Κινδυνεύει με αφελληνισμό η ακτοπλοΐα
Κινδυνεύει με αφελληνισμό η ακτοπλοΐα
Ορατός είναι πλέον ο κίνδυνος αφελληνισμού της ακτοπλοΐας εξαιτίας της οικονομικής κρίσης που πλήττει και τις επιχειρήσεις του κλάδου...
Ορατός είναι πλέον ο κίνδυνος αφελληνισμού της ακτοπλοΐας εξαιτίας της οικονομικής κρίσης που πλήττει και τις επιχειρήσεις του κλάδου.
«Η απευκταία πτώχευση της ελληνικής ακτοπλοΐας δεν μπορεί να συγκριθεί με την εξαφάνιση και τον θάνατο της ελληνικής κρουαζιέρας γιατί ακτοπλοΐα σημαίνει εδαφική συνοχή νήσων και ηπειρωτικής Ελλάδος και στήριξη της εθνικής οντότητας των νησιών μας», επισημαίνει ο πρόεδρος της Ενωσης Επιχειρήσεων Ναυτιλίας Απόστολος Βεντούρης:
«Τώρα πλέον είναι η τελευταία ευκαιρία για να αποφύγουμε την αφελληνοποίηση των εθνικών μας ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών, γεγονός που απευχόμεθα, το οποίο όμως εάν συμβεί θα έχει τεράστια προβλήματα και βαρύτατες συνέπειες στον τομέα της εθνικής μας κυριαρχίας για το μοναδικό νησιωτικό σύμπλεγμα της Ευρωπαϊκής Ενώσεως».
Ένα σημαντικό κομμάτι της νησιώτικης Ελλάδας ως γνωστόν βρίσκεται πολύ κοντά στις ακτές της Τουρκιάς: Λέσβος, Χίος, Ικάρια, Σάμος, Πάτμος, Κως, Ρόδος είναι τα μεγαλύτερα νησιά.
Υπάρχει άραγε και εκεί ο κίνδυνος ο εφοδιασμός να γίνεται από την Τουρκία και όχι από τον Πειραιά;
Επί του παρόντος η απάντηση είναι «όχι», αλλά ουδείς γνωρίζει τι θα συμβεί όταν η γειτονική γίνει μέλος της Ε.Ε. εν όψει του γεγονότος ότι τα βασικά οικονομικά μεγέθη δεν μπορούν να αγνοηθούν.
«Η απευκταία πτώχευση της ελληνικής ακτοπλοΐας δεν μπορεί να συγκριθεί με την εξαφάνιση και τον θάνατο της ελληνικής κρουαζιέρας γιατί ακτοπλοΐα σημαίνει εδαφική συνοχή νήσων και ηπειρωτικής Ελλάδος και στήριξη της εθνικής οντότητας των νησιών μας», επισημαίνει ο πρόεδρος της Ενωσης Επιχειρήσεων Ναυτιλίας Απόστολος Βεντούρης:
«Τώρα πλέον είναι η τελευταία ευκαιρία για να αποφύγουμε την αφελληνοποίηση των εθνικών μας ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών, γεγονός που απευχόμεθα, το οποίο όμως εάν συμβεί θα έχει τεράστια προβλήματα και βαρύτατες συνέπειες στον τομέα της εθνικής μας κυριαρχίας για το μοναδικό νησιωτικό σύμπλεγμα της Ευρωπαϊκής Ενώσεως».
Ένα σημαντικό κομμάτι της νησιώτικης Ελλάδας ως γνωστόν βρίσκεται πολύ κοντά στις ακτές της Τουρκιάς: Λέσβος, Χίος, Ικάρια, Σάμος, Πάτμος, Κως, Ρόδος είναι τα μεγαλύτερα νησιά.
Υπάρχει άραγε και εκεί ο κίνδυνος ο εφοδιασμός να γίνεται από την Τουρκία και όχι από τον Πειραιά;
Επί του παρόντος η απάντηση είναι «όχι», αλλά ουδείς γνωρίζει τι θα συμβεί όταν η γειτονική γίνει μέλος της Ε.Ε. εν όψει του γεγονότος ότι τα βασικά οικονομικά μεγέθη δεν μπορούν να αγνοηθούν.
Οι σχετικές αποστάσεις έχουν ως εξής για τρία εξ αυτών:
Λέσβος - Πειραιάς: 195 ν.μ.
Λέσβος - Αϊβαλί: 17 ν.μ.
Διάφορα μιλιών: 178 ν.μ.
Χίος - Πειραιάς: 152 ν.μ.
Χίος - Τσεσμέ: 13 ν.μ.
Διάφορα μιλιών: 139 ν.μ.
Σάμος - Πειραιάς: 177 ν.μ.
Σάμος - Κουσάντασι: 13 ν.μ.
Διάφορα μιλιών: 164 ν.μ.
Στη διάφορα μιλιών -που είναι και στις τρεις περιπτώσεις κάτω του 10% και παραπέμπει σε πολύ χαμηλότερο μεταφορικό κόστος- πρέπει να προστεθούν και δύο άλλες παράμετροι, το κόστος προμήθειας των αγοραζομένων προϊόντων και η συχνότητα εξυπηρέτησης.
Οι χαμηλότερες τιμές στη γείτονα δεν μπορούν να αμφισβητηθούν, όπως δεν μπορεί να αγνοηθεί η ανάγκη για μικρότερα πλοία οσάκις η απόσταση είναι μικρή και τα ημερησία ταξίδια περισσότερα.
Από την άλλη πλευρά, τα μεγάλα νησιά δεν έχουν τα προβλήματα των νησιών της άγονης γραμμής διότι εξυπηρετούνται από γραμμές που παρέχουν την ευκαιρία στις ακτοπλοϊκές εταιρείες για κερδοφόρο εκμετάλλευση.
Αν όμως αυτό το ζήτημα λάβει αργότερα διαστάσεις, οι επιπτώσεις του στην ελληνική ακτοπλοΐα θα είναι πολύ σημαντικές όσον αφορά στις προμήθειες σε εμπορεύματα, καύσιμα και υλικά κάθε είδους, και λιγότερο σημαντικές στην μεταφορά επιβατών.
Λέσβος - Πειραιάς: 195 ν.μ.
Λέσβος - Αϊβαλί: 17 ν.μ.
Διάφορα μιλιών: 178 ν.μ.
Χίος - Πειραιάς: 152 ν.μ.
Χίος - Τσεσμέ: 13 ν.μ.
Διάφορα μιλιών: 139 ν.μ.
Σάμος - Πειραιάς: 177 ν.μ.
Σάμος - Κουσάντασι: 13 ν.μ.
Διάφορα μιλιών: 164 ν.μ.
Στη διάφορα μιλιών -που είναι και στις τρεις περιπτώσεις κάτω του 10% και παραπέμπει σε πολύ χαμηλότερο μεταφορικό κόστος- πρέπει να προστεθούν και δύο άλλες παράμετροι, το κόστος προμήθειας των αγοραζομένων προϊόντων και η συχνότητα εξυπηρέτησης.
Οι χαμηλότερες τιμές στη γείτονα δεν μπορούν να αμφισβητηθούν, όπως δεν μπορεί να αγνοηθεί η ανάγκη για μικρότερα πλοία οσάκις η απόσταση είναι μικρή και τα ημερησία ταξίδια περισσότερα.
Από την άλλη πλευρά, τα μεγάλα νησιά δεν έχουν τα προβλήματα των νησιών της άγονης γραμμής διότι εξυπηρετούνται από γραμμές που παρέχουν την ευκαιρία στις ακτοπλοϊκές εταιρείες για κερδοφόρο εκμετάλλευση.
Αν όμως αυτό το ζήτημα λάβει αργότερα διαστάσεις, οι επιπτώσεις του στην ελληνική ακτοπλοΐα θα είναι πολύ σημαντικές όσον αφορά στις προμήθειες σε εμπορεύματα, καύσιμα και υλικά κάθε είδους, και λιγότερο σημαντικές στην μεταφορά επιβατών.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα