Ελληνική πατέντα οι μπάρες σε άφτιαχτους δρόμους!

Ελληνική πατέντα οι μπάρες σε άφτιαχτους δρόμους!

Χρέωση ανά χιλιόμετρο, μέσω ηλεκτρονικών διοδίων, η ενδεδειγμένη λύση

Ελληνική πατέντα οι μπάρες σε άφτιαχτους δρόμους!
Φωτιές στην ηλεκτρισμένη ατμόσφαιρα των διοδίων ανάβουν οι συγκοινωνιολόγοι, υποστηρίζοντας ότι δεν είναι ευρέως διαδεδομένη πρακτική η είσπραξη των διοδίων κατά την διάρκεια κατασκευής ενός δρόμου.

Ο Σύλλογος Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων κάνει ένα βήμα μπροστά και θεωρεί σημαντική την υιοθέτηση χρέωσης ανά χιλιόμετρο (ηλεκτρονικά διόδια), προκειμένου να εφαρμοστεί ένα δικαιότερο σύστημα πληρωμής για τις τοπικές μετακινήσεις, θεωρώντας ταυτόχρονα αναγκαία την δημιουργία παράπλευρου οδικού δικτύου που σήμερα απουσιάζει από το εθνικό δίκτυο.

Όπως τονίζουν οι συγκοινωνιολόγοι το μοντέλο χρηματοδότησης με το οποίο κατασκευάζονται διεθνώς οι συμβάσεις παραχώρησης προβλέπει ότι τα διόδια καταβάλλονται συνήθως μετά την ολοκλήρωση των έργων, τόσο για την αποπληρωμή των δανείων, όσο και για την κάλυψη των δαπανών λειτουργίας και συντήρησης.

«Τα διόδια τα οποία συλλέγονται στην περίοδο της κατασκευής χρησιμοποιούνται πέραν της κάλυψης του κόστους λειτουργίας και συντήρησης και για την κάλυψη μέρους του κόστους κατασκευής, μέθοδος όχι ευρέως διαδεδομένη, ωστόσο εφαρμόσιμη κατά περίσταση και αλλού» σημειώνει ο Σύλλογος Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων.

Τονίζουν πάντως ότι τα έργα παραχώρησης αποτελούν μία διέξοδο, ειδικά στη σημερινή αρνητική οικονομική συγκυρία, για φθηνό κόστος δανεισμού χωρίς κρατική εγγύηση και κατασκευή έργων με περιορισμένη χρηματοδοτική συνεισφορά του ελληνικού δημοσίου που ανέρχεται στο 25% του συνολικού κόστους. Από το συνολικό κόστος των 8,5 δις ευρώ που είναι ο προϋπολογισμός τους, υπολογίζεται ότι τα 4,3 δις ευρώ αποτελούν επένδυση του ιδιωτικού τομέα.
Κλείσιμο

Οι συγκοινωνιολόγοι, υπογραμμίζουν τέλος την σημασία της κατασκευής παράπλευρου οδικού δικτύου για την εξυπηρέτηση των τοπικών μετακινήσεων. «Είναι απαραίτητο να υπάρχουν οι κατάλληλες προβλέψεις για την εξυπηρέτηση των τοπικών μετακινήσεων, με την εξασφάλιση ειδικής προνομιακής διευκόλυνσης. Δηλαδή, για διελεύσεις από τους σταθμούς με πολύ μικρό μήκος χρήσης του δικτύου, πρέπει να προβλέπονται είτε ρυθμίσεις για χρέωση ανά χιλιόμετρο, είτε ειδικές άδειες με πολύ χαμηλό και ανταποδοτικό αντίτιμο, μέχρι να δημιουργηθεί και το σχετικό επαρκές εναλλακτικό παράπλευρο δίκτυο».

Για να υπάρξει μια δικαιότερη χρέωση διοδίων θα πρέπει σε πρώτη φάση να εξετασθούν οι τεχνολογικές δυνατότητες των συστημάτων και οι απαραίτητες νομοθετικές ρυθμίσεις που θα επιτρέψουν την εφαρμογή της χιλιομετρικής χρέωσης, μέσω των ηλεκτρονικών διοδίων. Πάντως ο Σύλλογος θεωρεί ότι είναι ευθύνη της πολιτείας να εφαρμόσει την πληρωμή διοδίων και να αποτρέψει παραβατικές συμπεριφορές
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Δείτε Επίσης