Ανοίγουν τις προσφορές, ψάχνουν 1 δισ. για τον ΟΛΠ
Το 1 δισεκατομμύριο ευρώ θεωρείται, με βάση και την εμπειρία από ανάλογες διεθνείς διαδικασίες, ως ένα πιθανό ύψος στο οποίο μπορεί να φτάσει το προσφερόμενο τίμημα για την ιδιωτικοποίηση του Σ.ΕΜΠΟ. στο λιμάνι του Πειραιά.
Μελέτη, βεβαίως, που έχει στα χέρια της η διοίκηση του λιμανιού δείχνει ότι η τρέχουσα αξία όλου του ΟΛΠ φτάνει στα 2,2 δισ. ευρώ, δηλαδή περίπου 4 φορές πιο πάνω από τη
Το 1 δισεκατομμύριο ευρώ θεωρείται, με βάση και την εμπειρία από ανάλογες διεθνείς διαδικασίες, ως ένα πιθανό ύψος στο οποίο μπορεί να φτάσει το προσφερόμενο τίμημα για την ιδιωτικοποίηση του Σ.ΕΜΠΟ. στο λιμάνι του Πειραιά.
Μελέτη, βεβαίως, που έχει στα χέρια της η διοίκηση του λιμανιού δείχνει ότι η τρέχουσα αξία όλου του ΟΛΠ φτάνει στα 2,2 δισ. ευρώ, δηλαδή περίπου 4 φορές πιο πάνω από την χρηματιστηριακή του αξία!
Για τον Σ. ΕΜΠΟ, πάντως, όλα θα φανούν σήμερα καθώς, εν μέσω της παγκόσμιας ναυτιλιακής έκθεσης των «Ποσειδωνίων», ανοίγουν οι φάκελοι με τις τεχνικές και οικονομικές προσφορές.
Ακολούθως το Δ.Σ. της ΟΛΠ Α.Ε. θα ενημερωθεί, θα συνεδριάσει και θα ανακηρύξει τον ανάδοχο, κάτι που αναμένεται να γίνει μέχρι τον Ιούλιο.
Το τελευταίο στάδιο της διαδικασίας προβλέπει διαπραγματεύσεις μεταξύ ΟΛΠ και αναδόχου, προκειμένου μέχρι το τέλος του 2008 να πέσουν οι υπογραφές για τη σύμβαση παραχώρησης.
Και όλα αυτά εν μέσω των συνεχιζόμενων κινητοποιήσεων των εργαζομένων.
Μονομάχοι για τον Πειραιά είναι η Cosco με τη Hutschison που έχουν ανοίξει μέτωπο και στην ΟΛΘ Α.Ε. Εκεί ο τρόπος και το παρασκήνιο που κατατέθηκαν οι ενστάσεις την περασμένη Παρασκευή δείχνει το κλίμα που έχει δημιουργηθεί.
Πιο συγκεκριμένα, η Dubai Ports κατέθεσε ένσταση κατά της Hutschison ενώ η Hutschison αντεπιτέθηκε και κατέθεσε ένσταση κατά της Dubai αλλά και της Cosco. Οι ενστάσεις αφορούν στα δικαιολογητικά που έχουν καταθέσει οι εταιρείες.
Οπως έδειξε όμως και η εμπειρία στην ΟΛΠ Α.Ε., οι ενστάσεις δύσκολα θα έχουν τύχη.
Υπήρχε συμφωνία που έσπασε;
Oι ενστάσεις κοινοποιήθηκαν στις εταιρείες χθες.
Το παρασκήνιο όμως έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Σύμφωνα με πληροφορίες, την περασμένη Πέμπτη οι τρεις εταιρείες φέρεται ότι είχαν συμφωνήσει να μην καταθέσουν ενστάσεις.
Ομως το μεσημέρι της Παρασκευής, 20 λεπτά πριν λήξει η προθεσμία υποβολής ενστάσεων, εμφανίστηκε η Dubai και κατέθεσε τη δική της ένσταση κατά της Hutschison.
Ομως σε παρακείμενη καφετέρια είχαν στήσει… το δικό τους ορμητήριο παρατηρητές της Hutschison. Μόλις είδαν τους εκπροσώπους της Dubai να αποχωρούν, πήγαν και κατέθεσαν και εκείνοι τις ενστάσεις τους.
Η επιχείρηση «λιμάνια» στην Ανατολική Μεσόγειο
Οι διεθνείς λιμένες αλλάζουν πρόσωπο και προσαρμόζονται σε νέα δεδομένα. Στο διεθνές αυτό περιβάλλον τα ελληνικά λιμάνια μπορούν να αποτελέσουν σημαντικούς κόμβους, οι οποίοι θα καθορίσουν σε πολύ μεγάλο βαθμό την εξέλιξη των πραγμάτων στην ευρύτερη περιοχή.
Το λιμάνι του Πειραιά, το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας και ένα από τα μεγαλύτερα της Μεσογείου, αποτελεί κομβικό σημείο επικοινωνίας της νησιωτικής Ελλάδας με την ελληνική και ευρωπαϊκή ενδοχώρα και διεθνές κέντρο διαμετακομιστικού εμπορίου στην Ανατολική Μεσόγειο.
Ο εντεινόμενος λιμενικός ανταγωνισμός στη Μεσόγειο με στόχο την εξασφάλιση μεριδίου της ραγδαίας αύξησης των εμπορευματικών ροών εξ Ανατολών (Κίνα, Ιαπωνία, Κορέα, Ινδία κ.λπ.) προς Νότια Ευρώπη και τις αναδυόμενες αγορές της Αν. Ευρώπης και της Μαύρης Θάλασσας, επιβάλλει ταχύτατη ανάπτυξη υποδομών και βελτίωση της παραγωγικότητας, της αποδοτικότητας και της ποιότητας των παρεχομένων λιμενικών υπηρεσιών, προκειμένου το λιμάνι του Πειραιά να διατηρήσει και να επεκτείνει την κυρίαρχη θέση του, ως κομβικό λιμάνι και κύρια πύλη της Ευρωπαϊκής Ενωσης στη ΝΑ Μεσόγειο.
Μόνο με τον τρόπο αυτό θα αξιοποιηθεί η ήδη θεμελιωμένη παρουσία του Λιμένος Πειραιώς στην εγχώρια και ευρωπαϊκή διακίνηση εμπορικού φορτίου και παράλληλα θα αναδειχθεί η σημασία και το κύρος του εμπορικού τμήματος του λιμανιού για την ανάπτυξη των θαλάσσιων εμπορικών οδών στο σύγχρονο διεθνές οικονομικό περιβάλλον.
Αντίστοιχα ο λιμένας της Θεσσαλονίκης διαθέτει μοναδική θέση σε σχέση με τις αγορές των Βαλκανίων και της ευρύτερης περιοχής της Ανατολικής Μεσογείου, του Αιγαίου και της Μαύρης Θάλασσας.
Η αναδιοργάνωση των οικονομιών των χωρών της Νοτιοανατολικής Ευρώπης προσφέρει μια σημαντική ευκαιρία για την ταχεία ανάπτυξη του λιμένα της Θεσσαλονίκης σε σημαντικό περιφερειακό λιμένα – πύλη για τις αγορές αυτές, στον οποίο το μεγαλύτερο μερίδιο θα κατέχει η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων διαμετακόμισης (in transit).
Η περιοχή περιλαμβάνει μία από τις πιο δυναμικά αναπτυσσόμενες αγορές λιμενικών υπηρεσιών του κόσμου, δεδομένου ότι η οργανική βασική ανάπτυξη των περιφερειακών οικονομιών έχει ως αποτέλεσμα τη σταθερή αύξηση της διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων σε συνάρτηση με την οικονομική ανάπτυξη.
Το μερίδιο των ελληνικών λιμανιών στην παραπάνω αγορά είναι σημαντικό, αλλά, προκειμένου να παραμείνει σημαντικό και να αυξηθεί απαιτείται η προσαρμογή του λιμενικού συστήματος στις διεθνείς προδιαγραφές και τις σύγχρονες ανάγκες του εμπορίου και των μεταφορών, που καθιστούν αναγκαία την εισαγωγή κεφαλαίου και τεχνογνωσίας του ιδιωτικού τομέα. Η παραχώρηση σταθμών εμπορευματοκιβωτίων αποτελεί μέρος αυτής της διαδικασίας.Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr