Δάφνη Μπεχτσή: To κορίτσι πίσω από το ελληνικό Netflix

Δάφνη Μπεχτσή: To κορίτσι πίσω από το ελληνικό Netflix

Το CINOBO (CINEMANOBORDER) είναι η ελληνική απάντηση στο κενό του Νetflix σε ό,τι αφορά το κομμάτι του ποιοτικού σινεμά. Το λανσάρισμα της ελληνικής πλατφόρμας έγινε εν μέσω καραντίνας και πίσω απ’ αυτό κρύβεται ένα 28χρονο κορίτσι που άφησε τη Μοριακή Παρασιτολογία για το σελιλόιντ

mpextsi-behtsi-arthro
Η Δάφνη Μπεχτσή έχει μια φωνή που ξεχειλίζει από ενθουσιασμό και χαμόγελο. Γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη, έζησε στο Λονδίνο και τη Γλασκώβη, ενώ εδώ και ένα χρόνο μένει στην Αθήνα προκειμένου να ξεκινήσει το δικό της start up όνειρο που έχει να κάνει με το CINOBO, την ελληνική streaming πλατφόρμα που λανσαρίστηκε στην Ελλάδα και την Κύπρο στις 12 Μαρτίου.

Γράφεται ότι αποτελεί την ελληνική απάντηση στο Νetflix, αλλά ουσιαστικά είναι κάτι πέρα απ’ αυτό, καθώς εκμεταλλεύτηκε το μεγάλο κενό που υπάρχει σε ελληνικές και ξένες πλατφόρμες σε ό,τι αφορά τον ανεξάρτητο κινηματογράφο και τα διαμάντια που κρύβει. «Θα έλεγα ότι είναι ένα προσωπικό φεστιβάλ κινηματογράφου ανεξάρτητων, arthouse και ελληνικών ταινιών στο σπίτι μας, όμως στο CINOBO θα βρείτε και mainstream ταινίες, γαλλικές και αμερικανικές κωμωδίες», εξηγεί η Δάφνη, η οποία προέρχεται από οικογένεια που είχε το σινεμά στο DNA της. Το αρχικό βιντεοκλάμπ του πατέρα της στη Θεσσαλονίκη μετατράπηκε γρήγορα σε μεγάλη αλυσίδα βιντεοκλάμπ σε όλη την Ελλάδα, ενώ ο ίδιος ασχολήθηκε μέσω της Seven Films και με τη διανομή ανεξάρτητων ταινιών.

«Από τα πέντε μου λοιπόν βρίσκομαι μέσα στο μαγαζί των δικών μου και το σινεμά είναι κομμάτι της ζωής μου. Ακόμα θυμάμαι τον ενθουσιασμό μου για τις κυριακάτικες βραδιές σινεμά με τον πατέρα μου. Χωρίς να είμαι η hard core σινεφίλ, αυτή που ξέρει όλες τις ταινίες, τα ονόματα, τις πληροφορίες, μπορώ να βλέπω ταινίες όλη μέρα, να παρακολουθώ όλα τα φεστιβάλ από το πρωί μέχρι το βράδυ και να κάνω scouting για ταινίες», λέει, εξηγώντας μου ότι κάποια στιγμή έκανε ένα μεγάλο διάλειμμα. Οπως κάθε έφηβος που σέβεται τις ορμόνες του, αποφάσισε να διαφοροποιηθεί από την οικογενειακή επιχείρηση: «Ηθελα να κάνω ακριβώς το αντίθετο απ’ αυτό που έκαναν οι γονείς μου και ακριβώς το αντίθετο απ’ αυτό που μου έλεγαν να κάνω - και έτσι ξεκίνησα να σπουδάζω Βιολογία. Ολοκλήρωσα το μάστερ μου, ξεκίνησα το διδακτορικό μου, έκανα έρευνα πάνω στην ελονοσία και κάπου στα 26 ένιωσα ότι κάτι έλειπε από τη ζωή μου. Οτι δεν ήθελα να συνεχίσω έτσι. Στο σημείο αυτό λοιπόν ξαναμπήκε το σινεμά στη ζωή μου και η ιδέα να συγκεντρώσω κάπου όλες αυτές τις υπέροχες ταινίες που θα ήθελα να δω».

behtsi__1_


Από τη Γλασκώβη όπου ζούσε τα τελευταία 9 χρόνια, ξεκίνησε μαζί με έναν φίλο της, που σήμερα είναι και βασικός συνεργάτης της, την έρευνα, ετοίμασαν ένα business plan και έψαξαν για χρηματοδότη, αφού είδαν ότι η ιδέα του CINOBO ήταν βιώσιμη. Κάπως έτσι, πριν από ένα χρόνο, αποφάσισε να αφήσει τη ζωή που είχε φτιάξει στη Γλασκώβη και να εγκατασταθεί στο σπίτι της αδελφής της στην Αθήνα για να στήσουν την επιχείρησή τους στα Εξάρχεια.

Κλείσιμο
«Ημουν πολύ τυχερή γιατί λόγω της δουλειάς του πατέρα μου είχα την ευκαιρία να παρευρεθώ σε φεστιβάλ και μεγάλα κινηματογραφικά μάρκετ σε διάφορα μέρη του κόσμου τα τελευταία έξι χρόνια, όπου ήρθα σε επαφή και γνώρισα κόσμο. Ηξερα λοιπόν από την πρώτη στιγμή πού να απευθυνθώ για να ζητήσω συμβουλές ή βοήθεια. Αντιλήφθηκα επίσης για μία ακόμη φορά πόσο ωραίες ταινίες υπάρχουν που πιθανώς δεν θα φτάσουν ποτέ στα μάτια του θεατή, παρά μόνο αν στηριχθούν οικονομικά από κάποιον διανομέα, αλλά και πάλι, όταν οι ταινίες φτάνουν στις αίθουσες παίζονται μόνο για μία εβδομάδα και στη συνέχεια εξαφανίζονται».

Το λανσάρισμα έγινε την εποχή που όλοι ήμασταν κλεισμένοι στο σπίτι μας. Κάθε άλλο παρά καλό διάστημα για να ξεκινήσεις μια επιχείρηση στην οποία επένδυσες τα όνειρά σου. Η Δάφνη όμως και η ομάδα της το είδαν ως πρόκληση και ως ευκαιρία. «Ημασταν, θυμάμαι, στο γραφείο έτοιμοι να λανσάρουμε το CINOBO, όταν ανακοινώθηκε ότι κλείνουν οι κινηματογραφικές αίθουσες και τα θέατρα. Αρχικά σοκαριστήκαμε γιατί είχαμε ανακοινώσει δέκα μέρες πριν ότι θα βγούμε. Ομως είχαμε κάνει πολύ κόπο για να φτάσουμε ως εδώ και δεν θα αφήναμε την καραντίνα να επηρεάσει τα σχέδιά μας. Τα μηνύματα που πήραμε από τον κόσμο ήταν υποστηρικτικά και ενθαρρυντικά, ενώ η ανταπόκριση ξεπέρασε τις προσδοκίες μας ίσως επειδή σε σχέση με το Netflix και τις άλλες πλατφόρμες δεν λειτουργούμε απλώς εναλλακτικά, αλλά και συμπληρωματικά. Κατά συνέπεια, έχουμε πιάσει τους αρχικούς στόχους μας και μένει να δούμε πώς θα συνεχίσει. Ο βασικός στόχος για το μέλλον είναι να μπούμε στην καρδιά του Ελληνα θεατή και να μας δει ως μια πραγματική πρόταση οικιακής ψυχαγωγίας. Να λειτουργήσουμε ως πυλώνας υποστήριξης του ανεξάρτητου κινηματογράφου, ενώ στο μέλλον θα εξετάσουμε και το θέμα των δικών μας παραγωγών».

behtsi__3_
behtsi__2_
Ταινίες όπως η «Κόκκινη Ταινία» του Κριστόφ Κισλόφσκι (1.) και η «Τέλεια Ομορφιά» του Πάολο Σορεντίνο (2.) δηλώνουν τις προθέσεις του CINOBO να προσφέρει ποιοτική ψυχαγωγία στο σπίτι


Η ίδια ως managing director αλλά και η ομάδα της δουλεύουν μέχρι στιγμής 14 ώρες την ημέρα χωρίς διαλείμματα, καταφέρνοντας να δώσουν για πρώτη φορά στον Ελληνα θεατή συγκεντρωμένο και προσεκτικά επιμελημένο ανεξάρτητο κινηματογράφο απ’ όλο τον κόσμο. Η όλη προσπάθεια είχε τη στήριξη των ελληνικών γραφείων διανομής, των Ελλήνων παραγωγών και δημιουργών και την υποστήριξη της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου. Στο CINOBO αυτή τη στιγμή υπάρχουν ταινίες που έχουν πάρει βραβεία Οσκαρ, Σεζάρ, Χρυσής Αρκτου, Χρυσό Φοίνικα, ντοκιμαντέρ, animation. Δημιουργίες του Κισλόφσκι και του Λάνθιμου, ταινίες όπως η «Στρέλλα» του Πάνου Χ. Κούτρα ή το «Suntan» του Αργύρη Παπαδημητρόπουλου, ενώ ο Μάιος θα είναι αφιερωμένος στο Φεστιβάλ Καννών με προβολές των ταινιών που έχουν πάρει τον Χρυσό Φοίνικα, όπως οι «Ομπρέλες του Χερβούργου», η «Ζωή της Αντέλ» και το «Τετράγωνο». Επίσης, θα υπάρξει αφιέρωμα στον μεγάλο νικητή των φετινών Οσκαρ Μπον Τζουν-χο με τρεις ταινίες του που προβάλλονται για πρώτη φορά στην Ελλάδα.

Τα σχέδιά της για το μέλλον είναι πολλά. Τα πιο άμεσα αφορούν τη μετακόμισή της, καθώς βρήκε διαμέρισμα στα Εξάρχεια ακριβώς απέναντι από την εταιρεία. «Είναι ευκαιρία να αφοσιωθώ και σε κάτι άλλο. Να ετοιμάσω το σπίτι μου, να το ανοίξω σε φίλους, να φτιάξω banana bread που λατρεύω, να ασχοληθώ με την κηπουρική που μ’ αρέσει», σημειώνει η Δάφνη, η οποία νοσταλγεί τη Γλασκώβη. Επίσης ομολογεί πως ενώ έχει δίπλωμα από τα 20 της χρόνια δεν οδήγησε ποτέ αυτοκίνητο και μιλά με ενθουσιασμό για τη νέα της πόλη, την Αθήνα, την οποία βρίσκει συναρπαστική. «Νιώθω ότι κάνω ένα μικρό ταξίδι κάθε φορά που χρειάζεται να πάω από τη μια περιοχή στην άλλη. Είναι τόσο διαφορετικές μεταξύ τους, είναι τόσο καινούρια όλα και ειλικρινά ανυπομονώ να χτίσω νέες αναμνήσεις εδώ».
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα