Γ. Μανιάτης: Ευρωπαϊκό ενδιαφέρoν για τον South Stream

Γ. Μανιάτης: Ευρωπαϊκό ενδιαφέρoν για τον South Stream

Στο δεκαετές Πρόγραμμα Ανάπτυξης του Ευρωπαϊκού Δικτύου Φ.Α., για την περίοδο 2011 – 2020, στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Διαχειριστών Συστημάτων Μεταφοράς Αερίου, γνωστοποίησε μιλώντας στη διάρκεια ημερίδας του Ελληνορωσικού Συνδέσμου ο υφυπουργός Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής κ. Γιάννης Μανιάτης.

Γ. Μανιάτης: Ευρωπαϊκό ενδιαφέρoν για τον South Stream
Στο δεκαετές Πρόγραμμα Ανάπτυξης του Ευρωπαϊκού Δικτύου Φ.Α., για την περίοδο 2011 – 2020, στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Διαχειριστών Συστημάτων Μεταφοράς Αερίου εντάσεται ο αγωγός South Stream. Aυτό γνωστοποίησε μιλώντας στη διάρκεια ημερίδας του Ελληνορωσικού Συνδέσμου ο υφυπουργός Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής κ. Γιάννης Μανιάτης.

Όπως ανέφερε ο κ. Μανιάτης, η εξέλιξη ήρθε με την υποστήριξη του εποπτευόμενου από το ΥΠΕΚΑ φορέα, του ΔΕΣΦΑ, ο οποίος τον περασμένο Ιούνιο συνέστησε με την Gazprom την ελληνορωσική  κοινοπραξία South Stream Greece με αντικείμενο την υλοποίηση του ελληνικού τμήματος του αγωγού. «Στόχος μας είναι το τμήμα αυτό, να αποτελέσει αγωγό διαμετακόμισης προς την Ιταλία, καθώς επίσης να εξυπηρετεί τις ανάγκες της Ελληνικής αγοράς. Η εταιρία μεριμνά για την εκπόνηση μελέτης σκοπιμότητας που θα καθορίσει όλα τα τεχνικά χαρακτηριστικά του έργου, με προϋπολογισμό, που προεκτιμάται στο ύψος των 750 εκατ. Ευρώ, με σχεδιαζόμενο χρόνο ολοκλήρωσης μέσα στο 2015», ανέφερε χαρακτηριστικά ο υφυπουργός ΠΕΚΑ.

Η επιλογή της χώρας να συμμετάσχει ενεργά στον South Stream, όπως και στους διασυνδετήριους αγωγούς Τουρκίας-Ελλάδας-Ιταλίας και Ελλάδας – Βουλγαρίας, εντάσσεται στην ανάγκη διαφοροποίησης των καυσίμων, των πηγών εφοδιασμού και των διαδρόμων διαμετακόμισης, που είναι ουσιαστικής σημασίας για την ασφάλεια όλων μας.

Ο ίδιος εξέφρασε την ικανοποίησή του σχετικά με την πρόσφατη θετική εξέλιξη των Ρωσο-Βουλγαρικών συνομιλιών μεταξύ των κ.κ Putin – Borisov, που δημιουργούν πολύ θετικές προοπτικές υλοποίησης του Νότιου κλάδου του Αγωγού που περνά από Ελλάδα. Ειδικά, δε, για τον πετρελαιαγωγό Μπουργκάς – Αλεξανδρούπολης ο κ. Μανιάτης τόνισε ότι αποτελεί στρατηγική προτεραιότητα της Κυβέρνησης, προσθέτοντας ότι κατά τη συνάντηση που πραγματοποιήθηκε τον Οκτώβριο, μεταξύ του Υπουργού Sergei Shmatko και της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΕΚΑ, συμφωνήθηκε ότι θα ενισχυθεί ο συντονισμός των εργασιών των δύο χωρών, στο πλαίσιο της Κοινής Ομάδας Εργασίας για την ενέργεια, που έχουμε συστήσει για το σκοπό αυτό.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δημοσίευσε, μόλις τον περασμένο μήνα, ανακοίνωση σχετικά με τις προτεραιότητες για την ενεργειακή υποδομή για το 2020, η οποία αναφέρεται και στην ανάγκη να εξασφαλιστεί ο αδιάκοπος εφοδιασμός με αργό πετρέλαιο των περίκλειστων κρατών μελών της ΕΕ, που σήμερα εξαρτώνται από τις περιορισμένες συνήθεις οδεύσεις εφοδιασμού.
Κλείσιμο

“Η Επιτροπή, εύστοχα, κατά την άποψή μου, τονίζει τη σημασία της  διαφοροποίησης του εφοδιασμού με πετρέλαιο και των διασυνδεδεμένων δικτύων αγωγών, που θα μπορούσαν να συμβάλουν στην ανάσχεση της αύξησης της μεταφοράς πετρελαίου με πλοία, μειώνοντας έτσι τους περιβαλλοντικούς κινδύνους,  στα ιδιαίτερα ευαίσθητα και πολυσύχναστα Στενά του Βοσπόρου. Ο Μπουργκάς-Αλεξανδρούπουλη έχει ακριβώς αυτόν το σκοπό. Οι ανησυχίες της Βουλγαρίας για τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις του έργου είναι γνωστές. Ωστόσο εμείς τονίζουμε με κάθε ευκαιρία ότι ο αγωγός, αποτελεί τη σημαντικότερη διεθνή παρέμβαση για να μειώσουμε τους κινδύνους θαλάσσιου ατυχήματος με δεξαμενόπλοιο στα Δαρδανέλια και το Βόσπορο, γεγονός που θα ήταν καταστρεπτικό για το περιβάλλον και τον τουρισμό στην περιοχή του Βόρειου Αιγαίου”, ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Μανιάτης.
Για την προώθηση του έργου έχει ήδη κατατεθεί στη Βουλή το νομοσχέδιο για τη διαδικασία διέλευσης του αγωγού, με το οποίο ορίζεται ο αγωγός ως έργο εθνικής  προτεραιότητας και προφανούς δημόσιας ωφέλειας. Μέσα στο καλοκαίρι οι υπηρεσίες του ΥΠΕΚΑ ενέκριναν την Προκαταρκτική Περιβαλλοντική Μελέτη, ενώ βρίσκεται στο στάδιο αξιολόγησης η τελική Περιβαλλοντική Μελέτη που πρόσφατα κατέθεσε η εταιρία του έργου στις αρμόδιες υπηρεσίες Ελλάδας και Βουλγαρίας. Τα συναρμόδια Υπουργεία Περιβάλλοντος των δύο χωρών, συνεχίζουν να προωθούν σε υπηρεσιακό επίπεδο την υλοποίηση της Διεθνούς Συνθήκης ESPOO, αναφορικά με τη διασυνοριακή περιβαλλοντική αδειοδότηση του έργου.

Το κόστος του αγωγού στο Ελληνικό έδαφος θα φθάσει το 1,5 δις $ και θα ανατεθεί σε Ελληνικές Εταιρείες, με χρόνο κατασκευής τα 2,5 χρόνια. Εκτός από τα μόνιμα έσοδα ύψους 35 – 50 εκατ. Ευρώ που κάθε χρόνο θα επενδύονται στον Έβρο και στη Θράκη, κατά την κατασκευή του θα δημιουργηθούν πάνω από 1.500 θέσεις εργασίας, ενώ κατά την λειτουργία του πάνω από 150 μόνιμες θέσεις.
 
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης