσα αποστολή, οι μαγκιές με κρατικές ιδιοκτησίες ενός καραβανά δεν χρειάζονται, ήταν ποιο εύκολο να κόψει ταχύτητα η να αλλάξει πορεία μια ¨ πορδή¨ παρά ένας γίγαντας. Τώρα το κόστος της ζημιάς ποιος θα το πληρώσει ειναι αλλού παππά ευαγγέλιο. Όπως όλα και αυτό με κάποιο τρόπο θα ξεχαστεί.
Ο εισαγγελέας διέταξε τη σύλληψη του πλοιάρχου του container ship. Μαλιστα... Η ΠΝΟ-Τμημα ITF (οπου εκπροσωπει και αλλοδαπους ναυτικους) εχει να μας πει κατι ?
Τα πολεμικα πλοια ,σαν ευελικτα , εχουν την πρωτοβουλια στις κινησεις ! Τα πολεμικα πλοια πρεπει να απομακρυνονται απο τις πορειες των φορτηγων, ποτε δεν γινεται το αντιθετο. Ο κυβερνητης του πολεμικου επρεπε να αποπμακρυνθει απο το φορτηγο. Ειχε την απαιτηση ενα πλοιο 300 μετρων να κανει ελιγμους μεσα σε ενα χωρο περιορισμενο ! Ειναι για τα πανηγυρια ο ανθρωπος αυτος !
Προφανώς το ΝΘΗ έτρεχε να του την μπει. Καλά, με τέτοια διαφορά ΕΚΤΟΠΙΣΜΑΤΟΣ το ΝΘΗ περίμενε να κά-νει πιρουέτες το τεράστιο μεγαθήριο; Μόνο για να κόψει ταχύτητα ή να στρίψει θέλει πολύ μεγαλύτερο χρό-νο. Το να τρέξει το μικρό πλοίο για μπει μπροστά από το μεγαθήριο, μάλλον για τζάμπα μαγκιά μου ακούγε-ται. Ακόμα και να μιλούσε το ΝΘΗ με το εμπορικό, όπου το ΝΘΗ δεν έχει την εμπειρία να ξέρει πόσο αργό σε μανούβρες είναι, οπότε μάλλον το ΝΘΗ το «διέταξε» αλλά προτού αρχίσει τα γκάζια, δεν βεβαιώθηκε ότι η «διαταγή» ελήφθη και κατενοήθη !!!!! Και τελικά στα 500 μέτρα πριν την σύγκρουση γιατί δεν έστριψε το ΝΘΗ όλο δεξιά προς αποφυγή του μεγαθηρίου;;;;; Δεν συγκρίνεται η ευελιξία ενός ΠΠ και ενός μεγαθηρίου του εμπορικού. Για να μιλάει το ΝΘΗ στο μεγαθήριο στο VHF και να του λέει να κόψει, είναι προφανές ότι θα πρέπει να το κάνεις μερικά μίλια μακριά, για να περιμένεις εμφανή αντίδραση. Κοινός νους !!!!!
Σωστά μιλάσ!
Ναι, μόνο που τα Ν/Θ δεν "τρέχουν". Με μέγιστη ταχύτητα 15μίλια/ω, και συνήθη ταχύτητα πλεύσης περί τα 8-10μίλια/ω και είναι αδύνατον να κάνει γρήγορους ελιγμούς, αλλά και να προσπαθήσει να περάσει εμπρός από το εμπορικό.