Απ.Βεντούρης: Ο πιο καλοπληρωμένος εργαζόμενος ο ναυτικός της ακτοπλοϊας

Απ.Βεντούρης: Ο πιο καλοπληρωμένος εργαζόμενος ο ναυτικός της ακτοπλοϊας

Συνέντευξη τύπου με αφορμή τις 24ωρες απεργιακές κινητοποιήσεις που ξεκινούν οι ναυτεργάτες από Τρίτη...

Απ.Βεντούρης: Ο πιο καλοπληρωμένος εργαζόμενος ο ναυτικός της ακτοπλοϊας
«Ο κλάδος της ακτοπλοϊας όταν το επέτρεπε ο καιρός ήταν γενναιόδωρος. Τώρα δεν έχουμε να δώσουμε». Αυτό επεσήμανε ο πρόεδρος της Ενωσης Επιχειρήσεων Ναυτιλίας, Απ.Βεντούρης στη διάρκεια συνέντευξης τύπου με αφορμή τις 24ωρες απεργιακές κινητοποιήσεις που ξεκινούν οι ναυτεργάτες από αύριο.

«Ο κατώτερος μισθός ενός ναυτικού στην ακτοπλοϊα είναι 2.400 και ο μέσος όρος 3.500 μ.ο. μηνιαίος για 10ημηνη υποχρεωτική απασχόληση και δύο μήνες επιδόματα. Οι μισθοί αυτοί φορολογούνται ελάχιστα άρα οι εργαζόμενοι της ξηράς είναι σαν να πληρώνονται 30% παραπάνω. Ένας υπάλληλος αλυσίδας ταχυφαγητού στη στεριά παίρνει 800 ευρώ τον μήνα ενώ, ο ίδιος εργαζόμενος στο ίδιο κατάστημα στο πλοίο έχοντας ναυτικό φυλλάδιο παίρνει 2.500 ευρώ» και προσέθεσε ο πρόεδρος της ΕΕΝ:

«Κάθε απεργιακή κινητοποίηση είναι σφαίρα στο σώμα της ακτοπλοίας. Όταν φθάσει η πτώχευση στον Πειραιά και στην ακτοπλοία θα είναι αργά. Καλούμε την πλειοψηφία της ΠΝΟ να μην παρασυρθεί από τη μειοψηφία και να δεχθεί την πρόταση του υπουργού Γ.Διαμαντίδη τη σύγκλιση Επιτροπής για να επιλυθούν τα θέματα. Η ΠΝΟ επιθυμεί την ποσοστιαία αύξηση μισθού και επιδομάτων. Οι συνδικαλιστές θα έχουν μεγάλη ευθύνη αν χαθεί η ακτοπλοϊα. Ας υπογράψουν αύξηση 0,5% άλλως ας σιωπήσουν. Η ακτοπλοία είναι διασωληνωμένη στην εντατική» και συνέχισε: «Καλώ την ΠΝΟ να αναστείλει την απεργία της για 20 ημέρες. Να καθίσουμε όλοι μαζί να βρούμε λύσεις ώστε να υπάρξει εργασία και όχι ανεργία. Να υπάρξει εργασία και όχι λουκέτα. Αναμένουμε λοιπόν τι θα πράξουν».

«Πολλές εταιρείες ειδικά οι μικρότερες είναι πτωχευμένες. Και δεν πτωχεύουν γιατί οι τράπεζες ξέρουν ότι θα χάσουν τα λεφτά τους» δήλωσε ο Απ. Βεντούρης:

1. Όσο αφορά τις μεγάλες επιχειρήσεις που έχουν άλλο τρόπο να χειριστούν τα θέματά τους με τις τράπεζες παρ’ όλα αυτά δεν έχουν επιχειρήματα να πείσουν τους δανειοδότες τους.

Κλείσιμο

2.Στηρίζεται το σύστημα  στην  υποψία του τι θα συμβεί εάν «σκάσει» η ακτοπλοϊα. Είναι πολύ σοβαρό το θέμα να μείνουν τα νησιά χωρίς ακτοπλοία.  Και είναι τέτοια η νομοθεσία που όσα πλοία δένουν δεν ξαναβγαίνουν. Αλυσιδωτές αντιδράσεις θα υπάρξουν  στις άγονες γραμμές. Για αυτό προσπαθούμε να τους πούμε στην εκάστοτε κυβέρνηση ότι δεν μπορείτε να παίζετε.

3.Ολες οι εταιρείες έχουν γράψει τεράστιες ζημιές και τίποτα δεν προμηνύει ότι το 2011 θα είναι καλύτερο. Τι θα κερδίσει το κράτος από όλη αυτή την ισορροπία. Έχει εναλλακτικές λύσεις;

4.Είναι χειρότερο από την Ολυμπιακή και τον ΟΣΕ, αν κλείσει η ακτοπλοία. Δεν υπάρχει «δρόμος» παρά μόνο για όσα νησιά έχουν αεροδρόμιο. Είναι επιπόλαιο και εξωφρενικό να συζητάμε για αυξήσεις στην ακτοπλοϊα όταν υπάρχει σοβαρός κίνδυνος να γίνει ΔΕΚΟ. Και αυτή που δεν πληρώνουμε, να την πληρώνουμε. 

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης