1,2 δις. ευρώ για τη νέα Αττική Οδό
Υπόγειες σε ποσοστό 90% θα είναι οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού, μετά τη θύελλα αντιδράσεων που συνάντησε το έργο από τους δήμους των νοτίων προαστίων, διαφοροποιώντας πλήρως την χάραξη του νέου αυτοκινητοδρόμου. Το έργο συνολικού κόστους 1,2 δις. ευρώ προβλέπεται να προκηρυχθεί μέσα στο 2008, με νέο διαγωνισμό καθώς το ΥΠΕΧΩΔΕ αποφάσισε να ακυρώσει την προεπιλογή που είχε γίνει τα προηγούμενα χρόνια, λόγω των αλλαγών που έχουν επέλθει στην σύνθεση των κοινοπραξιών.
Πρόκειται για ένα μ
Υπόγειες σε ποσοστό 90% θα είναι οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού, μετά τη θύελλα αντιδράσεων που συνάντησε το έργο από τους δήμους των νοτίων προαστίων, διαφοροποιώντας πλήρως την χάραξη του νέου αυτοκινητοδρόμου. Το έργο συνολικού κόστους 1,2 δις. ευρώ προβλέπεται να προκηρυχθεί μέσα στο 2008, με νέο διαγωνισμό καθώς το ΥΠΕΧΩΔΕ αποφάσισε να ακυρώσει την προεπιλογή που είχε γίνει τα προηγούμενα χρόνια, λόγω των αλλαγών που έχουν επέλθει στην σύνθεση των κοινοπραξιών.
Πρόκειται για ένα μεγάλο έργο, στα πρότυπα της «παλαιάς» Αττικής Οδού το οποίο θα έχει συνολικό μήκος 55 χιλιόμετρα και θα συμπληρωθεί με νέες οδικές παρεμβάσεις, οι οποίες θα κατασκευαστούν ως δημόσια έργα.
Στόχος του υπουργείου είναι η δημιουργία ενός ολοκληρωμένου συγκοινωνιακού σχεδιασμού, ο οποίος θα αναβαθμίσει το αστικό δίκτυο αυτοκινητοδρόμων και θα διοχετεύσει την κυκλοφορία έξω από τον αστικό ιστό.
Η νέα Αττική Οδός θα προκηρυχθεί με την μέθοδο της σύμβασης παραχώρησης (την κατασκευή και λειτουργία της θα αναλάβει ιδιώτης) με στόχο να έχει αναδειχθεί ο ανάδοχος σε ένα χρόνο από σήμερα. Ωστόσο τα καλά νέα για τους οδηγούς δεν είναι και τόσο καλά…Υπολογίζεται ότι με την ολοκλήρωση του έργου, οι χρήστες που θα κινούνται στο νέο αυτοκινητόδρομο θα χρειαστεί να πληρώνουν διπλά διόδια, τα οποία θα καθοριστούν με βάση τη διανυόμενη χιλιομετρική απόσταση (κατά τα πρότυπα των εθνικών οδών).
Πάντως ο κ. Σουφλιάς δήλωσε ότι τα διόδια του νέου αυτοκινητοδρόμου δεν θα είναι ακριβότερα από τα τέλη διέλευσης που καταβάλουν οι οδηγοί στο υφιστάμενο δίκτυο της Αττικής Οδού.
Τα διόδια θα αφορούν τη χρήση της παλαιάς Αττικής Οδού την οποία σήμερα διαχειρίζεται η κοινοπραξία των τεχνικών εταιρειών Ελληνική Τεχνοδομική, J&P Αβαξ και Αττικάτ και όπου υπάρχει πρόσβαση στο νέο οδικό δίκτυο, η πληρωμή αντίστοιχου τέλους στην νέα κοινοπραξία που θα αναλάβει την λειτουργία του έργου για περίπου 25 χρόνια. Οι επεκτάσεις δεν αναμένεται να αποσυμφορήσουν δραματικά το υφιστάμενο δίκτυο της Αττικής Οδού αφού σύμφωνα με τον υπουργό ΠΕΧΩΔΕ σε αρκετά σημεία που σήμερα ο δρόμος αντιμετωπίζει έντονα κυκλοφοριακά προβλήματα θα επιβαρυνθεί περισσότερο από την κίνηση που θα διοχετευτεί από τα νότια προάστια σε σημεία όπως είναι ο προβληματικός κόμβος στη Δουκίσσης Πλακεντίας και στο τμήμα της Μεταμόρφωσης. Όπως αναφέρθηκε μάλιστα το ΥΠΕΧΩΔΕ μελετά την δημιουργία «διώροφης» Αττικής Οδού μια πρόταση που έγινε πριν από ένα χρόνο από την κοινοπραξία που διαχειρίζεται το υφιστάμενο αυτοκινητόδρομο προκειμένου να αντιμετωπιστούν τα έντονα κυκλοφοριακά προβλήματα.
Ο χάρτης της νέας Αττικής Οδού
Σύμφωνα με το σχεδιασμό του ΥΠΕΧΩΔΕ, ο οποίος χρειάστηκε να τροποποιηθεί έξι φορές για περιβαλλοντικούς λόγους αλλά και λόγω πιέσεων από τους δήμους Ελληνικού, Ηλιούπολης, Αργυρούπολης οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού θα δημιουργήσουν περίπου 10 νέους σταθμούς διοδίων και θα ακολουθήσουν τις εξής συνδέσεις:
-Επέκταση της Περιφερειακής Υμηττού από τη νότια απόληξη της Αττικής Οδού στην Κατεχάκη έως της Λ. Ποσειδώνος μήκους 14,5 χιλιομέτρων. Το συγκεκριμένο τμήμα περιλαμβάνει υπόγεια σήραγγα, ώστε να μην επιβαρυνθούν τα αστικά κέντρα του Βύρωνα, Ηλιούπολης, Αργυρούπολης, Αλίμου και Ελληνικού.
-Τη μεγάλη σήραγγα του Υμηττού μήκους 3,5 χλμ. που θα συνδέει τη Νότια πλευρά του λεκανοπεδίου με τα Μεσόγεια από τον ανισόπεδο κόμβο Σακέτα μέχρι τον κόμβο Μεσογείων μήκους 7,5 χλμ.
-Τον οδικό άξονα σύνδεσης Μεσογείων-Ραφήνας από τον κόμβο Μεσογείων (μετά τη μεγάλη σήραγγα Υμηττού) μέχρι την Ραφήνα μήκους 17 χλμ. με ενδιάμεσο κόμβο προς Αττική Οδό και αεροδρόμιο. Στο συγκεκριμένο τμήμα προβλέπεται επίσης επέκταση και σύνδεσή τους από τη Ραφήνα μέχρι την Εθνική Οδό στο ύψος των Αφιδνών, μήκους άλλων 25 χλμ.
-Τον οδικό άξονα Μεσογείων –Αγίας Μαρίνας από τον ανισόπεδο κόμβο Μεσογείων μέχρι την Αγία Μαρίνα μήκους 11,5 χλμ.
-Την ολοκλήρωση του Άξονα Σταυρού –Ραφήνας σε μήκος άλλων 2,9 χλμ. μέσω τον κόμβο Σπάτων
-Την ανακατασκευή και υπογειοποίηση της Λεωφόρου Ποσειδώνος.
Συμπληρωματικά οδικά έργα
Σύμφωνα με τον κ. Σουφλιά το 2013 η Αττική θα διαθέτει ένα ολοκληρωμένο οδικό δίκτυο συνολικού μήκους 170 χλμ στο οποίο θα ενταχθούν και μια σειρά από νέα έργα για τα οποία έχουν ξεκινήσει ήδη μελέτες.
Πρόκειται για παρεμβάσεις στον αστικό ιστό που θα έχουν την μορφή των δημοσίων έργων και θα χρηματοδοτηθούν από το πρόγραμμα ΕΣΠΑ. Στα έργα αυτά περιλαμβάνονται η επέκταση της Λεωφόρου Κύμης, της Οδού Λαυρίου με παράκαμψη του Μαρκόπουλου και του Λαυρίου, του περιφερειακού άξονα Παιανίας –Μαρκόπουλου με παράκαμψη Κορωπίου και της σημερινής υπογειοποίησης της Λ. Αλεξάνδρας. Παράλληλα προβλέπονται η αναβάθμιση του άξονα Μαρκόπουλου-Λαυρίου μήκους 40 χλμ. και η διαπλάτυνση της Λ. Κηφισού από τις τρεις γέφυρες ως τον κόμβοι Μεταμόρφωσης.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr