Το fēnix 8 της Garmin είναι το απόλυτο εργαλείο που θα σε βοηθήσει να ανταπεξέλθεις στην πολυάσχολη και απαιτητική καθημερινότητά σου.
Έρχονται οι “ράμπο” της Τίνας
Έρχονται οι “ράμπο” της Τίνας
Έγκριση περιβαλλοντικούς όρων μεταξύ 7 και 12 μηνών υπόσχεται το υπουργείο
UPD:
4
ΣΧΟΛΙΑ
Αυστηρούς ελέγχους όχι μόνο πριν αλλά και μετά την υλοποίηση των θεμελίων μιας επένδυσης σχεδιάζει η υπουργός Περιβάλλοντος κυρία Τίνα Μπιρμπίλη, στο πλαίσιο της νέας νομοθετικής ρύθμισης για την περιβαλλοντική αδειοδότηση που ετοιμάζεται να φέρει στη Βουλή έως τον Μάιο.
Σύμφωνα με την κυρία Μπιρμπίλη, έως σήμερα κανείς φορέας δεν ελέγχει αν εφαρμόζονται οι περιβαλλοντικοί όροι, οι οποίοι έχουν εγκριθεί από το υπουργείο ή την αρμόδια νομαρχία για μια επένδυση και προαναγγέλλει αυστηριοποίηση του πλαισίου είτε μέσω των επιθεωρητών Περιβάλλοντος ή κάποιου νέου Σώματος.
Το κακό είναι ότι πολλές επιχειρήσεις εμφανίζονται συνεπείς απέναντι στον νόμο σε σχέση με τις άδειες που έχουν, αλλά λίγες είναι εκείνες που υιοθετούν τους κανόνες και τους όρους με τους οποίους έχουν λάβει τις σχετικές εγκρίσεις.
Για τo επικείμενο νομοθέτημα, η υπουργός ΠΕΚΑ έχει ήδη δεχτεί τα πυρά από συναδέλφους της υπουργούς, οι οποίοι θεωρούν ότι κωλυσιεργεί στη θεσμοθέτησή του, σε μια περίοδο όπου ο τόπος χρειάζεται μεγαλύτερη ευελιξία στον τομέα της ανάπτυξης και της εγκατάστασης νέων επενδύσεων.
Το υπουργείο, παρά τις πιέσεις που υπάρχουν από την κυβέρνηση αλλά και από την τρόικα για την απλοποίηση της περιβαλλοντικής αδειοδότησης, έχει ζητήσει παράταση έως τον Μάιο για να παρουσιάσει το τελικό σχέδιο.
Το θέμα «τρέχει» για λογαριασμό του υπουργείου ο ειδικός γραμματέας Υδάτων κ. Ανδρέας Ανδρεαδάκης, ο οποίος πρόσφατα δήλωνε πολύ αισιόδοξος για τον περιορισμό του χρόνου που θα απαιτείται στο μέλλον για να εγκριθεί μια Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων. Κατά τις εκτιμήσεις, με το νέο πλαίσιο που θα χρειάζεται λιγότερες υπογραφές και πάταξη της γραφειοκρατίας στη διαδικασία αδειοδότησης, υπολογίζεται ότι μια μελέτη μπορεί να εγκριθεί σε διάστημα επτά μηνών, από δύο έως και τρία χρόνια που απαιτείται σε ορισμένες περιπτώσεις σήμερα.
Σύμφωνα με την κυρία Μπιρμπίλη, έως σήμερα κανείς φορέας δεν ελέγχει αν εφαρμόζονται οι περιβαλλοντικοί όροι, οι οποίοι έχουν εγκριθεί από το υπουργείο ή την αρμόδια νομαρχία για μια επένδυση και προαναγγέλλει αυστηριοποίηση του πλαισίου είτε μέσω των επιθεωρητών Περιβάλλοντος ή κάποιου νέου Σώματος.
Το κακό είναι ότι πολλές επιχειρήσεις εμφανίζονται συνεπείς απέναντι στον νόμο σε σχέση με τις άδειες που έχουν, αλλά λίγες είναι εκείνες που υιοθετούν τους κανόνες και τους όρους με τους οποίους έχουν λάβει τις σχετικές εγκρίσεις.
Για τo επικείμενο νομοθέτημα, η υπουργός ΠΕΚΑ έχει ήδη δεχτεί τα πυρά από συναδέλφους της υπουργούς, οι οποίοι θεωρούν ότι κωλυσιεργεί στη θεσμοθέτησή του, σε μια περίοδο όπου ο τόπος χρειάζεται μεγαλύτερη ευελιξία στον τομέα της ανάπτυξης και της εγκατάστασης νέων επενδύσεων.
Το υπουργείο, παρά τις πιέσεις που υπάρχουν από την κυβέρνηση αλλά και από την τρόικα για την απλοποίηση της περιβαλλοντικής αδειοδότησης, έχει ζητήσει παράταση έως τον Μάιο για να παρουσιάσει το τελικό σχέδιο.
Το θέμα «τρέχει» για λογαριασμό του υπουργείου ο ειδικός γραμματέας Υδάτων κ. Ανδρέας Ανδρεαδάκης, ο οποίος πρόσφατα δήλωνε πολύ αισιόδοξος για τον περιορισμό του χρόνου που θα απαιτείται στο μέλλον για να εγκριθεί μια Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων. Κατά τις εκτιμήσεις, με το νέο πλαίσιο που θα χρειάζεται λιγότερες υπογραφές και πάταξη της γραφειοκρατίας στη διαδικασία αδειοδότησης, υπολογίζεται ότι μια μελέτη μπορεί να εγκριθεί σε διάστημα επτά μηνών, από δύο έως και τρία χρόνια που απαιτείται σε ορισμένες περιπτώσεις σήμερα.
Η κυρία Μπιρμπίλη θεωρεί ότι εύλογο διάστημα πρέπει να είναι ο ένας χρόνος και αποκλείει κάθε διάχυση των αρμοδιοτήτων περιβαλλοντικής έγκρισης σε επιμελητήρια που προωθούσε ο υπουργός Περιφερειακής Ανάπτυξης κ. Μιχάλης Χρυσοχοΐδης.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η νέα ρύθμιση θα βάζει τάξη και στα προβλήματα που έχουν ανακύψει με τα συνοδά έργα μεγάλων επενδύσεων και αυτοκινητοδρόμων, καταργώντας έγγραφο των αρμόδιων υπηρεσιών του υπουργείου που προέβλεπε ότι για τα έργα αυτά δεν απαιτούνταν περιβαλλοντική έγκριση αλλά εγκρίνονταν με διάτρητα τεχνικά δελτία.
Στόχος του υπουργείου είναι η μείωση του μέσου χρόνου περιβαλλοντικής αδειοδότησης, με στόχο την προσέγγιση του αντίστοιχου των κρατών-μελών της Ε.Ε., η μείωση του φόρτου των υπηρεσιών περιβαλλοντικής αδειοδότησης κατά 50%, αλλά και η επιτάχυνση των διαδικασιών γνωμοδότησης με παράλληλη μείωση του αριθμού των απαιτούμενων υπογραφών για την έκδοση της Εγκρισης Περιβαλλοντικών Ορων (ΕΠΟ).
Σύμφωνα με πληροφορίες, η νέα ρύθμιση θα βάζει τάξη και στα προβλήματα που έχουν ανακύψει με τα συνοδά έργα μεγάλων επενδύσεων και αυτοκινητοδρόμων, καταργώντας έγγραφο των αρμόδιων υπηρεσιών του υπουργείου που προέβλεπε ότι για τα έργα αυτά δεν απαιτούνταν περιβαλλοντική έγκριση αλλά εγκρίνονταν με διάτρητα τεχνικά δελτία.
Στόχος του υπουργείου είναι η μείωση του μέσου χρόνου περιβαλλοντικής αδειοδότησης, με στόχο την προσέγγιση του αντίστοιχου των κρατών-μελών της Ε.Ε., η μείωση του φόρτου των υπηρεσιών περιβαλλοντικής αδειοδότησης κατά 50%, αλλά και η επιτάχυνση των διαδικασιών γνωμοδότησης με παράλληλη μείωση του αριθμού των απαιτούμενων υπογραφών για την έκδοση της Εγκρισης Περιβαλλοντικών Ορων (ΕΠΟ).
UPD:
4
ΣΧΟΛΙΑ
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα