Η INALAN προσέλκυσε 40 εκατ. ευρώ ξένων επενδύσεων στην Ελλάδα, τριπλασίασε το προσωπικό της σε ένα χρόνο και παρέχει δυνατότητα σύνδεσης γρήγορου internet σε πάνω από 600.000 νοικοκυριά - Κατά 44% αυξήθηκε ο κύκλος εργασιών της.
Πιέζουν να αλλάξει η χάραξη στο Καϊάφα
Πιέζουν να αλλάξει η χάραξη στο Καϊάφα
Λύση για να προχωρήσουν ή να σταματήσουν τα έργα στον Καιάφα που συνδέονται με την κατασκευή του γιγαντιαίου οδικού άξονα Κόρινθος –Πάτρα αναζητούν στο υπουργείο Υποδομών, έξι μήνες μετά την προειδοποιητική επιστολή της ΕΕ που επιτάσσει για λόγους προστασίας του οικοσυστήματος αλλαγή της χάραξης του έργου.
Λύση για να προχωρήσουν ή να σταματήσουν τα έργα στον Καιάφα που συνδέονται με την κατασκευή του γιγαντιαίου οδικού άξονα Κόρινθος –Πάτρα αναζητούν στο υπουργείο Υποδομών, έξι μήνες μετά την προειδοποιητική επιστολή της ΕΕ που επιτάσσει για λόγους προστασίας του οικοσυστήματος αλλαγή της χάραξης του έργου.
Η υπόθεση είναι αρκετά σύνθετη τόσο λόγω της εμπλοκής της ΕΕ όσο και της αναστολής εργασιών που έχει δώσει το Συμβουλίου της Επικρατείας, μετά από προσφυγή τοπικών φορέων και έρχεται να προστεθεί στις δυσκολίες που αντιμετωπίζει το έργο κυρίως στο μέτωπο των διοδίων.
Μέχρι στιγμής το υπουργείο δεν έχει ανοίξει τα χαρτιά του αναφορικά με την διέλευση που θα επιλέξει αλλά φαίνεται να κλείνει προς την μηδενική λύση. Έτσι θα επιλυθεί μιας και καλής το θέμα και το υπουργείο θα αποφύγει τον εκτροχιασμό του προϋπολογισμού του έργου που δεν ευνοεί η παρούσα συγκυρία αλλά και την επαναδιαπραγμάτευση της σύμβασης.
Η μηδενική λύση προβλέπει ελάχιστες επεμβάσεις στην περιοχή του Καϊάφα, όπως βελτιώσεις του οδοστρώματος και διαπλατύνσεις με τα έργα να σταματούν στην περιοχή Καλό Νερό.
Ωστόσο οι τοπικοί φορείς αντιδρούν και επιμένουν στην αλλαγή της χάραξης, η οποία όμως ανεβάζει κατά περίπου 400 εκ. ευρώ το κόστος του έργου.
Στη λύση της ανατολικής χάραξης επέμεινε αντιπροσωπεία έξι βουλευτών του νομού Ηλείας (κ.κ. Κοντογιάννης, Τζαβάρας, Κουτσούκος, Κατρίνης, Δημητρουλόπουλος, Αντωνακόπουλος) ο Νομάρχης κ. Κωνσταντίνος Καφίρας και ο Πρόεδρος του Συλλόγου Προστασίας Ζαχάρως κ. Κωνσταντίνος Αγραπιδάς στη συνάντηση που είχαν την περασμένη εβδομάδα με τον υπουργό Υποδομών κ. Δημήτρη Ρέππα και τον υφυπουργό κ. Γιάννη Μαγκριώτη.
Υποστηρίζουν ότι το υπουργείο πρέπει να αλλάξει σχεδιασμό και αντιδρούν στην πρόταση της μηδενικής λύσης η οποία θεωρούν ότι θα αυξήσει την κυκλοφορία στην περιοχή του Καϊάφα και θα φέρει μεγαλύτερη υποβάθμιση στο περιβάλλον.
«Δεν πιστεύουμε ότι η μηδενική λύση λύνει το πρόβλημα καθώς ο παλιός δρόμος περνά μέσα από οικισμούς και από τον Καϊάφα. Ακόμη και να σταματήσουν τα έργα όλη η κίνηση του αυτοκινητοδρόμου θα πέσει πάνω στην περιοχή και αυτό θα δημιουργήσει κυκλοφοριακό κομφούζιο», δηλώνει ο κ. Αγραπιδάς.
Προσθέτει επίσης ότι με την αλλαγή της χάραξης το δημόσιο θα γλιτώσει από τις απαλλοτριώσεις 40 εκ. ευρώ καθώς τα έργα δεν γίνουν μέσα στον οικισμό.
Παρόμοια είναι και η άποψη του κ. Γιάννη Κουτσούκου βουλευτή του ΠΑΣΟΚ, ο οποίος πιστεύει ότι η υφιστάμενη χάραξη δεν προστατεύει το περιβάλλον και αντίκεινται και στην κόκκινη κάρτα που έχει βγάλει η Κομισιόν.
Το υπουργείο Υποδομών δεσμεύτηκε να μελετήσει την λύση που προτείνουν οι τοπικοί φορείς, η οποία όμως λόγω κόστους δε φαίνεται να συγκεντρώνει μεγάλες ελπίδες. Σκέψεις υπάρχουν ακόμη και να σταματήσουν τα έργα στον Πύργο όμως οριστικές αποφάσεις δεν έχουν ληφθεί.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα