Γίνονται επιχειρηματίες λόγω... κρίσης
Γίνονται επιχειρηματίες λόγω... κρίσης
Διέξοδο στην επιχειρηματική δράση αναζητά ένα σημαντικό κομμάτι των νέων στην Ελλάδα, όπως προκύπτει από την ετήσια έκθεση του Ιδρύματος Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών.
Διέξοδο στην επιχειρηματική δράση αναζητά ένα σημαντικό κομμάτι των νέων στην Ελλάδα, όπως προκύπτει από την ετήσια έκθεση του Ιδρύματος Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών.
Ενδιαφέρον σημείο της έρευνας αποτελεί και το γεγονός πως οι νέοι επιχειρηματίες στην Ελλάδα δηλώνουν περισσότερο αισιόδοξοι για το μέλλον απ' ό,τι οι καθιερωμένοι επιχειρηματίες, όσοι δηλαδή δραστηριοποιούνται τουλάχιστον 3,5 χρόνια.
Σύμφωνα με τη συγκεκριμένη έρευνα, περίπου 1,2 εκατομμύρια Έλληνες, ηλικία από 18 έως 64 ετών, αριθμός που αποτελεί το 17% του πληθυσμού, δήλωσαν πως σκοπεύουν να εισέλθουν στον επιχειρηματικό στίβο μέσα στην επόμενη τριετία. Το ποσοστό αυτό είναι το μεγαλύτερο της τελευταίας πενταετίας.
Οι εκτιμήσεις του ΙΟΒΕ για την πρωτόγνωρη αυτή αύξηση της ιδιωτικής πρωτοβουλίας κάνουν λόγο για αποτέλεσμα της αβεβαιότητας που επικρατεί στη μισθωτή εργασία, λόγω της οικονομικής συγκυρίας, της απογοήτευσης για τις συνθήκες εργασίας μεγάλου μέρους του υπαλληλικού προσωπικού, καθώς και της διαρκούς απώλειας θέσεων εργασίας.
Παρ' όλο που το 2009 ο βασικός δείκτης της επιχειρηματικότητας στην Ελλάδα μειώθηκε ελαφρά σε σύγκριση με αυτόν του 2008, εξακολουθεί να αποτελεί έναν από τους υψηλότερους από το 2005. Σύμφωνα λοιπόν με τα αποτελέσματα της έρευνας, 610.000 άτομα, ποσοστό 8,8% του συνόλου, δηλώνει πως βρίσκεται ήδη στα πρώτα στάδια δημιουργίας επιχείρησης, ενώ ο αριθμός των καθιερωμένων επιχειρηματιών, αυτών δηλαδή που είναι ιδιοκτήτες ή συνιδιοκτήτες μια επιχείρησης που λειτουργεί για τουλάχιστον 3,5 χρόνια, είναι ο μεγαλύτερος της πενταετίας.
Με λίγα λόγια, η συνολική επιχειρηματική δραστηριότητα στην Ελλάδα αφορά στο 23,6% του πληθυσμού ηλικίας 18-64 ετών, ποσοστό σχεδόν διπλάσιο από τις αντίστοιχες επιδόσεις των χωρών που βασίζονται στην καινοτομία, στις οποίες συγκαταλέγεται η Ελλάδα.
Ενδιαφέρον σημείο της έρευνας αποτελεί και το γεγονός πως οι νέοι επιχειρηματίες στην Ελλάδα δηλώνουν περισσότερο αισιόδοξοι για το μέλλον απ' ό,τι οι καθιερωμένοι επιχειρηματίες, όσοι δηλαδή δραστηριοποιούνται τουλάχιστον 3,5 χρόνια.
Σύμφωνα με τη συγκεκριμένη έρευνα, περίπου 1,2 εκατομμύρια Έλληνες, ηλικία από 18 έως 64 ετών, αριθμός που αποτελεί το 17% του πληθυσμού, δήλωσαν πως σκοπεύουν να εισέλθουν στον επιχειρηματικό στίβο μέσα στην επόμενη τριετία. Το ποσοστό αυτό είναι το μεγαλύτερο της τελευταίας πενταετίας.
Οι εκτιμήσεις του ΙΟΒΕ για την πρωτόγνωρη αυτή αύξηση της ιδιωτικής πρωτοβουλίας κάνουν λόγο για αποτέλεσμα της αβεβαιότητας που επικρατεί στη μισθωτή εργασία, λόγω της οικονομικής συγκυρίας, της απογοήτευσης για τις συνθήκες εργασίας μεγάλου μέρους του υπαλληλικού προσωπικού, καθώς και της διαρκούς απώλειας θέσεων εργασίας.
Παρ' όλο που το 2009 ο βασικός δείκτης της επιχειρηματικότητας στην Ελλάδα μειώθηκε ελαφρά σε σύγκριση με αυτόν του 2008, εξακολουθεί να αποτελεί έναν από τους υψηλότερους από το 2005. Σύμφωνα λοιπόν με τα αποτελέσματα της έρευνας, 610.000 άτομα, ποσοστό 8,8% του συνόλου, δηλώνει πως βρίσκεται ήδη στα πρώτα στάδια δημιουργίας επιχείρησης, ενώ ο αριθμός των καθιερωμένων επιχειρηματιών, αυτών δηλαδή που είναι ιδιοκτήτες ή συνιδιοκτήτες μια επιχείρησης που λειτουργεί για τουλάχιστον 3,5 χρόνια, είναι ο μεγαλύτερος της πενταετίας.
Με λίγα λόγια, η συνολική επιχειρηματική δραστηριότητα στην Ελλάδα αφορά στο 23,6% του πληθυσμού ηλικίας 18-64 ετών, ποσοστό σχεδόν διπλάσιο από τις αντίστοιχες επιδόσεις των χωρών που βασίζονται στην καινοτομία, στις οποίες συγκαταλέγεται η Ελλάδα.
Ρηχότητα, εσωστρέφεια και έλλειψη καινοτομίας
Από τα βασικότερα αρνητικά φαινόμενα της επιχειρηματικής δραστηριότητας στην Ελλάδα, όπως καταγράφεται στην έκθεση, είναι η έλλειψη καινοτομίας, καθώς οι επιχειρηματίες που δηλώνουν πως τα προϊόντα ή οι υπηρεσίες που προσφέρουν είναι εντελώς νέα για τον καταναλωτή, αποτελούν ένα από τα χαμηλότερα ποσοστά σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Αντίστοιχα μικρό ποσοστό καταγράφεται και στη χρήση νέων τεχνολογιών από τους επιχειρηματίες, καθώς μόλις μία στις τρεις επιχειρήσεις στη χώρα μας ακολουθεί τις τεχνικές και τεχνολογικές εξελίξεις.
Η κρίση, πληγή των επιχειρήσεων
Αναμενόμενο είναι και το αποτέλεσμα της έρευνας για τα αποτελέσματα της κρίσης σε όλους τους τομείς της επιχειρηματικής δραστηριότητας. Από την έρευνα του ΙΟΒΕ προκύπτει ότι όλοι οι τομείς δραστηριότητας φαίνεται να έχουν πληγεί, με τις επιχειρήσεις του πρωτογενούς τομέα σε μεγαλύτερο βαθμό βάσει των αποτελεσμάτων, ενώ και η μεταποίηση φαίνεται να έχει επηρεαστεί αρνητικά, παρ’ όλο που ένα ποσοστό της τάξης του 7% δηλώνει πως οι ευκαιρίες έχουν αυξηθεί.
Από τα βασικότερα αρνητικά φαινόμενα της επιχειρηματικής δραστηριότητας στην Ελλάδα, όπως καταγράφεται στην έκθεση, είναι η έλλειψη καινοτομίας, καθώς οι επιχειρηματίες που δηλώνουν πως τα προϊόντα ή οι υπηρεσίες που προσφέρουν είναι εντελώς νέα για τον καταναλωτή, αποτελούν ένα από τα χαμηλότερα ποσοστά σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Αντίστοιχα μικρό ποσοστό καταγράφεται και στη χρήση νέων τεχνολογιών από τους επιχειρηματίες, καθώς μόλις μία στις τρεις επιχειρήσεις στη χώρα μας ακολουθεί τις τεχνικές και τεχνολογικές εξελίξεις.
Η κρίση, πληγή των επιχειρήσεων
Αναμενόμενο είναι και το αποτέλεσμα της έρευνας για τα αποτελέσματα της κρίσης σε όλους τους τομείς της επιχειρηματικής δραστηριότητας. Από την έρευνα του ΙΟΒΕ προκύπτει ότι όλοι οι τομείς δραστηριότητας φαίνεται να έχουν πληγεί, με τις επιχειρήσεις του πρωτογενούς τομέα σε μεγαλύτερο βαθμό βάσει των αποτελεσμάτων, ενώ και η μεταποίηση φαίνεται να έχει επηρεαστεί αρνητικά, παρ’ όλο που ένα ποσοστό της τάξης του 7% δηλώνει πως οι ευκαιρίες έχουν αυξηθεί.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα