Έφτιαξαν δρόμους «ξεκοιλιάζοντας» τον Εύηνο

Έφτιαξαν δρόμους «ξεκοιλιάζοντας» τον Εύηνο

Κυρώσεις εναντίον της κοινοπραξίας που εκμεταλλεύεται τα αδρανή υλικά στον Εύηνο ποταμό, ετοιμάζεται να επιβάλλει το υπουργείο Περιβάλλοντος, ένα χρόνο μετά την αποκάλυψη ότι οι παράνομες αμμοληψίες έχουν αλλοιώσει την κοίτη του ποταμού και την έχουν μετατρέψει σε επιχείρηση «κοφτήριο».   

Έφτιαξαν δρόμους «ξεκοιλιάζοντας» τον Εύηνο
Κυρώσεις εναντίον της κοινοπραξίας που εκμεταλλεύεται τα αδρανή υλικά στον Εύηνο ποταμό, ετοιμάζεται να επιβάλλει το υπουργείο Περιβάλλοντος, ένα χρόνο μετά την αποκάλυψη ότι οι παράνομες αμμοληψίες έχουν αλλοιώσει την κοίτη του ποταμού και την έχουν μετατρέψει σε επιχείρηση «κοφτήριο».   
    
Στις αρχές του χρόνου, οι επιθεωρητές περιβάλλοντος με την συνδρομή του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη, είχαν καταφέρει να πιάσουν επ’ αυτοφόρω τους υπεύθυνους ενός κυκλώματος υπεργολάβων παράνομης εξόρυξης αδρανών υλικών, ελέγχοντας τα φορτηγά που χρησιμοποιούν, τα παραστατικά τους αλλά και τα σημεία που πραγματοποιούν τις εκτεταμένες εξορύξεις αμμοχάλικου.

Λίγους μήνες νωρίτερα, κάτοικοι του δήμου Χάλκειας εντός του οποίου βρίσκονται τα υπερδραστήρια εργοτάξια είχαν καταφέρει με απόφαση του Πρωτοδικείου Μεσολογγίου να σταματήσουν προσωρινά την εκμετάλλευση του ποταμού. Όμως στη συνέχεια το υπουργείο Υποδομών αλλά και η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας έδωσαν στην Euro Ionia (συγκροτείται από τις εταιρείες ΓΕΚ-Τέρνα, Dragados-Ferrovial) που κατασκευάζει τον αυτοκινητόδρομο Αντίρριο-Γιάννενα, κανονική άδεια εκμετάλλευσης σε 406 στρέμματα.

Με βάση την άδεια στη θέση  «Παραδείσι» στα όρια του Δήμου Χάλκειας, επιτρεπόταν η εξόρυξη 1.250.000 κυβικών μέτρων αμμοχάλικου, με ρυθμό 250.000 ανά έτος για πέντε χρόνια. Σύμφωνα όμως με το ΥΠΕΚΑ αλλά και τις καταγγελίες των Οικολόγων Πράσινων, η «πραγματικά διαμορφωμένη κατάσταση έχει καταστήσει την άδεια πρόσχημα για μια ληστρική εκμετάλλευση του ποταμού».
Έχει εκτιμηθεί ότι η έκταση που καταλαμβάνουν οι αμμοληψίες, συμπεριλαμβανομένων των καταπατημένων περιοχών από τα φορτηγά και τους εκσκαφείς ξεπερνά τα 6 χιλιόμετρα του ποταμού με μέσο πλάτος 1,5 χιλιομέτρου!

Κλείσιμο
Κατά πληροφορίες το ύψος του προστίμου που θα επιβληθεί στην κοινοπραξία θα ξεπεράσει τα 200.000 ευρώ ενώ οι έλεγχοι από το υπουργείο συνεχίζονται και για τα έργα της ίδιας κοινοπραξίας στο τμήμα Μεταμόρφωση-Σκάρφεια.

Θυμίζουμε ότι από τα αδρανή υλικά του Εύηνου είχε κατασκευαστεί η γέφυρα Ρίου Αντιρρίου καθώς και το φράγμα του Αγίου Δημητρίου το 2001, προκαλώντας σοβαρές επιπτώσεις στην ποσότητα της παροχής φερτών υλικών του ποταμού, πολύτιμων για την προστασία της λιμνοθάλασσας Μεσολογγίου Αιτωλικού που είναι περιοχή RAMSAR.

Στο υπουργείο υπάρχουν υπόνοιες ότι το κύκλωμα των υπεργολάβων που θησαύριζε σε βάρος των φυσικών πόρων, δεν προόριζε τα υλικά μόνο για τις ανάγκες εκτέλεσης μεγάλων δημοσίων έργων αλλά προμήθευε και μάντρες υλικών.

Σύμφωνα με την Εuro Ionia «η επιλογή των συνεργατών-υπεργολάβων γίνεται με αυστηρά κριτήρια. Υπεργολάβοι που εμπλέκονται σε παράνομες δραστηριότητες σαφώς και θα παύσουν αυτόματα να μας παρέχουν τις υπηρεσίες τους» δήλωναν προ μηνών στο www. protothema.gr πηγές της κοινοπραξίας, η οποία είχε αποδώσει την καταστροφή του ποταμού στις παράνομες αμμοχαλικοληψίες των τελευταίων δέκα ετών.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης