Η INALAN προσέλκυσε 40 εκατ. ευρώ ξένων επενδύσεων στην Ελλάδα, τριπλασίασε το προσωπικό της σε ένα χρόνο και παρέχει δυνατότητα σύνδεσης γρήγορου internet σε πάνω από 600.000 νοικοκυριά - Κατά 44% αυξήθηκε ο κύκλος εργασιών της.
Ξαναταξιδεύει η "Καλυψώ" του Κουστώ
Ξαναταξιδεύει η "Καλυψώ" του Κουστώ
Το διάσημο σκάφος "Καλυψώ" του γάλλου εξερευνητή Ζακ Κουστώ, το οποίο
είχε περιπέσει σε αχρηστία εδώ και αρκετά χρόνια, ετοιμάζεται να
"αναγεννηθεί" και να αποκτήσει μια δεύτερη θαλάσσια ζωή ως περιοδεύουσα
εκπαιδευτική έκθεση, όπως αποφάσισε η Εταιρία Κουστώ, τιμώντας τα 100
χρόνια από τη γέννηση του διάσημου υποθαλάσσιου αναζητητή, ο οποίος
γεννήθηκε στις 11 Ιουνίου 1910 και πέθανε το 1997 σε ηλικία 87 ετών.
Το διάσημο σκάφος "Καλυψώ" του γάλλου εξερευνητή Ζακ Κουστώ, το οποίο είχε περιπέσει σε αχρηστία εδώ και αρκετά χρόνια, ετοιμάζεται να "αναγεννηθεί" και να αποκτήσει μια δεύτερη θαλάσσια ζωή ως περιοδεύουσα εκπαιδευτική έκθεση, όπως αποφάσισε η Εταιρία Κουστώ, τιμώντας τα 100 χρόνια από τη γέννηση του διάσημου υποθαλάσσιου αναζητητή, ο οποίος γεννήθηκε στις 11 Ιουνίου 1910 και πέθανε το 1997 σε ηλικία 87 ετών.
Το πλοίο αναμένεται να βγει στη θάλασσα και πάλι μέχρι τον Μάιο του 2011, όμως προηγουμένως πρέπει να εξασφαλίσει την αναγκαία χρηματοδότηση για την ολοκλήρωση της επισκευής του και στη συνέχεια για τις νέες αποστολές του.
Το μήκους 43 μέτρων σκάφος υπέστη σοβαρές ζημιές το 1996, όταν διεμβολίστηκε κατά λάθος από μια φορτηγίδα στο λιμάνι της Σιγκαπούρης και παρέμεινε βυθισμένο επί τρεις εβδομάδες, πριν ανασυρθεί και ρυμουλκηθεί πίσω στη Γαλλία. Την εποχή αυτή, βρίσκεται σε φάση επισκευών κάπου στη βορειοδυτική Βρετάνη, ώστε να καταστεί ξανά αξιόπλοο. Το πλοίο, που από το 1943 υπήρξε βρετανικό ναρκαλιευτικό, υπέστη μετά τον πόλεμο ανακατασκευή και λειτούργησε ως κινητό ωκεανογραφικό εργαστήριο από το 1950.
Το σκάφος αγοράστηκε από το πολεμικό ναυτικό της Βρετανίας από τον ιρλανδό εκατομμυριούχο και πρώην βουλευτή Τόμας Λόελ Γκίνες, ο οποίος πλήρωσε για την ανακατασκευή του σκάφους με βάση τις προδιαγραφές του Κουστώ και το νοίκιασε στον τελευταίο αντί του συμβολικού ποσού του ενός γαλλικού φράγκου τον χρόνο.
Η "Καλυψώ"-όπως μετονομάσθηκε- ήταν ένα από τα πρώτα σκάφη στον κόσμο που μελέτησε τα βάθη των ωκεανών, κάνοντας τον Κουστώ διάσημο μέσα από τηλεοπτικά ντοκιμαντέρ, κινηματογραφικές ταινίες, βιβλία, άρθρα στον Τύπο κ.α. Ο Κουστώ, σε συνεργασία με το γάλλο μηχανικό Εμίλ Κανιάν, είχαν αναπτύξει από το 1943 τη συσκευή αυτοκατάδυσης, που επέτρεψε στους δύτες να εφοδιάζονται με οξυγόνο και έτσι να μένουν κάτω από το νερό επί ώρες.
Η Εταιρία Κουστώ, για να γιορτάσει τα εκατοστά "γενέθλια" του ιδρυτή της, μεταξύ άλλων εκδηλώσεων που αρχίζουν αυτή την εβδομάδα, θα κάνει μια νέα αποστολή υποθαλάσσιας κινηματογράφησης στη Μεσόγειο, σε συνεργασία με την National Geographic Society, για να καταγράψει τις αλλαγές που έχουν συμβεί στο μεταξύ, από τη δεκαετία του ΄40, όταν ο Κουστώ γύρισε σε αυτήν ένα από τα πρώτα του φιλμ.
Το πλοίο αναμένεται να βγει στη θάλασσα και πάλι μέχρι τον Μάιο του 2011, όμως προηγουμένως πρέπει να εξασφαλίσει την αναγκαία χρηματοδότηση για την ολοκλήρωση της επισκευής του και στη συνέχεια για τις νέες αποστολές του.
Το μήκους 43 μέτρων σκάφος υπέστη σοβαρές ζημιές το 1996, όταν διεμβολίστηκε κατά λάθος από μια φορτηγίδα στο λιμάνι της Σιγκαπούρης και παρέμεινε βυθισμένο επί τρεις εβδομάδες, πριν ανασυρθεί και ρυμουλκηθεί πίσω στη Γαλλία. Την εποχή αυτή, βρίσκεται σε φάση επισκευών κάπου στη βορειοδυτική Βρετάνη, ώστε να καταστεί ξανά αξιόπλοο. Το πλοίο, που από το 1943 υπήρξε βρετανικό ναρκαλιευτικό, υπέστη μετά τον πόλεμο ανακατασκευή και λειτούργησε ως κινητό ωκεανογραφικό εργαστήριο από το 1950.
Το σκάφος αγοράστηκε από το πολεμικό ναυτικό της Βρετανίας από τον ιρλανδό εκατομμυριούχο και πρώην βουλευτή Τόμας Λόελ Γκίνες, ο οποίος πλήρωσε για την ανακατασκευή του σκάφους με βάση τις προδιαγραφές του Κουστώ και το νοίκιασε στον τελευταίο αντί του συμβολικού ποσού του ενός γαλλικού φράγκου τον χρόνο.
Η "Καλυψώ"-όπως μετονομάσθηκε- ήταν ένα από τα πρώτα σκάφη στον κόσμο που μελέτησε τα βάθη των ωκεανών, κάνοντας τον Κουστώ διάσημο μέσα από τηλεοπτικά ντοκιμαντέρ, κινηματογραφικές ταινίες, βιβλία, άρθρα στον Τύπο κ.α. Ο Κουστώ, σε συνεργασία με το γάλλο μηχανικό Εμίλ Κανιάν, είχαν αναπτύξει από το 1943 τη συσκευή αυτοκατάδυσης, που επέτρεψε στους δύτες να εφοδιάζονται με οξυγόνο και έτσι να μένουν κάτω από το νερό επί ώρες.
Η Εταιρία Κουστώ, για να γιορτάσει τα εκατοστά "γενέθλια" του ιδρυτή της, μεταξύ άλλων εκδηλώσεων που αρχίζουν αυτή την εβδομάδα, θα κάνει μια νέα αποστολή υποθαλάσσιας κινηματογράφησης στη Μεσόγειο, σε συνεργασία με την National Geographic Society, για να καταγράψει τις αλλαγές που έχουν συμβεί στο μεταξύ, από τη δεκαετία του ΄40, όταν ο Κουστώ γύρισε σε αυτήν ένα από τα πρώτα του φιλμ.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα