«Κάποτε αυτοκίνητα, τώρα πια ακίνητα»: Δύο μαθητές Γυμνασίου γράφουν για τα εγκαταλελειμμένα οχήματα στη Λυκόβρυση

«Κάποτε αυτοκίνητα, τώρα πια ακίνητα»: Δύο μαθητές Γυμνασίου γράφουν για τα εγκαταλελειμμένα οχήματα στη Λυκόβρυση

Ένα περιβαλλοντικό πρόβλημα, που συνηθίζουμε να προσπερνάμε - Οι λύσεις που προτείνουν οι μαθητές

cars_main_again
Των
Ευσταθία Παπαευσταθίου (μαθήτρια Α' Γυμνασίου, μέλος της περιβαλλοντικής ομάδας του Γυμνασίου Λυκόβρυσης)
Σωτήρη Σαμοϊλη (μαθητή Β' Γυμνασίου, μέλος της περιβαλλοντικής ομάδας του Γυμνασίου Λυκόβρυσης)

Κατά τη διάρκεια ενός σχολικού περιπάτου, σε μια διαδρομή μόλις 700 μέτρων κι ενώ είχαμε βάλει ως στόχο να βρούμε ένα περιβαλλοντικό πρόβλημα της περιοχής, το πρόβλημα βρήκε εμάς! Έξι εγκαταλελειμμένα αυτοκίνητα στον ίδιο δρόμο. Αποφασίσαμε λοιπόν να το ψάξουμε περισσότερο. Μείναμε έκπληκτοι όταν ο αντιδήμαρχος καθαριότητας του Δήμου Λυκόβρυσης-Πεύκης κος Τσελέντας μας αποκάλυψε τον μεγάλο αριθμό εγκαταλελειμμένων αυτοκινήτων που υπάρχουν στον Δήμο μας: ούτε 50 ούτε 100 , ούτε 200 αλλά 400!

Κάναμε περαιτέρω έρευνα ψάχνοντας το νόμο για τα παρατημένα αυτοκίνητα στους δρόμους. Εγκαταλελειμμένα αυτοκίνητα θεωρούνται όσα έχουν αφεθεί από τους ιδιοκτήτες τους με ή χωρίς πινακίδες κυκλοφορίας σε δημόσιους, δημοτικούς ή κοινοτικούς δρόμους πάνω από 30 ημέρες ή ακόμα και σε δημόσιους κοινόχρηστους χώρους πάνω από 90 ημέρες, τα οποία δεν μπορούν να λειτουργήσουν και αποτελούν κίνδυνο για το περιβάλλον. Αυτά τα αυτοκίνητα οφείλουν οι υπηρεσίες του Δήμου να τα απομακρύνουν, αφού πρώτα ειδοποιήσουν τους ιδιοκτήτες τους, επικολλώντας ένα ειδικό αυτοκόλλητο στο τζάμι τους και δίνοντας μία προθεσμία 45 ημερών.

Αν ο ιδιοκτήτης του εγκαταλελειμμένου αυτοκινήτου δεν ενδιαφερθεί να το μετακινήσει, υπάρχει μία συγκεκριμένη διαδικασία που ακολουθείται από τους Δήμους για τη συλλογή αυτών των οχημάτων. Όταν περάσουν 15 ημέρες ο Δήμος ενημερώνει τις Υπηρεσίες Ασφάλειας για να ερευνήσουν τυχόν κλοπή του και συμμετοχή του σε εγκληματικές πράξεις. Αν το αυτοκίνητο δεν αποσυρθεί από τον ιδιοκτήτη του σε 45 ημέρες από την επικόλληση του αυτοκόλλητου, περιέχεται στην κατοχή του Δήμου. Αυτό γίνεται στα αυτοκίνητα χωρίς πινακίδες. Για όσα έχουν πινακίδες, ο Δήμος εκτός από αυτά που αναφέρουμε παραπάνω είναι υποχρεωμένος να αναζητήσει την ταυτότητα του ιδιοκτήτη και να τον ενημερώσει. Αν δεν ενδιαφερθεί κανείς για το αυτοκίνητο ο Δήμος το παραδίδει για ανακύκλωση ως απόβλητο. Αν ο ιδιοκτήτης του το αναζητήσει, τότε είτε το παίρνει πίσω είτε συμφωνεί να ανακυκλωθεί.

Παρόλα όσα ξεκάθαρα αναφέρει ο νόμος τίποτα δεν εφαρμόζεται από πλευράς δήμων και ιδιοκτητών. Ο μεν Δήμος δεν εντοπίζει ή ακόμα κι αν εντοπίσει δεν επικολλά το ειδικό αυτοκόλλητο για άγνωστου λόγους. Οι δε ιδιοκτήτες παρατάνε τα αυτοκίνητα τους απρόθυμοι να τα αποσύρουν ή να τα ανακυκλώσουν, αδιαφορώντας για τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις τις οποίες μπορεί και να μην γνωρίζουν. Τα αίτια της απροθυμίας αυτής μπορεί να είναι διάφορα. Αρχικά υπάρχει περίπτωση να μην γνωρίζει ο ιδιοκτήτης τη νομοθεσία .Επίσης αρκετοί ιδιοκτήτες αδιαφορούν για τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις όπως και για τα αυτοκίνητά τους από τη στιγμή που δεν τα χρησιμοποιούν. Τέλος ορισμένοι άνθρωποι έχουν συναισθηματικά «δεθεί» με τα αυτοκίνητά τους και δεν θέλουν να τα αποσύρουν.

Κλείσιμο


Το γεγονός κάποιος να εγκαταλείψει το αυτοκίνητο του κάπου επιφέρει πολλές περιβαλλοντικές συνέπειες. Πρώτον ένα εγκαταλελειμμένο αυτοκίνητο αποτελεί μια πρώτης τάξεως εστία φωτιάς κι αυτό λόγω της βενζίνης που πιθανώς έχει απομείνει σε αυτό. Εκτός από αυτό είναι και εστία μόλυνσης από τα υγρά φρένων (από τα όποια 1 λίτρο μπορεί να μολύνει ένα υπόγειο ρέμα ), από φωλιές ζώων που πιθανώς υπάρχουν εκεί (τα όποια μολύνουν με τις ακαθαρσίες τους, το σημείο όπου υπάρχει) , επίσης επειδή ο καθαρισμός της περιοχής είναι δύσκολος. Επιπροσθέτως ένα εγκαταλειμμένο αυτοκίνητο περισσότερο συνεπάγεται με μια θέση στάθμευσης λιγότερη και αυτό σε μια πυκνοκατοικημένη περιοχή αποτελεί τεράστιο πρόβλημα (βλ. Περιστέρι, Βύρωνα, Κυψέλη).

Θεωρούμε ότι αυτό το πρόβλημα είναι αρκετά σοβαρό και πρέπει να αντιμετωπιστεί όσο πιο άμεσα γίνεται. Γι αυτό λοιπόν προτείνουμε τις παρακάτω λύσεις. Για αρχή πρέπει να εφαρμοστεί ο νόμος από όλους μας και να υπάρξουν πιο αυστηρές κυρώσεις σε όσους δεν τον τηρούν. Το να επιβαρύνονται οι ιδιοκτήτες με τσουχτερά πρόστιμα είναι μία δραστική λύση αλλά θα καταλάβουν τίποτα;

Μία άλλη λύση είναι ότι όταν ο ιδιοκτήτης πηγαίνει για να καταθέσει τις πινακίδες του, το κράτος να τον ρωτάει αν υπάρχει χώρος όπου το αυτοκίνητο μπορεί να φυλαχτεί, και αν όχι να πληρώνει κανονικά τα τέλη κυκλοφορίας και την ασφάλεια, ώσπου να βρεθεί μέρος να αφεθεί το όχημα. Επίσης απαραίτητο είναι να υπάρξει ενημέρωση για τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις του προβλήματος και για το χρηματικό αντίτιμο που δίνεται σε περίπτωση απόσυρσης. Βλέπετε; Λύσεις υπάρχουν αλλά απ’ ότι φαίνεται το κράτος δεν έχει καταλάβει την σοβαρότητα του προβλήματος.

Ελπίζουμε ότι στο μέλλον δεν θα υπάρχουν εγκαταλελειμμένα αυτοκίνητα, ως ένδειξη τόσο σεβασμού προς το περιβάλλον και τους συμπολίτες μας, όσο και πολιτισμού, ώστε όλοι να απολαμβάνουμε μία πιο καθαρή και όμορφη πόλη! Για να πραγματοποιηθεί αυτή η ελπίδα, χρειάζεται κυρίως να καλλιεργηθεί η οικολογική συνείδηση σε μικρούς και μεγάλους. Πιστεύουμε ότι όλοι μαζί μπορούμε να το καταφέρουμε!
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Δείτε Επίσης