Και …οικολογικά ευαίσθητος τώρα ο Ελληνας!

Και …οικολογικά ευαίσθητος τώρα ο Ελληνας!

Νοιαζόμαστε για το περιβάλλον αλλά δεν το ξέρουμε! Την ώρα που η χώρα μας στενάζει από τα σκουπίδια, την ρύπανση ποταμών και λιμνών και η αύξηση των ρύπων δημιουργεί ένα εκρηκτικό κοκτέιλ στην ατμόσφαιρα, οι Έλληνες καταναλωτές εμφανίζονται από τους πιο οικολογικά ευαισθητοποιημένους!

Παρόλο που είναι συχνή η εικόνα στην καθημερινότητα με συμπολίτες μας να …αδειάζουν τασάκια αυτοκινήτων στους δρόμους και να πετούν

Και …οικολογικά ευαίσθητος τώρα ο Ελληνας!

Νοιαζόμαστε για το περιβάλλον αλλά δεν το ξέρουμε! Την ώρα που η χώρα μας στενάζει από τα σκουπίδια, την ρύπανση ποταμών και λιμνών και η αύξηση των ρύπων δημιουργεί ένα εκρηκτικό κοκτέιλ στην ατμόσφαιρα, οι Έλληνες καταναλωτές εμφανίζονται από τους πιο οικολογικά ευαισθητοποιημένους!

Παρόλο που είναι συχνή η εικόνα στην καθημερινότητα με συμπολίτες μας να …αδειάζουν τασάκια αυτοκινήτων στους δρόμους και να πετούν ο,τιδήποτε …οπουδήποτε τους βολεύει!

Κι όμως, η οικολογική ευαισθησία του Έλληνα αναδεικνύεται από έρευνα του Ευρωβαρόμετρου που δόθηκε χθες στη δημοσιότητα, σύμφωνα με την οποία 9 στους 10 Έλληνες αγοράζουν τα προϊόντα με βάση τις επιπτώσεις τους στο περιβάλλον!

Μπορεί η διαπίστωση να ακούγεται ως «ανέκδοτο» αλλά τα στοιχεία της έρευνας καταδεικνύουν ότι το 92% του πληθυσμού έχει οικολογική συνείδηση!

Αντίθετα οι Τσέχοι εμφανίζονται λιγότερο φιλοπεριβαλλοντικοί πολίτες καθώς μόνο το 62% των ερωτηθέντων υπολογίζει στις αγορές του αυτό το κριτήριο.

Το αποτύπωμα άνθρακα

Κλείσιμο

Τρία είναι κάποια από τα βασικά συμπεράσματα της έρευνας που αξίζει να αναφερθούν:

1) Ανοίγει ξανά η συζήτηση για την αναγραφή του αποτυπώματος άνθρακα πάνω σε ένα προϊόν. Με τη διαδικασία αυτή ο καταναλωτής θα γνωρίζει όταν αγοράζει ένα προϊόν για τις εκπομπές αερίων των θερμοκηπίου που προκαλεί στην ατμόσφαιρα από την στιγμή της παραγωγής του έως να γίνει απόβλητο. Η συντριπτική πλειονότητα των ευρωπαίων, περίπου το 72%, τάσσεται υπέρ της αναγραφής των σημάτων αποτυπώματος άνθρακα στο μέλλον. Οι Έλληνες είναι από τους  πλέον ένθερμους υποστηρικτές αυτής της ιδέα  με ποσοστό 90% υπέρ.

Μέχρι στιγμής δεν υπάρχει κάποιο αντίστοιχο σχέδιο στην Ευρώπη, αλλά στο Συμβούλιο Υπουργών περιβάλλοντος το Δεκέμβριο του 2008 οι υπουργοί κάλεσαν την Επιτροπή να ερευνήσει το θέμα της καθιέρωσης του συστήματος σημάτων αποτυπώματος του άνθρακα.

2) Οι καταναλωτές πιστεύουν ότι μερίδιο ευθύνης για την προβολή των οικολογικών προϊόντων στην αγορά έχουν οι αλυσίδες λιανικής και προτείνουν λύσεις που θα κάνουν πιο ελκυστικά αυτά τα προϊόντα στο μάτι των αγοραστών. Μία από αυτές είναι η δημιουργία ξεχωριστής γωνιάς μέσα στα καταστήματα η οποία θα έχει μόνο οικολογικά προϊόντα ενώ περίπου οι μισοί πιστεύουν ότι τα προϊόντα αυτά πρέπει να γίνουν πιο εμφανή μέσα στις αλυσίδες. Το ένα τρίτο (31%) των πολιτών  δηλώνει ότι ο καλύτερος τρόπος για να προωθήσουν οι επιχειρήσεις λιανικής πώλησης τα οικολογικά προϊόντα είναι να ενημερώνουν καλύτερα τους καταναλωτές.

3) Οι Ευρωπαίοι προτείνουν επίσης να μπουν υψηλότεροι φόροι στα προϊόντα που προκαλούν καταστροφές στο περιβάλλον και χαμηλότεροι φόροι στα φιλικά προς το περιβάλλον προϊόντα. Οι περισσότεροι Βρετανοί είναι υπέρ ενός τέτοιου μέτρου διπλής φορολογίας, εν αντιθέσει με τους Μαλτέζους που τάσσονται υπέρ του μέτρου σε ποσοστό 28%, μόνο όμως σε ότι αφορά τη μείωση των φόρων στα φιλικά προς το περιβάλλον προϊόντα.

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης