Κύκλωμα νοθείας καυσίμων: Είκοσι πρατήρια στην Αττική έβαζαν οινόπνευμα αντί βενζίνης

deksamenes0

Διεθνές κύκλωμα νοθείας καυσίμων εξάρθρωσαν ΑΑΔΕ και Οικονομική Αστυνομία - Πάνω από 2.000 τόνοι κατέληξαν στα ρεζερβουάρ των αυτοκινήτων ανυποψίαστων καταναλωτών - Ήδη έχουν γίνει 20 συλλήψεις κι έχουν εκδοθεί 72 εντάλματα

Νοθευμένα καύσιμα που κατέληγαν στους κινητήρες ανυποψίαστων καταναλωτών, έριχναν στην αγορά -αλλά σε αφύσικα χαμηλή τιμή- τουλάχιστον 20 πρατήρια καυσίμων της Αττικής. Τα καύσιμα αναμειγνύονταν με οινόπνευμα, αυξάνοντας τεχνητά την πωλούμενη ποσότητα στην αντλία.

«Έβαζες 10 ευρώ και σου τελείωνε σε μισή ώρα» λένε στελέχη που συνεργάστηκαν στην αποκάλυψη του μεγάλου κυκλώματος νοθείας καυσίμων, κατά τις έρευνες του Συντονιστικού Επιχειρησιακό Κέντρου (ΣΕΚ) Καταπολέμησης του Λαθρεμπορίου. Όλα τα πρατήρια βρίσκονται στην Αττική και είναι ανεξάρτητα μεταξύ τους, είτε φέρουν σήματα εταιριών εμπορίας είτε όχι. Άλλα ήταν σε κεντρικά σημεία της πρωτεύουσας, άλλα σε πιο απομακρυσμένα. «Κοινό χαρακτηριστικό τους όμως ήταν κατά τεκμήριο πως είχαν τις χαμηλότερες τιμές» διευκρινίζουν οι ίδιες πηγές.

Εξάρθρωση εγκληματικής οργάνωσης νοθείας καυσίμων


Ήδη για την υπόθεση αυτή έχουν γίνει 20 συλλήψεις και εκδόθηκαν 72 εντάλματα. Τη δράση του κυκλώματος περιέγραψαν σε κοινή συνέντευξη Τύπου ο Διοικητής της ΑΑΔΕ κ. Γιώργος Πιτσιλής, η Γενική Γραμματέας Φορολογικής Πολιτικής κ. Αθηνά Καλύβα, ο αρχηγός της Οικονομικής Αστυνομίας κ. Μανώλης Δουρβετάκης, ο διευθυντής Τελωνείων της ΑΑΔΕ κ. Κωνσταντίνος Μουρτίδης και ο πρόεδρος του ΣΕΚ κ. Θεόδωρος Χρονόπουλος.

29112019parousiasi004
29112019parousiasi001


Το κύκλωμα ξεκινούσε τη δράση του από τη Βουλγαρία

Η δράση του κυκλώματος ξεκινούσε από τη Βουλγαρία, όπου είχε έδρα και Κύπριος ιδιοκτήτης δύο εταιριών –και ο οποίος αναζητείται στο εξωτερικό με διεθνές ένταλμα σύλληψης και για άλλα κακουργήματα που είχε διαπράξει κατά το παρελθόν στο εξωτερικό.

Οι εταιρίες από τη Βουλγαρία, από τις αρχές του 2018 τουλάχιστον και μέχρι σήμερα, είχαν στείλει πάνω από 20.000 τόνους χημικών διαλυτών προς τη χώρα μας. Αποδέκτες ήταν εταιρίες-φαντάσματα αλλά όπως διαπιστώθηκε, κατέληγαν σε τουλάχιστον 20 πρατήρια καυσίμων της Αττικής. Επί τόπου ή σε αποθήκες αναμείγνυαν παράνομα τους χημικούς διαλύτες και έτσι αύξαναν τον όγκο κατά την πώληση στην αντλία του καυσίμου , γλιτώνοντας έτσι την πληρωμή φόρων στο κράτος, αλλά προκαλώντας βλάβη τόσο στην τσέπη των καταναλωτών όσο και στον κινητήρα των αυτοκινήτων -οι οποίοι είναι κατασκευασμένοι για να λειτουργούν το νόμιμο καύσιμο και όχι με την προσθήκη νάφθας και αιθανόλης.

29112019parousiasi008
29112019parousiasi009-_1_


Πώς έγινε η αποκάλυψη του κυκλώματος

Το κύκλωμα αποκαλύφθηκε ύστερα από πληροφορίες που έφτασαν σε τρία τελωνεία της Βορείου Ελλάδος (Ορμένιο, Προμαχώνας, Εξοχή) και δεν θα μπορούσαν αποκαλυφθεί ούτε και μετά από ελέγχους στο δείγμα από τις αποθήκες καυσίμων τους, γιατί χρησιμοποιούσαν και ειδικούς χημικούς επιστήμονες, προκειμένου η αραίωση να γίνει κατάλληλα (πχ 1:4 ή 1:5 κλπ) ώστε κατά τον έλεγχο να εμφανίζονται φορολογικά σαν κανονικά καύσιμα.

Μόνο όσοι είχαν γνώση της ανάμειξης που είχε προηγηθεί ήξεραν πραγματικά τι έμπαινε στους κινητήρες αυτοκινήτων. «Η αιθανόλη είναι οινόπνευμα και βλάπτει τους κινητήρες που είναι φτιαγμένοι για καύσιμο κανονικών προδιαγραφών» λένε αρμόδια στελέχη, αλλά ο χημικός έλεγχος τα βγάζει σαν κανονικά. Μάλιστα στην αρχή του 2018 κάποια πρατήρια από τα 20 πιάστηκαν σε δειγματοληπτικούς ελεγχους για νοθεία, αλλά τα υπόλοιπα πρατήρια του κυκλώματος βελτίωσαν τις αναλογίες μέχρι που τελικώς πέτυχαν να μην ανιχνεύεται η νοθεία ούτε με επιτόπιους ελέγχους.

Για την υπόθεση σχηματίστηκε δικογραφία για λαθρεμπορία και εστάλη στην Εισαγγελία για τα περαιτέρω. 


29112019parousiasi009
29112019parousiasi010
IMG_2157
IMG_2161
IMG_2163

ΣΧΟΛΙΑ (93)

ΠΟΛΙΤΗΣ

Όχι χάδια. Οριστική αφαίρεση της άδειας, εκτός από το ποινικό σκέλος.

ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΦΥΤΡΟΣ

Να μας πουν και τα πρατηρια!!!!!!

ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΦΥΤΡΟΣ

Να μας πουν και τα πρατηρια!!!!!!!!

καυσιμο μονο απο εταιρικα

αλλα μιλαμε για ιδιοδιαχειριζομενα πρατηρια.ΕΚΟ και bp ειναι το ιδιο καυσιμο ακριβως μιας και η φορτωση πλεον μετα την εξαγορα της bp απο τα ελ.πε γινετε στην ιδια εγκατασταση.και η τροφοδοσια των πρατηριων αυτων με ιδιωτικης χρησης βυτιοφορα.Για την shell δεν ξερω.μαλλον της μοτορ οιλ θα ειναι.avin δηλαδη.Ολες οι αλλες εταιριες...ποιος ξερει.Αγοραζουν καυσιμο απο τους παραπανω(γιατι μονο αυτοι εχουν διυλιστηρια).απο'κει και περα...

Αναστασης

Οταν βγενουν τετοια μαντατα δημοσιευουμε;1,2,3.δεν δειχνω το λυκο και ψαχνω τα...πατηματα ελλαδητη μου συμφωνεις;

cl

Δείτε στο site του ΥΠΕΚΑ: http://www.ypeka.gr/LinkClick.aspx?fileticket=AfMEN5SRAqw%3d&tabid=479&language=el-GR

Los Bomboneros

Δεν υπάρχει αυτό που λες. Εχει σταματήσει χρόνια. Δες τα πρόστιμα τι ημερομηνίες έχουν. Δεκαετίας και βάλε.

ΟΥΣΤΤΤΤΤ

"Αθηναιοι" λαμόγια και ψυχοπαθείς

τέλειο το οινόπνευμα στο καύσιμο

+5χλμ τελική έβγαζε το Λάντα μου. Αλλά ήταν αραιομένο οινόπνευμα κ εβγαζε λίγο μαυρο καπνο

Στάθης

Eγώ πάντα αγόραζα και αγοράζω βενζίνη από το φθηνότερο πρατήριο, που βρίσκω και ποτέ δεν είχα κανένα πρόβλημα, εδώ και πάνω από 50 χρόνια, που έχω αυτοκίνητο και οδηγώ.

@Τι είναι η αιθανόλη και γιατί την μισούμε;

Το νερό που χρησιμοποιούμε εδώ στη Σουηδία για το παρμπρίζ του αυτοκινήτου περιέχει 50% αιθανόλη δηλ. οινόπνευμα, για να μη παγώνει το χειμώνα στις υπό το μηδέν θερμοκρασίες. Δεν είδα ποτέ να χαλάσει το πλαστικό δοχείο νερού πλύσης σε κάποιο αυτοκίνητο. Τα δοχεία νερού πλύσης όλων των αυτοκινήτων είναι πλαστικά. Το οινόπνευμα δεν είναι καυστικό να διαβρώνει τα πλαστικά όπως η βενζίνη.

Μπέρδεμα η δουλειά

Το πρόβλημα έγκειται στο ότι Ε10 μπορούν να χρησιμοποιήσουν αυτοκίνητα κατασκευής μετά το 2011. Είχε γίνει προδιαγραφή και ήδη από το 2011 όλα τα αυτοκίνητα είναι σχεδιασμένα τόσο για Ε5 όσο και για Ε10. Μόνο που στην Ελλάδα τα αυτοκίνητα μετά το 2011 είναι μειοψηφία. Ο μέσος όρος ηλικίας είναι τα 17 χρόνια, που σημαίνει ότι τα μισά είναι άνω των 17 ετών. Η βενζίνη Ε10 δημιουργεί προβλήματα στα αυτοκίνητα που δεν έχουν σχεδιαστεί για αυτή, από ένα απλό φράξιμο στο σωληνάκι βενζίνης (γιατί ξεκολλάνε οι επικαθήσεις) μέχρι καμένες φλάντζες κεφαλής και αλλοιώσεις στα μέταλλα και τα πλαστικά, ζημιές αντίστοιχες με αυτές που προκαλούσε η αμόλυβδη στα αυτοκίνητα που ήθελαν μόλυβδο στη βενζίνη.

Φόρτωση περισσότερων σχολίων
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης