ΤΕΕ: Βιοκλιματικά κτίρια και υβριδικά στη μάχη για το κλίμα

ΤΕΕ: Βιοκλιματικά κτίρια και υβριδικά στη μάχη για το κλίμα

Υβριδικά και  ηλεκτρικά οχήματα, εισαγωγή βιοκαυσίμων  χαμηλού άνθρακα, επέκταση του σιδηροδρόμου και δημιουργία κατοικίας γύρω από σταθμούς μέσων μαζικής μεταφοράς προτείνει, μεταξύ άλλων, το ΤΕΕ για την αντιμετώπιση του φαινομένου της κλιματικής αλλαγής.  

Τα ηλεκτρικά  αυτοκίνητα συνδράμουν στη μείωση εκπομπών και έχουν ενεργειακή απόδοση  της τάξης του 90%, σε σύγκριση με το 20%-30% των βενζινοκίνητω

ΤΕΕ: Βιοκλιματικά κτίρια και υβριδικά στη  μάχη για το κλίμα

Υβριδικά και  ηλεκτρικά οχήματα, εισαγωγή βιοκαυσίμων  χαμηλού άνθρακα, επέκταση του σιδηροδρόμου και δημιουργία κατοικίας γύρω από σταθμούς μέσων μαζικής μεταφοράς προτείνει, μεταξύ άλλων, το ΤΕΕ για την αντιμετώπιση του φαινομένου της κλιματικής αλλαγής.  

Τα ηλεκτρικά  αυτοκίνητα συνδράμουν στη μείωση εκπομπών και έχουν ενεργειακή απόδοση  της τάξης του 90%, σε σύγκριση με το 20%-30% των βενζινοκίνητων μηχανών και με το 30%-40% των κυψελών καυσίμου, των υβριδικών οχημάτων και των ντιζελοκίνητων μηχανών. 

Σημαντικές παρεμβάσεις  θα χρειαστεί να γίνουν και στον κτιριακό τομέα, ο οποίος ευθύνεται  για το 40% της κατανάλωσης ενέργειας. Ο επιστημονικός σύμβουλος του κράτους θεωρεί αναγκαία τη θέσπιση του ΚΕΝΑΚ, των Κέντρων Ελέγχου Ενεργειακής Αποδοτικότητας καθώς επίσης και τη στελέχωση του Σώματος Ενεργειακών Επιθεωρητών.  

Εμφαση θα πρέπει να δοθεί στη βιοκλιματική αρχιτεκτονική, αλλά και στο να αλλάξει η νοοτροπία και να προαχθεί ο σχεδιασμός του χώρου, του πράσινου και των κατάλληλων υλικών. 

Στον βιομηχανικό  τομέα μπορεί να επιτευχθεί εξοικονόμηση ενέργειας της τάξης του 25% μέσω της διαδικασίας βελτιστοποίησης  του συστήματος ψύξης, άντλησης, εξαερισμού και συμπιεσμένου αέρα που ήδη διατίθεται στην αγορά. Η εξοικονόμηση θερμότητας προέρχεται από τη μετάδοση των διαθέσιμων τεχνολογιών, όπως την εισαγωγή ενζύμων, ανάκτηση θερμότητας, μόνωση και επαρκή εξάτμιση.  

Αποκαλυπτικό είναι το στοιχείο που παραθέτει το ΤΕΕ σχετικά με τους ρύπους που εκπέμπουν τα απορρίμματα και ο αγροτικός τομέας.  

Υπολογίζεται  ότι οι τομείς αυτοί ευθύνονται για  την παραγωγή CH4. Πρόκειται για έναν υδρογονάνθρακα 21 φορές ισχυρότερο από το διοξείδιο του άνθρακα στο φαινόμενο του θερμοκηπίου. 

Περιορισμοί απαιτούνται  και στον τομέα της ναυτιλίας  και των αερομεταφορών. Σύμφωνα  με το ΤΕΕ, η αεροπορική βιομηχανία μπορεί να βελτιώσει την ενεργειακή απόδοση μέσω της χρήσης βελτιωμένων  μηχανών και τεχνολογίας. Επίσης, μέσω ανασχεδιασμένων αεροπορικών διαδρομών προκειμένου να μειωθούν οι μακρινές αποστάσεις και έτσι να μειωθούν και τα καύσιμα για τη μεταφορά των φορτίων. Η επιθυμητή λύση είναι η αντικατάσταση των κοντινών αεροπορικών διαδρομών με το σιδηροδρομικό δίκτυο υψηλής ταχύτητας.  

Σοβαρό θέμα παραμένει η ερημοποίηση, ένα  από τα σημαντικότερα προβλήματα που αντιμετωπίζει η περιοχή  της Μεσογείου. Εκτιμάται ότι  το 35% του ελλαδικού χώρου αντιμετωπίζει  υψηλό κίνδυνο ερημοποίησης.

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης