Αφανίστηκαν χιλιάδες φυτά γιατί δεν τα πότισαν!

Αφανίστηκαν χιλιάδες φυτά γιατί δεν τα πότισαν!

Μεγάλη περιβαλλοντική καταστροφή με τον μαρασμό εκατοντάδων χιλιάδων φυτών και δένδρων κατά μήκος της Εθνικής οδού Αθηνών - Λαμίας καταγγέλλουν οι γεωπόνοι πρασίνου, επιρρίπτοντας ευθύνες στο ΥΠΕΧΩΔΕ για την απουσία μηχανισμών ελέγχου και επίβλεψης των σχετικών έργων κατά μήκος του εθνικού δικτύου.

Οι γεωπόνοι μιλούν για οικολογική καταστροφή που αγγίζει το 70% του συνόλου των φυτών που είχαν φυτευτεί στο τμήμα Μεταμό

Αφανίστηκαν χιλιάδες φυτά γιατί δεν τα πότισαν!

Μεγάλη περιβαλλοντική καταστροφή με τον μαρασμό εκατοντάδων χιλιάδων φυτών και δένδρων κατά μήκος της Εθνικής οδού Αθηνών - Λαμίας καταγγέλλουν οι γεωπόνοι πρασίνου, επιρρίπτοντας ευθύνες στο ΥΠΕΧΩΔΕ για την απουσία μηχανισμών ελέγχου και επίβλεψης των σχετικών έργων κατά μήκος του εθνικού δικτύου.

Οι γεωπόνοι μιλούν για οικολογική καταστροφή που αγγίζει το 70% του συνόλου των φυτών που είχαν φυτευτεί στο τμήμα Μεταμόρφωση - Μαλακάσα και από το 90 χλμ. έως τον Aγιο Κωνσταντίνο πριν από 5 με 10 χρόνια. Η Πανελλήνια Ενωση Εργοληπτών Γεωπόνων Πρασίνου αποκαλύπτει ότι τα φυτά που βρίσκονταν κατά μήκος του συγκεκριμένου δρόμου έχουν πλέον ξεραθεί γιατί απλά κάποιοι… ξέχασαν ή αδιαφόρησαν να τα ποτίσουν.

«Εάν στο κομμάτι αυτό συμπεριληφθεί και το τμήμα από Μαλακάσα έως το 90 χλμ. που ουδέποτε φυτεύτηκε, τότε αναδεικνύεται η παγκόσμια μοναδικότητα σε 160 χλμ. οδικού δικτύου αυτοκινητόδρομου να μην υπάρχει ίχνος πρασίνου», τονίζει ο κ. Μιχάλης Στογιάννος, πρόεδρος της Ενωσης.

Οι «εθνικές ζαρτινιέρες» συντηρούνταν από την ΕΥΔΕΠΑΘΕ του υπουργείου και εν συνεχεία από το Ταμείο Εθνικής Οδοποιίας αλλά το τελευταίαο διάστημα αφέθηκαν στην τύχη τους αφού η έλλειψη νερού και φροντίδας είχε ως αποτέλεσμα την καταστροφή τους.

Υπολογίζεται ότι σε κάθε χιλιόμετρο της κεντρικής νησίδας του εθνικού δικτύου υπήρχαν 2.000 φυτά (αγριελιές, πυκροδάφνες, θάμνοι κ.ά.) που αν αναλογιστούμε το μήκος του δρόμου που καλύπτει το επίμαχο τμήμα του ΠΑΘΕ γίνεται αντιληπτό το μέγεθος της καταστροφής. «Ο αφανισμός των φυτών ισοδυναμεί -αριθμητικά- με την περιβαλλοντική καταστροφή που θα προκαλούσε μια πυρκαγιά που θα έκαιγε 10.000 στρέμματα δάσους», υποστηρίζει ο επικεφαλής της Πανελλήνιας Ενωσης Γεωπόνων Πρασίνου και κατηγορεί το ΥΠΕΧΩΔΕ ότι αντιλαμβάνεται το πράσινο ως ντεκόρ και όχι ως ελεύθερους χώρους για ρύθμιση των περιβαλλοντικών συνθηκών.

Ο συγκεκριμένος αυτοκινητόδρομος έχει πλέον περάσει σε ιδιώτες, αναφέρει ο κ. Στογιάννος αλλά εκφράζει τη δυσπιστία του για την ευαισθησία που θα επιδείξουν στο περιβάλλον, που, όπως υπογραμμίζει, την κύρια ευθύνη έχει το υπουργείο που οφείλει να το περιφρουρεί και να το προστατεύει.

Κλείσιμο

«Το τελευταίο διάστημα γίνεται μια προσπάθεια να ποτιστούν κάποια από τα εναπομείναντα φυτά που όμως έχουν χάσει την περιβαλλοντική τους αξία. Μην ξεχνάμε ότι άλλη συνεισφορά έχει στο περιβάλλον ένα φυτό 5 έως 10 ετών και άλλη ένα φυτό ενός έτους», παρατηρεί και προσθέτει ότι «η λογική του υπουργείου είναι να στρώνει τσιμέντο, αδιαφορώντας για τους χώρους πρασίνου που πρέπει να συνοδεύουν τις κατασκευαστικές εργασίες ενός δρόμου».   

Η ένωση γεωπόνων ζητά από τον υπουργό ΠΕΧΩΔΕ κ. Γιώργο Σουφλιά τον καταλογισμό της ευθύνης και δαπάνης για την περιβαλλοντική καταστροφή που έγινε, τη σύσταση Διεύθυνσης Πρασίνου μέσα στο ΥΠΕΧΩΔΕ που να στελεχώνεται με γεωπόνους και τη διάθεση σοβαρών πιστώσεων για πράσινο.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης