Super models νέας κοπής: Τα plus size κορίτσια έχουν πια καλά συμβόλαια
Super models νέας κοπής: Τα plus size κορίτσια έχουν πια καλά συμβόλαια
Μοντέλα που περπατούν για οίκους όπως οι D&G ποζάρουν με σέξι μαγιό και κλείνουν συμβόλαια με εταιρείες-κολοσσούς στη μόδα. Μετανάστριες και μιγάδες. Ακτιβίστριες κατά τύχη. Δεν είναι απλά plus size μοντέλα. Είναι οι νέες super θεές της μόδας
Πέρασε μια οκταετία, χρόνος ικανός για κάθε καινούρια τάση να καθιερωθεί ως μόδα, από τον Ιούνιο του 2011 και το εξώφυλλο της ιταλικής «Vogue» με τα plus size μοντέλα διά χειρός Στίβεν Μαϊζέλ και σχεδόν δύο χρόνια από το εξώφυλλο της Ασλεϊ Γκράχαμ στη «Vogue» και τις 208 εμφανίσεις της στην Εβδομάδα Μόδας της Νέας Υόρκης την άνοιξη του 2018. Φέτος η Lizzo έγινε η σταρ της μουσικής βιομηχανίας που όλοι είχαμε ανάγκη και δεν το ξέραμε. Πριν από μερικά χρόνια μάλιστα έπεσε και το τελευταίο οχυρό όταν η plus size Ρόμπιν Λόουλι φωτογραφήθηκε για το ετήσιο τεύχος του «Sports Illustrated Swimsuit Issue» και φυσικά έγινε viral. Τα plus size μοντέλα πλέον δεν ανεβαίνουν στις πασαρέλες για να σοκάρουν και να περάσουν υποτιθέμενα πολιτικώς ορθά μηνύματα αλλά γιατί έχουν ζήτηση. Κάνουν καριέρες και κλείνουν συμβόλαια εκατομμυρίων παίζοντας στο ίδιο… πρωτάθλημα με τις αδελφές Χαντίντ.
Η 28χρονη Αλεσάντρα -Αλέ- Γκαρσία Λορίντο έλαμψε στην πασαρέλα των Dolce & Gabbana, εμφανίστηκε στην καμπάνια της Inamorata στο πλευρό της Εμιλι Ραταϊκόφσκι και πρωταγωνιστεί στις καμπάνιες τζιν της Gap για το φθινόπωρο του 2019. Μικρή λεπτομέρεια: είναι η κόρη του Αντι Γκαρσία. «Το μέγεθος μου είναι large, δεν μπορώ να μιλήσω στα κορίτσια που φορούν XXXL, δεν αισθάνομαι ότι εκπροσωπώ όλες τις γυναίκες που δεν χωράνε στο small. Αν με βλέπουν κάποια κορίτσια και νιώθουν όμορφα για το σώμα τους μου αρκεί», δηλώνει η ίδια.
Η Υβόνη Σιμόν ανήκει στα IMG Models και δίνει συμβουλές διατροφής μέσα από το προσωπικό της site. Απέκτησε δημοτικότητα από το «America’s Next Top Model» και τη συμμετοχή της στη hot πασαρέλα Chromat στην Εβδομάδα Μόδας της Νέας Υόρκης. Η 20χρονη Σοσό, Σολάνζ Βαν Ντόορν είναι το πρόσωπο της σειράς εσωρούχων της Ριάνα, Savage x Fenty, και έχει κάνει το lookbook της Tanya Taylor. H 28χρονη Βρετανή Ισκρα Λόρενς, των 4,5 εκατομμυρίων followers, είναι το role model της καμπάνιας AerieREAL και δίνει διαλέξεις σχετικά με τη διαφορετικότητα στον χώρο της μόδας. Την ανακάλυψαν σε ηλικία 14 ετών σε διαγωνισμό ομορφιάς στην Αγγλία, όπου ήταν η πρώτη φορά που ένιωσε άσχημα για το σώμα της επειδή δεν χωρούσε στα ρούχα που είχαν φέρει οι διοργανωτές για τα μοντέλα.
Η 28χρονη Αλεσάντρα -Αλέ- Γκαρσία Λορίντο έλαμψε στην πασαρέλα των Dolce & Gabbana, εμφανίστηκε στην καμπάνια της Inamorata στο πλευρό της Εμιλι Ραταϊκόφσκι και πρωταγωνιστεί στις καμπάνιες τζιν της Gap για το φθινόπωρο του 2019. Μικρή λεπτομέρεια: είναι η κόρη του Αντι Γκαρσία. «Το μέγεθος μου είναι large, δεν μπορώ να μιλήσω στα κορίτσια που φορούν XXXL, δεν αισθάνομαι ότι εκπροσωπώ όλες τις γυναίκες που δεν χωράνε στο small. Αν με βλέπουν κάποια κορίτσια και νιώθουν όμορφα για το σώμα τους μου αρκεί», δηλώνει η ίδια.
Η Υβόνη Σιμόν ανήκει στα IMG Models και δίνει συμβουλές διατροφής μέσα από το προσωπικό της site. Απέκτησε δημοτικότητα από το «America’s Next Top Model» και τη συμμετοχή της στη hot πασαρέλα Chromat στην Εβδομάδα Μόδας της Νέας Υόρκης. Η 20χρονη Σοσό, Σολάνζ Βαν Ντόορν είναι το πρόσωπο της σειράς εσωρούχων της Ριάνα, Savage x Fenty, και έχει κάνει το lookbook της Tanya Taylor. H 28χρονη Βρετανή Ισκρα Λόρενς, των 4,5 εκατομμυρίων followers, είναι το role model της καμπάνιας AerieREAL και δίνει διαλέξεις σχετικά με τη διαφορετικότητα στον χώρο της μόδας. Την ανακάλυψαν σε ηλικία 14 ετών σε διαγωνισμό ομορφιάς στην Αγγλία, όπου ήταν η πρώτη φορά που ένιωσε άσχημα για το σώμα της επειδή δεν χωρούσε στα ρούχα που είχαν φέρει οι διοργανωτές για τα μοντέλα.
Τα plus size µοντέλα πλέον δεν κάνουν πασαρέλα για να περάσουν µηνύµατα αλλά γιατί έχουν ζήτηση
Η 24χρονη Σεϊνάμπου -Σεϊνά- Σισέ έχει κάνει την καμπάνια των Sephora και πασαρέλα για τον Christian Siriano. Μετακόμισε στη Νέα Υόρκη διεκδικώντας μια καριέρα μοντέλου, αλλά δεν κατάφερε να πέσει στο νούμερο που ζητούσαν τα πρακτορεία και έτσι αναζήτησε την επιτυχία στο plus size μόντελινγκ μετά από παραίνεση συναδέλφων της. «Ακόμη και σε αυτό το κομμάτι δυσκολεύτηκα, γιατί είναι πιο εύκολο για μια λευκή plus size να θεωρηθεί αποδεκτή στη βιομηχανία από ένα μοντέλο με παραπανίσια κιλά από τη Σενεγάλη», λέει το μοντέλο που φιλοξενήθηκε και στο περιοδικό της Οπρα Γουίνφρεϊ. Η Λόρενς συμφωνεί με αυτό το επιχείρημα. «Εχω το χρώμα δέρματος, μαλλιών και ματιών που θεωρούνται εμπορικά, γι’ αυτό με κλείνουν οι πελάτες», δηλώνει και προφανώς έχει δίκιο αν λάβουμε υπ’ όψιν ότι είναι πρέσβειρα της L’Oréal και συμμετείχε στην πρώτη επίδειξη μόδας του brand στο Παρίσι το 2017.
Η βιομηχανία του plus size μόντελινγκ αγγίζει τα 21 δισ. δολάρια και, σύμφωνα με προβλέψεις, τα επόμενα χρόνια θα εκτοξευτεί στα 100 δισ. Τι συμβαίνει με τη βιομηχανία της μόδας και αρχίζει να φιλοξενεί πραγματικές γυναίκες στα εξώφυλλα περιοδικών; Μήπως σκέφτονται πως τα size 0 κορίτσια σε αφίσες καταστημάτων δεν σαγηνεύουν πια τη μέση Αμερικανίδα size 14 ώστε να την κάνουν να περάσει το κατώφλι των καταστημάτων; Τα τελευταία πέντε χρόνια όλο και περισσότερες καμπάνιες μεγάλων εταιρειών μόδας περνούν το μήνυμα υπέρ του κινήματος body positive. Επιπλέον, οι συζητήσεις σχετικά με το beach body και τις ιδανικές αναλογίες θεωρούνται αντιεμπορικές και μη πολιτικά ορθές. Ξαφνικά, έγιναν «ορατές» γυναίκες με καμπύλες, κυτταρίτιδα, ψωμάκια και παχάκια στην κοιλιά από τα mainstream media αλλά και καμπάνιες της Calvin Klein σπάζοντας τα στερεότυπα στον χώρο της μόδας.
Σήμερα στην Αμερική το 68% των γυναικών όχι απλώς δεν φοράει small, αλλά απευθύνεται σε καταστήματα που πωλούν plus size φορέματα και φούστες. Ο μέσος όρος του μεγέθους που φορούν οι γυναίκες είναι το βρετανικό 14 -το ευρωπαϊκό 42- και παρότι αποτελούν την πλειονότητα έπρεπε να γίνει επανάσταση μέσω social media για να μπορούν να δουν μια γυναίκα με το σώμα τους σε αφίσα στην Times Square. Σύμφωνα με το Refinery29, χώρο σε plus size μοντέλα αυτή τη στιγμή αφιερώνει το 2% των media. Γιατί η βιομηχανία της μόδας σνομπάρει ένα τόσο μεγάλο αγοραστικό κοινό; Επί δεκαετίες οι γυναίκες με παραπανίσια κιλά ήταν οι εξόριστες καταναλώτριες. Δεν μπορούσαν να βρουν μοντέρνα φορέματα με στενή γραμμή στο μέγεθός τους, δεν έπρεπε να αφήνουν σε κοινή θέα τα πόδια και το μπούστο τους και ουσιαστικά κυκλοφορούσαν φορώντας φαρδιά ρούχα σαν κελεμπίες, από φθηνά υφάσματα με ακαλαίσθητα prints που έβρισκαν στα υπόγεια πολυκαταστημάτων σε εξωφρενικές τιμές. Μέχρι που ήρθε η επανάσταση του e-shopping και εταιρείες από το Asos μέχρι το H&M έδωσαν στις πληθωρικές γυναίκες αυτό που ήθελαν. Μια κανονικότητα.
Οταν η Αφροαμερικανίδα κωμικός Λέσλι Τζόουνς με ύψος 1,83, δεν έβρισκε έναν σχεδιαστή να την ντύσει για το κόκκινο χαλί της πρεμιέρας των «Ghostbusters» το 2016 δεν δίστασε μέσω του Twitter να κατακεραυνώσει τη βιομηχανία της μόδας που περιθωριοποιεί τις γυναίκες με καμπύλες. Ο σχεδιαστής Κριστιάν Σιριάνο απάντησε και δημιούργησε αποκλειστικά για τον ιδιαίτερο σωματότυπό της μια τουαλέτα η οποία φυσικά έγινε ανάρπαστη και εξαφανίστηκε αμέσως από τα ράφια των καταστημάτων του.
Η συνάδελφός της Μελίσα ΜακΚάρθι, παρά το status της ως ηθοποιού που γεμίζει ταμεία και συμμετέχει στις καλύτερες τηλεοπτικές σειρές, αντιμετώπιζε επίσης δυσκολίες όταν έπρεπε να βρει κατάλληλο ένδυμα για βραβεύσεις και επίσημες εμφανίσεις. Ετσι, αποφάσισε να λανσάρει τη δική της σειρά ρούχων για γυναίκες στο ίδιο μέγεθος με εκείνη. Το target group της είναι πραγματικά τεράστιο αν αναλογιστεί κανείς ότι περισσότερες από τις μισές γυναίκες μεταξύ 18 και 65 ετών στην Αμερική φορούν μέγεθος large.
Αυτές τις γυναίκες είχαν στο μυαλό τους η διάσημη fashion blogger Τσάστιτι Γκάρνερ και η συγγραφέας, ομιλήτρια TEDx και σύμβουλος σε θέματα αυτοπεποίθησης Σεσέ Ολίσα όταν αποφάσισαν πριν από μερικά χρόνια να διοργανώσουν το Curvy Con, ένα τριήμερο event μόδας με τις μεγαλύτερες φίρμες για plus size γυναίκες και fashion influencers όλων των μεγεθών σε έναν χώρο. Πρόσφατα, ο ξεχωριστός αυτός θεσμός συμμετείχε στο πρόγραμμα εκδηλώσεων στο πλαίσιο της Εβδομάδας Μόδας της Νέας Υόρκης. Ωστόσο, δεν λείπουν οι αντιδραστικές φωνές. Ο 55χρονος συγγραφέας Μπρετ Ιστον Ελις, στο τεύχος Ιουλίου της ιταλικής «Vogue», αναρωτιέται αν τελικά κάνουν καλό στον χώρο του μόντελινγκ η τόση δημοκρατικότητα και η συμμετοχή κορμιών που πριν από μερικά χρόνια κανείς δεν θα χαρακτήριζε «μοντελέ». Ενώ λίγο νωρίτερα, τον Ιούνιο η 45χρονη δημοσιογράφος της «Telegraph» Τάνια Γκολντ δημοσίευσε clickbait κομμάτι κατηγορώντας τη Nike επειδή «τόλμησε» να βάλει στη βιτρίνα καταστήματος μανεκέν που φορά XL. Κάποιοι μάλλον θέλουν να μείνουν επίκαιροι ακόμη και αν οι απόψεις τους ανήκουν σε παλαιολιθικές εποχές.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα