Πλακιωτάκης: Αν χρειαστεί, θα συγκρουστούμε για την ενίσχυση του ελληνικού νηολογίου

plakiotakis-navtiliakilesxi

Το ελληνικό νηολόγιο κατέχει την τρίτη θέση στις προτιμήσεις των Ελλήνων πλοιοκτητών

Σαφές μήνυμα προς τους συνδικαλιστές ότι θα συγκρουστεί εάν χρειαστεί μαζί τους προκειμένου το ελληνικό νηολόγιο να γίνει πιο ανταγωνιστικό έστειλε σήμερα το μεσημέρι από τη Ναυτιλιακή Λέσχη Πειραιά, ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννης Πλακιωτάκης, μιλώντας σε πλοιοκτήτες, εκπροσώπους της κυβέρνησης και στελέχη της ελληνικής ναυτιλιακής κοινότητας.

Είναι γνωστό ότι οι Έλληνες πλοιοκτήτες προκειμένου να γράψουν περισσότερα πλοία στο ελληνικό νηολόγιο ζητούν οι συμβάσεις εργασίας, τα μισθολόγια, των κατώτερων πληρωμάτων, (από ανθυποπλοίαρχο και κάτω και από τρίτο μηχανικό και κάτω), να εναρμονιστούν με τα μισθολόγιο του ITF, της διεθνούς ναυτεργατικής σύμβασης που ισχύει και είναι χαμηλότερα από τα ελληνικά. Όπως υποστηρίζουν οι εφοπλιστές, μόνο τότε θα γίνει ανταγωνιστικό το ελληνικό νηολόγιο αφού το μισθολογικό είναι το 55% του κόστους λειτουργίας μίας ναυτιλιακής εταιρείας.

Πιο συγκεκριμένα ο Γιάννης Πλακιωτάκης είπε:

«Επειδή χρόνια μιλάμε για ενίσχυση της ελληνικής σημαίας και ενίσχυση του ελληνικού νηολογίου αυτό πρέπει να γίνει πράξη. Τα στοιχεία είναι ανησυχητικά. Από τα 4.705 εμπορικά ελληνόκτητα πλοία άνω των 3.000 gross tonnage χωρητικότητας, μόνο τα 605 φέρουν την ελληνική σημαία. Και από αυτά, μόνος του ένας πλοιοκτήτης, ο Γιάννης Αγγελικούσης αντιπροσωπεύει το 20% της ελληνικής σημαίας. Θέλω να συγχαρώ και τον καπετάν Παναγιώτη Τσάκο αλλά και όλους όσοι φέρουν την ελληνική σημαία σε πλοία τους. Η Ελληνική σημαία σημαίνει στρατηγική επιλογή, ενίσχυση των ελληνικών αξιών, αρχών, πολιτισμού, ιστορίας Εμείς πρέπει να δημιουργήσουμε ανταγωνιστικό νηολόγιο» και συνέχισε εξαπολύοντας «βέλη»:

«Και ανταγωνιστικό νηολόγιο σημαίνει καταρχήν να μειώσουμε τη γραφειοκρατία, να δημιουργήσουμε πλαίσιο θεσμικό ανάλογο με άλλα ανταγωνιστικά νηολόγια. Και ναι, αν χρειαστεί σε αυτή τη φάση θα συγκρουστούμε. Διότι δεν μπορούμε να στερούμε ειδικά σε επίπεδο κατωτέρων πληρωμάτων την εργασία σε παιδιά τα οποία είτε είναι άνεργα είτε δεν μπορούν να βρουν άλλη επαγγελματική διέξοδο.

Άρα πρέπει να καταξιώσουμε το ναυτικό επάγγελμα σε μία χώρα κατ’ εξοχήν ναυτιλιακή η οποία επί δεκαετίες παραμένει πρώτη παγκόσμια δύναμη. Δεν μπορούμε να στερούμε εργασία σε αυτά τα παιδιά επειδή κάποιοι για δικούς τους λόγους (το θέλουν) και δεν ξέρω τι εκπροσωπούν αυτοί όλα αυτά τα χρόνια, διότι στην ποντοπόρο ναυτιλία δεν εκπροσωπείται πλέον ο συνδικαλισμός. Αυτή είναι η πραγματικότητα. Αν χρειαστεί να συγκρουστούμε θα συγκρουστούμε προς όφελος των νέων παιδιών που αναζητούν ποιοτική εργασία».

Πηγή: newmoney.gr

ΣΧΟΛΙΑ

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

ballitsa

Τη μείωση του φορολογικού συντελεστή όσον αφορά υπογραφές και ανανεώσεις συμβολαίων από ΠΑΕ και ΚΑΕ προβλέπει η νέα τροπολογία του υπουργείου Οικονομικών, που αναμένεται να ψηφιστεί την Παρασκευή από την Ολομέλεια της Βουλής

foroi-1280x562

Ο φόρος με συντελεστή 22% για ηλεκτρονικές δαπάνες που δεν έκανε ο φορολογούμενος χαρακτηρίζεται ως μη συνταγματικά ανεκτός από την Επιστημονική Υπηρεσία της Βουλής

7