Κέρδη για Αγγελικούση, Εμπειρίκο και Πολέμη από τάνκερ στη Μέση Ανατολή

Κέρδη για Αγγελικούση, Εμπειρίκο και Πολέμη από τάνκερ στη Μέση Ανατολή

Οι Έλληνες πλοιοκτήτες κλείδωσαν κέρδη και την περασμένη εβδομάδα λόγω των υψηλών ναύλων ρεκόρ που διαμορφώνονται στις αγορές

John-Anthony-Angelicoussis
Η αγορά των δεξαμενόπλοιων βρίσκεται σε ιστορικά υψηλά, θυμίζοντας τη χρυσή εποχή του 2004. Ειδικότερα για τα υπέρ-δεξαμενόπλοια, άνω των 300.000 τόνων χωρητικότητας, στη spot αγορά, δηλαδή όσα δεν είναι χρονοναυλωμένα αλλά βρίσκουν επί τόπου φορτία, οι ημερήσιοι ναύλοι έχουν φθάσει από τα 10.000 δολάρια στις αρχές του 2019 και τα 120.000 τον Οκτώβριο.

Ειδικά μετά τις κυρώσεις που επέβαλαν από τον περασμένο Νοέμβριο οι ΗΠΑ στο Ιράν, βγήκαν από την αγορά άμεσα 36 VLCC της National Iran Tankers Company. Επιπλέον, πριν από έναν περίπου μήνα βγήκαν άλλα 36 VLCC της Cosco Shipping, μετά από tweet του Ντόναλντ Τραμπ γιατί φόρτωναν πετρέλαιο από το Ιράν. Από τα 750 συνολικά VLCC που βρίσκονται παγκοσμίως στο νερό, το 10% βγήκε εκτός αγοράς.

Προκειμένου να δείξει μία εικόνα της αγοράς στη Μέση Ανατολή, η VesselsValue έκανε έρευνα για το πόσα και ποιας εταιρείας πλοία (σε αριθμό τριών και άνω για κάθε εταιρεία) φόρτωσαν πετρέλαιο από 7 έως 14 Οκτωβρίου και ποια περιμένουν άδεια για να κλείσουν συμφωνία ή παραμένουν άδεια και ετοιμάζονται να φορτώσουν μέσα στις επόμενες ημέρες.

Στον κατάλογο με τις εταιρείες που φόρτωσαν πετρέλαιο στην κορυφή βρίσκεται η Maran του Γιάννη Αγγελικούση (φωτό) με έξι επιπλέον τέτοιου τύπου δεξαμενόπλοια και ακολουθούν οι εταιρείες Bahri με πέντε, η SK Shipping, η MOL, η AET China, με τρία και οι KOTC, Lino Marine Service με δύο. Στον κατάλογο βρίσκεται και η VLCC Cosco Shipping με τρία πλοία παρά τις κυρώσεις.

Με δύο πλοία να έχουν φορτώσει υπάρχει και η Pantheon Tankers Management της Άννας Αγγελικούση.

Ακολουθεί άλλος κατάλογος με τα πλοία που είναι άδεια και περιμένουν να φορτώσουν. Ανάμεσά τους βρίσκουμε δύο ελληνικών συμφερόντων εταιρείες.

Κλείσιμο
Πρόκειται για:

τη New Shipping Ltd του Αδαμάντιου Πολέμη, που φόρτωσε ένα έχει τρία σε αναμονή και ένα προς ναύλωση μέσα στις επόμενες 10 ημέρες
Αelos Μanagement του Φίλιππου Εμπειρίκου με δύο VLCC να έχουν φορτώσει πετρέλαιο, και δύο να περιμένουν στην spot αγορά χωρίς συμφωνία ακόμα. Μέσα στο 15νθήμερο του Οκτωβρίου η αξία ενός νεότευκτου VLCC σήμερα 14/10 σε σύγκριση με την αξία του την 1η/10 αυξήθηκε κατά 2,1% φθάνοντας τα 98,3 εκατομμύρια από 96,2 εκ.

– ένα ηλικίας πέντε ετών κατά 3,4% φθάνοντας τα 73,8 εκατομμύρια από 71,43

– για ένα 10ετίας η αξία του αυξήθηκε μέσα σε 15 ημέρες κατά 4,6% και τιμάται σήμερα 48 εκατομμύρια από 45,8 εκ.

- ένα 15ετίας αξίζει 30,9 εκατ. ποσοστό αύξησης 5,7% από 29,2 εκ. και

- ένα 20ετίας αξίζει σήμερα 19,2 εκατ. έναντι 18,06 την 1η Οκτωβρίου ποσοστό αύξησης 6,5%.

Πηγή: Newmoney
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Δείτε Επίσης