LIVE

Κορωνοϊός

Ελληνική πατέντα οι μπάρες σε άφτιαχτους δρόμους!

Ελληνική πατέντα οι μπάρες σε άφτιαχτους δρόμους!

Χρέωση ανά χιλιόμετρο, μέσω ηλεκτρονικών διοδίων, η ενδεδειγμένη λύση

Φωτιές στην ηλεκτρισμένη ατμόσφαιρα των διοδίων ανάβουν οι συγκοινωνιολόγοι, υποστηρίζοντας ότι δεν είναι ευρέως διαδεδομένη πρακτική η είσπραξη των διοδίων κατά την διάρκεια κατασκευής ενός δρόμου.

Ο Σύλλογος Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων κάνει ένα βήμα μπροστά και θεωρεί σημαντική την υιοθέτηση χρέωσης ανά χιλιόμετρο (ηλεκτρονικά διόδια), προκειμένου να εφαρμοστεί ένα δικαιότερο σύστημα πληρωμής για τις τοπικές μετακινήσεις, θεωρώντας ταυτόχρονα αναγκαία την δημιουργία παράπλευρου οδικού δικτύου που σήμερα απουσιάζει από το εθνικό δίκτυο.

Όπως τονίζουν οι συγκοινωνιολόγοι το μοντέλο χρηματοδότησης με το οποίο κατασκευάζονται διεθνώς οι συμβάσεις παραχώρησης προβλέπει ότι τα διόδια καταβάλλονται συνήθως μετά την ολοκλήρωση των έργων, τόσο για την αποπληρωμή των δανείων, όσο και για την κάλυψη των δαπανών λειτουργίας και συντήρησης.

«Τα διόδια τα οποία συλλέγονται στην περίοδο της κατασκευής χρησιμοποιούνται πέραν της κάλυψης του κόστους λειτουργίας και συντήρησης και για την κάλυψη μέρους του κόστους κατασκευής, μέθοδος όχι ευρέως διαδεδομένη, ωστόσο εφαρμόσιμη κατά περίσταση και αλλού» σημειώνει ο Σύλλογος Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων.

Τονίζουν πάντως ότι τα έργα παραχώρησης αποτελούν μία διέξοδο, ειδικά στη σημερινή αρνητική οικονομική συγκυρία, για φθηνό κόστος δανεισμού χωρίς κρατική εγγύηση και κατασκευή έργων με περιορισμένη χρηματοδοτική συνεισφορά του ελληνικού δημοσίου που ανέρχεται στο 25% του συνολικού κόστους. Από το συνολικό κόστος των 8,5 δις ευρώ που είναι ο προϋπολογισμός τους, υπολογίζεται ότι τα 4,3 δις ευρώ αποτελούν επένδυση του ιδιωτικού τομέα.

Οι συγκοινωνιολόγοι, υπογραμμίζουν τέλος την σημασία της κατασκευής παράπλευρου οδικού δικτύου για την εξυπηρέτηση των τοπικών μετακινήσεων. «Είναι απαραίτητο να υπάρχουν οι κατάλληλες προβλέψεις για την εξυπηρέτηση των τοπικών μετακινήσεων, με την εξασφάλιση ειδικής προνομιακής διευκόλυνσης. Δηλαδή, για διελεύσεις από τους σταθμούς με πολύ μικρό μήκος χρήσης του δικτύου, πρέπει να προβλέπονται είτε ρυθμίσεις για χρέωση ανά χιλιόμετρο, είτε ειδικές άδειες με πολύ χαμηλό και ανταποδοτικό αντίτιμο, μέχρι να δημιουργηθεί και το σχετικό επαρκές εναλλακτικό παράπλευρο δίκτυο».

Για να υπάρξει μια δικαιότερη χρέωση διοδίων θα πρέπει σε πρώτη φάση να εξετασθούν οι τεχνολογικές δυνατότητες των συστημάτων και οι απαραίτητες νομοθετικές ρυθμίσεις που θα επιτρέψουν την εφαρμογή της χιλιομετρικής χρέωσης, μέσω των ηλεκτρονικών διοδίων. Πάντως ο Σύλλογος θεωρεί ότι είναι ευθύνη της πολιτείας να εφαρμόσει την πληρωμή διοδίων και να αποτρέψει παραβατικές συμπεριφορές
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

Ρoή Ειδήσεων

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα

ΣΧΟΛΙΑ (8)

apapa

 εγώ προτείνω να πληρώνουμε αλλά αντί για απόδειξη να μας δίνουν μετοχές της εταιρείας (αφού μαζί ΘΑ το φτιάξουμε)

alex_1983

Εγώ αυτό που βλέπω είναι ότι με αυτήν την ΠΟΥΛΗΜΕΝΗ και ΔΙΕΦΘΑΡΜΕΝΗ κυβέρνηση και αντιπολίτευση οι πιθανότητες να επιβιώσουμε είναι ελάχιστες. Μετά από όλη αυτή την κινητοποίηση ανακάλυψαν την αδικία (αφού τα ζώα δεν ζουν εδώ, βοσκούν μόνο στο εξωτερικό και εδώ έρχονται μόνο για να κάνουν εισπράξεις) ... Και γενικώς βλέπω ότι χρειάζεται να παλεύουμε ακόμα και για τα αυτονόητα. Τίποτα δεν μας χαρίζετε από τους ληστές με τα κουστούμια. Πρέπει να οργανωθούμε απέναντι στο παραπαίον σύστημα του καπιταλισμού - υλισμού. Πρέπει επιτέλους να δούμε το κοινό μας συμφέρον πέραν του κομματικού. Πρέπει να τους πούμε και να τους δείξουμε : ΦΤΑΝΕΙ , ΩΣ ΕΔΩ... Αντίδραση σε κάθε αδικία. Καμία ψήφος στους πράσινους και στους μπλε συμμορίτες που αλληλοκαλύπτονται στις μίζες τους. Είναι όλοι τους ΠΡΟΔΟΤΕΣ της ΧΩΡΑΣ . Που πλούτισαν έναντι ξεπουλήματος της Ελλάδας. Και τώρα προσπαθούν να κάνουν μία καλή μπάζα πριν αποσυρθούν... Επιβάλετε να τους κάνουμε να πληρώσουν . Πρώτα να τιμωρηθούν αυτοί που μας φτάσανε στην κατάντια του νεοέλληνα. Επιτέλους λίγο δικαιοσύνη !!!

Noμοταγής Πασόκος

 Φιλε ΜΠΟΥΓΑΤΣΑ και γω αγαπώ τη μεγάλη δημοκρατική(που λέει ο λόγος δηλαδή) παράταξη της ΠΑΣΟΚΑΡΑΣ μας..αλλά όπως και να το κάνουμε οταν η υπουργάρα μας ο Μαγκριώτης υστερα απο τις κινητοποιήσεις του δε πληρώνω ανακαλύπτει οτι τα διόδια τελικώς μπορεί και να μειωθούν μέχρι 50% (είδες οι τσαμπατζήδες) τότε σόρρυ αλλα και οι τυροπιτάδες και οι Συριζαίοι και όλος ο κόσμος είναι τελικά Σοφός εκτός απο τους Πασόκους

ΜΠΟΥΓΑΤΣΑΣ

Εσενα τωρα τι σε πειραξε η τυροπιτα ο τυροπιτας η ο "Σοφος" βουλευτης του Συριζα,μαλλον το τριτο θα ελεγα!!!!

Παγωτατζής

Μπορώ να πουλήσω κι εγώ χωνάκι βανίλια ή θα έχει λιώσει σε 2 χρόνια?

Μανάβης

 Εσένα φίλε Μπουγάτσα σε νοιάζει ποιός το είπε το παράδειγμα 'η αν είναι πετυχημένο??? 'Η μηπως θα σου φάει την δουλειά ο τυροπιτάς?

ΜΠΟΥΓΑΤΣΑΣ

 Αυτο το παραδειγμα με τις τυροπιτες και το τυροπιταδικο το ειπε καποιος . ....."Σοφος" βουλευτης!!!! του Συριζα σε καποια εκπομπη βραδυνη με μεγαλη ακροαματικοτητα, δοξαστετον

Υποτελής της τρόϊκας

Θέλω να ανοίξω ένα τυροπιτάδικο!!! Επειδή όμως δεν έχω λεφτά, θα ήθελα όσοι περνούν έξω από τον χώρο που σκοπεύω να ανοίξω το τυροπιτάδικο, να μου πληρώνουν τις τυρόπιτες που δεν μπορώ προς το παρόν να τους πουλήσω, έτσι ώστε σε κάποιο χρονικό διάστημα (π.χ. ύστερα από 2 χρόνια) να μπορώ να τους πουλώ τυρόπιτες (τις οποίες φυσικά και πάλι θα πληρώνουν)!!! Όχι δεν είμαι βλαμμένος, απλά προσπαθώ να ακολουθήσω την ίδια πετυχημένη πρακτική των κοινοπραξιών που έχουν αναλάβει τα έργα οδοποιίας στο εθνικό μας δίκτυο και εισπράττουν διόδια για έργα που δεν έχουν ακόμα κατασκευάσει. Ευχαριστώ προκαταβολικά για τη συνδρομή σας και επιφυλάσσομαι για την παρασκευή πολύ νόστιμων εδεσμάτων, όταν θα είμαι βέβαια έτοιμος!!! Yours Faithfully Ο ΤΥΡΟΠΙΤΑΣ

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης