Ψάχνουν 1 δισ. ευρώ
Ψάχνουν 1 δισ. ευρώ
Τα δύο οδικά φιλέτα, της Αττικής Οδού αλλά και της Εγνατίας βάζει στη λίστα των αποκρατικοποιήσεων η κυβέρνηση, ποντάροντας σε πρόσθετα έσοδα που θα ενισχύσουν τα άδεια κρατικά ταμεία με τουλάχιστον 1 δισ. το 2011.
Τα δύο οδικά φιλέτα, της Αττικής Οδού αλλά και της Εγνατίας βάζει στη λίστα των αποκρατικοποιήσεων η κυβέρνηση, ποντάροντας σε πρόσθετα έσοδα που θα ενισχύσουν τα άδεια κρατικά ταμεία με τουλάχιστον 1 δισ. το 2011.
Στον κατάλογο των ακινήτων και δραστηριοτήτων που αποφάσισε την Τετάρτη να εκχωρήσει σε ιδιώτες η Διυπουργική Επιτροπή Αποκρατικοποιήσεων, περιλαμβάνονται και οι δύο εταιρείες, μόνο που η κάθε μία θα εξεταστεί από διαφορετική σκοπιά.
Στην περίπτωση της Αττικής Οδού, προγραμματίζεται η επέκταση της σύμβασης παραχώρησης ενώ για τα περίπου 700 χιλ. της Εγνατίας Οδού σχεδιάζεται η εκχώρηση σε ιδιώτες της συντήρησης και της λειτουργίας του δρόμου.
Η σύμβαση για την Αττική Οδό είναι για 18 χρόνια αλλά έχει προβλεφθεί η επιστροφή της στο δημόσιο νωρίτερα, όταν η απόδοση ιδίων κεφαλαίων της κοινοπραξίας φτάσει το 11,2%. Οι τεχνικές εταιρείες που συγκροτούν σήμερα το σχήμα λειτουργίας του αυτοκινητοδρόμου (Ελλάκτωρ, J&P Αβαξ), έχουν ζητήσει επανειλημμένα στο παρελθόν επιμήκυνση στο χρόνο παραχώρησης.
Μάλιστα η πρόταση που είχε απευθύνει ο επικεφαλής του Άκτορα κ. Δημήτρης Κούτρας πριν από πέντε χρόνια ήταν η κοινοπραξία να αναλάβει την χρηματοδότηση των επεκτάσεων της Αττικής Οδού, με αντάλλαγμα την παράταση της σύμβασης. Όμως τότε η κυβέρνηση της ΝΔ είχε απορρίψει το αίτημα καθώς η συναίνεση θα μεταφραζόταν σε απευθείας ανάθεση. Ανάλογες προτάσεις ανεπισήμως έχουν γίνει και στην σημερινή κυβέρνηση, η οποία πλέον θα κλιθεί να τις διαχειριστεί με ρυθμούς μνημονίου.
Πληροφορίες αναφέρουν ότι η κυβέρνηση έχει «σκαλίσει» το χρηματοοικονομικό σκέλος της σύμβασης με την Αττική Οδό, ωστόσο δεν φαίνεται να προκύπτει ότι η εκτίναξη της επιβατικής κίνησης (περί τις 290,000 διελεύσεις την ημέρα) του αυτοκινητοδρόμου μπορεί να τον αποδώσει νωρίτερα στο δημόσιο από τα 18 χρόνια.
Στον κατάλογο των ακινήτων και δραστηριοτήτων που αποφάσισε την Τετάρτη να εκχωρήσει σε ιδιώτες η Διυπουργική Επιτροπή Αποκρατικοποιήσεων, περιλαμβάνονται και οι δύο εταιρείες, μόνο που η κάθε μία θα εξεταστεί από διαφορετική σκοπιά.
Στην περίπτωση της Αττικής Οδού, προγραμματίζεται η επέκταση της σύμβασης παραχώρησης ενώ για τα περίπου 700 χιλ. της Εγνατίας Οδού σχεδιάζεται η εκχώρηση σε ιδιώτες της συντήρησης και της λειτουργίας του δρόμου.
Η σύμβαση για την Αττική Οδό είναι για 18 χρόνια αλλά έχει προβλεφθεί η επιστροφή της στο δημόσιο νωρίτερα, όταν η απόδοση ιδίων κεφαλαίων της κοινοπραξίας φτάσει το 11,2%. Οι τεχνικές εταιρείες που συγκροτούν σήμερα το σχήμα λειτουργίας του αυτοκινητοδρόμου (Ελλάκτωρ, J&P Αβαξ), έχουν ζητήσει επανειλημμένα στο παρελθόν επιμήκυνση στο χρόνο παραχώρησης.
Μάλιστα η πρόταση που είχε απευθύνει ο επικεφαλής του Άκτορα κ. Δημήτρης Κούτρας πριν από πέντε χρόνια ήταν η κοινοπραξία να αναλάβει την χρηματοδότηση των επεκτάσεων της Αττικής Οδού, με αντάλλαγμα την παράταση της σύμβασης. Όμως τότε η κυβέρνηση της ΝΔ είχε απορρίψει το αίτημα καθώς η συναίνεση θα μεταφραζόταν σε απευθείας ανάθεση. Ανάλογες προτάσεις ανεπισήμως έχουν γίνει και στην σημερινή κυβέρνηση, η οποία πλέον θα κλιθεί να τις διαχειριστεί με ρυθμούς μνημονίου.
Πληροφορίες αναφέρουν ότι η κυβέρνηση έχει «σκαλίσει» το χρηματοοικονομικό σκέλος της σύμβασης με την Αττική Οδό, ωστόσο δεν φαίνεται να προκύπτει ότι η εκτίναξη της επιβατικής κίνησης (περί τις 290,000 διελεύσεις την ημέρα) του αυτοκινητοδρόμου μπορεί να τον αποδώσει νωρίτερα στο δημόσιο από τα 18 χρόνια.
Ωστόσο η Αττική Οδός αλλά και οι άλλες πέντε συμβάσεις παραχώρησης θα υποστούν τη βάσανο του ελέγχου καθώς η κυβέρνηση σκοπεύει να δημιουργήσει ένα μόνιμο μηχανισμό παρακολούθησης των εσόδων των οδικών αξόνων.
Από το υπουργείο υποδομών δηλώνουν ότι οι λεπτομέρειες των συμβάσεων για τα δύο οδικά έργα, θα καθοριστούν από τον χρηματοοικονομικό σύμβουλο που θα προσλάβει η κυβέρνηση, ο οποίος θα καθορίσει και τα επόμενα βήματα.
Σε ό, τι αφορά την Εγνατία Οδό, αναφέρουν ότι επί του παρόντος θα προχωρήσει ο σχεδιασμός για τα προσωρινά διόδια με την χρήση κάρτας προπληρωμένου χρόνου, όπως και ο διαγωνισμός για τα ηλεκτρονικά διόδια.
Από το υπουργείο υποδομών δηλώνουν ότι οι λεπτομέρειες των συμβάσεων για τα δύο οδικά έργα, θα καθοριστούν από τον χρηματοοικονομικό σύμβουλο που θα προσλάβει η κυβέρνηση, ο οποίος θα καθορίσει και τα επόμενα βήματα.
Σε ό, τι αφορά την Εγνατία Οδό, αναφέρουν ότι επί του παρόντος θα προχωρήσει ο σχεδιασμός για τα προσωρινά διόδια με την χρήση κάρτας προπληρωμένου χρόνου, όπως και ο διαγωνισμός για τα ηλεκτρονικά διόδια.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα