Έρευνα: Οκταπλασιάστηκαν οι online πελάτες των σούπερ μάρκετ

Έρευνα: Οκταπλασιάστηκαν οι online πελάτες των σούπερ μάρκετ

Το διαδικτυακό εμπόριο εμφανίζεται να έχει διπλασιαστεί συνολικά στην πρώτη μεγάλη έρευνα που πραγματοποίησε το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου (ELTRUN) του Οικονομικού Πανεπιστήμιο Αθηνών και το Ινστιτούτο Ερευνών Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ).

Έρευνα: Οκταπλασιάστηκαν οι online πελάτες των σούπερ μάρκετ
Την εκρηκτική άνοδο του ηλεκτρονικού εμπορίου στη χώρα μας λόγω της υγειονομικής κρίσης καταγραφεί έρευνα του ΙΕΛΚΑ (Ινστιτούτο Ερευνών Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών) και του Εργαστηρίου Ηλεκτρονικού Εμπορίου (ELTRUN) του Οικονομικού Πανεπιστήμιο Αθηνών.

Σύμφωνα με αυτή σχεδόν ένας στους δύο καταναλωτές έχει υποβάλλει online παραγγελία σε κατάστημα. Εντυπωσιακή μάλιστα είναι η αύξηση στο κομμάτι των Σούπερ Μάρκετ αφού οι πελάτες εμφανίζονται να έχουν οκταπλασιαστει!

Την επιστημονική επιμέλεια της έρευνας είχαν ο Καθηγητής Γεώργιος Δουκίδης (Διευθυντής του Εργαστηρίου ELTRUN) και ο Δρ Λευτέρης Κιοσές (Γενικός Διευθυντής του ΙΕΛΚΑ) και τα αποτελέσματα της βασίζονται σε μια κυλιόμενη εβδομαδιαία (25-27 Μαρτίου και 1-3 Απριλίου) online έρευνα που συμμετέχουν 1000 καταναλωτές πανελλαδικά.


Πιο αναλυτικά:


Σε σχέση με πέρυσι έχει διπλασιαστεί η τάση αγορών από ηλεκτρονικά καταστήματα γενικά (από το 21% του πληθυσμού που είχε κάνει τουλάχιστον μία διαδικτυακή αγορά το τελευταίο δεκαήμερο το 2019) σε 44% την πρώτη εβδομάδα του Απριλίου 2020 και στην ηλεκτρονική υπηρεσία παράδοσης έτοιμου φαγητού (από 13% στο 25%). Το παραπάνω επιβεβαιώνεται από την πρόσφατη ανακοίνωση του Skroutz, που με 4400 ηλεκτρονικά καταστήματα που φιλοξενεί και τα 10 εκ. προϊόντα τους, κατέγραψε αύξηση των online αγορών κατά 41%.


Έρευνα: Οκταπλασιάστηκαν οι online πελάτες των σούπερ μάρκετ






Ειδικά στις παραγγελίες από ηλεκτρονικό σουπερμάρκετ η αύξηση των καταναλωτών είναι οκταπλάσια, αφού 8% του πληθυσμού έχει παραγγείλει online τις τελευταίες δέκα ημέρες σε σχέση με κάτω του 1% που ήταν το 2019. Επίσης καταγράφεται μια βαθμιαία αύξηση τις τελευταίες εβδομάδες λόγω της εξοικείωσης των καταναλωτών με την χρήση online υπηρεσιών και στην σταδιακή εμπιστοσύνη των Ελλήνων για αγορές από απόσταση.


Η έκτακτη κατάσταση εγκλεισμού των πολιτών στο σπίτι αναμένεται να παγιώσει κάποιες συμπεριφορές, αφού το 50% των καταναλωτών αναφέρει ότι θα συνεχίσει τις νέες συνήθειες του και όταν ξεπεραστεί η κρίση. Πέρα από την νέες ψηφιακές συμπεριφορές έχουν αυξηθεί επίσης κατακόρυφα και οι αγορές τροφίμων από απόσταση, αφού το 10% των πολιτών έχει παραγγείλει τηλεφωνικά από συνοικιακό κρεοπωλείο/οπωροπωλείο και το 5% αντίστοιχα από κοντινό/συνοικιακό κατάστημα σούπερ-μάρκετ.


Παρά τις σημαντικές αυξητικές τάσεις των online αγορών, η πλειοψηφία των καταναλωτών που έχουν αξιοποιήσει το ηλεκτρονικό εμπόριο τις τελευταίες δέκα ημέρες φαίνεται να είναι γενικά ικανοποιημένοι από τα ηλεκτρονικά καταστήματα (66%) και το online fast food delivery (65%), μία από τις κορυφαίες προϊοντικές κατηγορίες που αγοράζουν ψηφιακά οι Έλληνες. Τα υψηλά αυτά ποσοστά σχετίζονται με την πολυετή εμπειρία που έχουν οι πάνω από 8000 Ελληνικές εταιρίες που αξιοποιούν ψηφιακά κανάλια πώλησης, η υψηλή αξιοπιστία τους σε μία χώρα με χαμηλές υποδομές και δύσκολη γεωγραφία για την παράδοση προϊόντων και οι γενικά υψηλές απαιτήσεις των Ελλήνων on-line καταναλωτών. Παρά το ότι μόνο 35% των online καταναλωτών απαντά ότι είναι ικανοποιημένοι από την συνολική υπηρεσία των online σούπερ-μάρκετ, το ποσοστό θεωρείτε ικανοποιητικό λόγω της πρόσφατης εμπειρίας του online αυτού κλάδου και της πολύ υψηλής ζήτησης.


Έρευνα: Οκταπλασιάστηκαν οι online πελάτες των σούπερ μάρκετ
Κλείσιμο



Όπως φαίνεται στο παρακάτω σχήμα ο χαμηλός βαθμός ικανοποίησης απορρέει κυρίως από τους χρόνους παράδοσης. Μόλις 1 στους 5 online καταναλωτές αξιολογούν θετικά τον χρόνο παράδοσης των προϊόντων και 1 στους 3 την διαθεσιμότητα των προϊόντων. Αυτό μπορεί να εξηγηθεί κάτω από τις παρούσες συνθήκες δεκαπλασιασμού των online παραγγελιών το τελευταίο διάστημα. Βέβαια αρκετά θετικά αξιολογούνται άλλοι σημαντικοί παράγοντες όπως οι τρόποι πληρωμής (68%), το προσεγμένο προσωπικό παράδοσης (49%), το σωστό πακετάρισμα των προϊόντων (47%), η ποικιλία προϊόντων (45%), η καθαριότητα και σωστή φύλαξη των φρέσκων προϊόντων (44%). Με βάση την πρόσφατη συσσωρευμένη τεχνογνωσία και τις έξυπνες επενδύσεις των ηλεκτρονικών σούπερ-μάρκετ για αύξηση της παραγωγικότητας αναμένεται μελλοντικά η καλυτέρευση αυτών των ποσοστών.


Έρευνα: Οκταπλασιάστηκαν οι online πελάτες των σούπερ μάρκετ
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης