Νέα ευρήματα: Ο αστεροειδής που εξαφάνισε τους δεινόσαυρους πυροδότησε κατακλυσμικές ηφαιστειακές εκρήξεις

Ο μεγάλος αστεροειδής που πιστεύεται ότι έπεσε στη Γη πριν από περίπου 66 εκατομμύρια χρόνια, με συνέπεια την εξαφάνιση των δεινοσαύρων, πιθανώς προκάλεσε σειρά κατακλυσμικών ηφαιστειακών εκρήξεων σε ξηρά και θάλασσα, οι οποίες ολοκλήρωσαν το καταστροφικό έργο της αρχικής πρόσκρουσης.

Το σενάριο αυτό ενισχύεται από νέες ενδείξεις που βρήκαν Aμερικανοί επιστήμονες στον βυθό του Ειρηνικού και του Ινδικού Ωκεανού.

Όταν ο διαμέτρου δέκα χιλιομέτρων αστεροειδής συνετρίβη στην περιοχή του σημερινού Γιουκατάν του Μεξικού, δημιουργώντας τον διασημότερο κρατήρια του κόσμου, τον Τσιξουλούμπ, οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις (πυρκαγιές, καυτοί άνεμοι, νέφη σωματιδίων που σκίασαν τον ουρανό, απότομη πτώση θερμοκρασίας, τρομεροί σεισμοί έως 100 φορές μεγαλύτεροι από τους σημερινούς κ.α.) δημιούργησαν μια κόλαση επί της γης.

Αλλά, σύμφωνα και με τη νέα μελέτη, φαίνεται πως υπήρχε ένα εξίσου τρομερό «υστερόγραφο»: μαζικές εκρήξεις ηφαιστείων που «ξέρασαν» τεράστιες ποσότητες τοξικών αερίων και σωματιδίων στον αέρα και στο νερό. Τα ηφαίστεια πιθανώς ενεργοποιήθηκαν από τα ισχυρά σεισμικά κύματα που εξαπλώθηκαν σε όλη τη Γη με επίκεντρο το σημείο της πρόσκρουσης.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον γεωφυσικό Τζόζεφ Μπερνς του Πανεπιστημίου της Μινεσότα, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό «Science Advances», πιστεύουν ότι εντόπισαν την «υπογραφή» αυτών των ηφαιστειακών εκρήξεων στις τεράστιες ποσότητες υποθαλάσσιας λάβας που βρήκαν. Η συνολική έκτασή της θα κάλυπτε τις ΗΠΑ σε βάθος εκατοντάδων μέτρων.

Όμως το «στρατόπεδο» των επιστημόνων που ποτέ δεν αποδέχθηκε το διπλό καταστροφολογικό σενάριο αστεροειδούς-ηφαιστείων, αλλά επιμένει ότι μόνο ο αστεροειδής ήταν αυτός που εξαφάνισε σχεδόν τα τρίτα τέταρτα όλων των μορφών ζωής από τον πλανήτη μας, επιμένει ότι και η νέα μελέτη δεν αποδεικνύει ότι η λάβα που βρέθηκε στον βυθό, όντως σχετίζεται με την πτώση εξ ουρανού.

«Η μελέτη μας δεν λέει ακριβώς ότι αυτή η ηφαιστειακή δραστηριότητα είναι που σκότωσε τους δεινόσαυρους» παραδέχθηκε ο Μπερνς και συνέχισε: «Όμως δείχνει ότι πιθανότατα συνέβαλε στην περιβαλλοντική κρίση που τους έπληξε».

Πηγή: ΑΠΕ - ΜΠΕ

Αστεροειδής η πύραυλος-βόμβα-βόμβες?

Αστεροειδής η πύραυλος ατομική-βόμβα-βόμβες? Οταν ανακαλύψουμε τον επόμενο πλανήτη που θα μας φιλοξενήσει μετά την καταστροφή του δικού μας και εκεί ζουν αντίστοιχοι δεινόσαυροι η άλλα παρόμοια άγρια πλάσματα, που δύσκολα θα συμβιώσουμε μαζί τους, τι θα κάνουμε με αυτά??? Τι φοβάται ο Στήβεν Χόκινγκ οτι μπορεί να συμβεί στην Γη εαν μας ανακαλύψει ενας εξωγηίνος ανεπτυγμένος πολιτισμός που έχει μολύνει τον πλανήτη του και ψάχνει για νεα Γη? Μήπως οτι έπαθαν οι Ινδιάνοι απο τον δυτικό πολιτισμό που τους καταπάτησε την Γη και σχεδόν κόντεψε να τους αφανίσει? Τι ακριβώς συνέβει στην Γη τότε και γιατί υπάρχουν τόσες διαφορετικές ανθρώπινες φυλές? Απο πόσα διαφορετικά μέρη του σύμπαντος μπορεί να ήρθαν εδώ αφου εξόντωσαν πρώτα τους άγριους κατοίκους του πλανήτη αυτού? Οι διαφορετικές γλώσσες οφείλονται στην γνωστή ιστορία της Βαβέλ η, η κάθε φυλή έφερε και την δική της γλώσσα απο εκεί που μπορεί να ήρθε?

Antarctic